Ads by Google X

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل العاشر 10 والأخير - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل العاشر 10 بقلم رنا احمد

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل العاشر 10

في المستشفي ...
في غرفه خديجه ...
كانت تنكمش وهي تمسك يد سيف بخوف وهي تنظر إلي ريان برعب .
ريان بغضب جحيمي/ايه خايفه ولما انتي بتخافي عملتي عملتك ليه وجبتلنا العار ي فاجره .
فيروز بحده /ريان .
سيف بغضب /قسما بالله لولا أني مقدر موقفك كنت حاسبتك علي لفظ زي ده تقوله ل مرائتي.
ريان وهو يمسكه بحده وغضب /انت بالذات لسه حسابك جاي يالي كنت فاكرك صاحبي واخويا وانت بتدوس علي عرضي وتنهش فيه .
سيف بتنهيده /ريان من فضلك افهم انا متجوز خديجه علي سنه الله ورسوله شرفك وعرضك متصنين متقلقش .
ريان بعصبية وضيق/لا ي شيخ بالبساطة دي بس انت هقول ايه العيب مش عليك العيب علي الي معرفتش اربيها .
خديجه بتعب ودموع /لا ي ريان انا اتربيت احسن تربيه صدقني كل الي حصل كان غصبن عننا .
سيف بتنهيده /كل الي اقدر اقوله ي ريان أن جوازي من خديجه بالطريقه دي كان حمايه ليها انا محبتش في حياتي غير خديجه وعمري مشوفتها قليله في عيني بالعكس دي روحي واجمل وإغلا حاجه في حياتي واختك مش هتكون في الضلمه تاني انا هعملها فرح مصر كلها هتحكي عنه .
خديجه وهي تقبل يد ريان بدموع /ابوس ايدك ي ريان تسمحني صدقني اختك اشرف من الشرف وتربيتك ليا مارحتش ي ريان سمحني ياخويا سمحني انت ضعفت وحبيت فيروز وقبلتها بكل حلاتها انا زيك ضعفت وحبيت سمحني ي ريان .
ريان وهو يحتضنها بدموع /اعمل ايه ده بنت عمري قلبي ميقدرش يقسا عليكي ابدا .
سيف بابتسامه وسعاده /ربنا يخليكم لبعض يارب .
فيروز بابتسامه /ايوه كده اخيرا حاجه هتفرحنا الف مبروك ي سياده المقدم الف مبروك ي خديجه مش قلتلك كل حاجه هتتحل بس انتي سبيها علي الله .
خديجه بابتسامه وسعاده/ونعم بالله ربنا مايحرمني منكم ابدا .
ريان بابتسامه /طب يلا نروح البيت معانا ي سياده المقدم .
سيف بقلق وهو ينظر في ساعته /معلش ي ريان روحوا انتوا وانا هحصلكم عندي مشوار مهم اوي .
في فيلا جاسر ....
في غرفه مكتبه ...
كان يجلس جاسر وهو يضع رأسه بين يديه بالم ليرن هاتفه ليجيب سريعا ..
/ايه ي جمال ايه كل التاخير ده أنجز .
جمال بجديه /خلاص انا علي وصول ي جاسر .
في الخارج ..
كانت تقف بارتباك شديد وخوف وهي تنظر إلي الساعه فقد حان وقت التسليم ماذا تفعل كان قلبها يخفق بشده كانت تشعر بأن روحها تنسحب منها برغم كل ما فعله بها تمرد عليها قلبها وغرق في بحور عشقه وانتهي الأمر .
نور بخبث ومكر وهي تتضع يدها علي بطنها لتتصنع الالم /اه اه بطني الحقوني الحقني ي جاسر.
جاسر بفزع ورعب /ايه يروحي مالك فيكي ايه .
نور بالم وصراخ مصتنع /اه بطني ي جاسر بطني بقولك هاتلي تليفوني من فوق لازم اروح المستشفي وخايفه ماما تقلق عليا بسرعه ي جاسر .
جاسر برعب وخوف /سلامتك ي روحي حالا هوديكي المستشفي .
ليسرع الي الاعلي لتسرع هي الي غرفه المكتب لتأخذ حقيبه الممنوعات وبيدها هاتفه لتخرج الي خارج الفيلا لترا ذلك الشجره الكبيره المميزه لتتضع الحقيبه بجانبها لتبعث رساله من تليفون جاسر ل جمال لتخبره بمكان الحقيبه وايضا رساله ل سيف لتوهمه بأن جاسر قد عاد إلي رشده وقرر الابلاغ عن شركائه وتسليمهم لتعود سريعا الي الفيلا .
في الداخل ....
كان يبحث عنها جاسر برعب وخوف .
جاسر بخوف وقلق /انتي كنتي فين ازي تخرجي كده وانتي بالحاله دي .
نور بارتباك شديد/ابدا كنت حاسه ان روحي هتطلع قولت اشم شويه هو ايه الصوت ده .
جاسر باستغراب وارتباك /مش عارف .
سيف بسعاده وارتياح وهو يحتضن جاسر /برافوا عليك ي جاسر اخيرا ي اخويا فوقت وقررت تمشي في الطريق الصلاح علي العموم ي اخويا كل الي قولت عليه في الرساله اتنفذ بالظبط قبضنا علي جمال متلبس بالمخدرات وفي طريقنا الباقي الف مبروك ي اخويا الف مبروك .
كان ينظر إليها بابتسامه عشق ليتحدث بسعاده تكفي العالم .
/ليه عملتي كده ي نور ليه انقذتيني ليه مسبتنيش ادخل السجن علشان تخلصي مني .
نور بابتسامه وهي تتضع يده علي بطنها /علشان خاطره مكنش ينفع اعمل كده في ابوه ولما يجي الدنيا يكرهني لتمسك يده الأخري لتتضعها علي قلبها وتقدر تسال ده كمان الي حبك وبقا بيخاف عليك من الهواء وميستحملش فيك اي حاجه وحشه .
جاسر وهو يحتضنها بعشق ودموع /انا مش قادر اصدق ي نور مش قادر اصدق معقول ربنا بيحبني اوي كده علشان يزرع جواكي حته مني وقلبك يحس بيا ويحبني بجد انا مش عايز حاجه تاني من الدنيا الحمد لله يارب كفايه اوي كده .
نور وهي تنظر إلي وجه بعشق /ي عني خلاص ي جاسر مش هترجع للطريق ده تاني اوعدني ي جاسر اوعدني .
جاسر وهو يقبل يدها بعشق /عمري مهرجع ي روحي ابدا هبقا واحد جديد واحد الكل يفتخر بيه جاسر القديم ده خلاص مات وانتهاء مات علي ايدك واتولد واحد جديد خالص وانتي هتشوفي بنفسك .
نور بسعاده وعشق/أن شاء الله يروحي .
جاسر بصراخ وسعاده /ي دينا ي سيف تعالوا انا عيازكم .
دينا بحزن ووجع /نعم ي جاسر .
سيف باستغراب /خير ي جاسر .
جاسر وهو يحتضنهم بسعاده /خلاص ي حبايب اخوكم انا اسف خلاص أنا موافق علي سليم ي دينا وانت كمان ي سيف موافق علي خديجه سمحوني انا كنت تايه بس خلاص عشقت وعرفت أن الحب ده احلا حاجه في الدنيا ربنا يسعدكم ي حبايبي .
في شقه ريان ..
كانت تتضع نعيمه الغداء لتصعق بفزع من هيئه خديجه .
نعيمه برعب وخوف /خديجه ايه الي حصلك ي ضنايا .
ريان بتنهيده /متقلقش ي امي عربيه خبطتها بس الحمد لله جات سليمه .
نعيمه وهي تحتضنها بدموع /الف سلامه عليكي ي ضنايا .
خديجه بابتسامه حنونه /اطمني ي امي انا بخير متخافيش .
ريان وهو يمسك يد فيروز /طيب ي امي هنغير هدومنا بس ونيجي .
نعيمه بابتسامه/براحتك ي ضنايا .
من داخل غرفه ريان ...
كان يجلس ريان في احضان فيروز وهي تملس علي شعره بحنان وعشق .
ريان بتعب /ياه ي فيروز مش عارف من غيرك كنت عملت ايه كنت هعدي كل ده ازي بس .
فيروز وهي تقبله في رأسه بعشق /كل حاجه هتعدي ي روحي سيف صاحبك وانت عارفه كويس وكان واضح حبه وعشقه ل خديجه وهي كمان بتحبه وكانوا متجوزين علي سنه الله ورسوله ي عني نقول الحمد لله علي كل حال .
ريان بتنهيده /الحمد لله ي قلبي ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي .
فيروز بابتسامه /ويخليك ليا ي روح فيروز .
ريان بجديه /فيروز ارجوكي تسمعيني احنا لازم نروح نزور عم حامد في المستشفي بس وحياتي عندك اوعي ترفضي ده مهما كان والدك والا رضا الوالدين .
فيروز بابتسامه وسعاده /من غير ماتقول ي ريان كنت لازم هروح اشوفه انا اتعلمت منك كتير اوي ي ريان اني طاعه ربنا اهم حاجه في الوجود اطمن كل الي زرعته فيا مستحيل يروح مستحيل .
ريان بسعاده وهو يحتضنها /ربنا يثبتك ي روحي ويوفقك ل طاعته وربنا يكرمنا ونمشي سواء في طاعه الله ..
في المستشفي ...
في غرفه حامد ...
كانوا يسيرون ريان وفيروز الي الداخل ليسعد حامد بشده ويشعر بالندم .
/ريان فيروز نورتوا ي حبايبي وحشتيني اوي ي بنتي .
فيروز بدموع وهي تقبل يده /وانت كمان ي بابا وحشتني اوي سمحني ي بابا سمحني .
حامد وهو يربت علي ضهرها بدموع /انتي الي تسامحيني ي ضنايا انا غلطت في حقك كتير ي فيروز .
ريان بابتسامه /خلاص ي عمي الي فات مات واحنا ولاد النهارده حضرتك هتعمل العمليه وان شاء الله هتبقا بخير .
فيروز بابتسامه حنونه /ايوه ي بابا إن شاء الله هتبقا بخير وتخرج تربي احفادك كمان .
حامد بابتسامه /تسلم ي ريان ي ابني انا مهما اقولك مش كفايه .
ريان بسعاده وعشق وهو ينظر إليها /بالعكس ي عمي انا الي مش عارف اقولك ايه انت عطيتني جوهره كنت هموت عليها جوهره نورت حياتي كلها .
حامد بسعاده /ربنا يخليكم لبعض ي ابني ..
في أحدا محلات فساتين الزفاف الفخمه .
ريان بابتسامه وعشق /ايه رايك يروحي عجبك .
فيروز بابتسامه /حشمه وده كفايه ولو أنه مكنش ليه لزوم خالص.
ريان بابتسامه وعشق/ازي ي روحي انا معملتلكيش فرح .
فيروز بابتسامه /يروحي مش كفايه انك صممت وفرضت عليهم أن الفرح يكون اسلامي .
ريان بجديه /طبعا ده لازم امال عيزانا نعمل افراح من بتوع اليومين دول الا بيبقا كله زايط علي كله وبتبقا ليله كلها ذنوب اعفينا يارب كده احسن طبعا الستات لوحدهم والرجاله لوحدهم كده الصح .
فيروز بفخر شديد بزوجها/عندك حق ي روحي ربنا يكملك بعقلك .
عند نور وجاسر ...
جاسر بحده /بقولك ايه متعصبنيش لو السماء انطبقت علي الارض مش هتلبسي الفستان ده مش متجوزه .
نور بدلع /بتغير عليا ي جاسر .
جاسر بعشق وغمزه /هنروح بس واقولك بغير عليكي قد ايه .
نور بخجل شديد/جاسر .
عند سيف وخديجه ..
سيف بابتسامه /ها ي قلبي اظن الفستان ده حلو .
خديجه بارتباك وهي تنظر إلي وسعه /تفتكر بطني مش هتبان منه صح .
سيف وهو يضمها بعشق /ي نور عيني انتي ملكيش بطن اصلا انتي لسه في الاول يروحي اهدي بقا .
خديجه بقلق /ربنا يعديها علي خير .
عند دينا وسليم ..
دينا بابتسامه /ممكن اعرف انت زعلان ليه بس .
سليم بضيق /علشان الفستان مش عجبك ي دينا انتي اخترتيه علشان رخيص علشان فاكره اني مش هقدر علي تمنه ودي حاجه تجرحني اوي اني مبقاش اقادر احققلك الي نفسك فيه .
دينا بابتسامه /والله العظيم أن الفستان تحفه وعجبني جدا جدا وعلشان خاطري احنا خلاص هنبقا واحد مش عايزين الحساسيه دي بنا علشان خاطري ي سليم .
سليم بعشق /امرك ي روح سليم .
ليلا ....
في أحدا الاوتيلات الفاخمه ....
كانوا ينقسمون الي نصفين نساء ورجال كلا منهما في قاع مختلفه ..
في قاعه الفتيات ..
كانوا يرقصون بسعاده وكلا منهما تشعر بسعاده عامره فقد حصلت كلا منهما علي معشوقها كما كانوا يتمنون رجال بالفعل 👌👌👌👌👌.
في قاعه الرجال ...
كانوا يقفون بسعاده وابتسامه وهم يشعرون بارتياح شديد وسعاده أيضا فقد استطاعوا الحصول علي معشقوقتهم .
جاسر بغيظ /انا غلطان اني مشيت وراكم في الموضوع ده كان زمان نور في حضني دلوقتي وبنرقص .
ريان بحده /بذمتك مش مكسوف من نفسك عايز ترقص مرائتك قدام الناس كده ايه ده فين الرجوله .
جاسر بغيظ /هو حد قالك اني هرقصها عشره بلدي ده رقص راقي .
ريان بغيظ /استغفر الله العظيم يارب .
سيف بابتسامه /خلاص ي جاسر اهو ساعه واحده وكل واحد مرائته هتبقا معاه ابقا اعمل الي انت عايزه .
بعد مرور سنه ونصف ..
في شقه ريان ..
كانوا يقومون بسبوع حمزه ابن ريان وفيروز كانوا الجميع يحتفلون بسعاده .
خديجه وهي تحمل طفلتها /خود بالك ي ريان انا حجزت حمزه خلاص انا بقولك اهو .
سيف بابتسامه /وانا عن نفسي موافق ي ريان مش هتلاقي احسن من ابنك .
نور بابتسامه وهي تحمل ابنها /مشاء الله زي القمر ربنا يخليه ليكم يارب .
دينا وهي تتضع يدها علي بطنها المنتفخه /مشاء الله زي القمر يتربا في عزكم يارب  .
حامد وهو يحمله بحنان /نورت الدنيا ي حبيب جدك .
نعيمه بابتسامه وسعاده /نورت الدنيا ي روح جدتك.
جاسر وهو يحتضن نور بعشق/لو كنت حلمت اني اعيش حياه كده عمري مكنت اتخيل تكون كده نورتي حياتي ي نور خرجتيني من الضلمه الي كنت فيها بحبك يا نور بحبك .
نور بعشق /وانا بموت فيكي ي نور عيني .
سليم بهمس وحب/عقبالك ي نور عيني لما تجيبي قمر منور زي أمه كده .
دينا بعشق /انا عيزاه راجل زيك ي سليم ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
يوسف بابتسامه /الف مبروك ي جماعه ربنا يخليه ليكم .
ريان بصدمه /انت  .
فيروز بقلق /يوسف.
يوسف بندم وعتاب لذاته/ايوه ي فيروز يوسف يوسف الي اتغير علي ايديكم الي شاف الحياه بنظره تانيه غير الي كان عايش فيها والفضل بعد ربنا ليكم .
ريان بابتسامه/المهم انك تعرف ربنا وتتطيعه ساعتها كل حياتك هتبقا كويسه وفيها بركه .
يوسف بابتسامه /عندك حق ي ريان ده فعلا الي ناوي عليه شكرا ليكم مره تانيه والف مبروك .
فيروز بابتسامه /الله يبارك فيك ي يوسف .
ريان بابتسامه /الله يبارك فيك وانت خلاص بقيت واحد مننا واهلا بيك وسطنا ..
في شقه سميحه ....
كانت تسير رحمه وهي تمسك شنطتها بدموع ووجع .
سميحه وهي تلطم علي خديها بقهره /ي نهار اسود طلقك .
رحمه بدموع وصراخ /قصدك رحمني منك لله انتي السبب لعبتي في دماغي وخلتيني اسيب الإنسان الي كان بيحبني بجد وكل ده علشان ايه علشان الفلوس وفي الاخر طلقني ورماني حتي كل حاجه هو كان كتبهالي مضاني علي تنازل ليه عانها بالغصب ملعون ابو الفلوس حياتي اتدمرت وخسرت كل حاجه ربنا يسامحك ي شيخه ربنا يسامحك ..
في شقه ريان ....
في غرفته .
كانت تجلس فيروز في احضان ريان .
فيروز بابتسامه حنونه /ياه ي ريان مش قادره اصدق الي احنا بقينا فيه انا بحبك اوي ي ريان اوي .
ريان وهو يقبلها بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي ي ورده حياتي الي نورتيها .
فيروز بعشق وهي تقبل يده /وانا بعشقك ي شيخ ريان ....
تمت بحمد الله .......
خلصت النوفيلا الحمد لله فكرتي منها .
1...
أتجوزي واعشقي وحبي واختاري الي يحافظ عليكي الي يعيشك ملكه الي يغير عليكي من الهواء مش مهم يكون معاه فلوس صدقيني حبه وحفاظه عليكي وهو شايفك حاجه غاليه اوي هيخليكي تعيشي أحلا حياه ❤️👌لكن الي يسيبك ترقصي قدام ده وتتضحكي قدام ده وتتعري قدام ده  وميغيرش عليكي فاسفه ده مش راجل اصلا 🤚.
2.....
مهما كان الي قدامك فيه عيوب انت خلاص عشقته يبقا لازم تستحمله تقف جانبه وتغيره متحكمش عليه بالموت علطول وتبعد لا خليك جنبه اكيد هيتغير ويكون احسن ❤️..
مش عايزه تم ولا ملصقات عايزه اعرف رايكم في النوفيلا ❤️دمتم في حفظ الله ورعايته بحبكم قد الدنيا 🌺.
تمت النهاية اقرا ايضا رواية جبروت مدمن كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent