Ads by Google X

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الخامس عشر والاخير 15 بقلم اية سلمان

الصفحة الرئيسية

     رواية وقعت في حب قاسي الفصل الخامس عشر والاخير بقلم اية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الخامس عشر والاخير

سيف بخوف شالها من مكانها و نزل جري 
سامية ب قلق : ي مري اي ده مليكة مالها
سيف ب خوف : مش عارف اغمي عليها و مش بتفوق 
دارين ب قلق : طيب يلا نروح المستشفي 
محمد : يلا و انا هسوق
اسلام : يلا و انا جاي معاكوا 
سيف : لا خليك انت مع امي و دارين ي سيف متسبهمش 
اسلام : طيب طمني 
سيف هز راسة و هو بيجري ب مليكة 
و ركب العربية و قلقان عليها جدا 
و خلال ربع ساعه كانوا ف المستشفي 
سيف شاف نور 
نور ب قلق : اي دا مليكة مالها 
سيف ب خوف : مش عارف 
نور : طيب تعالي دخلها هنا 
سيف دخل الاوضه ال شاورتله عليها نور و حط مليكة ع السرير 
نور راحت نادت للدكتورة و جت تكشف عليها 
بعد ربع ساعه تانية خرجت الدكتورة 
سيف ب قلق : خير ي دكتورة مليكة عامله اي هي كويسة حصلها اي قوليلي
محمد : اهدي ي سيف مش كده خير ي دكتور
الدكتورة ب ابتسامة : خير مفيش حاجه الف مبروك المدام حامل 
سيف ب صدمة : ح حامل 
الدكتورة ب ابتسامة : ايوا بس للاسف هي ضعيفة قوي و لسة صغيرة و كمان عندها انيميا ف دا ال خلاها تتعب كده انا هكتبلها ع ڤيتامينات و شوية ادوية و ي ريت تتابع مع دكتورة عشان تعرفوا حالتها اول ب اول
سيف و هو مصدوم : هه حاضر حاضر 
محمد ب ضحك : متشكرين ي دكتورة 
الدكتورة : العفو عن ازنكم
محمد و هو بيهز سيف : سيييف انت دخلت غيبوبة و لا اي 
سيف ب صدمة : بتقولك حامل
محمد بضحك : ايوا 
سيف و الابتسامة بدأت تترسم ع شفايفة : يعني يعني انا هبقي اب 
و فجأه انفجر ف الضحك 
سيف ب فرحة : هههههههه هبقي اب ياااااض ي محمد هبقي اب هههههههههه 
محمد بفرحه حضن سيف : مبروك ي حبيبي 
سيف و هو حاضن محمد فضل يتنطط 
نور خرجت ع صوتهم و ضحكت ع شكلهم 
نور بضحك : هههههه الف مبروك ي سيف 
سيف ب فرحة : الله يبارك فيكي ي نور عقبالك
نور بخجل : ربنا يخليك ادخل اطمن عليها بقا هي فاقت بس مرضتش اقولها
سيف ب فرحة : و الله انتي اجدع مرات اخ ف الدنيا عن ازنكم بقا ادخل ل مراتي
محمد ب ضحك : ادخل ي عم ادخل 
دخل سيف ل مليكة 
محمد قرب من نور و غمزلها : عقبالنا ي رب 
نور ب كسوف : احم انا انا هروح عشان عندي شغل
محمد مسك ايدها و رفع حاجبة : شغل اي يولع الشغل خليكي معايا
نور ب ضحك و خجل : حاضر
عند سيف و مليكة
سيف دخل لقي مليكة نايمة ع السرير
مليكة ب خوف : ه هو اي ال حصل كل دا عشان التليفون و الله اجيبلك غيرة 
سيف ب حنية : اهدي يولع التليفون ع صاحبة
مليكة ب استغراب : مالك 
سيف قرب منها و حضنها جامد 
مليكة ب استغراب اكبر : سيف انت كويس 
سيف بعد عنها و حط ايده ع بطنها : انتي عارفه الدكتورة قالت اي 
مليكة : قالت اي مغص 
سيف بص مكان ايده ال ع بطنها و ابتسم : في بيبي جاي ف الطريق 
و ابتسامته ذادت و بص ف عين مليكة : هيبقي عندي حتة صغيرة منك ي مليكتي هههه 
مليكة ب دموع : ي يعني انا هبقي مامي 
سيف و هو بيهز راسة : ايوا 
و حط جبهته ع جبهتها : انتي مش عارفه انا فرحان ازاي 
وحضنها جامد
مليكة ب فرحة : انا مبسوطه اوي اوي
 ( ملحوظة اوي دي بيستاتي ال طلبوا مني اقولها اصلهم مش بيحبوا كلمة قوي 😂 ) 
سيف بعد عنها و قالها بصيغة امر : من النهارده تاكلي ال اقولك عليه و مفيش تنطيت و تاخدي علاجك و هتشربي اللبن 
مليكة حست انها هتستفر'غ : يعععع لالا كله الا اللبن بالله عليك 
(قوليلة ي بنتي و الله انا كمان مش بحبه 🙂😂 )  
سيف ب ضحك : لا لازم عشان البيبي يبقي كويس لان انتي لسة صغيرة و ضعيفة 
مليكة ب زعل طفولي : اووووف بقا 
سيف ب ضحك : ي ربي طفلة هتولد طفل 
مليكة رفعت صباعها قدام سيف وق الت ب حده مزيفة : سيف 😒
سيف عض صباعها و فضل يضحك و بعدها هي فضلت تضحك 
بعد وقت رجع سيف و مليكة و محمد و نور كانت معاهم 
سامية ب قلق : مليكة  انتي كويسة ي حبيبتي 
مليكة ب خجل : ايوا ي ماما الحمد لله 
سامية : امال اي ال حصل 
سيف ب صوت عالي و فرحة : هتبقي جدة ي سامية 
سامية ب فرحة : لولولولولولولولولولي لولولولولولولولولولي ي نهار ابيض ي نهار فرحة الف مبروك ي حبايبي 
مليكة ب كسوف : الله يبارك فيكي 
سامية : بت ي سعاد روحي بسرعه تقولي للغفير يد'بح عج'ل لا لا اتنين و يفرق ع الناس ولا اقولك الاول روحي هاتي ل مليكة تاكل ... *و بصت ع مليكة *  انتي واقفه ليه اقعدي ي بتي 
سيف ب ضحك : اهدي ياما مش اكده
سامية ب فرحة و دموع : ربنا يتمملك ع خير ي بتي و يرزق المحروم 
دارين ب فرحة : الف مبروك ي مليكة
اسلام : مبروك ي مرات اخويا 
مليكة ب ابتسامه : الله يبارك فيكوا 
قضوا اليوم وسط ضحك و فرحه 
بعد مرور ٩ شهور 
مليكة بصراخ : ااااااااااااااااااااه سيييييييف الحقني بولد ااااااه 
سيف ب وجع : اااااااااه شعري شعري ي مليكة سيبيه 
مليكة ب وجع : قووووم قووووم الحقني بولد 
سيف ب وجع : طاااااايب سيبي شعري عشاااااان اقوم 
مليكة بصراخ : انت بتزعقليييييييي و اناااااااااا بولد
سيف و هو بيحاول يهديها : اهدي اهديييييييييي مش بزعق و لا حاجه
مليكة ب وجع : ااااه ااااه البيبي بينزل البيبي بينزل
سيف ب خوف : بينزل ازاي يعني امسكه طيب و لا اعمل اي 
مليكة ب وجع اكبر و صراخ : تمسكه ايييييييييييييييييه هو احنااااااا بنلعب باسكت قووووووم وديني المستشفييييييي 
سيف ب انتباه : ايوه انتي صح انتي صح 
شالها سيف وسط صراخها و ضربها ليه و صحي البيت كله ع صوتها و راحوا معاها المستشفي 
نور ب خوف : محمد محمد
محمد : نعم 
نور ب خوف : ا انا مش عايزة اولد 
محمد ب استغراب : مش عاوزة تولدي اي .. انتي لسه ف الرابع ي نور 
نور ب قلق : عارفه بس مش عاوزة اولد برده
محمد ب رفعة حاجب : ايوه ننزل ال ف بطنك دا ع فلاشة ولا اي مش فاهم 
نور و هي بتضرب كتفه : انت بتهزر 
محمد ب تريقه : انا اسف انا ال ا'هبل معلش اهدي ي حبيبتي دا حاجه طبيعية 
نور ب زهق : ايوا مانت مش حاسس بينا انتوا أكده ي رجالة 
محمد و هو بيمسح ع وشة : صبرني ي رب اولد انا يعني ولا اي
نور ب عدم تركيز : هو ممكن مش كده
محمد ب صدمة : ينهار اسود ممكن اي انتي شكلك انهب'لتي ي نور اهدي ي روحي اهدي 
و حضنها
نور ب قلق : حاضر
عند اسلام و دارين 
دارين ب خوف : اسلام هو الحمل صعب قوي كده
اسلام بحنية : لا ي روحي بس هي عشان لسه صغيرة بس 
دارين : اسلام انا خايفه انا مش عايزة احمل
اسلام ب رفعة حاجب : مش عاوزة ت اي يختي طب اسكتي اسكتي 
دارين بزعل : انت مش خايف عليا 
اسلام ب حنية : خايف عليكي بس ال انتي بتقولية ده حاجه هبلة بصراحة دا كل واحده بتبقي نفسها تبقي ام 
دارين ب ادراك : عندك حق خلاص انا عاوزة ابقي مامي
اسلام ب غمزة : بس كده من عنيا 
دارين بعد ما اخدت بالها من ال قالته : هاااا ي قليل الادب مش قصدي كده
اسلام بضحك : لما نروح نشوف الحوار ده 
عند سيف كان رايح جاي ع باب اوضة العمليات
سامية ب حنية : اهدي ي ولدي خير انشاء الله
سيف ب خوف : بقولهم اكتر من ساعتين جوة ياما 
فجأه سمعوا صوت بيبي 
سيف ب فرحة : ولدت ولدت 
خرجت الممرضه : الف مبروك المدام جابت ولد زي القمر 
سيف ب قلق : طيب و هي 
الممرضة : المدام بخير هنحولها دلوقت ل اوضه عادية 
سيف ب اطمئنان : الحمد لله 
بعد نص ساعه كانوا كلهم ف اوضه مليكة و بيطمنوا عليها 
سامية ب حب : هتسميه اي ي ولدي 
سيف شالة و كبر ف ودنة 
سيف ب حنية : هسمية فهد 
* اصل نفسي اسمي فهد 😁* 
بعد مرور 5 سنوات 
مليكة ب صدمة : ي لهوي فهد انت بتعمل اي 
فهد ب براءة : ببوث حور بنت عمو محمد 
سيف ب ضحك : بو'س ي ولدي بو'س 
مليكة و هي بتضرب سيف : انت بتعلم الولد اي 
سيف ب غمزة : هو ال طالع ل ابوه 
مليكة ب خجل : اتلم 
سيف ب ضحك : لسة بتتكسفي امال لو مش معانا فهد و فيروز و ف بيبي ف الطريق 
مليكة ب كسوف : اتلم بقا عيب كده
سيف : طيب تعالي بس هقولك كلمه
محمد بصوت عالي من ورة : ي نهااااااار اسود هو انتو اي ي عم انت و ابنك وسع ياض ي فهد انت بتعمل اي
فهد ب براءة : ببوث حور
محمد : ما تلم ابنك ي عم سييييف 
سيف بلا مبالاه : ي عم سيب الواد ي عم 
محمد بضحك : شوفت من اعمالكم سلط عليكم اهو الحمد لله فيروز بنتك بتتحضن من ابن اسلام
سيف بص وراه ب صدمة : واد يبن اسلام بتعمل اي 
اياد ببرود : بحضن فيروث 
سيف ب صدمة من جراءتة : بتحضن فيروز وسع ياااااض وسع ي داريييين حوشي ابنك
دارين جت ب ضحك هي و اسلام : الله اعمل اي الواد بيحبها 
مليكة ب ضحك : هو كده ابنه يعمل ال هو عايزة انما غيرة لا
سيف و هو بيشد ع وسطها : و الله 
مليكة ب ضحك: اي مش دي الحقيقة 
اسلام ب ضحك : يلا هنبقي نسايب 
سيف ب دموع : الله يرحمك ياما كان نفسي تبقي معانا دلوقت
محمد بحنية : الله يرحمها ي اخوي اكيد شايفانا و مبسوطه بينا 
اسلام ب حب : اكيد 
الكل ف نفس واحد : الله يرحمها 

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل االروايات
google-playkhamsatmostaqltradent