رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الخامس عشر بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الخامس عشر
الدكتور..... انتي متأكده انك عايزه تعملي العمليه دي يا مدام رنين
رنين بحزن.... ايوه يا دكتور
الدكتور..... تمام اتفضلي وقعي على الأوراق دي
رنين بحزن و دموع... تمام هات وجات تاخد الاوراق علشان توقعها حد مسك ايدها
رنين بصدمة...... أسر انت
أسر بغضب...... تعالي معايا
رنين بخوف....... اجي فين وسيب ايدي كدا
أسر شد رنين وراه وراح عند العربيه وركبها وخدها على مكان بعيد وبعد مدة وصلوا للمكان دا
أسر بغضب....... كنتي هتق"تلي ابننا بايدك يا رنين ليه
رنين بدموع...... لانه لو جه على الدنيا دي هين"ظلم
أسر بغضب..... من ايه هين*ظلم من ايه
رنين بصراخ ودموع...... من أب مش هيحبه علشان امه بنت واحد مجر*م ومن أم مش هتقدر تقوم بدور الاب والام في وقت واحد دا غير انك هنطلقني بعد شهر من دلوقتي هين*ظلم وانا مش هقدر اشوفه بين*ظلم يا أسر فكرك اني مبسوطه وانا هنز*له لا انا بتق*طع من جوايا حاسه ان روحي بتتسحب مني كان حد جايب سك*ينه وبيقرب مني وانا شايفه المو*ت قدام ابني اللي هو حته مني انا هق*تله بأيدي في عذ*اب اكتر من كدا حتى لو جه للدنيا مانت هتستخدم علشان تعذ*بني وتبعدني عنه وبكده اكون انا مقهــ.ـورة وبالتالي ابويا يكون مقهو*ر وزعلان عليا وانت هتكون مبسوط صح..... حرام عليك والله انا حبيتك اكتر ما حبيت نفسي واهلي انت لو كنت طلبت عيني ادهالك والله ماكنت هستخسر ابدا وهدهالك يا أسر بس انت محبتنيش خالص انت كل همك انك تنت*قم وخلاص انا معاك ان ابويا غلط وغلطه انا ذات نفسي مستحيل اسامحه عليها بس الظاهر ان انت نسيت ان ربنا اسمه العادل ان ربنا هيجيب حق عيلتك ولو بعد سنين الحر*امي لو كان صبر شويه على رزقه كان جابه بالحلال بس هو استعجل وجاب رزقه بالحر*ام وانت عملت كدا لو كنت صبرت ربنا كان جاب حق عيلتك يا أسر بس لا الزاي انا أسر الأسيوطي اصبر واسيب حق عيلتي لا الزاي روحت استعجلت وغلطت يا أسر وكسر*ت قلبي ،قلبي اللي انا عايزه اطلعه واديله ميت جزمه علشان حبك واتعلق بحبك لحد دلوقتي انا مش عارفه ليه انا لسه بحبك بعد الذ*ل و المعامله السيئه اللي اتعرضت ليها والاها*نه ودا غير انك حولت اسعد يوم في حياة اي بنت خليته ليا اسو*د يوم ممكن اي تشوفه انت اغتصـ...ــبتني يا أسر ودا كله ليه برده علشان تقهر ابويا طب انا ذ*نبي ايه علشان يحصل معايا دا كله انا مطلبتش اني اكون بنت مجر*م مطلبتش ان يتم خد*اعي من حب حياتي مطلبتش دا انا طلبت اب حنين ليا و زوج سند ليا يرفعني تاج على راسه ميهــ..ــنيش خالص ولا يقل من كرامتي طلبت حياة بسيطه خالص دا كان طلبي وبس مطلبش الذ*ل والاها*نه والغد*ر دا كله وأخذت تبكي بحرقيه وقهر كبير وصوت شهقاتها عالي
اسر كان مصدوم من الكلام ده من الو*جع اللي اول مرة يشوفه في عيون رنين من الدموع اللي كان نازله علي قلبه زي مايه النا*ر من و*جع قلبه اللي مش عارف يفسر سببه من أن قديه هو طلع شخص قا*سي وحقـ.ــير انه خذل كل اللي حوليه ومن دون شعروا نزلت دموعه معلنه عن انهيارة تماما وذلك أمام من سيطرت على فواده وكيانه رنين
أسر بدموع :عندك حق انا فعلا شخص حقــ..ـير ومستهلش اني اعيش ونزل من العربيه واخذ المسد*س منها وطلع، رنين راحت وراه
رنين بدموع..... انت هتعمل ايه
أسر بدموع........ هيريح الدنيا مني انا ظل*متك يا رنين وانتي مكنش ليكي دخل في اي حاجة عارفه انا انسان محظوظ علشان حبك كان ملكي بس في نفس الوقت وشي نـ..ـحس لاني ضيعته من بين ايدي انا لازم اروح يا رنين وانا هطلب منك طلب اذكريني قدام ابني بالسيرة الحلو متكر*هوش فيا يا رنيني انا اسف انا حبيتك يا رنين من زمان بس كنت بعاند علشان افضل قوي وقد انتقا*مي بس زي ما بيقولوا الحب ديما بينتصر على الكر*ه ودا انت شوفته شوفت قصة حب ماما وبابا بتنتصر على شـ...ـــر حمزه بس الغضب والكر*ه عمي علي عيوني كنت إنسان قا*سي و حق*ير ربنا بعت ليا فرص يامه علشان اتغير بس كنت بضيعها من ايدي انا آسف يا واعرفي ان انا بحبك يا رنيني وكان نفسي اقابلك في ظروف احسن من دي كنت عيشتك في جنه أجمل من الج*حيم دا كنت خليتك تاج مرصع بالالماس فوق راسي وهكون سند ليكي و كرامتك قبل ما تنجر*ح لازم الأول اكون مو*ت انا اسف يا رنيني انا اسف انتي كنتي الرنين اللي رنين في حياتي كلها وغير حياتي كلها طلعني من اللون الاسود للون الأبيض يا رنيني وربنا جاب حققم انتي ورحمه انا اختي بين الحياة والمو*ت دلوقتي انا بطلب منك تسامحيني ما عن انا عارف دا صعب بس ارجوكي سامحيني ورفع المسد*س ناحيه راسه وأطلق رصا*صة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
رحمه........ لو سمحت عجل بسرعة علشان معاد الطيارة
السواق.......... حاضر يا مدام بس في عربيه قدامي ومش عارف اعدي، وفجأة السواق وقف بسرعة
رحمه بخضة...... خير في ايه ايه اللي حصل دا بس انصدمت لما لقت ليث نازل من العربيه اللي قدمهم وباين عليه ملامح الغضب الشديد
رحمه بخوف..... ل... ل... ليث
ليث راح ومسك ايد رحمه و ودها في العربيه وطلع بعد ما دفع للسائق الأجرة وبعد مدة ليث ورحمه وصلوا لمكان اقل ما يقال عنه في غايه الجمال و الروعة
ليث بغضب..... كنتي راحة فين يا رحمه
رحمه بخوف..... مكنتش
ليث بغضب........ كدا مش عايز فاهمة كنت راحمه فين
رحمه ببرود عكس الخوف اللي جواها...... كنت مسافره يا ليث
ليث بغضب........ ليه
رحمه......... هبعد عنك وعن كل حاجة هنا
ليث مسك ايد رحمه وضغط عليها بشده من شددت غضبه......... هتبعدي ليه هتقدرى على بعادي يا رحمه
رحمه بغضب....... هحاول يا ليث هحاول بس مش هقدر اعيش في الذ*ل والاها*نه دي تاني ولا هسمح لابني يعشها هو كمان
ليث بصدمة....... ابنك
رحمه بتوتر............. ابن ابن مين
ليث بصدمة......... انتي حامل يا رحمه
رحمه بخوف............ ليث انا عارفه انك مش هتتقبل الطفل دا وهتكون عايز تخ*لص منه وانا مش هسمحلك انا هسيبك وهبعد خالص عنك ولكن تفاجأت بليث يحتضنها بفرحة وبيقول..... انا هبقي اب صح هبقي اب وانتي هتكوني ام هتكوني احلى واجمل ام والطفهم في العالم كله
رحمه بصدمة..... ليث انت واعي للي بتقوله انا رحمه اللي بتكر*ها اللي اتجوزتها انتقا*ما من ابوها انت دلوقتي عايزني اكون ام لابنك انت واعي للي بتقوله
ليث بفرحة وحب........ واعي يا رحمه واعي انا بحبك يا رحمه ومش من قريب لا من زمان انا بحبك يا رحمتي
رحمه بصدمة....... ايه
ليث..... ايوه بحبك من زمان يا رحمه
رحمه بضحك هستيري شديد
رحمه بضحك.... ههههههه ههههههه ههههههه مش قادرة هههههه هههههه همو*ت من الضحك هههههه هههههه
ليث بصدمة..... رحمه انتي كويسة
رحمه بضحك..... هههههه هههههه مش قادرة اااه يا بطني هههههه هههههه
ليث بخوف........ رحمه انتي كويسه
رحمه زقت ليث بعيد وقالت انهيار وعصبيه...... لامش كويسه عارف ليه لان ده مجر*وح واشارت لقلبها ❤️❤️ دا اللي حبك واتعلق بيك مجر*وح من كذ*بك وخدا*عك بَطل بقى الكد*ب ده انا انخد*عت مرة بيك وبحبك المزيف ده بس مش هنخد*ع تاني فكرك لما تقولي رحمه انا بحبك هترمي في حضنك واقلك وانا كمان بحبك يا ليث ويلا خلينا ننسى الماضي ونبدأ صفحه جديده لا يا ليث انا مبقتش رحمه بتاعت زمان اللي بينضحك عليها بالكلام التافه ده لا انا مش رحمه الهب*له اللي اتعرضت للخيا*نه من اقرب الناس ليها وهما جوزها وابوها لا انا مبقتش رحمه دي فاهم مبقتش رحمه دي العب لعبك دي مع واحدة تانيه متكنش لسه عرفت حقيقتك الو*سخه وانك اصلا متعرفش معنى الحب ايه وانا بصراحة بقيت اكر*ه كلمه بحبك لأنها طلعت من إنسان ميعرفش معنى الحب ولا جربه ابدا ولا هيجربه عارف انا بدعي ربنا انك تحب وتنج*رح علشان تعرف الو*جع اللي اتعرضت ليه ايه وتعرف اننا مش لعبه في ايدكوا تلعبوا بيها وقت ما تحبوا ولما تزهقوا ترموها لا اصحى احنا مش كدا ابدا البنت لو قررت تعمل حاجة ولا مليون راجل بشنب يقدر يوقفها عارف ليه لأننا أقوى مما تتخيل بس انتوا اللي فاهمين ان البنت ضعيفه لا فوقوا مش البنت هي الضعيفه عقليتكم وافكاركم هي اللي ضعيفه ومريضه وانا بحذرك يا ليث لو قربت مني انا ساعتها هنسي اني كنت بحبك وهتشوف وش عمرك ما شوفته ولا بتتمنى تشوفه وبالنسبة للطفل ده انا مقدرش ابعد أب عن ابنه او احرمك منه انا هعيش معاك بس علشان خاطر ابني مش اكتر وهنكون في غرف منفصله لاني مقدرش اشوف وشك دا حتى في أحلامي و دا اللي عندي يا ليث
ليث بصدمة........................
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
رعد............. معاد الطياره جه يلا انا طلبت سيارة توصلنا المطار يلا
نور بدموع........... تمام يلا وبصت لقمر اللي كانت مازالت غائبه عن الوعي وقالت...... هتكون كويسة صح
رعد بأمل....... إن شاء الله هتكون كويسة
نور بدموع......... يا رب يا رعد يا رب
رعد....... يا رب يلا بقى علشان منتاخرش
نور..... تمام يلا
وذهب رعد ونور وفؤاد وعلا نرمين ولؤي وجاسر وجنى للمطار وسافروا وبعد مده وصلوا لمطار أمريكا وراحوا المستشفى
وصل رعد وقمر والباقي للمستشفى وانصدموا من الذي هناك
رعد بصدمة............ زين انت هنا
زين بصدمة........... عمي رعد اهلا انتوا بتعملوا ايه هنا
ستوووووووب
زين إياد الأنصاري، ٢٥ سنه، ١٨٠ سنه، شعر اسود وطويل وجسم رياضي بعضلات عيون زرق وابتسامه جذابه، دكتور جراحة ابوه اللواء إياد الأنصاري وطبعا كلنا فاكرين إياد
رعد بحزن...... حكي كل شي لزين
زين بحزن...... متخفش يا عمي قمر هتكون بخير ودا وعد مني وانا اللي هكون ضم طاقم العمل وهي هتخف وترجع احسن من الأول أن شاء الله
رعد بحزن.......... إن شاء الله يا بني ان شاء الله
زين......طب يا جماعة اتفضلوا ارتاحوا دلوقتي وانا هاخد قمر للفحوصات علشان نبدأ في عمل العمليه تمام يلا قمري وخدها و مشوا
نور بدموع...... يا رب
وبالفعل قمر عملت الفحوصات وبعدها دخلت لغرفه العمليات علشان تعمل العمليه ما عنها كانت خايفه بس زين طمنها وكان زين جنبها طول الوقت وبعد اربع ساعات خرج الدكتور المسئول عن العمليه وكان على وجهه معالم لم يستطع ان يفسرها احد اهيا معالم الحز*ن ام الفرح
الدكتور............
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مريم بصدمة.....ايه ده
مصطفى بخبث......حبيبتي
مريم بصدمة........ انا مش فاهمه حاجه هي فين حبيبتك دي انا شايفه مرايات قدامي وانا وانت اللي ظاهرين فيها ايه ليكنش حبيبتك مرايه وانا معرفش
مصطفى بضحك......ههههه مش قادر افهمي بقى حبيبتي معايا دلوقتي و واقفه معايا دلوقتي واحنا لوحدنا دلوقتي
مريم بغباء......... انت هتجنن امي معاك ليه مفيش غيري معاك هنا
مصطفى بضحك هستيري....... بمو*ت هههههه حبيت واحده مجنونه والله
مريم بصدمة..... حبيبتك واقفه معاك وانتوا لوحدكوا هنا ومفيش حد غيركوا وانا وانت بس اللي هنا وانت بتشاور للمرايه اللي انا ظاهرة فيها يبقى حبيبتك بتكون عاااااااااا يبقى انا حبيبتك
مصطفى بحب....... ايوا انتي حبيبتي يا مريم انا بحبك واكتشف دا قريب انا مقدرش اعيش من غيرك مريم انا عارف اني غلطت وانا بطلب منك الاعتذار مريم عاق*بيني زي مانتي عايزه بس بلاش تبعدي عني انا في بعادك همو*ت واخذ يبكي
مريم كان اليوم اللي صاحت ولقت نفسها عر**يانه وفي د*م على السرير وتكتشف انها فقدت عذر*يتها وبسبب مين بسبب الشخص اللي حبيته من كل قلبها واللي طلع عمل كدا علشان ينت*قم بس قلبها انجر*ح وهي مستحيل تسامح وتدي ليه فرصه تانيه هو كسرها
مريم بجمود................ مش كل اللي بنتمناه بيحصل يا مصطفى مش كله ابدا انت جر*حتني وانا مستحيل اسامحك انت اعترفت بحبك ليا يبقى انت خسرت طلقني دلوقتي يلا
مصطفى بدموع......... مريم انا
مريم بجمود............. طلقني يا مصطفى انت خسرت طلقني يلا
مصطفى بدموع........ بلاش العقاب ده يا مريم والنبي بلاش
مريم بجمود....... مصطفى يلا
مصطفى بدموع............
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
آدم............ جودي
جودي............ ايوه
آدم بندم...... انا آسف انا عارف اني غلطت لما عملت كدا واشتركت في اذ*يت رحمه ورنين واني كان لازم اوقف أسر وليث مش ادعمهم واساعدهم انا آسف
جودي بجمود......... وانا مطلوب مني ايه
آدم بدموع........ سامحيني وارجعي ليا
جودي بجمود......... امممم انت بتحبني صح
آدم بلهفه........ ايوه
جودي....... ورحمه ورنين كانوا بيحبوا خواتي بس هما عملوا ايه جر*حوهم ومش كدا بس لا عذ*بوهم وانت اشتركت في كدا اذا كان من بعيد او من قريب يبقى هتتعا*قب زي ما هما اتع*قبوا
آدم بندم.......... قصدك ايه
جودي.......... زي ما هما انجر*حوا من الحب انت كمان هتنجر*ح واحسن جرح اني اكون بعيده عنك ودا اللي هيحصل
آدم بدموع...... لا لا لا لا بلاش
جودي...... اللي عندي قولته
آدم........ يبقى خلاص انـ..ــهي حياتي اللي مش هتكوني جزء منها خالص وطلع مسد*س وصوبه ناحيه رأسه
جودي.........
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
أدهم........ خير يا دكتور شيري مالها
الدكتور........ مبروك المدام حامل
أدهم بصدمة........ ايه
الدكتور..... ايوه وهي دلوقتي فاقت تقدر تخشلها وتركه وذهب، أدهم دخل لشيري
أدهم بحزن..... شيري انا
شيري بجمود...... الطفل دا لازم ينز**ل
أدهم بصدمة............
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نوران بغضب...... يعني الكلام اللي قاله عمر صح انتوا ناس مجر*مين وتركتهم وذهب وهي سايقه العربيه الفرامل كان متلاعب بيها ومش عارفه تتحكم في العربيه نوران قامت رنت على عمر
عمر بجمود........ الو
نوران بدموع......... بحبك هتوحشني اعرف اني محبتش حد قدك وانا اسفه لو كنت زعلتك يا عمر
عمر بخوف...... نوران الو نوران الو وفجأة سمع صوت صر**يخ نوران والخط اتقطع بعدها
عمر بخوف ودموع........... نوران لااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
_كل حاجة ماشيه زي ما بدأنا نخطط
_امممممم تمام
💣💣💣💣💣💣💣بوم 😂😂😂😂😂😂😂وحشتوني خالص خالص خالص انا عندي خبرين الأول و*حش والتاني حلو نبدأ بالخبر الحلو علشان انا بحبه دي كانت نهايه الجزء التاني من نور الرعد وفي جزء تالت
الخبر الو*حش اني مش هنزله في رمضان بعد رمضان ان شاء الله +كل سنه وانتوا طيبين يا سكراتي الحلوين رمضان كريم 😉🥳🥳
تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رحمة الليث والرنين الاسر" اضغط على اسم الرواية