Ads by Google X

رواية البحر الملعون الفصل السابع 7 - بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

      رواية البحر الملعون الفصل السابع 7 بقلم ندى علي

رواية البحر الملعون الفصل السابع 7

جاسر بصدمه :اخوك 
انور بغضب:وانت قت*لته انت بقي ايه يكفيك لو انا قالت اخوك 
جاسر ببرود:وانت باعت اخوك علشان يقت*ل عاصي الجوراحي بجد مصدوم 
انور :لاء بدام انت كدا كدا ميت نبقي نتكلم علي المكشوف بقي 
جاسر بستغراب:انت تقصد ايه 
انور :اقصد ان انا عمري ما اقرب من عاصي الجوراحي لسببين السبب الاول انه مليش حاجه عنده ازعل عليها ومليش علاقه بيه والسبب التاني ان في يوم كان صاحب عمري واخويا وانا مش ناكر الجميل زيك 
جاسر بغضب:كنت بتلعب بيا انت وعاصي الجوراحي 
انور :ولسه العب جي ورا وصفر صفيره الرجاله بتوعه ملو المكان 
جاسر بغضب:انت بتلعب بنار يا انور 
انور بغرور:النار اللي بتلعب بيا واشوف واتعلم يا جاسر وامر الرجاله هاتوا ومشي والرجاله بتوع انور جابوه 
.....................
في كافيه علي البحر جميل وراقي كان عاصي قاعد وقصاده هاجر 
عاصي ببتسامه :عجبك المكان 
هاجر ببتسامه :جميل اووي واخدت نفس عميق وغمضت عنيها تشم ريحة البحر 
عاصي :اخر مره شوفتي البحر كان عندك كام سنه 
هاجر :من وانا عندي 14 سنه 
الجرسون:تطلبو حاجه 
عاصي :انا شاي سكر وسط
هاجر :وانا عصير برتقال فرش لو سمحت 
الجرسون:تمام ومشي 
هند كانت ماشيه مع صحاب ليها وفجاة شافت عاصي 
هند :بنات تعالو مش عوزين تتعرفو علي خطيبي 
سلمي :والله انا نفسي اعرف مين اللي قدر يوقع هند 
اميره :وانا اكتر منها 
هند:اذن تعالو معايا وطلعت علي الكافيه 
هاجر :هات ايدك 
عاصي بستغراب مد ايده ليها 
هاجر مسكت ايد عاصي ولبسته حظاظه
عاصي بص عليها :احلم 
هاجر :ديماً دي كانت معايا علشان كان اللي ناقصني هو الحلم لاكن دلوقتي مش محتاجه الحلم 
عاصي :لقيتي حلمك 
هاجر ببتسامه :لقيته 
عاصي:ايه هو 
هاجر وقفت قدامه :ان ولسه هتكمل لقت هند حضنه عاصي قدمها 
هند :ازيك يا روحي 
عاصي بصدمه وهو باصص علي هاجر اللي الصدمه ملت وشها:هند 
هند ببتسامه مسكت ايد عاصي:اعرفكو يابنات عاصي خطوبتنا قريب جداً وبصت علي هاجر بقرف 
ودي وحده قربتهم 
هاجر دموعها خانتها ونزلت غصب عنها مسحتهم بسرعه 
عاصي :هند انتي بتعملي ايه هنا 
هند :ولا حاجه حبيت اتمشي شويه والصدفه لقيت جوزي قي المستقبل موجود في نفس المكان 
هاجر اتجرحت من كلامها وحست بإهانة من غير سبب 
سلمي :هند هتيجي ولا مش جايا 
هند:عاصي انا هروح اتمشي شويه مع البنات ممكن 
عاصي بضيق:اتفضلي 
هند باسته من خده وهو مصدوم وهاجر ذاد من دموعها ولكن بداخلها :باي يا روحي ومشيت 
عاصي :هاجر انا فعلاً مش عارف انها جايا هنا 
هاجر بكذب:عادي ولا يهمك الظاهر بتحبو بعض 
عاصي بص في عنيها :خطوبتنا في شغل يا هاجر وصدقيني انا بحب 
هاجر :مش مطر انك تبرر ليا يا عاصي انت حر في حياتك 
عاصي بغضب:ولما انا حر في حياتي ليه بتعيطي دموعك دي بتحرقني 
هاجر بدموع :بتحرقك ليه انا ايه بالنسبه ليك اقولك انا ولا حاجه 
عاصي وقف قدامها :انتي بالنسبالي حجات كتير اووي ياهاجر 
هاجر :ذي ايه ممكن تتجوزني ولا تحبني 
عاصي بص قدامه بغموض :هاجر انا يوم ما هحبك هكون بتسلي مش اكتر لكن انا واحد في حدود خاطب دلوقتي 
هاجر بصدمه :انت مخليني معاك لحد دلوقتي ليه ايه السبب لو رجولتك خليتك تشفق عليا انا طلبت منك من تاني يوم في بيتك انك تسبني امشي وانا مرضتش 
عاصي قرب منها واتكلم جنب ودنها :في واحد بيرقبنا وتقريباً بيصور ياريت متقوليش كل حاجه يعني بلاش تكوني صريحه اوي كدا 
هاجر بصدمه :انت بتقول ايه 
عاصي :وبعدين انتي زي اختي يعني انا حميتك عادي مش اكتر 
هاجر :انا عوزه انشي من هنا لو سمحت 
عاصي بص لراجل لقاه قام مشي اخد هاجر وركب العربيه ومشي ولكن مش لطريق البيت 
هاجر بستغراب :انت هتخدني علي فين دا مش طريق البيت 
عاصي :هرجعك لجوزك 
هاجر بصدمه :.......


يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent