رواية انتقام عاشق الفصل الخامس عشر بقلم وتين الصافي
رواية انتقام عاشق الفصل الخامس عشر
انهرده وبعد سنتين من اخر مره شوفتوا فيها
انهرده ومن بعد سنتين حزن علي غيابوا
وحشني خناقنا وزعيقناا
وحشيني حنيتوا اللي كانت بتظهر لما بتأذي من حاجه
وحشتني تفاصيل كتير بنااا
همممم و وهو كمان وحشني
-يلا يا بابا، يلا يا طنط
*طنط عاشت معانا بعد م احمد سافر وساب البلد
÷صباح النور
قالتها طنط ب ابتسامه واسعه وهي بتطبع قبله حنونه ع راسي
-صباح الخير يا سوسو وغمزت ضربتني ع راسي وهي بتضحك وقعدت ه كرسيها
بعدها نزل بابا
=صباح النور يا حلوين
غمزت تاني ل طنط وضحكت
ف بصت للارض بخجل
-صباح الخير يا اوبو الخواليد عامل اي
بصلي ب استنكار =ايه ابو الخواليد دِ
بصتلوا بتفكير وقولت-دي جمع خالد
ضحك وقعد
وطنط ردت بهدوء÷صباح النور
اتكلمت وانا بقوم من علي الاكل-يلا ب الهنا بصيت ع بابا وكملت انا هروح الشركه وبعدين هروح المول
مسك ايدي واتكلم =ممكن تقعدي
-ماشي يا سيدي
-هاه بقا في اي
=انتي عارفه الاجتماع بتاع انهرده مع مين
اتكلمت ب اهتام لاني حقيقي معرفش-مين
=الاجتماع مع صاحب شركت الدمنهوري اللي هو ..
قاطعتوا وانا بقول-أحمد راشد الدمنهوري
هز راسوا ب ااه
وقفت تاني وقولت ب نفس الابستامه-تمام يا خَلود زي م قولتلك هروح الشركه وبعدها المول
هز راسوا ب هدوء
طنط كانت قاعده متابعه الحوار بهدوء ومتكلمتش
ف الاجتماع
اتكلم السكرتير الخاص ب وتين =أحمد راشد الدمنهوري يا فندم صاحب شركه ...... بص ع احمد وقال ودي يا فندم ا...
قاطعوا
بنظرات براارده اووي ومظلمة لدرجه تخوف
قام وقف وفرد ضهروا ومد ايدوا بثقه_وتين . وتين خالد الصافي
رفع حاجبوا وقال_مش كداا
مدين ايدي بنفس الثقه -صح
سرحت للحظه ف عينوا اللي كانت واحشاني
لكني انتبهت بسرعه-احم احم اتشرفت بحضرتك
الاجتماع خلص كان هادي طول الاجتماع
ف المول
_تؤ لا لا مش حلو
التفت للخلف بسرعه كان احمد واقف وساند ايدوا ع رف هدوم
رفعت حاجبي وحاولت اداي ابتسامه فلتت مني
واتكلمت وانا بلف ب فستاني -ليه د حتي لوني المفضل
قرب مني وهمس _مهو البنفسجي دا بيخليكي جميله اووي وتخطفي القلب
ابتسمت بخجل وانا ببعد عنوا
دخلت غيرت الفستان
-لو سمحتي انا هاخد د
كان بصصلي ب استفزاز
_م..
=وتينن
قالها كريم ب ابتساامه لفيت لي وبعدت عن احمد اللي كان واقف لازق فيااا
وقربت منوا -كريم اخيراا جيت رفعت الشنطه الخاصه ب الفستان -شوف اشتريت الفستان اللي شفناه سوا امبارح
قرب ومسك الشنط اللي كانت ف ايدي
=عنك
ابتسمت وادتهالوا
كل د وانا غافله عن العيون اللي بتراقبني والشرار طالع من عيونها
بصيت عليه وبعدين حولت نظري وبصيت ل كريم = يلا
كنا هنخرج م المحل
احمد مسك ايدي ووقفني ف بصتلوا وكريم وقف
رفع حاجبوا اتكلم _راحه فين لا ومعاه
-وانت اي دخلك قولتها بتحدي وجمود
اتكلم بنرفزه وهو بيضغط علي ايدي_دخلي اني جووك يا ست هانم ولا نسيتي
بصتلوا ببرود -لا طليقي ولا نسيت يا استاذ
وسحبت ايدي منوا
-يلا يا كريم
اتحركنا كام خطوه لكن وقفنا صوتوا
_استنواااااا قالها بزعيق
التفتنا ليه
وف ثواني كان كريم واقع ع الارض اثر البوكس اللي ضربوا لي احمد
نزل قرب منوا ع الارض وانا كنت واقفه مصدومه
_دي ع تبقا تلمسها او تسلم عليها تاني يا ابن ال ******
وضربوا بوكس تاني_وداااا ع تبقي تبصلها تااني او تقرب منهاا
اخد الفستان من ع الارض وقرب مني وشدني وراا
حااولت كتير اووي افك ايدي لكني كنت بفشل
-سيبب ايديي بقاا بتوجعنيي
بصلي بنظره كانت كفيله انها تخرسني ف سكت واستسلمت ل شدوا ليااا
وصلنا للعربيه وفتح الباب و دخلني غصب عني
اتكلمت بعصبيه -ايهه د انت ضربتوا لي واي الاسلوب الهمجي د و...
قاطعني وهو بيضرب ب ايدوا ع العربيه _اخرسي بقاااا اخرسي هو ميهمكيش ف حاااجه ع تقلقي عليهه فااهمهه انتي ملكيش علااقه بي ملكيش علااقه ب اي راااجل ع وش الدنيااا غيرري افهمي بقااا انتي ملكي بتااعتي وبس وانا مستحيل اسمح لحد مش يلمس حاجتي لا د مستحيل اسمح انوا يبصلهاا حتيي فااهمه
كان بيقول كل الكلام د عصبيه وبسرعه لدرجه ان عينوا بقيت حمرااا اووي وعروق ايدوا بيقيت بارزه من كتر الغضب
سكت متكلمتش مكنتش حابه اذود غضبوا اكتر
وصلناا للفيلا
نزلنا ودخلنا
كان بابا وطنط قاعدين بيحضروا فيلم
طنط اول م شافت احمد وقفت وقربت منوا حضنتوا جاامد وفضلت تعيط
احمد هداها وراحوا قعدوا ع الكنبه ف انا وبابا طلعنا فوق عشان نسيبلهم مساحتهم
عند احمد
_شششش .... اهدي خلااص ء ءانا اسف اووي والله م..
قاطعتني ماما وقالت =كدا كدا يا احمد اهون عليك سنتين مشوفكش يا ابني
قاطعتها وانا بحاول اهديها وامسح دموعها _اسف اسف يا ست الكل والله كنت بحاول استجمع نفسي وبحاول افهم انا عملت اي ف وتين و وازاي هخليها تسامحني وازاي هقدر اواجها واوجهك اسف اووي يا امي
حضنتني وتبتت فيا =مسامحاك يا عيوني مسمحااك
عند وتين
÷مالك
بصيت ل بابا بتوتر-مالي
مش علي بعضك كدا ووشك اصفر اي اللي حصل
اتنهدت وحكيت كل اللي حصل
÷وهتعملي اي
-هكمل طبعاا احمد لازم بيتربي ع بعدوا ليا سنتين
ابتسم وقرب مني حضني
÷يلا بقا ننزل نشوفهم
-يلاا
ع السفره
اتكلم احمد_أحم عمي ا انا مش عارف هتقبل اعتذاري او لاء بس انا اسف عارف اني اللي عملتوا مش شويه بس انت عارف اني عملت كدا بدافع اني اخد حق ابوياا اتنهد بحزن بس كنت غبي وشايف نص الحقيقه بس دلوقتي شوفتها
وعرفت اني كنت غلط ف ات...
قاطعوا بابا لما قام ف احمد وقف وبابا حضنوا جاامد ÷ انت زي ابني يا ولا متعتذرش
ابتسم احمد وتبت ف حضن بابا
كنت متابعاهم ب فرحه وطنط برضوا كانت فخوره ب ابنها اللي قدر اخيراا يتقبل اللي حصل ويرتب نفسوا من جديد
خلصنا اكل كنا بنشرب شاي ب النعناع وقاعدين ف الجنينه
احمد قام وقف ووجه نظروا ل بابا
_شكراا اووي يا عمي علي استضافتك ل ماما و لوتين طول فترة غيابي
وبعدين رجع بصلي انا وطنط_ وانتوا يلا روحوا حضروا شنطكوا ع نمشي بقا
اتكلمت ب استفهام -نمشي فين
رد بهدوء غير معتاد _بيتنا اكيد مش هكون انا ف بيت ومراتي ف بيت يعني
اتكلمت بعصبيه من الهدوء والبرود بتاعوا -احناا مطلقين ولا نسيت وانا مش هروح معاك ف مكان لو عايز تاخد ماما ف انت حر انما انا مش ماشيه
قرب مني بنفس الهدوء _انتي اللي جبتيه لنفسك
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية انتقام عاشق" اضغط على اسم الرواية