Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثالث عشر بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثالث عشر

عم حسن وصل ومعاه بناته امل وفرحه تحت وقابلتهم ام عمر ورحبت بيهم وورتهم اوضهم لفرحه وامل محضره لهم اوضه وابوهم وامهم اوضه كل ده بره الفيلا في حديقه الفيلا بس عباره عن شقه صغيره في حديقه الفيلا.
عم حسن: ملوش لازمه ياهانم احنا هنروح ونيجى البيت قريب.
ام عمر: وليه البهدله وتكونوا بين هنا وهناك وبعدين لو مرتحتوش ياسيدى امشوا..
فرحه وامل مش عاجبهم الوضع نهائي بس ساكتين عشان ابوهم ميزعلش
عند حسام حسام قاعد علي طرف السرير بكل برود وبيشرب سجاره في ايده.
تفيق رضوى من النوم بالم في دماغها والدنيا حواليها مزغلله مش مركزه كويس بتحاول تسترجع دماغها ايه الاوضه دى وهيا فين وايه جابها هنا ومين ده اللي قاعد لان حسام مديلها ضهره مش ماخده بالها مين ده.
رضوى بصوت عالي انا فين
حسام علي صوت رضوى بص متكلمش.
رضوى جريت عليه يامجرم انا ايه جابنى هنا انت عملت فيا ايه مسكت في حسام اللي تمالك اعصابه وبعدها عنه.
حسام: بكل برود هعمل فيكى ايه انتى مش منظر انى اعمل فيكى حاجه .
رضوى: باتساع عينها انت جبتنى هنا ليه انا ايه جابنى هنا انت حقير انا مش هسيبك.
حسام: اوووووش مش عايز اسمع صوتك اتفضلى امشي اخرجى بره هروح اخد شاور ارجع ملقكيش.
رضوى: عرفت انها في ورطه وانها مش هتاخد معاه حق ولا باطل رضوى ونبره صوتها اتغيرت. لااستعطافه ارجوك قولى انت عملت فيا ايه.
حسام: انا معملتش فيكى حاجه واتفضلى امشى.
سابها وخرج للحمام.
رضوى: بتعيط هتجنن دماغها هتنفجر هتتفضح لو حد عرف مش هيخلوها تقعد في الحاره ولا هيا ولا اهلها شالت شنطتها اللي لمحتها في وشها فوق الترابيزه ولبست الكوتشى بتاعها اللي السرير حتى من غير متبص ورها وطلعت تجرى مش عارفه هتروح فين وتيجى من فين مش عارفه تعمل ايه هتجنن شغاله تجري في الشارع ذي المجنونه وهيا مش عارفه مصيرها ايه.
......
حسام بياخد شاور تحت الدش وفلاش باك بيفتكر الي حصل امبارح وانه مقدرش يقرب من رضوى فيه حاجه منعته
حسام: مستغرب نفسه اوى وبيسال نفسه ازاى كانت تحت ايديه ومقربش منها هل هو حافظ عليها عشان بيحبها بجد ولا احساس بالذنب عشان الطريقه اللي جاتله بيها مش لاقي اجابه
..............
في فيلا ايمن الشرقاوى
.....
عمر: جاي بعربيته لمح ابو فرحه بينضف الزرع سلم عليه وركن عربيته وطلع فوق لقي فرحه نازله من فوق معاها صنيه.
عمر سلام عليكم
فرحه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
عمر: لمين القهوه دى.
فرحه: لا اخوك
عمر: امممممم هو فوق.
فرحه: اه وتنزل.
عمر: غريبه
يطلع ويفتح الباب على اخوه عامل ايه
مهاب: اهلا.
عمر: غريبه انك قاعد.
مهاب: صحابي جيلى دلوقتي هياخدو معايا اليوم.
عمر: عشان كده.
مهاب: انت كنت فين.
عمر: كنت في المدينه بخلص شغل.
مهاب: اه قلتلى.
عمر: فونه يرن يبص فيه دى فاتن مرات عمى عايزه ايه بقا.
......

عمر يخرج من الاوضه وياخد الباب في ايده وبيتكلم اهلا يامرات عمى
فاتن: تقدر تجينى ياعمر دلوقتي حالا.
عمر: باستغراب اجيلك انا ليه خير.
فاتن: لما تيجى هتعرف.
عمر: اوك حاضر هشوف.
فاتن: هنتظرك.
......
رضوى: وصلت البيت .
امها: كنتى فين اخوك طلع يدور عليكى وهيقتلك.
رضوى: بتعب كنت بايته في المستشفى.
ام رضوى: كدابه اخوكى راح سال عليكى هناك.
رضوى: بتعب سيبينى ياماما انا تعبانه اوى دخلت اوضتها.
ام رضوى: تدخل وراها تمسكها من دراعها انطقي كنتى فين وبتعيطى ليه كنتى بايته عند مين ومع مين لحسن اقتلك.
رضوى: بخضه كنت عند واحده صحبتي.
ام رضوى: هتجنن صحبتك دى مين ومكلمتناش ليه انا مش هسيبك الا لما اعرف كنتى فين.
رضوى: تعيط بصوت عالي .
امها: بتعيطى ليه حصلك ايه انطقي تمسكها من ذراعيها وتهزها قولى.
رضوى: هحكيلك كل حاجه بالتفصيل اانا مليش ذنب.
امها: يالهوي انطقي اوعى تكونى.
رضوى: معرفش بانهيار تحكى لامها كل حاجه من الاول.
امها: مين الحيوان ده انا هقتله انطقى عنوانه فين اخوكى هيقتله ويقتلك لو عرف.
رضوى: انا معرفش عمل ايه فيا انا معرفش شربونى. ايه.
امها قومى غيري هدومك دى ويلا قدامى ومن غير صوت اخرسي خالص دلوقتي مش عايزه حد هنا يحس بحاجه
...
..........
امل: وبعدين بقا انا مش مرتاحه هنا.
ام فرحه: وانتى بترتاحى فين ان شاءلله.
امل: بتتريقى عليا ياماما يعنى من حبسه لحبسه.
تدخل عليهم ام عمر عاملين ايه.
ام فرحه: اهلا وسهلا بيكى.
ام عمر: امال فرحه فين.
ام فرحه: قاعده في اوضتها.
ام عمر: عامله ايه ياامل.
امل: الحمدلله .
ام عمر: ان شاءلله تكونى مبسوطه معانا.
امل: متردش.
ام فرحه: اه اكيد طبعا كفايه اننا قاعدين مع حضرتك .
ام عمر: ربنا يخليكي تسلمى معلش النهارده هتعبكم بس عادي زمايل ابنى مهاب هيجو دلوقتي وهياخدو معاه اليوم كله فعايزين نعمل غدا كتير.
ام فرحه؛ وماله يحبيبتى نعمل
هما وبيتكلموا وصلوا تلاته عربيات بره اتنين تاكسي وواحد جيب نزل مهاب يقابلهم.
ام عمر: اهم الشباب وصلوا بعد ازنكم تخرج وتسيبهم.
امل: بتبص من الشباك وواو ايه العربيات دى شكلهم ولاد ناس اغنياء.
ام فرحه : اكيد امال يعنى هيكونوا ايه يااختى تعالي هنا اخلصى وروحى نادى اختك دى اللي قاعده في اوضتها.
امل: طيب طيب.
.....
مهاب: طلع سلم عليهم.
يوسف: ايه الجمال ده ياصاحبي مكان تحفه.
مهاب: بجد عجبكم.
عبدالله : فوق الخيال يابنى سحر.
ذياد ابن عم مهاب: انا جيت قبل كده واظن قلتلكم مصدقتوش.
يوسف: صدقنا بعد مشوفنا.
مهاب؛ تعالوا معايا انا محضرلكم قعده خيال.
يوسف: اجمل من كده.
مهاب: تعالوا بس.


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent