رواية اسيرة الصاوي الفصل التاسع 9 بقلم سجدة جمال
رواية اسيرة الصاوي الفصل التاسع
وقفنا المرة اللي فاتت لما سليم وعلي راحو لي سيدرا و تاليا
سيدرا: يلا ي بت نطلع نجري بسرعههه
تاليا: يلا اجري ي مجدي
سيدرا و تاليا داخلو مدخل العمارة لقوو سليم وعلي عنيهم بطلع نااار
سيدرا: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انصرف انصرف
تاليا: احية ي ابو سوسو احية
سليم خد سيدرا.*و علي خد تاليا ع جن*ب
سليم بغ*ضب: انا مش قولتت مافيش بناطيل تتلبس تاني ها قولت ولا لا
سيدرا: قولت بس انت مالكش حكم عليا اللبس اللي انا عايزة
سليم بغضب. اكب. ر: اقسم بالله دا اخر تحذير ليكي لو بس لو لمحت بنطلون تاني ه*نزعل اشطا.
سيدرا بعن'د: هلبس وهتشوف وبعدين ماتزعل ولا تروح ف ستين داهية نا مالي
سليم بصوت حااا'.د: لمي لسانك دا ي شبر ونص وقسم عظما نفسي اشوفك ببنطلون تاني.
سيدرا بعند اك*بر: هتشوف ي خرتيت البحر انتا
سليم: سيدراااا اتلمي وخلي الليلة تعدي ع خير
نروح بقا عند علي و تاليا
علي: اي اللي انتي لابسة دا
تاليا: نعم بتقول اي انت اهبل انت مالكش دعوة بيا.
علي بغيرة وغض*ب: لا ليا ونص وبكرة تشوفي بس قسما عظما نفسي اشوفك لابسة البتاع دا تاني
تاليا: هلبس انت مالك
علي ببح*دة: ماتخلنيش احلف انك مش تشوفي الشارع تاني
تاليا: ههه بالله ضحكت ي اقعد ف حتة نشفي اجري
وياتي الليل وسيدرا و تاليا سهرانين ف البلكونة مع بعض ويرمو ع الناس قشر لب
سيدرا: الاهبل ابن الهبلة بيقولي نفسي اشوفك بنطلون تاني
تاليا: والحلوف التاني قالي كدا هما هيعملو ظباط علينا ولا اي
سيدرا برد'ح : نعااام ي روح امك مين دا اللي يعمل ظابط علينا تؤتؤ. ع نفسهم
تاليا: اي الله يخربيتك بلااعه اتفتحت نا بتكلم عادي
ودا كلو سليم وعلي ف البلكونة اللي جنبهم وسامعين كل حاجه
علي: الشبر ونص بتاعتك دي مشكله الله يحرق لسانها ي اخي
سليم بغيرة: مالكش دعوة خاليك ف تاليا
علي: اي تا اي تا انت بتغير
سليم: نتلم ي علي ها
سيدرا: بت بقولك تعالي نرمي ع اي حد ماشي بلونة ماية
تاليا: احية يلا
سيدرا: تعالي نملي الاول وبعدين نرمي ع الناس
راحو وجم(سريعة نا مش كده )
سيدرا: انت يلا ي بن سعدية
الواد: اي ي ابلة سيدرا
سيدرا: عندك سكر
الواد؛: اه
سيدرا: رربنا يشفيك
الواد: ههه رخمة
سيدرا: انا رخمة طب استحمل بقا هووب البلونة ع الواد
الواد بعياط: اهئ اهئ والله لقول لي ماما
سيدرا: روح قولها نا هخاف
دا كلو وسليم و علي و تاليا ميتين من الضحك
تاليا: الله يخربيتك الواد ماعملكيش حاجه
سيدرا: اهو كدا وخلاص
سليم: هو دايما كده الشبر ونص مشكله العالم
سيدرا بخضة': بسم الله انت بتطلع امتا
سليم: ف كل وقت
سيدرا: ننينينين خفة
الست مامت الواد جت وبتنادي عليهم
الست: انتي ي بت ي سيدرا اللي انتي عملتية ف الواد ده
سيدرا: دا مش انا دي تاليا
تاليا بصدمة: اه ي بت الكلب وربنا م انا
الست: اه كل واحده تقول مش انا مين ي حبيبي اللي عمل فيك كده
الواد.: سيدرا ي ماما
سيدرا: اه انا عندك مانع بقا
الست: اومال بتقولي مش انا لية
سيدرا: بحب ارخم
الست: دا انتي بجحة بصحيح
سيدرا: يلا ي ست ترقينا
سيدرا جابت *ببلونة كمان وهووب ورمتها عليهم بس بعيدة سيكا
الست: تصدقي انك ماتربتيش
تاليا: وربنا منا(سيدرا كانت مستخبية)
سيدرا بضحك: احسن احسن
تاليا: منك لله ي مفترية
تاليا: يلا باي اروح بقا انام هههخ
سيدرا: باي يلا تصبحي على جنة
تاليا: وانتي من اهلها
عند سليم قاعد ع السرير بيفكر ف الشبر ونص ويضحك
وعند سيدرا بتفتكر اما شتامتو وجريت وقالت هولاكولا دا حسابه تقيل معايا
و تاليا وعلي نفس النظام.
*
*
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية اسيرة الصاوي "