Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثاني عشر بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثاني عشر

في الديسكو.
نوها وصديقتها وصلوا وصديقتها كانوا مستنينها اتنين شباب سلموا عليهم وقاعدوا البنات معاهم.
نوها: تخبط صاحبتها في دراعها انتى يازفته.
صحبتها: ايه فيه ايه تقرب من نوها.
نوها: هو ده اللي اتفقنا عليه مين دول وانتى ازاى تجيبيهم يقعدوا معانا.
صديقتها: تبتسم ابتسامه صفرا وتكلمها اسكتى عشان ابتدوا ياخدو بالهم.
نوها: مياخدوا ولا يتنيلوا احنا متفقناش على كده انا لو اعرف مكنتش جيت.
صديقتها: يابنتى فوكيها بقا بطلى كائبه هما كلوكى دلوقتي .
موسيقى عاليه في المكان والانوار.
واحد من الشباب اتكلم فيه ايه ياعليا مالها المزه شكلها مضايق.
عليا اللي هيا صديقه نوها لا لا مش مضايقه ولا حاجه مش كده يانوها.
نوها: اه مفيش حاجه.
شويه كده والشباب اقنعوهم يقوموا يرقصوا ونوها فكت بعدت مكانت مضايقه وقامت ترقص.
في عز مهما منسجمين وبيرقصوا.
حسام دخل الديسكوا مع صاحبه.
حسام واقف جمب البار طلب بيره ومعاه صاحبه.
حسام: شاف نوها بترقص والولد بيحط لها سيجاره في بوقها بيشوف كويس عايز يعرف هو بيتهايالوا ولا بجد.
حسام: فعلا دى نوها قام وقف وماشي عليها.
صاحبه اللي معاه: بيقولوا انت رايح فين.
حسام: يشير له استنى راجع.
نوها: مش ماخده بالها الا واتفاجات بحسام في وشها في النص بينها وبين الولد وينزل بقلم على وشها مش شده الوجع تصرخ.
الولد اللي معاها حب يحوش عنها لكن حسام ضربه والتانى صاحبه للولد حب يضرب مع صاحبه لكن حسام ضربهم الاتنين .
وشدها من ايدها وطالع لبره بيها ونوها بتعيط ولا كلمه اتكلمتها
........
عند عمر
عمر طفي نور الاوضه بتاعته وهينام بس فرحه جات على باله هو نفسه ميعرفش ليه واشمعنا بس حس ان فرحه بريئه والنوع ده نادر وان هيا بتحاول بنظراتها توصله رساله بس هو ميعرفش ايه.
فرحه: شديده الجمال والبراءه لكن بالنسبه لعمر هيا متعرفش اي حاجه في الدنيا لانها متعاملتش مع حد ولا تعرف تتعامل اساسا هيا قنبله براءه ماشيه على الارض.
والنوع ده نادر لكن مش دايما بيكون حلو وبرضه مش دايما وحش بس بالنسبه لواحد. ذى عمر متعلم وراقي وشيك وغنى واحده ذي فرحه مينفعش يفكر فيها اساسا
: نوها: هفهمك والله ياعمو بتعيط.
حسام سايق العربيه اخرصي مش عايز اسمع صوتك.
نوها:تسكت متتكلمش بس دموعها مبطلتش
حسام: وصل فيلا فريد.
داخل شادد نوها من ايدها مجرجرها وبيزعق.
فريد واقف في الصالون تحت فيه ايه.
حسام: بيزعق انت نايم على ودانك اسال الهانم بنتك كانت فين.
فريد: انا لسه صاحى ونزلت اشرب انا افتكرتها نايمه فوق.
حسام: الحق مش عليهم الحق عليك انت نايم ومش عارف ولادك فين.
فريد: اهدى فهمنى فيه ايه.
حسام: متغاظ زق نوها اللي كان ضاغط على دراعها وبيتكلم زقها على صدر ابوها اسال بنتك فيه ايه.
وسابهم ومشى.
......

: مهاب: مش عارف ايه خلاه ينزل يتمشى في الغابه جنان مش عارف ولا ايه بس الدنيا شتاء وليل لبس الجاكت ونزل يتمشى لمح فرحه قاعده حاطه ايدها على خدها وقاعده في الشباك.
مهاب: شار لها بايده بمعنى سلام.
فرحه: خدت بالها اتربكت واشارت له بمعنى سلام.
مهاب: اشار لها بتعالى عايز يتكلم معاها.
فرحه: بتشير على نفسها انا بمعنى عايزنى انا.
مهاب: يهزا دماغه باايوه انتى تعالى.
فرحه: متردده بس حطت شال على دماغها وخرجت.
مهاب: عامله اية.
فرحه: تمام الحمدلله وانت
مهاب: كويس.
فرحه: انت ايه طلعك في الجو ده.
مهاب: مجانيش نوم تعالى اتمشى معايا.
فرحه: لا مينفعش مستحيل.
مهاب: الجو مش برد اوى حلو دافي هرجعك علطول متخافيش .
براءه فرحه الذياده خلتها تروح معاه ومخافتش منه لان هيا عندها عدم وعى وسذاجه محصلتش.
مهاب: بيتكلم معاها وماشين مع بعض لقي له حته تشبه الصخر.
مهاب: ايه رايك نولع خشب ونقعد جمب البتاع ده ونتكلم.
فرحه: ماشي.
مهاب: جمع خشب وقاعد يتكلم مع فرحه وهيا تجيبه وهيا تساله ويجيبها ومولعين خشب وقاعدين.
مهاب'فجاءه سالها انتى مش خايفه منى في المكان ده بالليل لوحدنا والجو شاعرى.
فرحه: اخاف منك ليه مانا اعرفك واعرف اهلك مش حد غريب.
مهاب: ولو تعرفينى مينفعش كده تثقي في اي حد وتخرجى معاه.
فرحه: ليه يعنى انت هتعملى ايه.
: مهاب: مش خايفه اغتصبك مثلا.
فرحه: لا مش خايفه منك انا اقدر احمى نفسي .
مهاب: مشالله راجل.
فرحه: بضحك طبعا.
مهاب: ايه ياستى سبب حزنك وبؤسك وقعدتك لوحدك. حزينه في الشباك.
فرحه: بصراحه مخنوقه من قرار بابا ان هنروح الصبح نستغل عندكم.
مهاب: مسمهاش هنشتغل عندكم اسمها هتسكنوا معانا.
فرحه: هيا هيا.
مهاب رجع فرحه تانى ورجع.
فرحه دخلت بالراحه البيت خايفه حد يحس بيها تبقي مشكله.
..........
: حسام: راح شقته مش الفيلا بتاعتهم راح الشقه اللي هو مشتريها وبيروح فيها لما يضايق او يجيب معاه بنت.
حسام: فتح شقته ودخل لقي رولا في الصاله مستنياه.
حسام: انتى هنا بتعملى ايه.
حسام عاطى لرولا مفتاح وهيا بتجيله دايما.
رولا: مستنياك.
حسام: كدابه وانتى ايه عرفك انى جاي اساسا.
رولا: انا بتصل بيك تلفونك مغلق.
حسام: بقولك ايه انا مش ناقص اخبار زفت اتكلمى علطول.
رولا: تقرب منه وبدلع لا ياخويا اخبار حلوه المزه جوه.
حسام: مزه مين.
رولا: تغمزله.
حسام: يفهم قصدها على مين .
رولا: تفتح ايدها انا عايزه اللي اتفقنا عليه.
حسام: يطلع دفتر شيكات ويكتب لها شيك.
رولا: تمد ايدها ويديها الشيك وتبتسم.
وكانها تقبض حق البيعه اللي هيا جيباها.
رولا: تشيل شنطتها وتبتسم وبتكلمه سهره سعيده يابيضه اتمنى بس لو كانت السهره دى معايا.
حسام: محدش يعرف حاجه فهمانى.
رولا: عيب عليك باي بقا خلى بالك من القطه شكلها مش قدك.
حسام: ماشي سلام انتى.
رولا: تخرج وتقفل وراها الباب
حسام: يدعك ايديه ببعض ويدخل جوه وبيكلم نفسه استعنا على الشقا بالله
: حسام: دخل الاوضه لقي رضوى نايمه على السرير وواضح ان هيا ماخده منوم او حاجه
: رضوى نايمه فوق السرير وغايبه عن الوعى تماما.
حسام: يقرب منها ويقعد جمبها يتامل حسام وجه رضوى ويمرر ايده على وجه رضوى وهو يتلمس خدها ويتكلم مش كنتى تيجى بالذوق اديكى اهو دلوقتي تحت رحمتى اهو.
............
خلاصنا من حسام لحد كده وتقريبا كلكم عايزين تعرفوا عمل مع الغلبانه دى ايه بس هتعرفوا مع الاحداث .
نيجى للصبح بقا في الفيلا عند ايمن.
.......
ام عمر: بتصب لاايمن الشاى على السفره.
وايمن شارد.
ام عمر: اللى هيا سهام بتقوله مالك فيه ايه.
ايمن: مفيش حاجه هدخل المكتب اعمل شغل متخليش اي مخلوق يدخل عليا فاهمه.
ام عمر: حاضر.
ايمن: يشيل كوب الشاي في ايده ويكلمها سهام.
سهام الي هيا ام عمر: نعم.
ايمن: ولا انتى متدخليش عليا مفهوم.
سهام: طيب.


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent