رواية روبنزل المغتصبة الفصل العاشر بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل العاشر
فتح الباب ودخل عليهم شخص ارتبك امير و مروان ان يكون قد سمع شيء أقترب منهم بثقه وثبات وجلس ثم.....
لتوضيح هنعرف فيما بعد من يكون وماذا حدث اقروا وهتفهموا بعدين...
في مكان آخر داخل غرفه شذي وسلمي الفتيات جلسات
شمس بحزن : متعيطيش يا سلمي
سلمي بانهيار : اومال أعمل إيه يا شمس انا تعبت تعبت يا ماما انتي فين يا ماما تعالي خديني انا تعبت يا امي تعبت
شذي ببكاء : خلاص كفايه بقي كفايه هتموتي نفسك ممكن يحصلك حاجه من كتر الانفعال
سالي بعيون باكيه : حسبي الله ونعم الوكيل في اللي ظلمك بجد حرام ازاي عايزينك تتجوزي واحد لا بتحبيه ولا عايزاه وفي نفس الوقت لا هو من مستواكي ولا هو زيك واخته سبب كل المصايب اللي انتي فيها ازاي باباكي قابل بكده
سلمي تمسح دموعها : انا مش رافضه أمجد علشان المستوي والفلوس لا انا عارفه ان بجوازي من امجد انا اتمحيت من علي وش الأرض و مت وانا عايشه بس ما باليد حيله بقيت اسيره في سجن سحر خلاص انا تعبت و مش هقوم قدري خلاص ده قدري
سالي : ايه اللي انتي بتقوليه ده مستحيل امير و مروان واحنا معاكي مش هنسمح لحد يازيكي
سلمي بضعف و وجع وبصوت مبحوح : انا مكسوره اطمني محدش هياذيني اكتر من اللي انا فيه
قطع كلامهم احد يطرق الباب ذهبت سالي وفتحت الباب دخل امير
امير بضعف وكأنه جسد بلا روح: سلمي فين
سالي بقلق : جوه انت كويس
حرك راسه بنعم وتركها ودخل إلى حيث سلمي...
امير : بعد اذنكم ممكن تسيبوني مع سلمي
شمس : حاضر تعالو يا بنات نستنا بره
خرجت الفتيات.....
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته 💝🌹
___🌹روبنزل المغتصبة
بقلمى برنسسN
جلس امير بجوارها وضمها لصدره وهي تبكي
أمير : بتعيطي ليه كل ده علشان مش عايزه تتجوزي امجد.. طب اهدي مش هتجوزيه
رفعت سلمي رأسها....
سلمي بصوت مبحوح : إزاي بس يا أمير والفضيحه والصحافه وبابا و سحر والتسجيل
امير : ابوكي عايزك تجوزي و انتي هتجوزي
صدمت سلمي...
سلمي : هتجوز ازاي مش قولت اني مش هتجوز أمجد
امير : ايوه مش هتجوزي امجد بس هتجوزي مالك الحديدي
سلمي بصدمه وانفعال : مالك مالك ازاي انت عارف انت بتقول ايه مش هينفع مستحيل
امير : مالك عارف كل حاجه
سلمي بصدمه ممزوجه بدموع : ليه يا امير ليه تكسرني و تزلني بشكل ده
امير بدهشه : اكسرك ازاي وبعدين هو اللي طلب يتجوزك
سلمي بانهيار : يعني عايز تقولو اختي مغتصبه وتكسرني قدامه وبعد كده تقولي هو اللي طلب
قاطعها امير : لا يا سلمي ان مقولتش حاجه هو اللي سمع كل حاجه يوم ما جيه عند طنط لمياء علشان يجبلك تليفونك
سلمي مصدومه و مندهشه كانت تحاول رسم الابتسامه علي وجهها حتي لا تقلل من شأنها بنظر أحد واليوم تعرف انها كانت عاريه تماماً أمامه تتصرف ببراءة ومن الممكن أن يكون فسرها بخبث وحقاره
سلمي بنفي : لأ مستحيل انا مش موافقه مش هتجوز مالك لا يعني لا
امير : انا كنت عارف ان ده هيكون رد فعلك هو بره و عايز يتكلم معاكي اسمعيه و افهمي كلامه وانا في ضهرك في أي قرار هتاخديه
لم ترد سلمي... ظلت صامته وقف امير وخرج تحت انظار الفتيات فتح باب الجناح واذن لمالك بالدخول كانت الفتيات مندهشات من الذي يحدث ولكن اكتفن بالمشاهدة...
دخل مالك غرفه سلمي واغلق الباب و امير بالخارج
___🌹روبنزل المغتصبة🌹
بقلمى برنسسN
امير : تعالوا نقعد في التراس
شذي : هو في إيه ومالك جوه عند سلمي ليه
لم يرد أمير وتركها ودخل التراس ذهبت خلفه سالي كان امير يحدق بالبحر جلست سالي بجواره دون النطق و لو بكلمه
داخل غرفه سلمي تجلس علي الفراش بضعف و بكاء وجدت مالك يجلس بجوارها
مالك؛ احممم ممكن ما تعيطيش و تسمعيني
سلمي.............
مالك : طب ردي عليا
لم ترد مده يده وابعد خصلات شعرها الطويل وقف وذهب إلى الكمودينو وجد رابطه شعر امسكها وذهب و جلس خلفها وامسك شعرها و قام بربطه ثم ذهب وجلس أمامها رفع وجهها وجد عيونها منتفخه من كثرت البكاء و وجهها شاحب
مالك بهدوء :ما احبش اشوفك كده
سلمي بدموع بدون صوت : ااا انا مش هتجوزك مستحيل
مالك بثبات : و انا مش هسمحلك تكوني ل غيري فاهمه انتي بتاعتي انا ملك مالك الحديدي وبس
سلمي بدهشه بسبب جرائته : ازاي هو بالعافيه وبعدين انت عارف اني
قاطعها مالك : عارف و متأكد انك احسن بنت في الدنيا بصي كل اللي هقدر اقولهولك انك هتجوزيني انتي كده كده بمزاجك او غصب عنك هتجوزي يبقي خليها بمزاجك ويبقي انا.. انتي مش خسرانه حاجه
سلمي : وانت هتستفاد ايه لما تجوزني انت ممكن تتجوز أي واحده تختارها و تكون أحسن مني
وقف مالك : بس انا عايزك انتي وبس ده اللي اقدر اقوله... موافقه يا سلمي تكوني زوجتي و تشيلي إسم مالك الحديدي
سلمي بتوتر وحيره : مش هيفع خالص صدقني انت بالذات مش هينفع
التفت لها مالك بغضب وحيره و امسك ذراعها بقوه : ليه في حد في حياتك انطقي مين ده اللي تفضليه علي مالك الحديدي
بكت سلمي بالم : اااه مالك دراعي سيبني
مالك بغضب و غيره : مش هسيبك انطقي مين ده
سلمي ببكاء : والله مفيش حد غيرك في حياتي بس
تركها مالك وهو يحاول ان يرجع لثباته : مفيش بس احنا هننزل مصر النهارده وبكره هاجي اتقدملك الموضوع منتهى
سلمي باستسلام : بس في تسجيل و صور مع سحر
مالك بثقه : النهارده قبل ما توصلي مصر كل حاجه هتكون بح مفيش حاجة... متخلقش اللي يفكر يذل مرات مالك الحديدي
خرج مالك وتركها ضائعه بين افاكر مشتته و تخيلات وتسأل لماذا انا ولماذا يفعل كل ذلك؟؟؟؟؟
___🌹روبنزل المغتصبة🌹
بقلمى برنسسN
خرج مالك و أخذ امير ونزلو الي الاسفل
امير : مالك زي ما اتفقنا شهر واحد وهطلقها
مالك بثبات : انت قولت بس انا موافقتش
(فلاش باك)
فتح مالك باب التراس ودخل علي مروان ومالك بثبات وثقه نظره علي وجهه امير و مروان المتوترين و المندهشين من مالك فمن الممكن ان يكون قد سمع شيئا جلس مالك
امير بتوتر :م م مالك خير انت هنا من امتا؟
مالك بثبات : من يوم ما انت كنت بتزعق وسلمى بتعيط و انت بتكسر تقريبا في حاجه ازاز والدة شذى بتحاول تهديك انا موجود من يومها
امير مصدوم و مروان لا يقل صدمه
مروان : يعني انت عارف كل حاجه؟
مالك بهدواء : انا هتجوز سلمي!!
صدمه اخري تنزل علي رأس مروان و أمير
امير : تتجوزها ازاي انت عارف اللي حصلها ومع ذلك عايزا تتجوزها
مالك بنفاذ صبر : انا هتجوز سلمي
princessN
امير بعصبيه : بص لو كنت فاكر سلمي لعبه ممكن تتسلى بيها زي البنات اللي تعرفهم تبقي غلطان سلمي رغم الظروف اللي هي فيها بس انضف و أطهر مما تتخيل
قطعه مالك بحزم : امير الزم حدودك وبعدين انا هتجوزها يعني هتشتال اسمي واسم عيلتي يعني لو مش متأكد منها مكنتش هكون هنا و بطلب منك أيد سلمي بصفتك اخوها الكبير وانا اي نعم بعرف بنات و ستات و بشرب وعارف انك عارف كل حاجه لان انا مبيهمنيش حد ولا بخاف بس مش هكون أوحش من اللي ابوها عايزو يتجوزها
امير بقرف : امجد نفس عينتك القذره
مالك بغضب : امييييييير قولتلك الزم حدودك واعرف انت بتكلم مين انا مالك الحديد متقارنيش بحد و متساويش حد بيا وانا لما بعمل كده بعمل كده بمزاجي علشان اتسلى مش وساخه و برود مش موضوعنا
مروان بجديه : اومال ايه الموضوع احنا بحاول نبعدها عن أمجد بعلاقاته القذره نقوم ندهالك انت
مالك بهدوء : انت قولت كده او كده هتجوز بس في فرق طبعاً لما تجوز العيل ده و بيني انا لما يتنشر في الصحف و المجلات زواج الانسه سلمي الاسيوطي من رجل الاعمال المهندس مالك الحديدي احسن ما يتكتب ما سر زواج اميرة عائله الاسيوطي من اخ زوجة ابيها واشاعات و اخبار واسأله كتير انما لما سلمي تتجوزني فده عادي جداً رجل أعمال من عيله مرموقة اتجوز بنت رجل أعمال من نفس مستوى العيله
امير باستسلام : هطلقها بعد شهر
مالك بتجاهل : اطلع ل سلمي خد رأيها موافقه عليا ولا لأ انت اخوها الكبير لسه قاعد ليه
مروان بتفهم : قوم يا أمير روح ل سلمي
امير : حاضر مع اني عارف انها مش هتوافق
وقف مالك بثقه : هتوافق ادخلها واتكلم معاها ولو موفقتش هكلمها انا وانا عارف ازاي هقنعها
ذهب امير وخلفه مالك وتركوا مروان مشتت حزين علي ما آلت إليه ابنت عمته و أخته الصغيره
(انتهى الباك)
امير بعصبيه : قصدك إيه؟
مالك : لما سلمي تحب تتطلق هطلقها غير كده لو سمحت يا أمير متدخلش سلمي هتبقي مراتي مش كررها تاني ألزم حدودك انا مبحبش حد يدخل في حياتي
ثم تركه و رحل تنهد أمير بغضب وذهب حيث مروان
في الحديقه الخاصة بالفندق مالك يقف و ينطر امامه واياد ومازن خلفه
اياد : بتقول إيه هتجوز سلمي
مازن : انت اتجننت عارفين انك متعاطف معها علشان ابوها عايز يجبرها علي الجواز بس مش معني كده تتجوزها
