رواية معشوقتي طفلة الفصل السادس بقلم ندى ناصر
رواية معشوقتي طفلة الفصل السادس
سلوي و بنتها رنا مشيوا عشان يروحوا لملك وصلوا لملك ومعهم شنطة هدومهم
ملك : ايه الي جبكم تاني
سلوي بحزن مصطنع : يابنتي اسمعي الي حصل بس وبعد كده الي عايزة تعملي فينا اعملي
ملك : خير
سلوي وهي تمثل البكاء : اخدوا البيت يابنتي و رمونا في الشارع
ملك بصدمة : هما مين دول
سلوي بدموع : كان عليا ديون كتير مقدرتش أسددها فا اخدوا البيت بدل الفلوس فا كنا عايزين نقعد معاكي يومين لحد ما نشفلنا بيت تاني
ملك بطيبة : خلاص مش تعيطي اناهروح اقول لفارس وهو اكيد هيرضا
سلوي بحب مصطنع : طول عمري بقول عليكي قلبك ابيض زي ابوكي ياحببتي
ملك طلعت فوق لفارس عشان تقوله
:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*
عند ملك وفارس
ملك دخلت الجناح وفارس كان ماسك لبتوب بيشتغل
ملك : ممكن اطلب منك طلب صغنن خالث
فارس : في ايه ارغي
ملك : بص يا ابو الصحاب وحكاتله كل حاجة
فارس : امممم موافق
ملك بفرحة : شكرا انت طيب اوي وحضنته وبا*سته في خده
فارس فضل مصدوم وحط ايده علي خده كان سخن وفضل كده لحد ما ملك نزلت وهو برضو زي ما هو وماسك خده ومبتسم
********************************
سلوي ورنا خدوا شنطهم ودخلوا الأوضة بتاعتهم و بيفكروا هيعملوا الخطة بتاعتهم ازي
*******************************
عدي. اسبوعين كريم باشا مكنش مرتاح لسلوي وابنتها وكان شاكك فيهم وفارس بدا يحب يقعد مع ملك كده ويحب يشوف ضحكتها و مبقاش قاسي عليها زي الاول وبقا ميقدرش يستغني عنها لدرجة خلها تقعد معه في الاوضة ومتخرجش منها الا لو هو خرج وسلوي ورنا بيولعوا من الغيط ورنا بقت خدامة عند ملك وتعملها الاكل والشرب وده جزء من خطتهم
*******************************
فارس كان قاعد بيشتغل علي لابتوب بتاعه فاجاة ملك اخدته من وبتغني وهي قاعدة جنبه
ملك بابتسامة وصوت عذب ادهش فارس : طلعة في دماغي نروق شوية اعدي عليك و تنزلي
ده انت فوق دماغي حقك عليا طول خاصمنا زلزلني
فارس بصدمة : يابت ال ايه صوتك ده ولا حنجرة ذهبية
ملك بفخر : حنجرة ذهبية طبعا يابني انا مابحبش اتكلم عن نفسي كتير
فارس : بس يابابا هات لابتوب يلا
ملك ببراءة : ممكن اطلب منك طلب
فارس بابتسامة: اطلبي
ملك بترجي : تعالي نخرج انا بقالي كتير مخرجتيش
فارس : اهو ده مستحيل يحصل
ملك بحزن : طب ليه بقا
فارس : كده انا بخرجش
ملك : عشان خاطري عشان خاطري
فارس : اابد مش هيحصل
* بعد خمس دقايق زن *
ملك وفارس في العربية
ملك بفراحة : هنروح فين
فارس : هنروح المول نشتري هدوم ليكي
وبعد شوية وصولوا ودخلوا المول وملك كانت فراحنة عشان اول مرة تشوف المول ومسبوش محل الا مخدله و اشتروا هدوم كتيرر وخلاص مروحين
فارس : يلا اركبي العربية
ملك : لا انا عايزة اتمشي
فارس : مفيش الكلام ده اركبي
ملك : ما اصلا الڤيلا قريبة جدا من هنا نتمشي عشان خطري
فارس بغضب : قولت لا يعني لا
* بعد دقيقتين زن *
فارس بغضب : عارفة لوجيتي في نص الطريق وتعبتي هسقف علي وشك
ملك : لا متخفش يابا انا مش فرفورة
فارس : عندك كام سنة يا ملك
ملك بضحك : طب كويس انك عارف اسمي اصلا انا عندي ١٦ سنة وانت
فارس : ٢٨ سنة
ملك بصدمة : ياعم فكرتك اكبر من كده بعضلاتك دي
فارس بابتسامة زادته وسامة أظهرت غمزته : عارف عارف
ملك : يخربيت ضحكتك ايه ده
فارس بخبث : ايه ده بتعكسيني
ملك بكسوف : بس يا بارد
فارس ضحك علي شكلها وهي كمان
ملك بخبث : ايه ده الشارع فاضي خالص مالص
فارس : طب وفيها ايه
ملك مسكت الكرسي و اخدت الشارع كل جري وهي بتضحك و فارس مش عارف يتكلم من كتر ما بيضحك
ملك بضحك : هههههه حلوة صح
فارس بضحك : ههههه حلوة ايه بس افرض كنا وقاعنا دلوقتي
ملك : وموقعناش خليك متفائل يا راجل
فاجاة ظهر اربع شباب
الاول : اوبااا شكلها هتحلو
التاني : سيب البنت و امشي احسن لك
فارس بصوت عالي : يلا من هنا يا بابا انت وهو عشان مزعلكوش
التالت : يابا احنا بنهدد في مين و راح شد ملك وقال اهي هيعملنا ايه يعني
ملك : اعااااااااااا الحقني يا ابو صلاح دول هياخدوني
فارس :..........
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية معشوقتي طفلة" اضغط على اسم الرواية