رواية أسر قلبي الفصل التاسع بقلم ندى رأفت
رواية أسر قلبي الفصل التاسع
نغم : يلا يا هدير خلينا نمشي ...
هدير والدموع في عنيها : سمحيني ..يا نغم ...وبعد كدا زقتها على السلم...حاولت نغم تقف ...بس مقدرتش ..وخدت السلم كله من أوله لاخره...وبعدها وقعت في آخر السلم وهي سايحه في د*مها ...بص نبيل وفارس بسرعه بعد ما حسوا بصوت هبد جامد ..فنصدموا ..هما الاتنين وقاموا بصدمه وقالو في نفس واحد بزعيق : نغممممم...راح نبيل بسرعه قبل فارس ..ومسكها ..بقلق وقال : نغم ..قومي ..يا نغم ..وبعدها بص فوق ..لقى ..هدير ..واقفه بتترعش ....فارس بخضه : ....دي بتنزف جامد اوي ...
هاتها ..يا استاذ ..نبيل ..لازم نوديها ..المستشفى ..
راح قام نبيل وفارس كان هيشلها ..راح بعده نبيل بسرعه وشالها هو ..وقال : ابعد عنها ..وبصله بصه غريبه ..وبعدها ..خد نغم ..وركبها عربيته بسرعه ..ومشي بسرعه ..وفارس ..ركب عربيته ..هو .. بسنت ...ونور ..وهدير ....وراحوا وراه ..
وبعد فتره ...وصل آسر المستشفى ودخل بنغم ..وقال بزعيق جامد : إسعاف..بسرعه ..وبعدها خد الممرضين نغم ودخلوها العنايه ..وقعد نبيل قدام ..العنايه ..وبعد فتره ..بسيطه ..جه فارس وبسنت وهدير ..ونور ..
فارس بقلق : هي أخبرها دلوقتي ..
نبيل وهو باصص على الأرض قال بصوت في حشرجه من كتر الزعيق : معرفش ..الدكتور ..لسه مخرجش ..
بسنت : إن شاء الله هتكون كويسه ..دا انا قلقانه عليها ..اوي ..وبدعلها ان شاء الله تقوم بالسلامه ....متعيطيش يا هدير ..إن شاء الله نغم هتكون كويسه ..بصتلها هدير بقرف ..وندم ..
نور وهي شايفه حاله نبيل ..بتقول من جواها بغي*ظ ..: يارب تموت ..ونخلص منها ..بقاا ..
وبعد فتره طويله ......
باب العنايه فتح........
وخرج منه الدكتور .....
قام نبيل بسرعه قبل الكل وقال : ها يا دكتور ..نغم عامله إيه.....
الدكتور : حالتها مش مستقره ..خالص ..ادعولها ...
هدير ..عيطت جامد ...
ونبيل ..بقى في حاله ..صدمه هو وفارس ..
نبيل : يعني ..إيه يا دكتور ...
الدكتور : أحنا عملنا الي علينا والباقي على ..ربنا ..الوقعه كانت ..شديده جدا ..لو مفقتش خلال اربعه وعشرين ساعه ....موعدكمش انها ممكن تفوق بعد كدا ...عن إذنكم ........قعد نبيل على الكرسي ..بصدمه ..هو فارس ..
وفي اللحظه دي الكل كان قاعد يكلم نفسه..
نبيل : لا.. نغم هتفوق ..نغم قويه ... ومش هتبعد عني ..
فارس : مفيش حاجه تقدر تبعد نغم عني .. ابدا
بسنت : اخيرا هنخلص منها قريب ..وهيبقى فارس بتاعي ..
هدير : ياريتني..ما كنت عملت كدا ..سامحيني ..يا نغم...
نور : يلا خلينا ..نلخص منها علشان اعيش ..انا و آسر بسلام ......
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
وقعدوا...اكتر..من ١٠ ساعات ..قعدين قدام العنايه ...
قام فارس وقال : انا اسف جدا ..يا استاذ نبيل ..اكيد معطلك ..عن حاجات كتير...حضرتك تقدر تمشي ...
نبيل وهو كل تفكيره نغم قال : انا مش هتحرك من هنا ..غير لما نغم تفوق ...
بصله فارس بصه غريبه وقال: ليه ...
نور بتوتر : لا دا بس عايز يطمن عليها ..بس متقلقش ..يا نبيل ..إن شاء الله هتكون كويسه ..يلا بقا يا حب*يبي ..علشان انت وراك شغل كتير ..بكرا ..قام نبيل ..علشان حس بنظرات الشك الي عند فارس وحاول يتكلم بطبيعيه وقال : ابقى ..طمني ..على الانسه ..يا استاذ فارس..
فارس : طبعاا ...وبعدها مشي ..نبيل بحزن هو ..ونور ....
فارس : يلا يا بسنت خدي ..هدير ..وروحي ..
هدير : انا مش هسيب نغم ..
بسنت : وانت تقعد انت معاها ..ليه سبني ..وخد هدير ..وروح ..
فارس بعصبيه : اسمعي الكلام يا بسنت ..
مسكت بسنت إيد هدير جامد وقالت : يلا يا ماما ..
هدير : بس انا مش عايزه اسيب نغم ...ارجوك يا فارس ..سبني اقعد معاها ..لسه فارس هيتكلم فجأه خرجت ممرضه ..من اوضه نغم وقالت : المريضه فاقت يا دكتور ..
بسنت بصدمه : فاقت ..
فارس وهدير بفرحه : فاقت ...
وبعدها دخل الدكتور ..عندها ..وخرج وقال : الحمد لله فاقت ..وبعدها قال بنبره غريبه: بس انا عايز حد يدخلها...
فارس : انا ادخلها يا دكتور ..
هدير : وانا كمان ..
راحت مسكت بسنت إيدها ..وقالت جنب اذنها ..: انتي مجنونه ..انتي فاهمه يعني ..إيه فاقت ..يعني انا وانتي ضعنا ...
وعند فارس دخل ..لنغم ..لقاها نايمه ومفتحه عنيها ..
رحلها فارس بسرعه وم*سك إيدها وقال : حمد لله على السلامه يا نغم ...
بصتله نغم بصه غريبه وقالت : انت مين ......؟
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أسر قلبي" اضغط على اسم الرواية