رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثالث عشر بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثالث عشر
عادت إسراء لابنتها و زوجها اخذت الفتاه و قامت باطعامها ثم نامت الفتاه سريعاً ذهبت إسراء لحضن زوجها وحبيبها التي لا تستطيع أن تبتعد عنه... نام الجميع منهم الحزين و منهم السعيد ومهنم الحائر في أمره ولكن في النهايه نام الجميع اشرقت شمس يوم جديد الجميع علي السفره لتناول الطعام
princessN
رقيه بابتسامه جميله : مالك متتاخرش النهارده لازم تكون هنا قبل الميعاد بساعتين
مالك بابتسامه : حاضر يا ماما بس عايز حضرتك تكلمي سلمي لاني سيبها تعبانه
رقيه بقلق : مالها فيها إيه؟
مالك بهدوء : ماتخفيش بس انتي عارفه مامتها متوفيه و مفيش حد معاها
رقيه و لقد عادت الابتسامه لوجهها : حاضر هكلمها و اطمن عليها
مازن : سيدي يا سيدي الحب ده بيعمل المعجزات
ضحك عصام : ههههه لا و لما الأسد يحب بيبقا هادي وجميل ملاحظ
مازن : اكيد ملاحظ جداً هههه
اياد : ههه الله حلوه الحفله دي
مالك :طب يلا يا ظريف علشان ما نتاخرش
اياد : الساعه ٧:٣٠ لسه بدري
مالك : أولاً عندنا شغل متاخر ثانياً عايز ارجع بدري يلا قوم
اياد : ثالثاً حاضر يلا بينا
مالك : ماما متنسيش تكلمي سلمي
رقيه : هههه مش هنسا
اياد : يلا يا نحنوح يخرببيت الحب وسنينه
مالك : يلا يا بارد
ودعا الشابين الجميع و ذهبوا الي عملهما والجميع لا يزالون علي السفره في هذا الوقت نزلت إسراء بابتسامتها الرقيقه
إسراء : صباح الخير
رد الجميع ما عادا نازلي : صباح النور
جلست إسراء و هي لا تزل مبتسمه رغم نظرات حماتها الغاضبه ولكنه تعوددت عليها
عصام لاسراء : عندنا شغل كتير بس لازم تخلصي بدري و ترجعي علشان خطوبه مالك
إسراء بابتسامه : حاضر اكيد هحاول ارجع بدري علي قد ما اقدر مبروك يا طنط رقيه
#برنسسN
رقيه : الله يبارك فيكي يا سوسو عقبال ميمي
مازن : قوليلها عقبال فهد
ضحكت إسراء : هههه بعد الشر حرام عليك عايزو يتجوز عليا اخص عليك يا مازن مكنش العشم
شمس : اطمني يا سووو احنا عندنا ممنوع التعدد اخرهم الهزار و بس
مازن : وده اعتبرو تحزير رسمي
ليلي بضحك : ههه بيعجبني فيك ذكائك
رقيه : بجد فرحتي متتوصفش خلاص اطمنت علي ولادي ربنا رزقهم ببنوتين زي القمر و الاتنين من قبل ما يرتبطو بولادي سبحان الله كل واحده خدت مكانها في قلبي
شمس : دا حنا اللي محظوظين بيكي والله يا روكا
عصام : روكا في واحده تقول لحماتها كده هههه مجنونه
رقيه : ههه سيبها براحتها احنا متعودين علي كده
شمس : والله انتي حبيبتي
نازلي: احممم وكمان السنيورة الجديده هتعوديها علي كده
مازن بستفزاز : اسمها سلمي أو روبنزل
نازلي بغضب و اندهاش؛ نعم
ليلي : روبنزل ازاي مش فاهمه
شمس : انا هافهمك يا ماما اصل شذي بنت خالتها دايماً بتندهلها باسم روبنزل علشان شعرها طويل اوي وكمان رقيقه وحاجه صغيوره كده زي أميرات افلام الكرتون
إسراء : متحمسة اشوفها اوي
شمس : صورها علي موبايلي استني
فتحت شمس هاتفها 📱واعطته ل أسراء
إسراء : بسم الله ما شاء الله فعلاً جميله جداً وشعرها يجنن لونه جميل وفعلاً طويل ما شاء الله بجد يا طنط رقيه مالك زوقه جميل
ليلي : هاتي اشوفها
اعطت إسراء الهاتف 📱ليلي
ليلي : بجد عندك حق يا إسراء دي جميله اوي وضحكتها تدخل القلب
نازلي بغيره : مش لدرجادي عاديه خالص
مازن باستفزاز فهو يحب ان يستفزها دائماً : اول مره حد يشوف سلمي ويقول كده دي الصحافه ملقباها باميرات الطبقه المخمليه وصفوت المجتمع الراقي
نازلي بغضب : الصحافه بتبالغ دايماً
ضحك مازن بسخرية علي كلامها ولم يرد عليها فهو يعشق استفزاز زوجة عمه جداً لسرعة غاضبها و لانها كانت تريد ان تاخذ حبيبته لابنها مع علمها بحبهم و من ذلك الوقت و هما ليسا علي وفاق
ليلي بمكر : شمس هي مين شذي اللي اتكلمتي عليها من شويه
شمس بعفويه : دي بنت خالة سلمي بس حاجه سكر اوي مابتبطلش ضحك طول ما هي موجوده
مازن : اكتر بنت قابلتها في حياتي تحب الضحك والحركه مرحه جداً
ليلي باعجاب و فضول : معاكي صور ليها
شمس : اه كتير هاتي اجبهملك
اخذت الهاتف و أتت بصور شذي واعطته إلى والدتها انبهرت ليلي من جمالها الناعم وبالفعل ضحكتها بجميع الصور لا يوجد صوره بدون ضحكتها ابتسمت اكثر عندما وجدت صوره تجمع شذي ب أياد و معهم طفله صغيره أحبت تلك الصوره و كأنها تتخيل بها أسرة ابنها المستقبليه
princessN
ليلي بابتسامه كبيره : مين البنوته اللي مع إياد وشذي في الصوره دي
شمس : سالي بنت خال شذي
ليلي بتساول : انتم كان معاكم اهلهم
شمس : لا بس مروان ابن خالهم كان جاي من دبي علشان عيد ميلاد سلمي كان من يومين و كان معه اخواته التوأم سالي و امير حاجه زي السكر
ليلي : اكيد سالي اختك كانت مبسوطه علشان البنوته دي اسمها سالي زيها
شمس : فعلاً وطول الوقت البنت متعلقه بسالي
عصام : شكلكوا انبسطوا اول مره ترجعوا كلكم مبسوطين
مازن : جداً جداً بصراحه اول مره اسافر مع حد و اكون سعيد كده و كمان سالي وشذي وسلمي وشمس بقوا اصحاب جداً
شمس : البنتين دول بجد يا مامي يدخلوا القلب علي طول طبيعين جداً سلمي برغم هدوئها بس لطيفه و عسوله في نفسها انما شذي دي بجد انا مش هسافر تاني من غيرها شعله ضحك و هزار
ليلي تستمع بسعاده وتنظر لزوجها المبتسم
ليلي : لا كفايه كده احسن والله اقوم البس و اروحلهم فوراً
عصام؛ انا كمان بقي عندي فضول اشوفهم اوي
غضبت نازلي وتركت الطعام و وقفت
نازلي بضيق : نفسي اتسدت بعد اذنكم
ذهبت تحت همس وضحك من الجميع
إسراء : انا هقوم اروح الشغل علشان الحق اخلص اللي ورايه
ليلي : فهد و ميمي نايمين
إسراء : اه بس بالله عليكي يا طنط فهد ياخد العلاج ضروري علشان ده مغلبني عامل زي الاطفال
رقيه بضحك : متقلقيش انا هنا اول ما يصحا هخليه يفطر وياخد العلاج
عصام : يلا يا إسراء هنروح سوه علشان هنرجع كلنا سوه سيبي عربيتك و تعالي معايا
إسراء بإيجاب : حاضر يا عمو يلا
عصام : يلا فطار سعيد دايماً بااي
الجميع : مع السلامه
لتوضيح فهد ظابط جيش اصيب في أحد المهام و أثرت الاصابه علي ذراعه اليمين و هو في اجازه لحين اتمام شفائه وسوف يقوم بإجراء عمليه قريباً
داخل منزل أشرف الزيني الجميع علي السفره في هدوء تام عكس عائله الحديدي السعيدة
اشرف : سلمي
سلمي بحزن : نعم يا انكل
اشرف بابتسامه و حنان : ليه الحزن ده انتي عروسه اضحكي و افرحي وانسي الماضي مالك بيحبك انا حسيت في كل كلمه قالها لوالدك انه بيحبك جداً افرحي واطمني
سلمي بابتسامه خفيفه ل تريح قلب اشرف : حاضر يا انكل انا مبسوطه بس كان نفسي ماما تبقا موجوده
امير : الله يرحمها انتي هتيجي معايا علشان نجيب فستان الخطوبه ومن بكره هتاخدي شذي وتروحي تختاري كل اللي هتحتاجيه علشان الفرح
شذي 🙄 : وبالنسبه ل فستاني ايه الموضوع؟
اشرف يضحك بشده : ههههه على حسابي يا شقيه هتروحي معاهم وتختاري اللي تحبيه
شذي بحماس : بجد يعني اجيب اللي انا عايزاه
امير بمكر : بس ولا قصير و لا ضيق ولا مكشوف غير كده اختاري اللي تحبيه
برنسسN
شذي بغيظ : طب ما جيب اسدال احسن انت ليه كده ايه الجبروت ده يا حول الله انت حد مسلطك عليا
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂
سلمي تضحك بشده و هنا سعد اشرف كثيراً بضحكتها
اشرف : ههه صدقي عندك حق ولاا انت سيبها تجيب اللي عايزه ملكش دعوه بيها
امير بإصرار : مستحيل أبداً لو عملت زي ما حضرتك بتقول يبقي هتجيب فستان قد بتاع سالي
مروان : ههه عندك حق طب ما تاخدي من سالي وخلاص
شذي بضيق : باردين اوي على آخر الزمن هلبس لبس عيله صغيره
اشرف : ههه صحيح فين سالي و امير لسه نايمين
مروان : احسن دول ازعاج
اشرف :بالعكس سالي دمها خفيف و بريئة و امير هادي وشخصيته حلوه
شذي : اه مين يشهد للعريس عشان طالع لابنك بقي
اشرف : ههه عندك حق بغض النظر عن عيونه الزرقا و شعرو البنى الا ان شخصيته امير بالظبط عصبي وهادي في نفس الوقت
شذي🙄 : قصدك مجنون
امير 🤨 : بت انتي اتلمي احسنلك
شذي 😅 : ايه دا انت هنا انا بهزر يا كبير مش كل حاجه تقفش
ضحك الجميع انتهى الجميع من الطعام وسط ضحكاتهم علي شذي و مشاكستها مع امير و مروان ذهب اشرف إلى شركته و استاذن منهم امير ليذهب مع والده لتوقيع اوراق مهمه و سوف يعود بعد ساعه...
ذهبت سلمي وشذي للجلوس بالحديقه و ذهب مروان لييقظ التوأم
شذي : سلمي انتي حزينه كده ليه
سلمي : خايفه اوي حاسه اني بظلم مالك هو يستحق واحده احسن مني حقه يتجوز طبيعي زي اي شاب
شذي : ما هو بيتجوز طبيعي اهو وبعدين واحده احسن منك في إيه؟
سلمي : علي اساس مش عارفه ظروفي و اللي حصلي..
شذي : انسي وعيشي اللي عرفته من مروان امبارح يأكد ان مالك بيحبك وشريكي مادمريش حياتك علشان ماضي وتشمتي فيكي سحر.. مروان قالي ان هي كانت قاعده امبارح زي الكتكوت المبلول قدام مالك
سلمي : ازاي يعني
شذي : امير حكالي ان مالك خطف أمجد و اخد الصور والتسجيل اللي كانوا مع سحر
سلمي بندهاش : ايه مالك عمل كده وامتا كل ده
شذي : امبارح قبل ما نيجي من الغردقه
سلمي : بس ازاي يخطف إيه ده هو مجرم
شذي بغيظ : ده بدل ما تقولي كتر خيره وبعدين مش مجرم ده بيحمكي وعلي فكره امير كان هيعمل كده يعني لو مالك مجرم امير مجرم
سلمي : مش عارفه بس
شذي : بس ايه سيبي نفسك و عيشي و دوقي طعم السعاده ربنا ابتلاكي بموت مامتك وجواز والدك ودلوقتي بيعوضك بمالك احمدي ربنا واشكريه علشان يديم نعمتة عليكي
سلمي : الحمد لله بس
قطعهم اتصال مالك 📱
سلمي بتوتر؛ ا الو
مالك بثبات وحب : صباح الخير
سلمي بنفس التوتر؛ صباح النور
مالك بهدوء : وحشتيني
سلمي زاد توترها ولكن لا تعلم لماذا احست بسعاده عندما قال ذلك
سلمي بابتسامه 📱 : شكراً
مالك 📱بضيق : بقولك وحشتيني تقوليلي شكراً
princessN
سلمي بتوتر من جرائته ومن تلك الجالسه بجوارها : اه الحمد لله انت عامل إيه؟
مالك فهم انها ليست بمفردها : في حد جنبك
سلمي : اه بالظبط بس المهم انك كويس
ضحك مالك: هههههه اه انا كويس بتعملي إيه؟
سلمي 📱 : ولا حاجه قاعده مع شذي مستنين امير علشان هروح اختار فستان انا و شذي
مالك📱 : اووو sorry والله نسيت حكايه الفستان دي و اني المفروض اكون معاكي
سلمي📱 : عادي مفيش مشكله
مالك📱 : زعلانه مني
سلمي بنفي📱 : لا طبعاً مش زعلانه والله عادي جداً و امير هيجي معانا
مالك بجديه 📱: لا طبعاً انا هاجي معاكي ممكن تستنيني ساعتين بس
سلمي 📱: بجد عادي ماتعطلش نفسك
مالك بحنان📱 : هو في اغلي منك ده انا اسيب العالم كله واجيلك
سلمي بخجل📱: شكراً بس مش عايزه اتعبك
مالك بابتسامه 📱 : لا تعب ولا حاجه وبعدين عايزك تختاريلي بدله علي زوقك
سلمي 📱: اذا كان كده ok هستناك
مالك📱بحماس : خلاص انا عندي اجتماع مهم هخلصه و اعدي عليكي ok
سلمي📱 : ok تمام هستناك
مالك📱 : مش هتاخر bye-bye
سلمي📱 : bye-bye
اغلقت الخط
اياد : سيدي يا سيدي حب و رومانسيه علي الصبح
مالك بضحك : هههه اعوذ بالله من عينك اللي علي الصبح دي
اياد : سيبك من عيني سمعتك بتقولها هجيلك و فستان وبدله إيه الحوار
مالك : هنروح نختار فستانها والبدله بتاعتي علشان بالليل
اياد بمكر : لوحدك.
مالك فهم عليه : هههه لا شذي و امير كمان جاين
اياد بتافف : اوف هو لازم أمير
مالك : وانت متضايق منه ليه
أياد : مش متضايق منه هو تحديداً بس كنت عايز اجي معاك يمكن اعرف اكلمها
مالك : طب ماتيجي
اياد : و امير ده عيونه مش بتفارقهم أبداً كانه الحرس الشخصي بتاعهم
مالك : عادي سيبك منه و تعالنى وسيبها لله وانا هحاول ابعدهولك
اياد : هتروحوا فين؟
مالك : معرفش الصراحه بس انا هخلص الاجتماع و اروح اخد سلمي من عند امير
اياد؛ صحيح نسيت الاجتماع يلا بينا و انا جاي معاك متسبنيش وتمشي
وقف مالك : اوكي يلا بينا
ذهب الاثنين الي غرفة الاجتماعات...
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
داخل منزل الزيني سلمي صامته ومبتسمه علي إثر كلامة و اسلوبه الرقيق معها.. قاطعتها شذي
شذي : سلمي سلمي انتي يا بنتي
سلمي : ها نعم يا شذي
شذي : نعم يا شذي هو قالك ايه خلاكي مسهوكه كده
ضحكت سلمي : ههه مسهوكه يخرببيت الفاظك.. قالي هيجي ياخدني و نروح سوا نختار الفستان بتاعي والبدله بتاعته
شذي 🙄 : كويس.. هو اياد هيجي معاه؟
سلمي 🤔 : بتسالي ليه؟
شذي بتوتر : ها لا عادي
سلمي : معرفش بصراحه هيجي ولا لا
قاطعهم اتصال من شمس📱
سلمي 📱: صباح الخير
ردت رقيه📱 : صباح النور يا عروسه
سلمي لم تعرف الصوت📱 : مين معايا
رقيه بضحك 📱: ههههه حماتك
سلمي📱 : طنط رقيه ازيك sorry معرفتش صوتك
رقيه📱 : عادي ولا يهمك انتي عامله إيه؟
#برنسسN
سلمي📱 : الحمد لله انتي اخبارك ايه؟
رقيه 📱: انا كويسه وفي قمه السعاده
سلمي📱 : يا رب دايماً تكوني سعيده
رقيه📱 : تسلميلي حبيبتي مبروك يا سلمي
سلمي📱 : الله يبارك في حضرتك
رقيه📱 : بجد انا سعيده انك هتكوني مرات ابني
سلمي📱 : مرسي يا طنط
رقيه📱 : بصي انا هاخد رقمك من شمس واكلمك علشان تعرفي رقمي
سلمي 📱: ok
رقيه📱 : مش محتاجه حاجه يا حبيبتي
سلمي📱 : شكراً يا طنط
رقيه 📱 : انا لازم هقعد معاكي ونتكلم مع بعض و من النهارده انا ماما رقيه لو مش هيضايقك طبعاً
سلمي سعيده فهي احبت تلك المرأه من أول لقاء
سلمي📱 : اكيد ميضايقنيش يا ماما رقيه
رقيه بسعاده📱: حبيبتي هقفل معاكي دلوقتي و هكلمك تاني
سلمي📱 : ماشي تمام
رقيه📱 : مع السلامه
سلمي📱 : الله يسلمك
(انتهى الاتصال)
شذي : ربنا يسعدك يا سلمي بجد ضحكتك حلوه ماتسمحيش للحزن يتمكن منك واتبسطي وعيشي اللحظه
ضمتها سلمي : حببتي ربنا يخليكي
جاء اليهم مروان والاطفال وجلسوا يضحكون ثم جاء أمير واخبرته سلمي بانها سوف تنتظر مالك جلس الجميع يمزحون
داخل شركه الحديدي إنتهى الاجتماع و استاذن مالك من عمه هو واياد و ذهبوا إلى منزل الزيني وصلوا الي هناك وجدوا الجميع جالسين بانتظارهم
مروان : أهلاً و سهلاً حمدلله على السلامه
مالك : الله يسلمك اتاخرت عليكم
امير : لا أبداً.. ازيك يا اياد
اياد : الحمد لله بخير
تبداله الجميع السلام
امير : اقعدوا هتفضلوا واقفين
مالك : لا يلا بينا نقعد بعدين
شذي : تمام هجيب موبايلي و اجي
امير : ok يلا بسرعه
وقفت سلمي وحملت هاتفها ذهب لها مالك وسحبها من يديها واتجه الي السياره و هي محرجه من جراءته امام الموجودين...
ذهب امير و مروان أيضاً و التوأم الي السياره الجميع في سياراتهم ما عدا اياد ينتظر شذي يريدها ان تركب معه
اياد بتوتر : شذي هتركبي معايا
شذي بسعاده : ok يلا
رائ امير شذي
امير : شذي يلا هنتاخر
شذي : هركب مع اياد
لم تنتظر رده و صعدت إلى السياره وأيضاً اياد الذي كان سعيداً جداَ
مروان : في ايه ما تتحرك
امير : مش عارف اعمل ايه مع المجنونه دي ركبت مع اياد
مروان : عادي يا بني هو هيكولها وبعدين احنا موجودين اهو مش فاهم خوفك خف شويه سالي دايماً بتراقب رد فعلك علشان توصفك بعدم الثقه
امير : سالي بجد تعبت مش عارف اصالحها ازي
مروان : هقولك ازاي تصالحها بعدين يلا الكل اتحرك وانت لسه
تنهد أمير و قاد سيارته...
داخل سيارة مالك سلمي ترتدي فستان روز طويل و ناعم يليق مع الجو الحر و شعرها على هيئه ذيل حصان... تفاجأت بمالك ينزع التوكه من شعرها نظرت له بدهشه
مالك بابتسامه ساحره كشفت عن اسنانه البيضاء: ايه بتبصيلي كده ليه مش بحب شعرك مربوط انا عايزو كده
سلمي بتوتر : أحممم طيب
مالك بمكر : طيب إيه؟
سلمي بخجل : مش هربطوا و انا معاك
مالك بابتسامه صغيره تبرز وجهه و ملامحه الروجوليه بسخاء
مالك : سلمي انتي مبسوطه اننا هنتجوز
سلمي بخجل مفرط : اكيد طبعاً
مالك بجديه : بصي يا سلمى انا هكلمك بصراحه انا عارف ان انتي ممكن ماتكونيش بتحبيني بس اللي انا عايزك تعرفيه و تتاكدي منه انا بحبك انتي ممكن تسمعي عني حاجات كثير تسمعي اني بتاع بنات و بسهر و بشرب كمان و كمان ممكن حد يجي يقولك ان انا بتسلي بيكي و حد تاني يقولك ان انا بخونك ممكن تسمعي كتير بس الحاجه الوحيده اللي عايزك تكوني واثقه فيها ان انا بحبك وبحبك اوي كمان
سلمي بتردد : هو هو انت ممكن فعلاً ممكن تخوني و تعرف واحده غيري
مالك بمكر : علي حسب يعني انتي عايزه إيه؟
سلمي بتسرع شديد : عايزاك ليا طبعاً و ليا لوحدي
princessN
ابتسم ابتسامه كبيرة كان قلبه يرقص فرحاً من رد فعلها وهي كانت في قمه الخجل وتلعن نفسها و تسرعها الذي اوقعها في هذا الموقف
مالك بهدوء : بحبك و عمري ما هبص لوحده غيرك
سلمي تبتسم بخجل : طيب
ضحك مالك : ههههه نفسي اعرف ليه دايماً مكسوفه كده و امتا هسمع منك انك بتحبيني
سلمي بجديه : بالنسبه لكسوفى انت اللي بتقول حاجات بتكسفني و بالنسبة للكلمه اللي عايز تسمعها فكل حاجه في وقتها
مالك : تمام مش هضغط عليكي
قام مالك بتشغيل الكاست علي اغنيه
قربني ليك قرب أكثر كمان وأنا بين إيديك أنا حاسة بالأمان.... أنا طول حياتي وأنا بحلم تبقى ليّ بنسى حياتي لما بتلمس إيديّ... لو تعرف حبيبي لو أقول لك حبيبي إحساسي حبيبي لما بكون معاك
مش قادر كلامي يوصف لك غرامي والشوق اللي ياما سهرني في هواك... لو تعرف حبيبي لو أقول لك حبيبي إحساسي حبيبي لما بكون معاك
مش قادر كلامي يوصف لك غرامي والشوق اللي ياما سهرني في هواك... يا اللي في هواك كل اللي حلمت بيه لو مش معاك العمر هعيشه ليه
خليك معايا ما تغبش في يوم عليّ يا اللي غرامك عندي بالدنيا ديّ... مش قادر كلامي يوصف لك غرامي والشوق اللي ياما سهرني في هواك
لو تعرف حبيبي لو أقول لك حبيبي إحساسي حبيبي بكون معاك
كانت سلمي تشعر بسعاده وخجل امسك يديها وقبلها كانت سوف تصرخ من فرط الخجل...
اما عن اياد و شذي فهي كانت مشغوله بالهاتف طول الطريق تتحدث مع والدتها انزعج كثيراً من تجاهلها وصل الجميع إلى الاتلييه الخاص بتميم نزلوا جميعاً وجدوا تميم بانتظارهم
تميم؛ أهلاً وسهلاً مبروك
مالك و سلمي : الله يبارك فيك
تبادل الجميع التحيه و دخلوا و قامت الفتاتين باختيار الفساتين و ذهبت سلمي واختارت بدله لمالك من نفس لون فستانها....
انتهوا جميعاً وذهب الجميع اياد انزعج من تجاهل شذي الذي لم يكن مقصود فاعتذر وذهب إلى عمله مره اخرى...
عاد الجميع إلى قصر الزيني وقام مالك بتوصيل سلمي و ذهب إلى منزله...
مر اليوم وجاء المساء الجميع مرتدي ثيابهم...
داخل منزل مختار يجلس هو وزوجته واخيها امجد... دخلت سلمي منزلها كانت تريد ان تتجول به فهذا المنزل التي عاشت به طول حياتها
دخلت بيد امير دخل الجميع علي الصالون كانت سحر سوف تجن من كثرت الحقد والكره الساكن قلبها جلس الجميع و بعد و قت قليل سمعوا اصوت سيارات
اشرف : شذي خدي سلمي واطلعي فوق ومتنزلوش الا لما ابعتلكم
شذي : حاضر يا انكل
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
ذهبت الفتاتين إلى غرفه سلمي بمنزل والدها و خرج الباقين لإستقبال الضيوف
سحر بدهشه بهمس لزوجها : ايه العربيات دي كلها
مختار : دي عيله الحديدي مش اي عيله
سحر بحقد وحسد : عيله الحديدي يجوا بخمس عربيات
مختار : دا هما كده متجمعين
سحر : اومال لو كل واحد جي لوحده هيجوا بكم عربيه
مختار بضيق : بس بقي الناس هتسمع
تقدمت عائلة الحديدي وتبادل الجميع التحيه قام مختار واشرف بالترحيب واستقبال الضيوف دخل الجميع
مختار مبتسماً : شرفتنا يا عصام بيه
عصام بابتسامه :الشرف لينا يا مختار بيه
سحر بابتسامه مزيفه : أهلاً و سهلاً يا هوانم
ابتسم الجميع وردت رقيه : mercy ل زوق حضرتك
عصام : ندخل في الموضوع احنا يشرفنا يا مختار بيه نطلب ايد بنتك سلمي لابن اخويا مالك
مختار : ده شرف لينا يا بشمهندش اننا نناسب عيله زي عايلة الحديدي
اشرف : اكيد طبعاً و مالك مهندس شاطر جداً
مازن : الأهم انه بيحب سلمي
اشرف : هههه عندك حق
مختار : انا اللي يهمني راحت سلمي دي بنتي الوحيده و لو هي موافقه انا اكيد موافق
قطع كلامه دخول الخادمه بالعصير قدمت العصير وذهبت للخارج
اشرف : نرجع لكلامنا مختار اهم حاجه عندو راحت بنته وبدل هى مرتاحه لمالك يبقي علي بركة الله
عصام : تمام هما هيعيشوا في قصر الحديدي مع العيله وكل حاجه جاهزه و شوفوا طلبات العروسه و احنا تحت امرها
princessN
(ما علينا من التفاصيل الممله دي ارسل اشرف امير لاحضار سلمي نزلت الفتاتين مع امير سلمي بيده و شذي خلفهم وصلا الي الصالون كان هناك جميع افراد عائله الحديدي حتي نازلي ذهبت بعد اصرار من ليلي حتي لا تأخذ رقيه على خاطرها منها... قام الجميع بالتعرف علي سلمي امسكت رقيه يديها واجلستها بينها وبين مالك و في هذا الوقت شذي تراقب اياد الذي يظهر عليه الغضب و ليلي تراقب شذي دون ان تشعر جاء موعد تقديم الشبكه الذي استاذن مالك من سلمي ان تكون مفاجأة وذهب وحده لاحضارها وهي وافقت على ذالك
اخرجت رقيه ثلاث علب كانت سحر تنظر بغل و حقد و تتمتم في نفسها كيف ل تلك الفتاه ان توقع بشاب وسيم و غني وهي تدعي الطيبه والخجل قامت رقيه بفتح اول علبه وكانت تحتوي علي عقد الماس و حلق و اسواره خلعت سلمي ما كنت ترتديه واعطته لشذى و قام مالك بتلبيسها محتويات العلبه فتحت رقيه العلبه الثانيه كانت تحتوي علي خاتم الماس قمه في الجمال و الرقي و العلبه الثالثه كان بها دبلتين واحده لمالك و الآخرى ل سلمي البسها الدبله و هي أيضاً وفي هذا الوقت شعرت بسعاده كبيره
بعد كثير من الكلام تناولوا العشاء...
رقيه تضم سلمي وشمس💜
شذي 🙄 : طنط رقيه و انتي متاكده انك ماخلفتيش غير مالك و مازن
رقيه بعدم استيعاب : اه ليه بتقولي كده
شذي : مفيش حاجه.. طب سؤال تاني ليه مفكرتيش تجيبي ولد تالت
رقيه : اشمعنا يعني ايه الاساله الغريبه دي
شذي : ما غريب الا الشيطان بصي من الاخر انتي تفتكري كويس يمكن يكون في ابن كده ولا كده وناسيه اصل بصراحه غيرانه عماله تحضني و تبوسي فيهم ونسياني قولت يمكن بطلتي تبوسي غير البنات اللي بتتجوز ولادك عشان كده قولت اسأل معندكيش واحد ليا
الجميع يضحك 😂😂😂😂
شذي 🙄 : بتضحكوا علي إيه؟
ليلي : يعني انتي عايزه تتجوزي
شذي بحرج: لا ابداً أنا بس عايزه يكونلي طنط كده تحضني وتقعد تبوس فيا بس
ليلي : طب تعالي وانا ابوسك واحضنك
شذي بابتسامه بلهاء : ده بجد
ليلي : اه طبعاً تعالي
ذهبت شذي وجلست بجوارها ضمتها ليلي وقبلت خدها
أشرف : ههه حققتي طموحك كده ها قوليلنا هتجوزي امتا بقي
شذي : ان شاء الله اللي يزعلني الارتباط احباط
شمس بضحك : ههه يعني وانتي سنجل معندكيش احباط
شذي؛ لا عندي و كتير كمان
الجميع 😂😂😂😂
ليلي : ههه انتي فعلاً زي ما قالوا عنك
شذي بتلقائيه : هما قالوا ايه قولي متخبيش
سالي : مامي مش فتانه
شذي بمكر : يعني قصدك مامتك مش زي اختك
ضحكت سالي : ههه بالظبط كده
شمس : كده هتخليني اسيحلك انتي وهي
شذي : لسه ايه ما قلتهوش يا ماما انتي ناقص تطلعي في التليفزيون و تفضحينا اقولك حاجه انت اخرتك سودا والله اخرتك معايا سودا انا بحزرك أهو
شمس : أنا ماقلتش علي الحلم
شذي : مين آه سالي هو انا لو سميت اختك هاخد كم سنه و لو خنقتها هاخد كم سنه
سالي : علي حسب خبرتي في القانون انتي لو ولعتي فيها هتخدي براءة
شمس : ما بلاش انتوا الاتنين فضايحكم عندي
شذي : للمره المليون يهدك يا هويدا انتي و مامتك هما اللي وصلوني ان البت دي تمسك عليا زله
سلمي : حرام عليكي
شذي : بلاش انتي يا بريئة
سالي : شذي تيجي نسيح ل سلمي
شذي : فكره بس هبدا منين
سلمي : انتي بنت خالتي وحبيبتي صح
شذي : لا ليا مزاج اتكلم والله اشمعنا انا والغلبانه دي كل مره تحفلوا علينا
ليلي : ههه انتوا ماسكين زله لبعض
شذي : لا هو الموضوع كان فضفضه بنات في يوم بالليل كانت ليله ما يعلم بيها الا ربنا بعيد عنك اوم بقي احنا بنتكلم و منعرفش ان في جاسوسه اللي هي بنت حضرتك اوم بقي تاخد الكلام وكل ما نعمل فيها حاجه تزلنا بس انا خلاص تعبت منها خلاص فقررت اخلص منها
إسراء : يعني قتل مع سبق الاصرار والترصد
شذي : اللي هو ازاي يعني محروق ام مخنوق
إسراء : مش هتفرق كله هتاخدي فيه اعدام
شذي : يا لهوي أعدام لا أنا لسه صغيره
شمس : ههه خايفه تموتي وتسيبي الشكولاته
سالي : هههه مش لما تلقيه الاول
شذي : كله الا الشكولاته هههههه
مالك بمكر : هه ما انا قولتلك الحل
شذي في محاوله لتغير الحديث : هو امير فين
اياد ينظر لها بغضب شديد فلقد تمادت اليوم في تجاهله
سلمي : بيتكلم في التليفون
شذي : ok
ليلي : هما دول اخواتك يا مروان
مروان : اه سالي و امير
ليلي :تعالي هاتي بوسه
ذهبت الصغيره وقبلتها
ليلي : عسل يا سالي و انت تعالى
مروان : sorry متحوليش ده مبيروحش لحد النسخه الصغيره من امير الزيني تنك و تقيل في نفسه
دخل أمير؛ مين جايب سيرتي
مروان : انا بقول قد ايه انت متواضع و طيب
ضحك الجميع واستمر الحديث علي هذا المنوال من الضحك ونازلي جالسه لم تتفوه بكلمه تحاول ان تسمع اكثر وتبين لها كره سحر ل سلمي من خلال نظرتها و اسلوب الحديث
فهد : احنا هنستاذن علشان سيبين ميمي مع الداده
عصام : استنا هنمشي كلنا سوى بعد اذنكم
مختار : لسه بدري
عصام : معلش انت عارف عندنا شغل بكره وكمان الولاد عايزن يخرجوا يحتفلوا بالخطوبه كده احنا معطلينهم
اشرف؛ عندك حق انا كمان هروح
تبادل الجميع السلامات وذهب الجميع و ذهب مالك وسلمي وأمير و مروان وشذي و مازن و شمس وسالي و اياد للاحتفال بالخطوبه
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية