رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثاني عشر بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثاني عشر
الدكتور :هي اتعر*ضت لا*نهيار عصبي وشديد وانا دلوقتي أديت ليها حق*ه مهداه هترتاح عليها بس ضروري نبعدها عن أي تو*تر مهما كان ودي شويه ادويه انا كتبتها ليها وضروري تاخدها في المعاد ألف سلامة عليها عن اذنكوا
رعد بحزن :آدم خد روح هات الدوا وانت يا عمر وصل الدكتور واحنا هنسبها ترتاح يلا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الكل كان قاعد في الصالون وحز*نين بشدة وفجأة عليهم ليث
ليث بتعب :أسر أسر انت فين تعاله هنا
نور لخضة : ليث مالك وانت ايه اللي طالعك من المستشفى
ليث بغضب :أاااااااااااسر
أسر ببرود :خير يا ليث بتنادي كدا ليه وانت ايه اللي طلعك من المستشفى انت لسه ما خفتش
ليث بغضب :انت امارت رجالتك انهم يقت*لوا قمر ومجدي
نور بصدمة ودموع :ايه
أسر ببرود :ايوه
ليث بغضب :ايه ليه يا اخي ليه
رحمه في نفسها :ومالوا ده متش*حتف عليها كدا ليه
أسر ببرود :اظن انت عارف كويس
ليث بغضب :بس متوصلش للمو*ت يا أسر
أسر ببرود :لا توصل يا ليث
ليث بغضب :منجنن*نيش يا أسر برودك ده هيش*لني امر رجالتك انهم يتراجعي حالا
أسر ببرود :لا يا ليث اللي محصلش من سنتين هيحصل دلوقتي
ليث بغضب :لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، يا أسر انا ماسك اعصابي بالعافيه متخلينيش افقدها وساعتها هن*خسر بعض
أسر بغضب :انت بدافع عنها كدا ليه
ليث بغضب :علشان لسه بحبها وانت كمان لسه بتحبها
أسر بغضب :محصلش انا بكر*ها بكر*ها بكر*ها هق*تلها
ليث بغضب :أاااااااااااااسر
أسر بغضب :بطل دور الحنيه ده فاكر من سنتين كنت عايز تعمل فيها ايه
ليث بغضب :ودا كان في ساعة غضب وانت عارف كدا كويس أسر لو قمر حصلها حاجة ساعتها بجد هتخ*سرني وقبل ما تقرب منها لازم تق*تلني الأول
أسر بصدمة :ايه
ليث ببرود :زي ما سمعت
أسر بغضب :انت بتعرض حياتك لل*خطر علشان تعيش حياتها ليه
ليث بغضب :علشان......
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مريم صحت لقت هدومها مر*ميه على الأرض وفي د*م على السرير وشخص واقف ومدي ضهره ليها وكان لابس بنطلون بس
الشخص :اهلا بالقمر
مريم بدموع :مستحيل يكون دا حقيقة مستحيل
الشخص :ومستحيل ليه
مريم بدموع :لا لا لا لا لا لا لا لا لا
الشخص :ولا ليه
مريم با*نهيار :لا اكيد دا كا*بوس وانا هصحي منه اكيد وبدات تضر*ب نفسها وتقول :فوقي فوقي اصحى يلا يلا فوقي وأخذت تضر*ب نفسها، الشخص ده مسك ايديها وقال :خلاص دا مش حلم ولا كا*بوس دا حقيقة
مريم بدموع وصدمه :انت يا مصطفى
مصطفى :ايوه انا
مريم بدموع وا*نهيار :ليه انا عملت ليك ايه علشان تعمل كدا فيها
مصطفى بغضب :عملت فيكي زي ما خواتك عملوا في خواتي
مريم بدموع :كنت روحت ليهم و واجعتهم إنما تعمل معايا انا كدا ليه بس انا مش هلو*مك عليك عارف ايه علشان انت مش را*جل انت عملت كدا فيا علشان انت ضعيف ومش هتقدر تواجه خواتي
مصطفى بغضب ضر*ب مريم با*لقلم
مصطفى بغضب :اخرسي واعملي حسابك الأيام الجايه دي هتكون سو*اد عليكي وعلى عيلتك كلها بصي كدا وشوفي و وراها فديو ليها وهي في حضنه وفي أوضاع قذ*رة
مريم بغضب :انت حيو*ان وحق*ير وانسان سا*فل و و*ضيع وجات تاخد التليفون مصطفى لحقه
مصطفى بغضب :كلمه زيادة وهيكون الفديو منتشر على جميع وسائل التواصل الاجتماعي فاهمة
مريم سكتت وكانت الدموع تنزل فقط
مصطفى بتهنيدة : انت دلوقتي مراتي
مريم بصدمة :مراتك
مصطفى :ايوه لو مش مصدقة خدي وشوفي واخدت مريم العقد وشافته
مريم بدموع :مستحيل لا لا
مصطفي :لا دا حقيقه وانتي بقيتي مراتي
مريم سكتت ومردش عليه
مصطفى :احنا اصلا مش في مصر
مريم لا رد
مصطفى :احنا في تركيا
مريم لا رد
مصطفى :جينا هنا البارح
مريم لا رد
مصطفى بغضب :انتي مش بتردي ليه ومسك ايدها جامد
مريم بدموع :انا مبقاش ليا الحق اني اعيش انا جبت العا*ر لعيلتي انا لازم امو*ت
مصطفى بصدمة :ايه
مريم بدموع :لا... ز.. م اموت ممكن تطلع برا انا عايزه اغير هدومي واقعد لوحدي شويه
مصطفى :بس
مريم بدموع :ارجوك
مصطفى خرج من غير كلام ومريم قامت دخلت الحمام وفتحت المايه الساقعه لعلها تتطفي النا*ر في قلبها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليث بغضب :علشان اختي واختك واخت جودي وزينب افتكرت ولا لسه
أسر بغضب :انا مليش خوات غير انت وجودي وزينب بس
ليث بغضب :انا الكلام اللي عندي قولته لو فكرت تاذ*ي قمر ساعتها لازم تمو*تني الأول ولو اذ*تها يا أسر هتيجي هتلاقي جث*تي هنا سلام وتركه وصعد الي غرفته
أسر بغضب :متخ*لف اعمل ايه دلوقتي، فجأة رن تليفونه
أسر بغضب :الو
الشخص :الو يا باشا البنت قدامي هي والشاب ننفذ
أسر بغضب :لا أتراجع حالا وفلوسكوا هتوصلكوا وقفل معاه وطلع لليث وكان الغضب ظاهر جدا
نور بدموع :يا رب ايه اللي بيحصل ده عيلتي بتتفك وانا مش عارفه اعمل ايه
رعد بحزن :اهدي يا نور هتنحل ان شاء الله
نور بدموع :يا رب يا رعد يا رب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في مكان تاني خالص
مجدي ببرود :ممكن افهم انتي بتعيطي ليه
قمر بدموع :شوفت اخويا بعد سنتين عايزني اعمل ايه
مجدي ببرود :اووووووف بطلي نك*د بقى
قمر بكر*ه :طلق....ني يا مجدي انا لا بحبك ولا انت بتحبني ولافي شي بنا
مجدي بخبث :و فارس
قمر بغضب :فارس ده طفل واحد حق*ير زيك استخدمه علشان أهدافه الو*سخه اللي زيه لاهو ابني ولا ابنك طل......قني بقى وخلصني من القر*ف ده
مجدي قام بغضب وشد شعر*ها و قلع الحزام واخذ يضر*ب فيها وهي بتصر*خ والدموع نازله علي وشها
مجدي بغضب :مش هطل....قك غير لما ابوكي واخواتك يكتبوا كل املاكهم باسمي فاهمة ولا انا طايقك جتك القر*ف وتركها وذهب
قمر بدموع والم قامت ومسكت التليفون ورنت على رقم
قمر بدموع :انا عايز اقابلك
...........
قمر بدموع :هقلك لما اشوفك بس ضروري اقابلك ضروري
.............
قمر بدموع :تمام
ستوووووووب
قمر رعد الأسيوطي، ٢٠ سنه، ١٦٥ سم، في كليه اعلام عيونها رصاصي زي اخوها وامها شعرها اسود وطويل وحريري عندها غمازتين بنت مرحه وطيبه بس بسبب ما وهنعرفه مع الايام اضطرت تتجوزي مجدي وتبعد عن عيلتها
مجدي فؤاد الدمنهوري، شخص قا*سي طما*ع عمره ٢٥ سنه ١٨٠سم، عيون خضرا وشعر اسود وكثيف جسد رياضي ومكسو بالعضلات كل همه ان يكون غني
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رحمه بتوتر :هي قمر دي اختك
ليث ببرود :شي ميخصكيش احنا هنط....لق واحنا خلال الفترة دي لازم نكون اغراب مش دا كلامك يا ريت تنفيذيه
رحمه :طب انت رايح فين
ليث ببرود :شي ميخصكيش برده سلام وتركها و هي تكاد تق*تله من شده استفزازه
رحمة بغيظ :يخر*ب بيتك هو مين اللي بيك*يد التاني هنا عايزه افهم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الشخص :الو أسر باشا ليث باشا طلع دلوقتي
أسر بيرود :تمام خليك وراه وانا جاي حالا سلام
رعد :ليه وظفت حد يراقب ليث
أسر بتهنيده :ليث وقت غضبه مش بيفكر ودا اللي قلقني عليه وهو دلوقتي طلع يا عالم رايح فين علشان كدا انا لازم اكون وراه انا لازم امشي دلوقتي سلام وتركه أسر
رعد بتهنيده :يا ترا الايام مخبيه ايه تاني لينا وطلع صورة من الدرج وشافها
رعد بدموع :على الرغم من اللي عملتيه ده يا قمر الا ان قلبي مقدرش يكر*هك ليه يا بنتي عملتي كدا ليه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لؤي بقلق :مالك يا نرمين
نرمين بقلق :مريم ما رجعتش من البارح انا قلقا*نه عليها يا لؤي
وفجأة جيه صوت رسالة على تليفون لؤي وكانت من مريم وكان مضمونها انها هتسافر اسبوع كدا هترجع ودا شي يخص الشغل
لؤي :ارتحتي دلوقتي
نرمين بدموع :انا مش عارفه ليه قالي وا*جعني كدا يا لؤي
لؤي بحب :خير ان شاء الله يا قلب لؤي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصل ليث للمكان
ليث ببرود :خير طلبتي تقابليني ليه يا قمر
قمر بدموع :ليث وراحة حضنته
ليث بقلق : قمر مالك في ايه وايه الدموع دي ولاحظ كد*مات على وشها من كتر ضر*ب مجدي ليها
ليث بغضب :قمر قولي ايه مالك وايه الكد*مات دي
قمر بدموع :هقلك يا ليث انا خلاص مبقتش قادره اخبي اكتر من كدا
ليث بقلق :قلقتيني في ايه
قمر بدموع :انا اتجوزت مجدي اجبا*ر عني يا ليث
ليث بصدمة :ايه
... :بتقولي ايه
ليث بصدمه :أسر انت هنا
أسر بغضب :بتقولي ايه يا قمر
قمر بدموع :انا انا
أسر بغضب :انطقي
ليث بغضب :اهدي عليها، اتكلمي يا قمر
قمر بدموع :
فلاش باك
قبل سنتين
📞📞📞📞📞 وكانت زميلت قمر
قمر :الو
زميلتها بدموع :قمر الحقيني
قمر بخوف :شمس مالك اهدي انا جايه وذهبت ليها
قمر بخوف :شمس مالك في ايه
شمس بدموع :الحيو*ان ضحك عليا وبعد ما خاد اللي عايزه رما*ني
قمر بخوف :قصدك ايه
شمس بدموع :الحيو*ان اغتص*بني انا مبقتش بنت يا قمر ما*بقتش بنت وانهارت من البكاء
قمر بدموع :ايه وحضنتها وفجأة تليفون شمس رن وكان مجدي وقمر جاوبت عليه
قمر بغضب :الو انت ليك عين يا حيو*ان ترن
مجدي بضحك :قمر صح طب والله صوتك قمر زي اسمك كدا
قمر بغضب :أخرس يا وا*طي
مجدي بخبث :تؤ تؤ تؤ تؤ كدا انا ممكن ازعل ولما ازعل صاحبتك ممكن تزعل برده ولا ايه يا شمسي
قمر بغضب وهي بتحاول تتمالك اعصابها :عايز ايه
مجدي بخبث :انتي
قمر بصدمة :ايه
مجدي بخبث :زي ما سمعتي كدا ولو موفقتيش صورك زميلتك الحلوه هتكون على كل لسان وعلى حسب علمي أهلها صعايده يعني ر*قبة زميلتك بين اديكي
قمر بدموع :لا لا انا موافقه خلاص انت عايز ايه مني فلوس هديك
مجدي بخبث :لا انا عايز اتجوزك
قمر بصدمه :ايه تتجوزني
مجدي بخبث :ايوه قلتي ايه
قمر بدموع وهي بتشوف منظر زميلتها الم*نهاره اضطرت توافق :انا موافقه
عوده للحاضر
قمر بدموع :ومن ساعتها اد*مرت خسر*ت اهلي وكل حاجة حتى صحبتي
فلاش باك
📞📞📞📞📞
قمر :الو
شمس :قمر انا عايزه اقابلك
قمر بخوف :خير يا شمس طب انا جايه وذهبت
قمر بخوف :في ايه يا شمس
شمس بدموع :قمر انا حا*مل
قمر بصدمة :يا نهار اسو*د انتي قولتي ايه
شمس بدموع :زي ما سمعتي وانا مش عارفه اعمل ايه ي روح وانا مقدرش اقت*لها
قمر :طب تعالي معايا انا هوديكي مكان لحد ما توليدي
عودة للحاضر
قمر بدموع :يوم ولادتها جابت فارس وبعدها ما*تت على طول وانا مقدرتش اسيب طفل لوحده علشان كدا انا اتحايلت على مجدي انه يتبنى طفل وانا اختارت فارس وانا
أسر بهدوء رهيب :وانتي ايه
قمر بدموع :انا لسه بنت
ليث بصدمة :ايه
قمر بدموع :كان كل ما يقرب ليا ابعده عني وهو بتعصب ويضر*بني وانا كنت استحمل احسن عندي من ان واحد حق*ير زيه يلمسني وأخذت تبكي
ليث حضنها واخذ يهداها اما أسر فكانت عيناه تطقان من شر*ارة الغضب والتوعد لذلك الحق*ير الذي فعل هذا
أسر قام وراح لقمر
أسر بدموع :ايه مش عايزه تحضني اخوكي خالص يعني ولا عجبك حضن ليث نسيتي ان انا الوحيد اللي كان ليا الحق في حضنك يا قمري
قمر جرت ناحيه أسر وحاضنته
قمر بدموع :وحشتني والله وحشتوني كتير والله اااااااااه على الو*جع اللي عندي اااااااااه
أسر بدموع :آسف حققك عليا كان لازم أقف جنبك وامنع الحيو*ان ده انا غلطان كان لازم احميكي انا اسف
ليث بدموع وضحك :انتوا عمالين تحضنوا بعض وانا واقف طب خدوني معاكوا
أسر بضحك :لا دي قمري انا
قمر بضحك :صح
ليث بضحك :لو والله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مصطفى استغرب ان مريم لسه ما طلعتش فدخلها
مصطفى :مريم انتي كويسه
مصطفى بصدمة :مريييييييييييييم
........ ....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الكل كان عند جودي بيحاولوا يضحكوها
رحمه بغيظ :اااااه ياني ياني ياني
رنين بمرح :مش هعمل كدا تاني
رحمه بغيظ :بقى انا كنت ناويه اغي*ظه واحر*ق د*مه شويه يقوم هو يحر*ق د*مى
نور بضحك :طب اقلك على خطه حلوه
رنين :يا ريت يا ماما والله اصل ابنك ده عبارة عند تلا*جه لاهو بيحس ولا عندوا مشاعر سوري يعني لو غلطت
نور بضحك :لا ولا يهمك عيالي وانا عارفاهم
رحمه بضحك :ابهريني يا نوري يلا
نور بضحك :بصوا
مصطفى بصدمة :........................
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رحمة الليث والرنين الاسر" اضغط على اسم الرواية