مالك : ليه متجوزهاش
مازن : علشان انت وهي مش بتحبوا بعض و كمان انتوا متعرفوش بعض إلا من كام يوم
مالك : كنت دخلت قلبي و عرفت بحبها ولا لا
مازن : فكر يا مالك ده جواز و سلمي
قطعه مالك : مالها سلمي
مازن : ملهاش بصراحه البنت ممتازه و مفيش احسن من كده اخلاق وجمال ونسبها ابوها وعايلتها من اكبر عائلات البلد وله اسم معروف بس انت
مالك : انا بحب سلمي
اياد : انا قولتلك من الاول بس انت اللي كنت بتنكر
مالك؛ كل شي بميعاد المهم بكره الخطوبه والفرح بعد أسبوع
مازن : مالك والله انا خايف عليك متتسرعش تسرعك يمكن ما ياثرش عليك بس هياثر علي سلمي انتوا لو معرفتوش تتفاهموا و حصل طلاق هي هترجع لابوها والزل من مرات ابوها هيكون أضعاف وهي مطلقه
مالك بعصبيه : إيه الكلام ده طلاق إيه انا بقولك هتجوز تقوم تقولي طلاق هي دي مبروك بتاعتك
مازن بهدوء : انا اسف يا مالك كلامي ده من خوفي عليك انت وسلمي علي العموم انت مش صغير وعارف انت بتعمل إيه مبروك يا مالك
اياد : مالك خلاص متزعلش مازن خايف عليك بس
ض مازن مالك
مالك : اطمن انا عمري ما هطلق سلمي حتي لو علي موتي
مازن : بعد الشر عليك ربنا يسعدك مبروك
تصافحوا الاخوه
اياد بحماس : مبروك يا صاحبي
مالك بابتسامه : الله يبارك فيك ياخويا مش كنت تتجدعن وتحصلني
اياد : ربنا يسهل ان شاء الله قريبا
مازن : ايه يا دنجوان انت وقعت انت كمان
ضحك اياد : اه وقعت ولا حد سمه عليا
مازن : شذي صح
اياد بزهول : عرفت ازاي؟
مازن : عيب عليك دانا ميزو خبير في الحب والغرام
ضحك الأخوه 😂😂😂
___🌹روبنزل المغتصبة🌹
بقلمى برنسسN
اما عن سلمي تجلس علي الفراش هادئة لا دموع ولا كلام
شمس : سلمي ردي بقي بنكلمك بقالنا ساعه
أخيراً تكلمت سلمي : انا عايزه انام شويه تعبانه
سالي : تعالو وسيبوها ترتاح هي تعبت اعصابها كتير
شذي : نامي يا حبيبتي و ارتاحي و احنا بره
ذهبت سلمي و نامت دون كلمه خرجت الفتيات و بالفعل ما هي الا دقائق حتي نامت عيونها وهي تدمع علي حظها
الفتيات بالتراس طرق احدهم الباب فتحت شذي وجدت مالك و اياد
شذي : اتفضلوا شمس جوه هي وسالي
دخل الشابين
مالك : سلمي فين
شذي بحزن: نامت عيونها من كتر العياط مقومتش النوم ونامت علي طول
#برنسسN
مالك : ممكن ادخلها
شذي : مممم مهو يعني
اياد : ادخل يا مالك تعالي يا شذي عايزك
سحب اياد شذي وهي مندهشه كيف يدخل عليها وهي نائمه ولماذا يسحبها هذا...
دخل مالك وجدها نائمه مثل الجنين محتضنه قدميها و عيونها تبكي حتي وهي نائمه وجد غطاء تحت قدمها امسكه و وضعه عليها ثم قبل خدها
مالك بهمس : سامحيني يا فراشتي لاني مش قادر امنع دموعك دي بس اوعدك هجبلك حقك
ثم قبله راسها و خرج سمعت كلامه و لكن
بدهشه معقول مالك فعلاً بيحبني لا ده علشان بس صعبانه عليه اغمضت عيونها مره أخرى
مالك يتحدث بالهاتف
مالك📱 : ايوه عملت إيه؟
رجل📱 : تمام يا باشا كل الصور والتسجيلات معانا
مالك 📱: انت فتحتهم
الرجل📱 : لا يا باشا زي ما هما بالظرف بتاعهم زي ما حضرتك أمرت
مالك📱 : عرفت مكانهم ازاي وفي نسخ تانيه
الرجل📱 : اطمن حضرتك من ساعه ما كلمتني الصبح وانا و رجالتي روحنا فوراً علي شقه امجد ده واخدناه علي المخزن من غير ولا ضربه زي ما حضرتك أمرت وكلم اخته و هي ادت كل حاجه ل راجل من رجالتي وحذرناها لو في اي نسخ طلعت المره الجايه قتل فوراً مفيش خطف
مالك📱 : تمام عرفتهم انتوا تبع مين
الرجل📱 : لا كانت بتقول ان احنا تبع واحد إسمه امير هو اللي بعتنا وانها هتندموه وكلام كده
مالك :📱 تمام كل حاجه تفضل معاك و بالليل هقابلك
الرجل📱 : تمام يا باشا
مالك📱 : الواد فين
الرجل📱 : سبناه زي ما حضرتك أمرت و في اتنين رجاله بيراقبوه هو واخته واي جديد هيبلغوني وانا هبلغ ماعليك يا باشا
مالك📱 : طيب سلام
اغلق مالك الخط وذهب الي التراس وجد شذي في منتهى العصبيه واياد يحاول تهدئتها وسالي وشمس جالسين بعدم فهم
مالك : في ايه يا شذي
شذي بعصبيه : انت اللي في ايه ازاي تدخل علي سلمي وهي نايمه وبتتصرف بمنتهى الوقاحه كده
مالك بثبات : مراتي وادخلها وقت ما احب
نزلت الكلمه علي الفتيات مثل الصاعقه
شذي : م م مراتك ازاي
مالك : علي اعتبار ما سوف يكون بكره خطوبتي انا وسلمي والفرح آخر الاسبوع
شمس : ازاي يا مالك
مالك : بصي انا تعبت من الكلام روحي ل خطيبك و هو هيفهمك وخدي اختك معاكي
سالي : تعالي يا شمس ننزل لمازن
ذهبت شمس وسالي نظر مالك ل شذي الغاضبه حد الموت
شذي بغضب : وانا مين هيفهمني
مالك : اياد اشرحلها علشان تهدأ
اياد : اقعدي وانا هفهمك
جلست شذي : ازفت اهو ارغي
مالك بسخريه : انا هروح اجهز شنطتي علي ما ترغي
ذهب مالك.....
شذي : ها قول إيه الحكايه؟
اياد : مافيش حكايه هي حدوته واحد بيحب واحده و قرر يتجوزها ... ببساطه حبها و متحملش يعرف انها هتكون لغيره راح و طلب ايدها من امير وامير وافق وطلع اخد موافقتها والبنت وافقت و الخطوبه بكره والفرح بعد اسبوع بس
شذي : و المفروض اني اقتنع
اياد : مش ضروري تقتنعي هي حياتهم و قرروا يتجوزوا انتي زعلانه ليه
شذي بتوتر : ازاي يجوزوا ازاي
اياد بشك : زي الناس انتي فيكي ايه
شذي بتوتر وعصبيه : انا لازم اتكلم مع امير لازم.. خليك هنا وانا هاجي علي طول
اياد : رايحه فين تعالى فهميني انتي فيكي إيه
شذي : هنزل لامير و اجيلك اوعي تتحرك
ذهبت شذى سريعا إلى الاسفل وتركت اياد خلفها مندهش اسئله كثيره لماذا تعترض على زواج مالك و سلمى و ما سبب توترها
نزلت شذى الى الاسفل وجدت امير يجلس في التراس مع مروان ذهبت اليه
شذي بنفعال؛ ازاي مالك هيتجوز سلمي
مروان : وطي صوتك واقعدي
جلست شذي و قص عليها أمير كل شيء
امير : كده فهمتي اتحكمي بقي في نفسك علشان محدش يلاحظ حاجه و قومي روحي ل سلمي
شذي بتوهان : حاضر هطلعلها يا حظك المنيل يا سلمى من امجد ل مالك
ذهبت شذي وجاء موعد الرحيل الساعه الثامنه مساء يجب عليهم الذهاب للمطار قبل الموعد حتي لا يفوتوا الطائره جاء العمال واخذوا الشنط
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
ذهب مالك إلى سلمي وجدها تجلس و بجورها فستان وشعرها غير مرتب و وجهها شاحب وشذي تترجها حتى تقف وتاخذ حمام و ترتدي ثيابها
مالك : قاعده كده ليه.. ده منظر عروسه؟؟
سلمي : شذي سيبيني مع مالك بعد اذنك؟
شذي : حاضر
خرجت شذي وجلس مالك بجوارها
سلمي بهدوء : انت مش مضطر تتجوزني
مالك : لا مضطر عشان انا بحبك
سلمي 😳 مصدومه من كلامه
مالك : بتبصيلي كده ليه انا فعلاً بحبك يا سلمي
سلمي : بس ازاي؟
مالك : زي الناس ممكن تقومي تجهزي علشان نمشي بكره خطوبتك و بعد أسبوع فرحك عندك الف حاجه لازم تجهزيها
سلمي : اسمعني يا مالك
مالك بمكر : انا لما بقول كلمه ومتتنفزش بنفذها بنفسي تحبي بقي اخدك واخليكي تاخدي الشور وانا معاكي
سلمي بدهشه : ايه بتقول إيه؟
ضحك مالك : هههه بهزر معاكي قومي يلا عشر دقائق وتكوني جاهزه انا بره
خرج سريعاً قبل ان تتحدث... تنهدت بتعب ودخلت الحمام اخذت حمام دافي حتي تخفف من ألم رأسها وجسدها خرجت وارتدت الفستان طرق مالك الباب
مالك : خلاص
سلمي : ايوا خلصت
دخل مالك وشذي وجدوها تجفف شعرها بسشوار
شذي : عنك انتي
اخذت السشوار وجففت شعرها و مشطته وجائت ل تربطه
مالك بحنان : لا سبيه كده حاولي تداري عيونها دي من كتر العياط شكلهم مرهقين
شذي : حاضر
كانت سلمي صامته لا تتحدث انتهت شذي و وضعت ميك اب خفيف يخفي عيونها المتورمه و وجهها الشاحب و وضعت لها روج بنفس لون شفايفها الورديه
مالك : كده تمام لمي بقي حاجاتك واحنا تحت
شذي : اوكي اسبقوني و انا هنزل وراكم
امسك مالك يد سلمي ونزل بها
شمس مبتسمه بسعاده : مبروك يا سلمي
سلمي بهدوء فصوتها شبه مختفي : الله يبارك فيكي
سالي بحماس : مبروك عليك يا ابن عمي احلى بنوته في الدنيا
ضمت سلمي.....
مالك : الله يبارك فيكي عقبالك يا جميلة جميلات عيلة الحديدي
ضحكت سالي : حلوه جميلة جميلات عيله الحديدي
امير بقلق : سلمي انتي كويسه
امسك مالك يدها نظرت سلمي له وجدته يضغط علي يدها و كأنه يبعث فيهم الدفاء والامان نظرت سلمي إلى أمير
سلمي ببتسامه صغيره : اطمن انا كويسه
مازن : يلا بقي العربيات سبقت علي القاهره هنروح المطار بعربيات الاوتيل
مالك : تمام يلا علشان منتاخرش
خرج الجميع حيث السيارات كل سياره بها سائق مازن وشمس وسالي معاً و أمير وشذي ومروان والاطفال مهم واياد و مالك وسلمي معاَ وهذا اجباري فور خروجهم من الاوتيل تقدم مالك وفتح باب السياره إلى سلمي
صعدت إلى السياره و هو صعد إلى جوارها و أمر السائق ان يقود الي المطار وكل هذا قبل ان يصعد احد إلى أي من السيارات
أمير غضب من تصرفات ذالك المتعجرف المغرور ولكن فضل الصمت وصلوا حيث المطار و صعدوا إلى الطائره...
و هنا جلس أمير بجوار سلمي عناد في ذلك المغرور صمت مالك إلى ان وصلوا مطار القاهرة...
تقدم باتجاه سلمي وأمسك يدها وذهب بها سريعاً إلى خارج المطار
و ما ان خرجوا حتى وجدو الكثير من الصحفيين والقنوات التلفزيونية تفاجأ الجميع.. إلا مالك فهو من أمر بحضورهم
بدأ المصورون بأخذ الصور... انحنى مالك ل مستوى سلمي..
مالك بهمس : ابتسمي الصحافه بتصور
لم ترد سلمي اكتفت بتنفيذ ما يطلبه ابتسم هو الآخر و هو يقف بمنتهى الثبات والقوه اقترب أحد الصحفين
الصحفي : بشمهندس مالك فعلاً حضرتك علي علاقه حب بالانسه سلمي بنت رجل الاعمال مختار الاسيوطي
ضحك مالك بسخريه : ههه انت شايف إيه؟
الصحفي : آسف يا فندم بس سؤال تاني علاقتكم حب ام ارتباط
مالك بثبات : الاتنين و بكره خطوبتنا
الصحفي : مبروك يا فندم والفرح
مالك : الحقيقه لسه مقررناش معاد الفرح
صحفية أخرى : انتم ازاي اتعرفتوا علي بعض
اشار مالك علي امير وهو يبتسم : الفضل لاخوها الكبير هو صديق لاخويا مازن وفي الزيارات العائليه اتعرفنا وحبينا بعض
كانت سلمي تسمع كلامه ولا تتحدث الجميع صامت
توجهت الصحفيه نحو أمير
الصحفيه : بشمهندس امير حضرتك ازاي اخو الانسه سلمي وحضرتك من عائلة الزيني وهي من عائلة الاسيوطي مع العلم ان والدة الانسه سلمي لم تتزوج غير والد الانسه سلمي
امير : الحقيقة انا وسلمي متربين سوه وعائلتنا اصدقاء حتي قبل ما نتولد واحنا برده اخوات بالرضاعه
الصحفي: أمير بيه مش بتفكر في الارتباط في اشاعه عن ارتباطك ب مي حلمي بنت رجل الاعمال حلمي سليمان
امير بثبات : انت قولت اشاعه وفعلاً اشاعه انا مش مرتبط ب مي.. مي مجرد صديقه وبنا شغل و بس
الصحفيه : طب حضرتك مش هترتبط و لو ارتبطت ممكن تكون من الطبقه المخمليه
أمير : مش شرط الطبقه المخمليه الفلوس مش كل حاجه بس انا فعلاً مرتبط
الصحفيه : يعني من نفس الوسط المخملي ولا واحده عاديه
امير : هي فعلاً بنت عيله كبيره جداً وان شاء الله الارتباط رسمي قريبا جداً
الصحفي : ممكن نعرف مين هتكون اميرة أمير عائلة الزيني
أمير بحةم : التصريحات خلصت
تدخل الجارد الخاص بعائلة الحديد وابعد الصحافه
princessN
صعد الجميع إلى السيارات.... سيارة مازن ومعه سالي و شمس إلى قصر عائلة الحديدي والباقين الي قصر عائلة الزيني وكان بانتظارهم هناك والد سلمي بناء علي طلب من أمير و نكمل بكره لما يوصلوا هناك بعد نقل الاعلام خبر خطوبه مالك وسلمي الذي كان بث مباشر من القنوات الفضائية غير الصحافه والمجلات التي سوف تنشر الخبر صباح يوم الخطبه
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية