Ads by Google X

رواية قطة بين مخالب الصقور الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية قطة بين مخالب الصقور الفصل الثالث عشر بقلم ملك محمد

 رواية قطة بين مخالب الصقور الفصل الثالث عشر

تالا بذهول : نادر
نادر بخبث :  الحلوه كل اما تشوف وشي تتخض ليه ها 
تالا بإرتباك : ها لا متخضش ولا حاجه بس انت بتعمل اي هنا
نادر : وحشتني
تالا وهي تنظر حولها : انت مجنون هو دا وقته الناس ف كل مكان
فجأه يقبل يزن ناحيتهم قائلاً 
: ميرا انا اخترت الحاجات ال انا عايزها يلا نروح بقى
نادر نظر له بتعجب قائلاً : مين البطل
تالا بخوف اخذته بعيدا قائله : تعالى ياحبيبي استناني هنا لحد مااكلم عمو واجيلك
ثم رجعت مره آخرى لنادر قائله : دا ابن الشغاله كان عايز يشتري شوية حاجات وبما اني فاضيه قولت اخده اجبله ال هو عايزه 
نادر نظر ناحية الولد بنظره ثاقبه 
تالا: اي في اي هتفضل تبصله كتير انا لازم امشي
ثم تركته ومضت
أمسك بها من ذراعها قائلاً 
: حيلك حيلك رايحه فين انا مخلصتش كلام
تالا بغضب: طب خلص قول ال عندك خليني اروح
نادر بمكر : اوعي تكوني فاكره اني معرفش انك هربتي أمجد م المستشفى ها
تالا بخوف : بس هو مات انا مهربتوش
نادر أمسكها من شعرها قائلاً: اي هتكذبي عليا يابت ولا اي 
تالا نظرت ليزن وجدته ينظر لها بخوف ابتعدت عن نادر قائله
: ايوا هربته مقدرتش أقتله
نادر بعصبيه: هو مش احنا متفقين متصرفيش من دماغك ياروح أمك ولا دا كان كلام عيال
تالا : حاضر المره الجايه هبقى أخد بالي ممكن اروح بقى
نادر : ماشي ياقطه هسامحك المرادي بس انما المره الجايه صدقيني هتزعلي اوي اوي
لم تلقي لكلامه بالاً وتركته ومضت 
أخذت يزن واتجهت نحو الفيلا
يزن : مين الراجل داه ياميرا انا كنت خايف عليكي اوي
ميرا : متخفش ياحبيبي دا واحد شرير كان بيسألني ع حاجه 
يزن : هو انتي تعرفي ناس شريره
ميرا بإحباط : للأسف كل حياتي ناس اشرار يايزن
يزن : متخفيش بابا هيحميكي منهم 
ميرا ابتسمت قائله : لا اهم حاجه بابا ميعرفش بال حصل داه ولا اي حد ماشي 
يزن : حاضر 
دخلت تتسحب ببطئ حتى لا يشعر أحد بهم 
فوجئت بعمار يجلس على الكرسي والغضب يملأ وجهه
والدته بلهفه : أهم جم اهم الحمدلله
حينما رآى عمار يزن اقترب منه واحتضنه بشده قائلاً
: انت كويس حصلك حاجه
يزن : انا كويس يابابا متخفش بص ميرا اشترتلي اي
تالا بخوف : هو أصر انه يخرج يشتري شوية حاجات 
عمار عروقه كادت تنفجر من شدة الغضب جذبها من يدها واتجه بها نحو غرفته وأغلق الباب
تالا بخوف : انا قولتلك هو ال أصر عليا انه يخرج صدقني
عمار صفعها على وجهها بغضب قائلاً
: واضح انك نسيتي نفسك خالص متعرفيش انتي بتتعاملي مع مين 
تالا بألم وهي تمسك خدها خانتها دموعها وتساقطت قائله
: لا منستش ولا حاجه بس مين إدالك الحق انك تمد ايدك عليا واضح انك انت ال نسيت نفسك
عمار أمسكها من شعرها بغضب شديد
: انا أمد ايدي ع ال انا عايزه فاهمه ولا لا انطقي اي ال خلاكي تخرجي يزن بره الفيلا
تالا دفعته بعيداً قائله
: قولتلك هو ال أصر عليا أنه يخرج وانا مقدرتش ارفضله طلبه
عمار بغضب وعصبيه: يعني تعرضي حياته للخطر علشان مش عارفه ترفضيله طلب انا ال غلطان اني وثقة ف واحده جايه من الشارع زيك
تالا ببكاء وعصبيه : كل شويه تقول واحده جايه من الشارع  لما انا مش عجباك سايني عايشه هنا ليه 
عمار بغضب : علشان انا واحد غبي اتفضلي اطلعي بره الفيلا ومشوفش وشك هنا خالص
تالا تركته وذهبت مسرعه نحو الباب وهي تبكي 
__________
"ف المساء"
يزن بحزن : بابا ع فكره ميرا ملهاش ذنب انا ال اتحايلت عليها كتير ليه زعقتلها وخلتها تمشي
عمار بعصبيه : يزن الموضوع داه اتقفل خلاص انسا انك شوفتها فاهم ولا لا
يزن ببكاء : بس انا خايف عليها اوي كان في راجل واحنا ف السوبر ماركت شكله يخوف ولما سألتها قالتلي دا واحد شرير
عمار بتعجب : راجل مين داه
يزن ببكاء : معرفش بس هي قالتلي انه شرير وانا مش مفروض أقولك عليه
عمار بتعجب : عمل اي يعني الراجل داه
يزن وهو يمسح دموعه : مسكها من شعرها جامد ومكنش عايز يخليها تمشي
عمار وهو ينصت له بشده : وبعدين هي ضربته مش كدا
يزن : لا كانت خايفه منه ومعملتلوش حاجه 
عمار بتعجب : طب واي ال حصل بعد كدا
يزن : سابها تمشي وجينا ع هنا
عمار تركه وصعد لغرفته 
ظل يلف ويدور حول نفسه والأفكار الكثيره تدور في رأسه 
__________
في أحد المطارات تجلس تالا ومعها قطتها 
أخرجت هاتفها وقامت بإرسال الملف الأصلي للصفقه الخاصه بعمار لنادر ابن عمها 
كتبت له قائله
: اظن هو دا ال انا دخلت الشركه علشانه الملف عندك اهو وأعمل ال انت عايزه وانساني خالص انسى إن ليك بنت عم اسمها تالا وقول لعمي انا وفيت بوعدي ليه ومبقاش ليا لازمه وجودي وسطكوا
أرسلت الرساله وصعدت للطائره متجهه لتركيا
 حدثت نفسها قائله وهي تنظر من شباك الطائره قائله وهي تحتضن قطتها
: أحياناً يكون الهروب هو الحل لكن الى اين أذهب وماذا سأفعل لا اعلم لكن ما اعلمه جيداً اني الأن أصبحت حره اتذكر أني وعدت امي اني سأصبح فتاه سعيده يوماً ما وها انا أحاول ان أفي بوعدي تاركه خلفي كل ماضي مؤلم عيشته ها انا أبدأ حياه جديده 
ثم أحتضنت السلسله التي برقبتها وقبلتها قائله بحزن
:ياريتك كنت معايا بس انا عمري ماهنساك ابداً وهفضل مستنيه اليوم ال هجيلك فيه انت وحشتني جدا
نادر قرأ الرساله وجن جنونه حينها 
عمار لم تهدأ رأسه والأفكار ظلت تطارده أتخذ قراره أخيراً وركب سيارته واتجه نحو شقتها دق الباب لم يجبه أحد ظل يدفع الباب بقدمه حتى كسره 
دخل الشقه ولكنه فوجئ بعدم وجود تالا سأل حارس العماره أخبره انه رأها وهي تحمل حقيبتها وتمضي من هنا 
___________
نادر بعصبيه والشر يشع من عينه : إزاي متعرفش هي راحت فين هو انا مش قايلك تراقبها ومتشلش عينك من عليها
الشاب بخوف : يانادر بيه صدقني مشوفتهاش وهي خارجه م الفيلا دي زي مايكون غفلتنا كلنا
نادر ضربه بالبوكس قائلاً : غفلتكوا ياشوية بهايم 
أكرم دخل عليه قائلاً
: نادر كفايه كدا وبعدين البنت عملت ال عليها سبها بقى ياأخي
نادر بعصبيه : حتى انت يابابا
أكرم بحده: لازم نفوق لمصلحتنا الملف وصلنا وبكرا هيكون عند النيابه نسيبنا بقى من التفاهات ال انت بتعملها دي ونشوف هنعمل اي
نادر بغضب : شوف انت هتعمل اي انا هروح ادور عليها بنفسي 
اكرم بغضب : نادر تعالى هنا 
نادر نظر له قائلاً : انت عارف عمار لو لاقاها بعد مايكتشف انها هربت الملف لينا هيعمل اي 
أكرم : يعمل ال يعمله هي ال اختارت  كدا بنفسها
نادر بتعجب : يعني اسيبه يقتلها
أكرم : قولتلك هي ال اختارت كدا بنفسها متخليش الحب يعميك وتروح توقع نفسك ف مشاكل وتخلي عمار يكتشف خطتنا انت عارف اننا مش قده
نادر بغضب: انت بتقول اي يعني انت عادي عندك انه يقتلها
اكرم : انا كدا كدا كنت ناوي اتخلص منها بعد المهمه دي لأن تالا شخصيتها ضعيفه وممكن تحكي كل حاجه ووقتها هنروح كلنا ف ستين داهيه 
نادر بغضب : لا دا واضح انك كبرت وخرفت فعلاً 
اكرم : انا مخرفتش خروجك وراها هيخلي عمار يكشفنا لأنه اكيد بيدور عليها انا خايف ع مصلحتنا
نادر : مصلحة اي ال انت خايف عليها بقولك البنت لو مسكها عمار هيقتلها
اكرم : ماتسيبه يقتلها 
نادر بحده: موت تالا على جثتي انا 
ثم تركه وخرج 
___________
"نهار يوم جديد" 
عمار بعصبيه وهو يتحدث بالهاتف : يعني اي ملهاش وجود اتبخرت يعني 
فارس : بندور عليها ياعمار بس زي ماقولتلك مش لاقينلها آثر 
عمار : دورلي ف كل مكان لازم تلاقيها فاهم ولا لا
ثم أغلق الهاتف وذهب لغرفتها ف الفيلا يفتش فيها عن اي شئ 
فجأه يأتيه إتصال من أحد افراد الشرطه يقول فيه
: عمار بيه إحنا معانا إذن بالقبض عليك فياريت بدون شوشوره علشان سمعتك قدام الناس تتفضل تيجي ع النيابه بنفسك 
عمار بصدمه : انت بتقول اي انت اتجننت انت مش عارف بتكلم مين
الظابط : يافندم احنا اتقدملنا بلاغ رسمي ضدك والملف قدامي اهوه ياريت تتفضل تشرفنا ف القسم بدون شوشره انما بقى لو عايزنا نجيلك بنفسنا ف دي حاجه ترجعلك
عمار بصدمه: ربع ساعه واكون عندك 
ثم أغلق هاتفه قائلاً بصوت مسموع
عملتيها يا ميرا !
اتجه لقسم الشرطه واتصل بالمحامي الخاص به ليأتي له مسرعاً
___________
"في تركيا"
إستأجرت تالا شقه وأقامت بها 
كانت تحتضن قطتها وتجلس على الأريكه تشاهد الأخبار فوجئت بفديو متداول لعمار وهو يدخل مقر الشرطه
حدثت نفسها قائله بحزن
: يستاهل كلهم يستاهلوا ال يجرالهم هو مش صعبان عليا لأ
القطه : ميااو
تالا بحزن: لا يالولي ميستهلش انه يصعب عليكي دا ضربني وطردني من عنده وقال اني بنت شوارع
ثم احتضنتها قائله
 انا وانتي هنبدأ حياه جديده هنا مفهاش اي حاجه وحشه هتقابلنا تاني 
 ‏من بكرا هنزل ادور ع شغل ف اي مطعم وهعتمد ع نفسي انتي عارفه اني أدها
__________
في مصر 
عمار بغضب : دي خطه بقى ومتنفذه 
المحامي الخاص به : اهدا ياعمار بيه واطمن 
عمار بغضب : تقدر تقولي الصحافه عرفت منين اني جاي ع القسم والقنوات ال شغاله تبث الخبر دي مين قالها 
المحامي الخاص به : هو ممكن يكون فعلاً حد مدبرلك المكيده دي بس زي ماقولتلك اطمن هنطلعك منها زي الشعره من العجينه
عمار بوعيد : وربنا ماهسيبك ياميرا لو كنتي متورطه ف ال انا فيه داه 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent