رواية روبنزل المغتصبة الفصل الخامس عشر بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل الخامس عشر
خرجت شذي وبعد وقت قليل دخل الطبيب للاطمئنان علي أياد و بالفعل اطمأن و خرج وبلغ الجميع بستقرار حالة....
بعد مرور أكثر من ثلاث ساعات فاق إياد اندهش من وجوده داخل المشفي و شعر الم بسيط بكتفه و يشعر ببعض الدوران
اياد بانين : ااآه... انا فين
الممرضه :حمدلله على سلامتك انت في المستشفى و أهلك بره عايز حاجه
اياد بإيجاب : ايون عايز أهلي بعد اذنك
الممرضه : حاضر دقيقه واحده
خرجت الممرضه : المريض فاق و عايز يشوفكم
برنسسN
ليلي بفرحه :ابني حبيبي هو كويس
الممرضه : هو تمام اتفضلي ادخلي شوفيه واطمني بنفسك
دخل الجميع للاطمئنان عليه.....
شذي تقف بعيد تتأمل و جهه و هو مستيقظ و يبتسم علي مزاح مروان
ليلي : شذي وقفه بعيد ليه
اقتربت شذي
شذي بهدوء : حمدلله علي سلمتك
إياد بابتسامه صغيره : الله يسلمك
ليلي : شذي هنا من امبارح ما سبتكش لحظه
احرجت شذي من تلميحات ليلي
اياد : شكراً يا شذي
شذي بتوتر : العفو المهم إنك كويس
اياد : الحمد لله بخير... انا عايز اروح
عصام : انت اجننت انت مضروب بالنار ولسه في تحقيق
اياد : بابا انت عارف اني بكره المستشفيات ولو كنت بوعيي لو علي موتي ماكنتش دخلت مستشفى
مالك بتعنيف : و لاا اتهد و اسكت لما الدكتور يقول ينفع تخرج هنخرجك غير كده تتسد و بلاش شغل جنان
فهد : و بعدين مالها المستشفى دا حتي الممرضات هنا اييييه عسل
إسراء : لا واللهي بجد طب يلا نروح سوري يا اياد بس فهد تعبان جداً مش هيقدر يجيلك تاني
ضحك اياد : ههه ولا يهمك المهم عندي راحت ابن عمي بدل تعبان خديه وروحي بسرعه
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂😂
فهد : انا تعبان يا إسراء
إسراء : جداً جداً يا حبيبي
فهد : خلاص يا قلبي احنا في المستشفي كان في ممرضه هنا من شويه مزه هي فين قصدي كويسه و شاطره
إسراء بتحذير : فهد مش بهزار بطل رخامه
اقترب منها و ضمها
فهد : احبك وانتي غيرنا كده وبعدين ماليش في الطب انا بعشقك القضاء العالي
ضحك الجميع 😂😂😂
رقيه : ههه ربنا يحفظكم يلا بقي عشان تروح ترتاح انت هنا من امبارح و مراتك من طلوع الشمس وهي هنا روح ارتاح وخد الدواء
فهد : طب كمان شويه و نمشي
عصام؛ لا يلا وبعدين انا كمان همشي.. هروح الشركه اظبط شويه حاجات و هرجع بعد الضهر
فهد : تمام يلا
مالك؛ استنا يا عمي انا جي معاك
عصام : خاليك مش هنمشي كلنا خاليك مع اياد وانا هروح أمشي الشغل ماتقلقش
غادر عصام و فهد و إسراء
امير بحده : مش يلا يا شذي ولا إيه لسه هتقعدي؟
شذي بخوف : آه آه يلا طنط ليلي ممكن دقيقة لو سمحتي
ليلي : حاضر يا حببتي تعالي نطلع بره
شذي : ok.. سلام يا بنات بااي يا اياد
اياد : بااي
أمير بنفعال : يلااااا
شذي : طيب خارجه أهووو
خارجت شذي و ليلي
ليلي؛ خير يا حببتي
شذي : ممكن ماتقوليش لاياد اني عرفت حاجه انا عايزه هو اللي يقولي لما يحس انه عايز يقولها ممكن
ليلي :حاضر بس كده ماتقلقيش مش هقولوا حاجه
princessN
خارج أمير : خلصتي
شذي بتوتر : اه يلااا
مالك ل سلمى : حببتي هاجي أوصلك
سلمي : لا خاليك مع اياد وانا هروح مع أمير هو كده كده مروح
مالك بابتسامه : هتوحشيني أوي
سلمي بخجل : مش أوي انا هاجي بالليل
مالك بحب و هو ينظر لعينيها و يمسك يديها : ok خالي بالك من نفسك و كلميني أول ما توصلي
سلمي بحب ممزوج بالخجل : ok بااي
مالك : باااي
ذهبوا جميعاً و شذي بمجرد صعودها إلى السيارة ادعت النوم حتي تتفاده غضب أمير و لكن بعد وقت قصير نامت بالفعل.....
وصلوا إلى قصر الزيني حاولت سلمي أيقظ شذي ولكن لا محال فهي غارقه في نومها حملها مروان وذهب و وضعها داخل سريرها وذهب الجميع لاخذ حمام بعد تلك الليله المتعبه ثم ذهبوا لنوم...
سلمي طمنت مالك انها وصلت و نامت فوراً
داخل المشفي تم تخصيص غرفه اخري ل أسرة الحديدي تحتوي علي ٢ سرير جأت رقيه بالملابس ذهب الجميع و اخذوا دوش وبدالوا ثيابهم...
داخلت الفتاتين الغرفه المخصص لهم و ناموا و أيضاً مالك نام علي كرسي ب غرفة اياد
عادت رقيه مع مازن إلى المنزل...
في مكان آخر شخص يتحدث في الهاتف
الرجل 📱: طب و انا ذنبي ايه انا جبت قناص من أمهر القناصين
الشخص الآخر 📱 : مش شغلي يا زفت انت تصرف في أقرب فرصة تخالصني من الزفت ده و الا هخلص عليك أنا
الرجل 📱: حاضر بس مش دالوقتي الشركه من الصبح في حالة فوضه و عصام بيه عامل اجتماع ل شركه الامن المسؤاله عن تأمين كل منشأت و افراد العائلة الكريمة
الشخص الاخر📱 : تمام اصبر كمان شويه اللي صبرني كل السنين دي يخاليني اصبر كمان شويه بس مفيش اخطاء الغلطه برقبتك مش لازم غلطة الحدثه بتاعت فهد و فؤاد تتعاد تاني و انت بغبائك كنت هتكررها إمبارح الهدف مازن مش أي حد تاني مفهوم
الرجل 📱: مفهوم و لو هطر هنفذ بنفسي
الشخص الاخر 📱 :مش مهم المهم مازن لازم يموت
الرجل📱 : حاضر خلاص
اغلق الخط خرج ذالك الشخص لتراس وخلفه امرأه
المراه : قالك إيه
الشخص الآخر : اطمني كل حاجه هتخلص قريب و من غير غلطه
المرأة بوجع : قولتلي كده و بسببك فهد مات
الشخص : بجد مش متخيلك كل زعلك و قهرك ده علي فهد وجوزك فؤاد يا نازلي ابو عيالك مفرقش معاكي
نازلي بغضب : انت عارف اني كنت بحب فهد و بابا اللي غصبني اتجوز فؤاد ايه نسيت ولا ايه يا شاكر
شاكر بمكر : لا مانستش بس بردو ماتنسيش ان فهد سابك وراح خطب رقيه
نازلي بتوتر: لا فهد ماسبنيش هو هو
شاكر : هو ايه يا نازلي انا اخوكي هنلف و ندور علي بعض فهد ولا كان شيفك
نازلي بغضب : خلاص روح شوف وراك إيه
شاكر بغيظ مكتوم : حاضر انا همشي بس خالي بالك من تصرفاتك فهد ابنك كلمني و حكالي اللي عملتيه في المستشفي اهدي بقي عشان نعرف نخلص شغلنا علي مياه بيضاء
نازلي : طيب روح يا شاكر دالواقتي علشان مخنوقه
ذهب شاكر.... سارت إلى داخل الغرفه اخرجت علبه عطر من درج الكوميدينو وجلست علي الكرسي الهزاز و رشت بعض من هذا العطر في الهواء و أغلقت العلبه وضمتها إلى صدرها و اغمضت عيونها لتتذكره
فلاش باك 🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️
برنسسN
الجميع يجلس حول السفره فهد الحديدي يدخل وبيده علبه
رقيه بابتسامة : حبيبي حمدلله علي السلامه
قبل فهد جبينها
فهد بحب : واحشتيني اوي
رقيه بخجل: تسلملي يلا عشان تتغداء
جلس فهد و رقيه وضع فهد العلبه أمامه
نازلي : إيه دي يا فهد
فهد : ده برفيوم ليا
نازلي : ممكن اشفها
امسك فهد العلبه واعطها لها فتحت نازلي العلبه و اخرجت الزجاجه و فتحت الغطاء و استنشاقت رائحتها
نازلي باعجاب : واووو تجنن يا فهد
فهد بلطف : مرسي اتفضلي.. بس دي رجالي
نازلي بابتسامه : مرسي ايه رايك يا فواد ما تجيب النوع ده بجد جميل
فؤاد برفض : لا انا بحب البرفيوم الهادي مش زي فهد
نازلي بحده : ماله بقي والله البرفيوم ده جميل
فؤاد : ما انا عارف بس مش بحبه فهد بيحب البرفيوم اللي راحته و تزكيزه عالي انما انا لا بحب البرفيوم يبقي هادي
ضحك عصام : هههه عشان كده البنات بتتجنن علي اخوك بيشمو ريحتو على بعد ميل
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂
انتهاء الباك🎥🎞️🎞️🎞️🎞️
نازلي تفتح عيونه و قد امتلأت دموع
نازلي : واحشتيني اوي يا فهد اوي اوي
طرق احدهم الباب مسحت نازلي دموعها و وضعت علبه العطر مكانها
نازل بحده : ادخل
دخلت إسراء
نازلي بغضب : عايزه ايييه؟
اسراء بابتسامة : احنا رايحين المستشفي لاياد حضرتك هتيجي
نازلي بنفي : لا فريده جايه وانا هستنها السواق راح يجبها من المطار
اسراء بسعادة : بجد فريده جايه طب ليه مقلتش
نازلي بحده :ايه عايزها تسأذن منك ولا حاجه عشان تيجي بيتها انتي نسيتي نفسك
اسراء بحزن : مش قصدي كده كان قصدي كنت روحت انا و فهد جبنها
نازلي : مش عايزين خدمتك يلااا امشي عايزه ارتاح
اسراء : حاضر بعد اذنك
خرجت اسراء و بدون شعور منها سقطت دموعها😢 التفتت ل تذهب وجدت فهد امامها مسحت دموعها سريعاً
princessN
فهد : قولتلك متدخللهاش
إسراء بابتسامة صغيره مزيفه : ليه بس يا حبيبي
فهد: علي أساس إني ماشفتش دموعك
إسراء بكذب : ماحصلش حاجه يلا ننزل نأكل علشان نروح لاياد
فهد : قولتلك نسيب البيت وناخد بيت لواحدنا انتي اللي مش راضيه انا مش مستحمل أشوف دموعك
إسراء : يلا يا فهد الأكل هيبرد
فهد : حاضر يلا خاليكي كده كل ما اكلمك في الموضوع ده طتنشي
أمسكت يده و سحبته إلى الاسفل مره اليوم جاء المساء....
هاتف سلمي يعلن عن اتصال أحدهم... كانت هي داخل المرحاض
قلقت شذي من نومها بسبب صوت الهاتف.. التقتطه و أجابت على المتصل
شذي بصوت ناعس📱 : ا الو
اندهش مالك وضع يده علي الهاتف و يحدث الموجودين بالغرفه
مالك بضحك : ههه دي شذي وشكلها نايمه
سالي بخبث: افتح الميك و اشتغالها شويه
فتح الميك🎙️ و حاول تغير صوته
مالك 📱: الو
شذي📱 : الو مين
مالك📱 : انا معجب
شذي📱 : وحيات امك وده من إيه؟
جميع من في الغرفه يحاولون منع الضحك حتي لا تسمع
مالك📱 : طب ليه داخله فيا شمال كده دانا بقولك معجب
شذي📱 : و انا أعمل للباشا مش عرفه
مالك📱 : انتي اللي بيعجب بيكي بتعمليله إيه
شذي📱 : بديلوا بالجزمه
هنا لم يعد يقدر ان يتمسك فنفجر من الضحك هو وكل من في الغرفه بما فيهم اياد
شذي📱 : شكلك عيل فرفور و بتروش غور ياض
مالك📱بضحك شديد : هههههه اهدي اهدي انا مالك فين سلمي
شذي بتوتر📱 : م م مالك سوري بجد ماختش بالي من الإسم و فتحت علي طول عشان كنت نايمه سوري
مالك📱 : ههه سوري علي ايه ولا ايه انا فرفور
شذي بمزاح📱 : ما قولت سوري مش كفيه صحتني من النوم
مالك📱 : في إيه يا بنتي ده تليفون خطبتي هي فين؟
شذي :📱 بتاخد شور و حظي الأسود سيبه التليفون جمبي
مالك📱 : طب روحي نامي و لما تخرج خاليها تكلمني
شذي📱 : انام والله تصدق هنام اوي ما خلاص قليت راحتي طمني اياد عامل إيه
مالك📱 : الحمد لله بقي كويس
شذي📱 : الحمدلله.. سلام انت و لما تخرج سمو الأميرة هخليها تكلمك دتكوا الارف عالم مزعجه
اغلقت الخط بوجهه
مالك بزهول : دي قفلت في وشي و بتقولي داتكوا الارف أي دي.. دي مش معقوله
سالي : هههه هي دي شذي لما تتعصب مابتشفش قدمها دا كده هاديه
الجميع يضحك 😂😂😂😂
برنسسN
فهد : ههه بس عجبني ردها لما قالها انه معجب
ليلي : هههه عسل شذي حتي و هي صحيا من النوم بتضحك
إسراء : انا حبتها اوي بجد دمها خفيف و جميله اوي
ليلي تنظر لاياد بمكر : يا بخته اللي هتكون من نصيبه
فهد : اه عشان ابنك بقي مين يشهد للعريس
ليلي تنظر لفهد حتي لا يتحدث فهي وعدت شذي
اياد : ماما مش انا قايلك متقوليش لحد الا لما اتاكد منها الاول
شمس : تتاكد من إيه؟
اياد : انها بتحبني
شمس : طب ما هي بتحبك دي كانت هتموت علشانك
اياد؛ بس ماقلتش انها بتحبني
سالي : لا قالت لمامي انها بتحبك
اياد بدهشه : شذي قالت كده يا ماما
ليلي بتوتر : منكم لله عيله فتانه انا وعدت البنت ماتكلمش هي ماكنتش عايزه يعرف
اياد بغيظ : ليه بقي
ليلي : كانت عايز تسمعها منك
ضحك اياد : ههه بجد طيب
فهد : طيب إيه هتقولها
اياد بضحك : ههه اكيد بس لما اعمل فيها اللي عملته فيا
مالك : مش مطمنلك ناوي تعند
اياد : لا بس هستخدم نفس أسلوبها
مالك : مش شذي دي متتعندش دي مجنونه وعصبيه متضمنش رد فعلها
اياد بمكر : عارف و انا هبطلها الجنان ده
ضحكت إسراء : ههه هي كل العيلة دي كده
فهد 🤔: كده ازاي
إسراء؛ مش ساهلين فاكر انت عملت معيا إيه
ضحك فهد : ههه قلبك اسود اوي
إسراء : انا بردو و لا انت.. دانت لففتني حولين نفسي و انت ولا علي بالك كل يوم يجي الكليه بتاعتي و من غير كارنيه يدخل يقعد في الكافترياء والبنات حواليه
فهد : ههه انتي قولتي بنفسك هما اللي بيتلموا انا مالي
ضحك الجميع 😂😂😂😂
في قصر الزيني شذي و سلمي متجهتين إلى الأسفل
امير بصوت حاد : شذي عايزك
princessN
شذي بخوف : ربنا يستر لو مرجعتش كمان خمس ثواني ابقي قولي لاياد اني روحت شهيدة ل حبه
ضحكت سلمي : هههه انتي مجنونه
أمير : شذي بقولك تعالي
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية