رواية بنات الملجأ الفصل الرابع عشر 14 بقلم مادونا عماد
رواية بنات الملجأ الفصل الرابع عشر 14
عند جنة
فتحت عنيها ببطء وشافت راجل كبير لابس جلابية صعيدي ورجال وراه كتير وشاب قاعد حاطط رجل على رجل
جنة وهي بدقق في ملامح الراجل : عمي فتحي
فتحي : ذاكرتها قوية يا سامر هههه
سامر : لسة فاكرانا يا بنت عمي
جنة : انتوا عايزين مني اية بعد ما رمتوني في الشارع هاا عملتوا كداااااا لية
فتحي : عشان جدك كتب كل الورث لابوكي وانا مخدتش اي حاجة قاتلت امك وابوكي في حادثة وفضلتي انتي قولت اني مش مضطر اني اصرف عليكي واصلا انا بكره ابوووكي وبعد الحادثه رميتك في ملجأ وبعدين روحت للمحامي قالي ان اللي هيورث ابنة او بنتة اتجننت ولما رجعتلك كنتي هربتي وبقالي اكتر من خمس سنين بدور عليكي واخيرا وقعتي تحت ايدي بس مش هق"تلك عارفة هعمل اية
جنة بر"عب : اية
فتحي : هتتجوزي سامر ... يا سماح
سماح : نعم يا بية
فتحي : تجهزي العروسة عشان كتب الكتاب بليل
سماح : حاضر
فتحي طلع وسامر بصلها وابتسم بخبث وطلع وراه
سماح بدأت تلبسها وهي مش قادرة تتحرك لأنهم ضربو"ها وهي مش في وعيها
عند غزل ركبت في العربية
غزل بخوف : احنا بقالنا كتير ماشين هنروح فين
السواق : خلاص قربنا نوصل
وقف بالعربية قدام مخزن مهجور
وشد غزل ودخلها المخزن
جاسر : نورتي يا مدام غزل
غزل بخوف : انت مين وفين سيف
جاسر : انسي سيف انتي انهاردة بتاعتي انا وبس
غزل جريت بس هو كان أسرع منا ومسكها
جاسر : دي القطة طلعت بتخربش
غزل بدموع : اابعد عني انت مين
جاسر : انا جاسر الدمنهوري منافس لشركة جوزك سيف الشناوي خليت ريم تتجوز سيف عشان تسرق فلوسة دول السنين اللي فاتت وعشان تهرب عملت انها مريضة قلب وانا ساعدتها في قصة موتها ودا كلة خطة مني وهي سرقت ملف صفقة عالمية خسرتة ملايين بس رجع وقف علي رجلة تاني والمرة دي هحرق قلبة عليكي
غزل : انتوا مش بنأدمين انتوا حيوانات ايييه الش*ر دا كلة انا هقوله علي كل حاجة
جاسر مسكها من دراعها : مش هتلحقي يا حلوة
غزل بصراخ : اعاااااااااااا ااااااااابعد عنننننني
وفجاءة الباب اتكسر بقوه
عند سيف
ريم وصلت علي مطعم وكانت لابسة فستان قصير احمر وحاطة ميك اب اوفر
سيف : نورتي اية الجمال دا يا قلبي
ريم : ميرسي
سيف مسك ايديها : يلا نتعشي
ريم : يلا يا حبيبي
سيف : عجبك المكان والاكل
ريم : يجنن يا حبيبي
سيف : اهم حاجة تبقي فرحانة
ريم : بحبك
سيف : وانا بحبك
ريم : يلا نرقص
سيف : يلا يا حبيبتي
في بيت المنشاوي
تالا : انا قلقانة اوي غزل نزلت مستعجلة وانا ناديت عليها كتير مسماعتنيش ياترا راحت فين
حسام : متخافيش اكيد هترجع دلوقتي
كيلا : كحح كححح
مهند : مالك يا كيلا
كيلا : تعبانة شوية
مهند : تعالي نروح المستشفى
كيلا : لا انا هبقي كويسة
مهند : طيب تعالي نطلع اوضتك عشان ترتاحي شوية
كيلا : حاضر
حسام : اطلعي نامي انتي كمان
تالا : لا هستني غزل
حسام : مفيش الكلام دا وشالها وطلع غرفتها
تالا وهي بتهز رجلها في الهوا : اعاااا نزلنييي
في غرفة كيلا
كيلا : هي اسيل مش هنا
مهند : خرجت ولسة مرجعتش بصراحة انا مش بطمن ليها
كيلا : ايوة تحسها حربوقة
مهند بضحك : حربوقة
كيلا : يلا اطلع عايزة انام
مهند : طيب طيب متزقيش تصبحي على خير
كيلا : وانت من اهلة
عند جنة
فتحي بيخبط علي الباب
فتحي : يلا ياا بت المأذون وصل تحت
سماح : حاضر يابية هجيبها وننزل
جنة نزلت علي السلم وهي ساندة علي سماح وباين عليها إثر الض"رب وكدم"ات
المأذون : فين العريس
: الجوازة دي باطل
رأيكم اية واي حد عندة سؤال يسأل ❤
وتفتكروا مين الي كسر الباب ويلحق غزل ولا لا ؟
ومين اللي اللي هيلحق جنة ؟
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بنات الملجأ" اضغط على اسم الرواية