Ads by Google X

رواية طفلتي العنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نانسي

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي العنيدة الفصل الرابع عشر بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل الرابع عشر

الجد بضحك : صح يا حبيبتي كلكم وحشتوني اووي ووحشني جنانك وهزارك انتي والبت روز دي
ليأتي صوت انثوي غريب من خلفهم : وانا موحشتكش يا عمي 
ليلتفته جميعا بصدمة الى مصدر الصوت 
الجد بصدمة : ناهد 
لتدخل امرأة لا يبدو عليها كبر السن بسبب عمليات التجميل وملابسها التي لا تتناسب مع عمرها وتضع الكثير من المكياج ( يا ولية احترمي سنك شوية 😂😂)
وتدخل معها فتاة ترتدي ملابس ( او خلينا نقول مش لابسة حاجة احسن😂😂)وتضع الكثير من المكياج  
ناريمان بدلع: هاي يا جماعة عاملين ايه
نانسي وهي تهمس لمي بغيظ من هذه الفتاة: ومين المايعة اللي مش لابسة حاجة دي كمان
مي بضحك : دي تبقى ناري اقصد ناريمان بنت عمته ناهد
روز بسخرية : ناري نار تولع فيها وماتلاقي اللي يطفيها انشاءلله
ناهد بخبث وهي ترى الصدمة على وجوههم: مفاجاة صح طبعا ماتوقعتوش اني اجي 
الجد بضيق : خير يا ناهد فيه حاجة عشان جاية 
ناهد بابتسامة ماكرة : لا اخص عليك يا عمي ماتوقعتش منك الاستقبال دا بصراحة لا وكمان خبيت عني خبر جواز احفاد عيلة الحديدي دانا من العيلة برضو وكان واجب عليك تعرفني لكن اعرف بالصدفة كدا من الصحافة والاعلام ماتوقعتش دا
الجد بتنهيدة : اكيد يعني كنا هنعرفك يا ناهد احنا اصلا لسة معملناش حاجة يادوب اعلنا الخبر ولقيناكي في وشنا على طول
ناهد بمسكنة : يعني عايزني ارجع يا عمي دانا جاية مخصوص من لندن لهنا بس عشان احضر فرح ادم وجاك دا انا بعتبرهم زي ولادي واكتر 
الجد بهدوء : لا انا ماقلتش كدا يا ناهد اكيد انتي مرحب بيكي في اي وقت تحضري الفرح وتاخدي واجبك كضيفة وبعد كدا تقدري تتفضلي
ناهد بغضب اخفته سريعا : تمام يا عمي انا طالعة انا وناري الاوضة نرتاح احسن السفر كان متعب اووي ابقو خلي حد يطلعلنا الشنط يلا يا ناري
ناري بدلع : حاضر يا مامي باي يا دووما باي يا جاكي 
لتصعد ناهد وناري الى الغرفة ويبقه جميعا مجتمعين 
والد نانسي باسم بضيق : ودي ايه اللي جابها دي كمان كانت المشرحة ناقصة قتلة ربنا يستر بقى منها ومن حركاتها لاني مش مطمن ولا بطمن لما تكون موجودة في مكان
الام بهدوء : اهدى يا حبيبي اكيد كل حاجة هتكون كويسة متقلقش انت كون مطمن
باسم بتنهيدة: يارب
.............بقلم ملكة التشويق نانسي.............
في الاعلى وفي غرفة ناهد كانت تسير ذهابا وايابا في الغرفة وهي غاضبة من استقبال العائلة لها
ناري بضجر : اووووف بقى يا مامي خايلتيني وانتي رايحة جاية كدا اقعدي احسن مش عارفة احط المانيكير الله 
ناهد بغضب وهي تجلس بجانب ابنتها : اهو دا اللي انتي فالحة فيه يا خايبة مانيكير ايه وزفت ايه دلوقتي دا بدل ماتفكري في طريقة نفركش بيها الجوازة دي عشان ادم يبقى ملكك انتي وتبقي انتي حرم ادم الحديدي بدل اللي تحت دي 
ناري بغضب : اكيد انا مش ناسية يا ماما بس الغضب والعصبية مش هينفعه في المواقف دي 
ناهد بمكر : امال ايه اللي هينفع يا حبيبة مامي قوليلي يلا بتفكري في ايه 
ناري بخبث : ولا اي حاجة 
ناهد بغضب : نعم ازاي يعني
ناري بابتسامة خبيثة : هششش قلتلك اهدي يا مامي انا قصدي ان احنا مش هنعمل حاجة في الوقت دا عشان محدش يشك فينا ويعرفه ان احنا جايين نفركش الجوازة بل بالعكس احنا عايزينهم يثقه فينا اووي عشان لما ييجي الوقت المناسب نضرب ضربتنا من بعيد لبعيد وصدقيني هتكون دي الضربة القاضية لادم ونانسي 
ناهد بضحكة خبيثة : الله عليكي يا حبيبتي انتي اثبتيلي انك بنتي فعلا مش زي اخوكي الخايب الطيب دا اللي ماشيلي ورا ادم ومابيسمعش كلامي ابدا
ناري بتذكر : اه صحيح يا مامي هو نادر فين مش كان معانا في المطار وبعدين اخد العربية ومشي بس مش عارفة راح فين 
ناهد بلامبالاة: اه صح فكرتيني هتصل بيه لتتصل ناهد بنادر ليجيب هو بعد قليل 
نادر بهدوء : الو ايوة يا ماما 
ناهد بغضب : انت فين يا استاذ وليه ماجيتش معانا على هنا هاا
نادر بتنهيدة : ماما لو سمحتي كفاية بقى قلتلك مية مرة انا مش هروح معاكي في حتة ياريت تفهمي ان اللي انتي بتعمليه دا غلط ومش هييجي من وراه خير ابدا
ناهد بملل: خليك انت كدا بتفكرلي في الخير والشر لما طلعت خايب زي ابوك فيها ايه لو تسمع مني مرة هاا لو سمعت مني مرة ماكانش دا بقى حالنا دلوقتي 
نادر بعصبية : وماله حالنا دا يا ماما هاا ماله ماحنا كويسين اهو واحسن من ناس كتير على فكرة 
ناهد بغضب : بس اسكت خليك انت كدا انا غلطانة اني بكلمك الكلام معاك ملوش لازمة معاك لتغلق الخط في وجهه دون ان تستمع اليه 
ليتنهد نادر بتعب من هذه المخلوقة التي تسمى امه 
نادر بتعب ونبرة متألمة وهو يجلس على احدى المقاعد بالكافيه : ليه كدا ياماما ليه اخترتي الطريق دا وبعدتيني عنك ليه من صغري وانا بحلم باليوم الي هتتغيري فيه وتضمنيني وتحسسيني بحنانك حنان الام اللي ولا مرة شوفته منك على طول كنتي مهتمة بنفسك وبمظهرك وانك تكوني سيدة مجتمع راقية ومش هامك حاجة غير الفلوس حتى اختي الوحيدة خليتيها زيك ليه ليه اهملتيني بالشكل دا يا امي ليه
=متقلقش كله هيبقى كويس انشاءلله
ليلتفت نادر ليجد فتاة جميلة ملامحها هادئة ترتدي ثياب الجراسين وتبتسم ابتسامة جميلة
نادر بهدوء: شكرا 
الفتاة وتدعى ليلى : انا ليلى وبشتغل هنا وانت 
نادر بابتسامة : وانا نادر نادر الهواري واتشرفت بمعرفتك 
ليلى بابتسامة : انا اكتر اوف لازم امشي دلوقتي ورايا شغل كتير بس هشوفك تاني 
نادر بابتسامة: مش انتي بتشتغلي هنا 
ليلى بأيماء : اه 
طيب ياستي انا هاجي هنا كل يوم عشان اشوفك 
ليلى بابتسامة هادئة : تمام يلا باي 
( تعالو نتعرف على الشخصيات الجديدة اللي ظهرت دي 
نادر الهواري : لديه 30 عاما يدير سلسلة مطاعم الهواري جروب ف بعد وفاة والده استلم هو ادارة المطاعم 
يمتلك بشرة خمرية وشعر اسود حالك واعين سوداء لامعة وجسد رياضي رائع فهو وسيم جدا وفتى احلام جميع الفتيات ولكنه لا يهتم بشيئ سوى عمله فقط
ليلى صلاح :لديها23 عاما فتاة بسيطة من عائلة متوسطة  تعيش هي ووالدتها واختها الصغيرة  بعد موت والدها تحملت هي مسؤولية المنزل واشتغلت جرسونة في المقهى لكي تدبر احتياجات المنزل  ملامحها هادئة تمتلك بشرة قمحية وشعر اسود قصير وعينان بلون القهوة وجسد متناسق
تعالو بقى اعرفكم على اشرار روايتنا 
ناهد اكيد عارفينها هي سيدة مجتمع راقية لا تهتم الا لنفسها فقط كانت دائما ما تهمل ابنائها من اجل الحفلات والخروجات والسفر امرأة حقودة وخبيثة فهي مثل الافعى لا تعلم بها الا اذا لدغتك وهي تخطط للانتقام من والد نانسي عن طريق ابنتها تريد ان تجعل ادم يترك نانسي ويتزوج من ابنتها لكي تنتقم من والدها الذي رفضها في الماضي
ناريمان الهواري : لديها 25 عاما تمتلك شعر اشقر قصير وبشرة بيضاء وعينان رمادية وجسد ممشوق فهي ايضا تهتم بنفسها كثيرا لكي تلفت الانتباه اليها
...........................💚..........................
في حديقة القصر كانت تجلس على الارجوحة التي في الحديقة وهي تفكر في هذه الحية الصفراء التي اقتحمت حياتهم  فجاة 
روز بغضب : قال ايه جاية من لندن دي اخرها اصلا بولاق الدكرور المقشفة بنت المقشفة دي
 لتكمل بغيظ وهي تقلدها : باي باي جاكي الله يرحم ولا بلاش نغلط في الراجل ملوش ذنب برضو 
= ايه دا انتي بتغيري يا وردتي 
لتلتفت روز بخضة وهي ترى جاك واقف امامها يضع يديه في جيوب بنطاله ويتابعها بتسلية 
روز بتوتر : ايه دا انت هنا من امتى خضيتني مش تكح ولا تقول اي حاجة حتى 
جاك بمرح وهو بجلس بجانبها : سلامتك من الخضة يا وردتي بس ماكنتش اعرف انك بتغيري عليا كدا قال جملته الاخيرة بخبث وهو يتابع تعابير الخجل على وجهها 
روز بسخرية : انا اغير عليك هه لا طبعا فاهم غلط وانا هغير عليك ليه يعني
جاك بغرور : اكيد لازم تغيري عليا عشان قمور ومفيش مني او عشان انتي بتحبيني مثلا
روز بضحك : هههه والله كويس ان مفيش منك كانت البلد خربت وبعدين حب ايه دا لا شكلك بتحلم كتير
ليقاطع حديثهما دلوف الخادمة 
الخادمة باحترام : انسة روز جدك عايزك في المكتب انتي والاستاذ جاك ضروري 
روز بتساؤل : ماقلش عايز ايه 
الخادمة: لا يا فندم 
روز : طيب ماشي روحي قوليله اني جاية 
الخادمة باحترام: حاضر يا فندم 
جاك بتعجب : ياترى جدي عايزنا في ايه المرة دي يا خوفي 
ثم قامه وذهبه الى مكتب الجد ليطرقه على الباب ليسمح لهم الجد بالدخول ليدخله ويجده ادم ونانسي هناك ايضا 
جاك بتساؤل : خير يا جدي حضرتك عايزنا في ايه 
الجد بهدوء:


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent