رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثالث عشر بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثالث عشر
رنين بتوتر :ماما ممكن أسألك سؤال
نور :خير يا رنين
رنين بتوتر :مين قمر دي و الزاي هي اخت أسر وليث
نور بتهنيده و دموع :قمر دي اخت أسر وليث ودي آخر العنقود اول ما اتولدت اول واحد فرح بيها كان أسر يمكن اكتر من رعد أسر كان بيعتبرها بنته من اخته كان كل ما حد يز*علها هو يوقف قدامه وياخد حقها حتى ليث لما كان بيز*عق لقمر أسر كان بيز*عقله قمر كانت بالنسبه لأسر روحه كلها أسر كان متعلق بقمر اكتر مننا كلنا اللي كان يشوفهم كان يقول انهم لو ماكنوش خوات كانوا هيبقوا افضل ثنائي هههه لدرجه قمر لما كان عندها خمس سنين قالت لأسر انا عايزه اتجوزك لما اكبر
رحمه بحزن :وايه اللي حصل خلا أسر عايز يق...
نور بدموع :يقت*لها، أسر اتعرف على مجدي عن طريق اخو مجدي وقتها مكناش نعرف حقيقته بس لما عرفنا انه سك*ير وبتاع نسو*ان وحر*امي قطعنا علاقتنا بيه بس نتفاجا ان قمر داخله علينا بيه وبتقول
فلاش بالك
أسر :قمر انتي بتعملي ايه مع مجدي
قمر ببرود :انا ومجدي قررنا نتجوز
أسر بصدمة :يتقولي ايه
قمر ببرود :اللي سمعته انا هتجوز مجدي
أسر بصدمة :لالالالالا انتي اكيد بتهزري اكيد دا مقلب اكيد
قمر ببرود :لا ولا مقلب ولا غيره انا هتجوز مجدي
طخخخخخخخخخ
قمر بصدمة : انت بتضر*بي يا أسر
أسر بغضب :واخ*لص عليكي كمان انتي اكيد اتجنن*تي دا مجدي
قمر ببرود :وانا بحبه وهتجوزه برضاكوا او غصب عنكوا
أسر بصدمة :لا انتي اكيد مش قمر اللي ربيتها
رعد بغضب :انا لحد دلوقتي ساكت يا قمر لاني لو اتكلمت احتمال اط*لع روحك في ايديا
قمر ببرود :قولوا اللي عندكوا انا خلاص قررت
رعد بغضب :يبقى لانتي بنتي ولا اعرفك
قمر ببرود :تمام يلا يا مجدي وتركتهم وذهبت
عوده للحاضر
رنين بدموع :طب ايه اللي جرا لجودي
نور بدموع :الحيو*ان كان عايز يعت*دي عليها بس الحمد لله ربنا ستر وانقذها ومن ساعتها اول ما بتسمع اسمه بيجلها ا*نهيار عصبي
رحمه بدموع :وايه اللي ليث كان عايز يعمله ساعتها
نور بدموع :
فلاش باك
ليث بغضب :اوعوا كلكوا من وشي السعادي
زينب :اهدي يا ليث
ليث بغضب :لا مش ههدا غير لما اخاد رو*حهم هما الاتنين بقى تبيع*نا علشان كل*ب ميسواش حاجة لا وكمان كان عايز يغت*صب اختها البنت دي لازم اخ*لص عليها وانا من النهارده مليش خوات غير جودي وأسر وانتي وبس قمر بالنسبالي ما*تت وتركها وذهب
زينب بدموع :انا لازم اقول لأسر
ليث كان طالع من البيت
أسر...... استنى يا ليث
ليث بغضب..... أسر لو سمحت انا عفا*ريت الدينا بتطنطت قدامي دلوقتي
أسر ببرود....... رايح فين رايح تمو*تها
ليث بغضب....... وامو*ته هو كمان
أسر ببرود........ سبيهم لو انا قبلتهم تاني انا اللي هخ*لص عليهم بنفسي
رعد........ كفايه انتوا الاتنين قمر انسوا انها اختكوا زي مانا نسيت انها بنتي وراح جاب كل حاجة تخصها واحر*قها
رعد بغضب :من النهارده مسمعش اسم قمر تاني في البيت ده ، ليث كان ماشي بس رعد وقفه
رعد بجمود :ليث اهدي خلاص كل انتهى
ليث بغضب :بس يا با
رعد بغضب :انا قلت اللي عندي وتركهم وذهب
عوده للحاضر
نور بدموع :ومن ساعتها واسم قمر متذكرش في البيت خالص
رحمه راحت وحضنه نور هي ورنين
نور بدموع :وحشتني اوي دي مهما كان بنتي حته مني مهما عملت انا مش قادرة اكر*ها ولا اغضب عليها
رحمه بدموع :هتنحل ان شاء الله
رنين بدموع :ايوه رحمه معاها حق هتنحل ان شاء الله
نور بدموع :ان شاء الله يا رب وأثناء حديثهم سمعوا صوت رعد وهو بيز*عق
نور بخضه :استر يا رب في ايه
رنين..... معرفش
رحمه..... تعالوا نشوف في ايه ونزلوا تحت وكانت الصدمه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مصطفى دخل لمريم لاقها قاعده على السرير و السك*ينه في ايدها
مصطفي بصدمة :مريم وذهب ليها وابعد السك*ينه
مريم بغضب :انت حيو*ان ايه اللي عملته ده
مصطفى بغضب :الحق عليا اني انقذتك من اللي كنتي هتعمليه
مريم بغضب :وكنت هعمل ايه واحدة ماسكه سك*ينه وهتقشر بيها برتقانه هتعمل ايه يعني
مصطفى بصدمة؛؛ برتقانه
مريم وقد فهمت ما كان يقصد
مريم بغرور :مش مريم الأسيوطي اللي تفكر في الا*نتحار يا مصطفى باشا لا انا ها*خد حقي بأيد ولا هدخل اخواتي ولا اي حد تمام
مصطفى بسخريه :وهتعملي ايه يعني اخرك فاضي
مريم بخبث :تعاله نلعب لعبه حلوه ايه رايك
مصطفى :اللي هي
مريم بخبث :نشوف مين هيقع في حب التاني الأول ولو انت وقعت الأول هتنفذ اللي هقلك عليه هتطل.... قني و هتيجي تعتذر قدام الكل على اللي عملته معايا ومش كدا بس لا هتتعا*قب عقا*ب تحت اشرافي انا
مصطفى :ولو فوزت
مريم بسخريه :ماعن دا مستحيل بس هنفذ اللي هتطلبه مني ومن غير كلام
مصطفى :اشطا وانا موافق
مريم بقر*ف :اشطا ايه الكلمه البي.... ئه دي
مصطفى :على اساس انتي اللي حلوه
مريم :طب انا عايزه اعمل شوبينج
مصطفى :طب كلمي اهلك وطمنيهم عليكي
مريم.... مش محتاجه كلام منك انا عملت كدا ومهلت التحدي اسبوعين
مصطفى.... اشمعني
مريم....... علشان واحد زميلي جاي يتقدملي بعد اسبوعين وانا علي حسب التحدي لو فوزت ماعن دا اكيد هوافق عليه ولو خسرت ما عن دا مستحيل هرفضه
مصطفى بغضب..... نعمممممم
مريم بخبث........ يلا بقى انا عايزه اعمل شوبينج دا غير في زمايل ليا هنا عايز اشوفهم وحشوني اوي
مصطفى بغيرة....... زمايل مين اولاد ولا بنات
مريم بخبث...... ميكس ويلا بقى وتركته وذهبت
مصطفي..... انا مالي مدايق كدا ليه يكش تو*لع بجا*ز انا هفرق معايه ايه
عند مريم
مريم بخبث..... مش مريم الأسيوطي اللي يتعمل معاها كدا حقي هاخده وشرفي اللي ضا*ع هاخد حقه يا مصطفى ويانا يا انت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رعد بغضب :انت ايه اللي رجعك على البيت ده
قمر بدموع :بابا انا
رعد بغضب :اخرسي انا مش ابوكي ولا اعرفك ويلا اطلعي من البيت ده
نور بدموع :قمر
قمر بدموع :ماما وجات تروح ليها رعد وقفها
رعد بغضب :انا مش قولت برا يلاااااااااا
قمر بدموع :بابا انا
طخخخخخخخخ ودا كان قل*م نز*ل على وش قمر
رعد بغضب :اطلعي برا
قمر بدموع :حاضر وجات تتطلع أسر وليث مسكوا ايديها
أسر ببرود :دا بيتك يا قمر
رعد بغضب :كان زمان
ليث ببرود :ولسه ليها مكان فيه وفي قلوبنا كمان
رعد بغضب :انتوا ايه اللي جرا ليكم
أسر :هقلك وبدأ يحكي كل شي
نور بدموع :يا حبيبتي يا بنتي تعالي ورافعت ايديها علشان تحضنها
قمر كانت بتبص لرعد بخوف
رعد بصلها وسكت وراح ليها وهي كانت بترجع لوريا
قمر بدموع وخوف :و.......و.....و...والله هطلع من البيت بس بلاش تضر*بني والنبي بلاش انا تعبت من كتر الضر*ب والنبي انا هطلع و...... و...... ومش هرجع تاني بس بلاش تضر*بني والنبي وأخذت تبكي بشده وصوت شهقاتها عليا
رعد راح وحط ايده على خدها وقال بحنان
رعد بدموع :و*جعك جامد
قمر بدموع وخوف :لا..... والله مو*جعش انا همشي و.... و.. و. وو....مش هاجي تاني وجات تمشي رعد مشك ايدها ومن دوم مقدمات كان حاضنها
قمر كانت بتشد على احضانه كأنها لاقت الأمان واخيرا واخيرا حست بالأمان والراحة
رعد بدموع :سامحيني يا بنتي كان لازم اكون جنبك سامحيني
قمر بدموع :مش..... مش..... مش عايزه ارجع ليه تاني بص شوف و أظهرت له أثر الكد*مات على يدها
قمر بدموع :مش عايزة ارجع ليه أن شاء الله تشغلني خدا*مه هنا بس مش عايزه ارجع ليه والنبي
رعد بغضب جهنمي :أسر ليث الحيو*ان ده يكون موجود عندي خلال نص ساعة
أسر بغضب :ودا اللي هيحصل
ليث بغضب : النهارده محدش هير*حمه من تحت ايدي خالص وذهبوا
قمر بدموع :انت..... انت هترجعني ليه تاني لا والنبي
رعد بدموع :لا يا روحي انا ها*خد حققك انت مش واثقة في ابوكي ولا ايه
قمر بدموع :بابا وحضنته جامد
رعد بدموع :كان وحشني حضنك يا قمر يا قمري
نور بدموع :ايه مفيش حضن لماما ولا ايه
قمر راحت ليها وحضانتها
قمر بدموع وتعب :ماما
نور بدموع :عيون ماما وفجأة اغمى علي قمر بين أحضان نور
قمر قبل ما تغمض عيونها قالت
قمر بدموع :انا بحبكوا وغمضت عيونها
نور بدموع وخوف :رعد قمر الحقها
رعد بخوف :آدم شيلها وهاتها على المستشفى بسرعة والكل راح للمستشفى بسرعة ورا قمر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مجدي كان قاعد في مكان قذ*ر
زميله :بوقلك ايه يا صاحبي
مجدي بسك*ر :اممممم
زميله :انا عايز اتس*لى مع مراتك شويه
مجدي بسك*ر :هههههه مراتي
زميله :ايوه
مجدي بسك*ر :اممممم تمام تدفع كام
زميله :نص عمري واقضي ليله مع القمر
مجدي بضحك :هههههههه طب تعاله ورايه يا روميو
زميله :يلا
وكان في حد مراقبهم ومسجل ليهم حديثهم
وصل مجدي وزميله للشقه
مجدي بسك*ر :تعاله يا صاحبي تعاله خش واقعد على ما اصحى قمر
زميله بخبث :طب ما اخش اصحيها انا
مجدي بضحك :هههههه ماشي متغلاش عليك خش وفجأة سكت من الذهول
مجدي بصدمة :يا ليله مطي*نه بط*ين انا شايف أسر وليث الأسيوطي قاعدين وشكلهم ير*عب هههههه اااااه لو يعرفوا انا بعمل ايه في اختهم ههههه بس البت قمر انا قررت اتممم جوازي النهارده قمري قمر وفجأة كان بوكس موجه ليه
ليث بغضب :عصاااااااااام هات الحيو*ان ده وزميله على المخزن و روقوه كويس وتركه وذهب
أسر قام وذهب ليه
أسر بصوت مرعب :والله لهند*مك على كل دمعه نزلت من عيون اختي يا ابن********ولتشوف انا هعمل فيك ايه انت حلال عليك الأسو*د تا*كل في ل*حمك بس هما هيقر*فوا من ل*حمك القذ*ر اتفووووووووو عليك وعلى وسخ*تك وتركه وذهب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الكل كان قاعد متوتر وخايف
نور بدموع :رعد هنا اتاخروا كدا ليه انا داخله ليهم
رعد بخوف :اهدي يا نور قمر ان شاء الله هتكون بخير وأثناء حديثهم الدكتور خرج
الدكتور باسف :.... ...............
رعد بصدمة :ايه
نور لم تتحمل الصدمه واغمى عليها
رعد بخوف :نور
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.............. :بحبه اوي يا جيجي اوي
جيجي بفرحه :هههههه مجنو*نه
................. :بيه ياااااه وأخيرا هشوفه دا انا كنت بحلم اني اقابله واخيرا هيحصل كدا أدهم حبيبي استنى استنى حبيبتك ومراتك المستقبلية شيري
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مريم بفرحه....... جاك وراحت وحضنته قدام مصطفي
جاك بفرحه...... مريم انها انتي كيف حالك يا فتاة اوووو لقد أصبحتي أجمل من ذي قبل
مريم بضحك....... اشكرك كثيرا كيف اخبارك واخبار ايميلي
جاك بضحك........ انها بخبر وهي سوف تلد مريم صغيره الاسبوع القادم
مريم بفرحه...... انها اخبار سارة جدا اريد الذهاب إليها هيا بنا
مصطفي بغضب وغيره.. اجيب ليكوا اتنين ليمون وشجرة كبيرة بالمرة
جاك باستغراب...... من انت يا هذا
مريم بضحك....... انه صديق لي يا جاك دعك منه هي بنا لنذهب ونظرت الي مصطفي نظرت تحدي وغرور وذهبت
مصطفى..............
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رحمه كانت في الحمام وتستفر*غ بشده
رحمه بخوف....... معقول اللي في بالي يطلع صح لا لا لا لا انا لازم اتأكد وراحت جابت اختبار حمل وعملت الاختبار وبعد مدة قصيرة
رحمه بدموع....... انا هبقي ام
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رنين وهي بتتو*حم على حاجات كتيرة
رنين انا مالي كدا بقيت عايزه حاجات كتيره معقول لا لا لا لا انا لازم اتاكد وبعد مده
رنين بصدمة..... يا نهار اسو*د انا حامل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رعد بصدمة............
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رحمة الليث والرنين الاسر" اضغط على اسم الرواية