Ads by Google X

رواية زوجة زوجي الفصل الثامن 8 بقلم باسنت أشرف

الصفحة الرئيسية

     رواية زوجة زوجي الفصل الثامن بقلم باسنت أشرف


رواية زوجة زوجي الفصل الثامن 

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 
"جملة نطق بها المأذون بعد أن أتم زواج يوسف و وتين وبعدها انطلقت الزعاريط" 
ليلىٰ بفرحة:  الف الف مليون مبروك يا يوسف الف مبروك يا مرات ابني.... 
يوسف:  الله يبارك فيكي يا ماما...... 
وتين:  الله يبارك فيكي يا طنط..... 
ليلىٰ:  لا طنط أي ما انتِ خلاص بقيتي بنتي........ 
وتين:  تسلمي يا طنط 
أحمد:  مبروك يا باشا ربنا يرزقكم بالذرية الصالحة.... 
يوسف:  الله يبارك فيك يا ابو حميد 
أحمد:  مبروك يا عروسة انا أخو يوسف.... 
وتين:  اتشرفت بحضرتك.... 
أحمد:  لا حضرتك أي انا اسمي احمد والله وبعدين انتِ مرات اخويا يعني زي اختي..... 
الاء: مبروك يا جو مبروك يا قمر...... 
وتين:  وتين اسمي وتين... 
الاء:  فل عليكي يا وتين...... 
سما:  هتوحشيني اووي يا وتين 
وتين:  الله البيت مش بعيد عنك تعالي نطي كل شوية مشحوار..... 
سما: عاااا امي مش هترضىٰ...... 
وتين:  لا متخافيش خالتو هتسيبك تيجي عندي يا سمسم..... 
سما:  ربنا يسعدك يارب يا بنت خالتي واختي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ــ انتِ ازاي توافقي علىٰ حاجة زي كده...... 
حور:  كنتِ عايزاني اعمل أي يا مرام اخسر يوسف....... 
مرام:  يا شيخة ملعون ابو يوسف هو مفكرش فيكي لما راح يتجوز...... 
حور:  لا يوسف بيحبني وانا بحبة ومقدرش اعيش من غيرة...... 
مرام:  ملعون ابو الحب يا حور اللي يخليكي ضعيفة كده انتِ عمرك ما كنتِ كده.....  
حور:  واللهِ بحبة يا مرام مش هقدر اعيش من غيرة...... 
مرام: مفيش حاجة اسمها متقدريش تعيشي من غيرة يا حور ما انا كنت بعشق مالك الله يرحمة مكنتش اقدر اعيش من غيرة بس جة الموت خده مني ماشي انا عايشة على ذكرياتة بس مموتش...... 
حور:  هعيش جسد من غير روح... 
مرام:  انتِ تستاهلي حد غير يوسف يحافظ عليكي.... 
حور:  وانا مش عايزة غيرة ومش بحب غيرة و مش هحب غيرة...... 
مرام:  خلاص يا حور ربنا يكتبلك الأحسن يارب.... 
حور:  بأذن الله يا مرام.... 
مرام:  اسيبك انا يلا باي عشان مودة في البيت لوحدها..... 
حور:  ماشي يا مرام سلميلي عليها وعلىٰ طنط برضوا..... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ اتفضلي يا حبيبتي بيتك و مطرحك...... 
وتين:  تسلمي يا طنط 
ليلىٰ:  يلا  يا يوسف خد عروستك واطلعوا شقتكم 
يوسف:  عن اذنكم يلا يا وتين 
وتين: تمام 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
يوسف:  بصي يا وتين عشان تكون الأمور واضحة قدامك دي شقتك وانتِ حرة تقدري تعملي فيها اللي يريحك وبراحتك جدًا لأن انا بحب حور مراتي ومقدرش اقرب من واحدة غيرها فياريت تعذريني وانا كلها كام شهر و نطلق......... 
وتين:  ريحتني واللهِ لأني كنت هقول نفس الكلام...... 
يوسف:  طب الحمدلله وياريت قدام الناس منبينش اللي بينا...... 
وتين:  من غير ما تقول حاضر..... 
يوسف:  خلاص هسيبك انا والشقة اللي قبالك دي شقتي انا و حور لو احتجتي حاجة تعالي....... 
وتين:  حاضر أي اوامر تانية....... 
يوسف:  لا وانا هجيلك بكرا بأذن الله 
وتين:  ماشي يا يوسف 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
يوسف:  حبيبة قلبي قاعد لوحدها بتعيط لي........ 
حور:  يوسف!  
يوسف:  ايوا يوسف يا قلبة..... 
حور:  انتَ بتعمل أي هنا؟! و كمان فين وتين؟! انتَ متجوزتهاش؟؟؟... 
يوسف:  للأسف اتجوزنا يا قلبي بس احنا الأتنين مش بنحب بعض واتفقنا اننا هنتطلق..... 
حور:  حرام يا يوسف انتَ كده بتظلمهاا معاك وانا مش هوافق علىٰ كده.... 
يوسف:  يااريت الكل عندة طيبة قلب زيك يا حوريتي بس يا ستي متقلقيش عليها واللهِ هي مش بتحبني اصلًا 
حور:  بس دي مراتك وليها حقوق وواجبات عليك.......
يوسف:  وهي مش عايزاهم يا حوريتي هنقضي اليوم كلة كلام ده انتِ وحشتيني اوووي........ 
حور:  خلاص يا يوسف اعمل اللي يريحك بس انا بريئة منك مليش دعوىٰ باللي بينكم....... 
يوسف:  والله بحبك يا أجمل حورية في حياتي........ 
حور:  وانا بعشقك يا يوسف بس...... 
يوسف:  مفيش بس يا حورية انتهىٰ النقاش لأن يوسف مستحيل يبص لحد غير حوريتة....... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ــ الهانم اللي فاتحة نت ليلة دخلتهاا..... 
وتين:  سيبك مني يا سما هي مش ناقصة...... 
سما:  حد يفتح نت يوم فرحة يا وتين اتجننتي؟! وجوزك فين؟؟؟؟؟ 
وتين:  جوزي عند مراتة التانية يعني هيكون فين...... 
سما:  هتجننيني يا وتين....... 
وتين:  سما حلي عن دماغي احنا كده كده فترة و هنطلق خلاص بقىٰ...... 
سما:  يا متخلفة ازاي تسمحيلة يروح لمراتة التانية انتِ مجنونة يابت..... 
وتين:  لا عاقلة جدًا يا سما وده الأفضل لينا....... 
سما:  براحتك ياختي طالما شايفة كده...... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
الاء:  أحمد هو انتَ ممكن تتجوز عليا؟؟؟..
أحمد:  انتِ اتجننتي علىٰ الليل ولا أي 
اي هو اتجوز عليكي ده... 
الاء:  عادي يا أحمد زي ما يوسف اتجوز علىٰ حور........ 
أحمد:  واحنا مالنا بيوسف وحور كل واحد حر في حياتة يا لولا 
* أحمد الاخ الاكبر ليوسف و الاء زوجتة ولديهم أبن صغير يدعىٰ أيهم "*


يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية زوجة زوجي" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent