رواية سأنتقم لقلبي الفصل الثاني عشر بقلم زينب عادل
رواية سأنتقم لقلبي الفصل الثاني عشر
خالد بصدمة انت بتعمل اي هو انت الظابط.
الظابط بضحك اه انا شوفت حظك وقعك في ايدي انا يا خلودة
خالد وهو يحتضنو والله حظى. احلى حاجة وحشتني ياض كل دي غيبة
الظابط والله لو عليا انا بيبقا عندي شغل كل يوم في حتة الدور والباقي عليك مبترفعش سماغة التلفون علينا حتى
خالد والله يا ياسر اخر فترة دي حصل حجات كتير ومبقتش
عارف اعمل اي وانتو كل واحد فيكو في حتة وعندو بلاوى
ياياسر
ياسر ياعم الدنيا تلاهي المهم هو انت الى جاي مع البنت ولا اي
خالد اه
ياسر طب اقعد واحكيلى كل حاجة
خالد ماشي الى حصل هو........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل عائلة الشناوى
كانو اتغدو وخلصو اكل ومل واحد راح يشوف الى وراه
وطلعت هنا الاوضة
هنا مش عارفة اوووووف
نزلت تحت وراحت لهدى
هنا حماتي ياسكر انتي ياعسل
هدي يابكاشة انتي مش كفايل عمر ويوسف لا انتي كمان
هنا معلشي ياسكر كلنا بنحبك المهم تعالى اختارى معايا الهدوم علشان مش عارفة البس اي
.هدى ما تلبسي اي حاجة
هنا لا انتي عايزاني ابقا اقل من الحرباية الى انتو رايحنلها دي لا طبعا لازم ابقا احلى واجمل هو انا اي حد ولا اي
هدي يابت الغرور بينقط منك
هنا ايوا مهو انا مش اي حد
ابراهيم اول مرة اشوف واحدة وحماتها بيحبو بعض كدا
هنا الله وفي حد ما يحبش السكر وانا وحماتي زي السمنه على عسل مقدرش ازعل القمر دا انت تقدر
ابراهيم بتلقائية لا طبعا
هنا بضحك طبعا مهى حبيبة القلب مش كدا
هدى بنننت يلا تعالى نشوف هتلبسي اي
هنا استني بس دا طلع واقع خالص حمايا العزيز بيحبك ياهدهد
هدى بخجل يلا ياجزمة يلا يلا تعالىنشوف هتلبسي اي وسحبتها من ايديها وطلعو فوق
ابراهيم بابتسامة دمها خفيف بعدين هز راس اي اةى انا بقولو دا وقام ودخل اامكتب بتاعو يخلص شوية حاجات
في الاعلى في غرفة هنا
هنا بضحك بتتكسفي ياهدهد بعد كل السنين دي
هدى اه لحد الوقتي المهم تعال وريني الهدوم
هنا بصي وطلعت كام فستان من الدولاب
هدي هما حلوين اهم
هنا مانا مش عارفة البس اني فيهم
هدي البسي دا وسحبت فستان اوف وايت واسود قصير فوق الركبة بدون حمالات
هنا خلاص اشطا كدا كدا ملبستهوش ابل كدا
هدي ليه دا جميل اوى
هنا مجتش مناسبة البسو او اخرج بيه في اي حتة
هدي ماشي انا هنزل عايزة مني حاجة
هنا لا خليكي قاعدة معايا شوية
هدي لا هنزل اشوف ابراهيم بيعمل اي علشون انا متاكدة انو في المكتب بيشتغل مع انو بيتعب بس مش بيحرم
هنا بضحك والله حمايا دا عسل بس بتاع شغل وبس اهم حاجة عندو شغلو
هدي بياس ربنا يهدي
نزلت هدي لابراهيم وفضلت هنا تجهز نفسها لبليل
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند خالد في المستشفي
حكي لياسر كل حاجة والدكتور قالو ان الحالة لسا في العمليات ومش هتفوق النهاردة بكرة علشان هيحقق معاها في الى حصل
وسلم ياسر على خالد ومشي
وخالد فضل قاعد لحد ما الدكتور خرج من الاوضة وقالو انهم عملولها العمليع بس هتفضل تحت الملاحظة اربعة وعشرين ساعة ولو فاقت هيطلعوها اوضة عادية
الدكتور استاذ خالد وجود حضرتك ملهوش لازمة انت ممكن تروح النهاردة وتيجي بكرة كدا كدا هي هتفضل تحت الملاحظة
خالد بتعب تمام بس لو حصل اي حاجة يادكتور ابقا رن علشا وبلغوني
الدكتور تمام
ومشي خالد وروح من التعب روح اخد شاور وغير ونام بسرعة لانو كان يوم متعب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المساء في منزل عائلة الشناوى
كان الكل جهز علشان يروحو ويطلبو ايد ميار
الكل جهز ونزل ومستنين هنا علشان تنزل
يوسف دا هي لو راحة فرح مش هتقعد كل دا
هدى بس ياض سبها براحتها
ابراهيم هنتاخر عن المعاد نسبق احنا
عمر انا مش همشي من غير هنا عايزين تسبقو انتو اسبقو بس انا هاجى مع هنا
سكتو كلهم لما سمعو صوت خطوات كعب على السلم كلهم بصو عليها واتصدم من جمالها
كانت هنا لبت الفستان الى اختارتو هدى كان لونو اوف وايت وعليه ورد بالاسود من فوق ونازلة لتحت لنص الفستان ولبست جزمة كعب سودة وسابت شعرها مفرود على ضهرها وحطت ميكب خفيف وجميل وشنطة سودة صغيرة بتلمع
هدي بفرحة اي الجمال دا مكنتش متوقعة ان الفستان بالحلاوة دي
عمر بتوعان جميلة اوى هي الى محليا الفستان
يوسف بتصفير جمداااان
هنا بضحك حةوة انا مش كدا
يوسف ملكة جمال
ابراهيم بسرو دي ميار متجيش جمبها حاجة
عمر وهو يمسك ايديها وطبع قبلة عليها اميرة
هنا بغرور علشان تعرف دي اقل حاجة عندي
ابراهيم احم يلا علشان اتاخرنا
هنا وهي تمسك دراع يوسف يلا وخرجت وسابت عمر
عمر وعو مش المفروض كان يبقا دراعي انا
هدي ههه معلشي المرة الجاية تبقا تمسك دراعك
ركبت هنا مع عمر ويوسف في عربية وابراهيم وهدي في عربية ابراهيم
وصلو بعد فترة صغيرة
وفتحلهم الحارس باب الفيلا
استقبلهم والد والدة ميار وبعديها دخلو قعدو جوا وهما مستغربين مين الى معاهم دي
والدة ميار مين القمر دي
بصو كلهم لننا وهما مش عارفين يقولها اي
هنا بابتسامة هما مقالولكيش ولا اي ياطنط وعلى ما اتذكر انتي حضرتي فرحي يعني
والدة هنا هو انتي مرات يوسف
هنا بضحك لا انتى عارفة انا مين ومرات مين بس انتى مش عايزة تقولى كدا بس انا هقولك انا مرات عمر وام ابنو الى في بطنى كمان
والد ميار هنا مش كدا
هنا ايواا انت طلعت فاكرني اهو يا اونكل اا
والد ميار عمار
هنا اوكي انتو حضرتو الفرح علفكرة صح
عمار اه
هنا طيب ليه بقا مش عارفين انا من
عمار لا دا علشان مش بنشوف كتير بس
ابراهيم احم اومال فين عروستنا ياعمار
والدة ميار ثواني وهجبها
يوسف بهمس لنا بت انتى ناوية على اي
هنا بهمس هتعرف انت هتفضل قاعد معايا وهتشوف
عمر بتتهامسو في اي
هنا ابدا
دخلت ميار مع مامتها وكانت لبسه فستان احمر قصير جدا بحملات رفيعة جدا وجزمة كعب سودة ورفعت شعرها بتسريحة جميلة وحطت مكياج كتير كعادتها
عمر لما شافها استغرب شكلها ومل المكياج وفستانها القير وقارن بنها وبين هنا لقا ان هنا اجمل منها بمرااحل
يوسف بهمس يييع
هنا اسكتب بقا هي شبه علبه المكياج كدا ليه
يوسف علشان هي تقريبا فضتها كلها على وشها
ابراهيم اهلا بعروستنا اي الحلاوة دي
هدي بهمس لابراهيم انت بتكدب يابراهيم فين الحلاوة دي دي هنا ملكة جمال جمبيها
ابراهيم بهمس اومال هقولها اي اي الارف دا مثلا ياهدي
هدي اهلا اهلا ياحببتي اقعدي اقعدي ياميار اقعدي يابنتي
هنا بقرف عمر
عمر بقلق مالك ياهنا
هنا وهي تضع يدها على بوقها وانفها ريحة البرفيوم بتاعها وحشة اوى مش قادرة
عمر طب خدي نفس بالراحة بس اعمل طيب
هنا اتصرف مش قادرة
والدة ميار مالك ياهنا
هنا فين الحمام بسرعة فين
والدة ميار في اخر الطرقة دي على ايدك. الشمال جريت هنا بسرعة وهي حطا ايد غلى بوقها وايد على بطنها جرى عمر وهدي ويوسف وراها بسرعة
ابراهيم معلشي ياجماعة اعذروها انت. عارفين ان الواحدة الحامل بتستحملش اي روايح
عمار لا ولا يهمك هي اكيد مستحملتش الروايح دي
هنا دخلت الحمام وقفلت الباب وراها وقعدت ترجع
عمر وهو بيخبط. على الباب هنا افتحي
هنا اااه بطني ياخربيت ريحتك ياشيخة دي مفضية الازازة كلها
يوسف بضحك معلشي ياهنا انتى كويسة
هنا اااه انت بضحك. بطننني
هدي انتي كويسة ياهنا افتحي الباب طيب
قامت هنا وغسلت بوقها وايديها وفتحت الباب
عمر وهو ماسك ايدها انتي كويسة حسا بحاجة نروح للدكتور نروح طيب
هنا لا انا بقيت كويسة بس ريحتها فظيعة بجد مش قادرة امشي ياعمر
عمر اسندي عليا طيب
دخلو الاوضة الى دانو قاعدين فيها تاني
تمر اقعد هنا براخة وقعد جمبها ويوسف قعد جمبها الناحية التانية وهدي قعدت مكانها جمب ابراهيم
والدة ميار انتي كويسة
هنا اه كويسة بس الريحة قلبت بطني ومقدرتش استحملها
عمار الف سلامة
هنا الله يسلمك
ميار الريحة مش وحشة يتني دي ريحة برفيوم غالى اوى
هنا وهي بتعوج بقها مانا عارفة انها برفيوم غاالى وريحة حلوة بس انتي تقريبا فضيتي الازازة كلها عليكي والريحة بسم الله ملت الاوضة كلها زي ما برضو فضيتي علبة المكياج كلها كدا على وشك وبرضو نسيتي تلبسي هدومك هو حد قالك ان احنا رايحين دسكو ولا كباريه وبعدين انا مبحبش الروايح الشديدة وشكل ابني برضو كدا
ميار علفمرة انتي مش م
تمار ميااار بس
ابراهيم احم اكيد هنا متقصدش بس علشان هي تعبانة والريحة خنقتها وكدا
عمار وانا مقدر موقفها
هنا عمر انا نسيت شنطى تحت في العربية وكان فيها شوكلاتة ممكن تجبهالى
عمر حاضر خليكي قاعدة ومتتحركيش عنئذنكم خمسة وراجع مستناش رد حد ومشي
ابراهيم عمار ممكن اتكلم معاك كلمة لوحدنا برا
عمار اه طبعا اتفضل معايا
هدي مدام نهى ممكن تقوليلي البلكونة فين اقعد فيها شوية واشم هوا عقبال ما يجو
نهي اه طبعا تعالى اتفضلى معايا
يوسف وهو بيرجع ضهرو لورا ابهريني بقو فضيتي المكان كلو علينا اهو
هنا ايوا
ميار ونتي مين يابتاعة انتى وابنك انتى مرات يوسف ولا اي
هنا ببرود لا انا مرات عمر عمر جوزي الى انتي عايزة تتجوزيه دا وكمان حامل في ابنو تخيلى
ميار بصدمة جوزك ا
هنا اه جوزي بس انتي عارفة انا جاية معاهم ليه
ميار ليه
هنا علشان اقولك كلمتين هيخلوكي تعيشي
ميار بسخرية اعيش لي هو انتى كنتي قدرى وهتموتيني يعني
هنا ولي لا قالا قوليلي صحيح رامي عامل اي
ميار بصدمة وتوتر رامي مين
هنا بابتسامة رااامي طيب احمد عامل اي
ميار بصدمة انتي عرفتي منين
هنا ياحرام اممم طيب انا عرفت ان انتو صعايدا باباكي صعيدي وجدك كبير البلد كمان
ميار بصدمة وخوف انتى عرفتي منين وعرفتي رامي واحمد منين
هنا .. .
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية سأنتقم لقلبي" اضغط على اسم الرواية