رواية جحيم قاسي الفصل السادس عشر بقلم ملك يسري
رواية جحيم قاسي الفصل السادس عشر
خرجت رصاصه من المسدس ملاك اول مسمعت الصوت اغم عليها ومكنتش تعرف جات في مين
رقيه بدموع:ملاك ياحبيبتي مالك ردي عليا ياملاك اطلبوا الدكتور بسرعه
اسد اهدي يامرات عمي هي بس خافت فعلشان كده اغمي عليها إن هااجيب الدكتور بسرعه
رقيه بدموع: بسرعه يااسد والنبي
اسد راح يطلب الدكتور
رقيه بتبص وراها لقت زين واقف قصادها ببرود
رقيه بصراخ :اطلع بره انت لسه واقف بتعمل ايه انت السبب في كل حاجه ربنا ياخدك يااخي اطلع بره
زين بكل برود: انا مش طالع غير لما تكون مراتي تبقي معايا
رقيه:يااخي خلي عندك دم طلقها بقي ربنا ياخدك يااخي حسبي الله ونعم الوكيل
زين كان لسه هيتكلم بس اسد كان جه وكان معاه الدكتورة
رقيه بدموع:شوفيها والنبي يا دكتوره مالها
الدكتوره:اهدي بس حد يدخلها اوضه علشان اعرف اكشف عليها
زين :انا هاادخلها
اسد:علي جثتي
زين:ليه إن شاءالله جوزها واقف قدامك
اسد:وانا ابقي ابن عمها
رقيه :انتو هتفضلو تتخانقو وبنتي بتموت اعملو حاجه
حسين بشده:شيل بنت عمك يااسد دخلها اوضه مرات عمك
اسد:حاضر
شال اسد ملاك بس لما شالها حس بإحساس غريب قلبه قعد يدق جامد اوي ومكنش عارف ايه السبب
اسد في سره:اهدي يااسد في ايه الي حصلك هي بنت عمك وبس
دخل اسد ملاك الاوضه
الدكتوره ممكن تتفضلو بره علي مااكشف عليها
الكل خرج بره والدكتوره بدات تكشف عليها وبعد فتره خرجت الدكتوره
رقيه بدموع:بنتي مالها يادكتور
الدكتوره:هي اتعرضت لصدمه وغير كده إن جسمها ضعيف جدا واضح انها مكنتش بتاكل بقالها يومين
اسد اول مسمع كده افتكر الي ملاك كانت بتقوله وعرف إن زين هو السبب
حسين:طب هي هتفوق امتي يادكتوره
الدكتوره:هتفرق كمان شويه بس ارجو ان هي متتعرضش لصدمه تاني وجسمها عايز يتغذي كويس وانا هكتبلها علي علاج تمشي عليه
حسين:الف شكر يا دكتوره وصل الدكتوره يااسد
الدكتوره :العفو ده شغلي
نزل اسد وهو والدكتوره
الدكتوره:هو حضرتك تقربلها ايه
اسد :انا ابن عمها خير في حاجه
الدكتوره:انا ماردتش اقول حاجه فوق علشان مامتها خايفه اوي بس الانسه تعرضت لضرب جامد في جسمها وده خلاها تتعرض لحاله نفسيه وباين علي الكدامات الي في ايدها غير كده إن هي مكنتش بتاكل بقالها اكتر من اسبوع ارجو ان حضرتكو تهتموا بيها
اسد بغضب داخله من تلك الذي يدعو زين : إن شاءالله يادكتوره شكراً لحضرتك مشيت للدكتوره
اسد لقي زين قاعد علي الكنبه وبيشرب شاي بكل برود ولا كانه هو السبب في كل ده
اسد بغضب: ماشاءالله وكمان بتشرب الشاي كان مفيش حاجه يابجحتك ياخي خلاصه الكلام تطلق ملاك دلوقتي والا
زين ببرود:والا ايه
اسد بسخرية:اعتبر انك فلست من دلوقتي
زين :قصدك ايه
اسد :قصدي انت عارفه دلوقتي هطلقها ولا اعمل الي في دماغي وانا اساسا هموت واعمله
زين بغضب:ماشي يااسد بس حسابنا لسه مخلصش وانت عارفه كويس إيه الي هيحصل
اسد بغضب:انا مبتهددش والي عندك اعمله
زين :هطلقها امتي علشان انا زهقت من القاعده وعايز امشي
اسد :لما تفوق
زين : اما نشوف اخرتها معاك
فوق عند ملاك كانت العيله كلها عندها في الاوضه ملاك بدات تفتح عيناه ببطئ
ملاك بدموع:ماما ايه الي حصل
رقيه:انتي كويسه ياحبيبتي
ملاك:اه ياماما بس حد حصله حاجه
رقيه :لاياحبيبتي مفيش حد حصله حاجه
ملاك بدموع:كل ده حصل بسببي انا اسفه
حسين:متقوليش كده ياحبيبتي إنتي بنت الغالي المهم انك بقيتي في وسطنا
هايدي بسخرية :بصراحه من ساعه ماجيتي والدينا اتقلبت كل ده بسببك
ملاك بدموع: إنا آسفه انا همشي آحسن
رقيه بصدمه: تمشي فين ياحبيبتي انا مصدقت لقيتك معقول هتسبيني وتمشي لا ياملاك مش هسمحلك
حسين بغضب:اطلعي بره ياهايدي
هايدي: ياعمي
حسين: إنا قولت اطلعي بره
هايدي طلعت بره وهي بتتوعد لملاك علشان هي غيرانه منها
هايدي:انا وريتك ياملاك ماشي
جوه في الاوضه:دا بيتك ياملاك انتي مش هتمشي من هنا ويلا بقي علشان انا جعان ومش هاكل غير معاكي
ملاك: حاضر
نزلت ملاك تحت هي والعائله بس لقت زين تحت فخافت واتوترت
حسين:متخافيش ياحبيبتي إنا معاكي
زين بسخرية: حمدالله على السلامه يا ختي
اسد بغضب:اخلص
زين:انتي طالق ياملاك طالق بالتلاته
ملاك بفرحه:انت قولت ايه
زين:طلقتك مش انتي كنتي عايزه ده
زين:اقدر امشي انا دلوقتي صح
اسد بسخرية:مش لما تاخد ضيافتك الاول
زين:ضيافه ايه انا عايز امشي
اسد بصوت عالي :احمد
احمد: اوامرك ياسد باشا
اسد :حد زين باشا وعايزك تعمل معاه احسن ضيافه
احمد بضحك:اوامرك يااسد باشا
احمد تعالي معايا
زين :انا مش رايح في حتي زين كان عمال يقاوم بس احمد كان ضخم اوي اوي فمعرفش
ملاك كانت واقفه خايفه
احمد خد زين علي المخزن
اسد:مبروك ياملاك علي الطلاق
ملاك :الله يبارك فيك بس هو انت هتعمل ايه معاه هتموته
الكل ضحك على كلمه ملاك
زين باابتسامه بسيطه:لامش هموته انا مش سفاح يعني بس هو هيتروق بس شويه
ملاك: تمام
حسين:يلا ياجماعه علشان ناكل علشان انا ميت من الجوع
الكل قعد علي السفره ورقيه كانت فرحانه اوي بملاك وكانت كل شويه تاكلها والكل كان مبسوط بفرح رقيه علشان السنين الي فاتت دي عمرها ماكانت مبسوطه كده
ملاك:خلاص والله ياماما شبعت
رقيه:اخر لقمه
ملاك بضحك:ماشي
هايدي بسخرية:الا قوليلي ياملاك هو انتي كنت فعلاً مفكره انا طنط رقيه ميته
ملاك بحزن:ايوه
هايدي:بس بصراحه انا عمري مكنت اتوقع ان عمي يعمل كل د ه مش معقول يحرمك من امك
ملاك:بابا كان خايف عليا وممكن منتكلمش في الموضوع ده وندعيله بالرحمه
هايدي:ربنا يرحمه
ملاك:انا شبعت الحمد لله
حسين:بالهنا والشفا ياحبيبتي
هايدي:واضح اوي انك كنتي جعانه اوي هو صحيح زين مكنش بياكلك
اسد بغضب:هايدي كفايه كلاك واسكتي شويه
حسين: ملاك ياحبيبتي الاوضه بتاعك فوق تاني اوضه علي ايدك اليمين
هايدي بغضب:دي جمب اوضه اسد
حسين:ايوه فيها اي
هايدي:بس انا كنت عايزه اقعد فيها وانت مرضتش ياعمي
حسين:يلا ياملاك اطلعي
ملاك:لو انتي عيزاها اتفضليها
هايدي بغضب: شكراً بس واضح انك جايه تستولي على كل حاجه هنا في القصر
رقيه: تعالي ياحبيبتي اوريكي الاوضه بتاعتك
ملاك بحزن:يلا
طلعت ملاك هي ورقيه علشان توريها الاوضه
تحت في الصالون
ابراهيم:احترمي نفسك شويه ياهايدي ملاك بنت عمك عمليها باحترام شويه
هايدي:هو انا كنت عملتها وحشه بس هي من ساعه ماجات والمصائب عماله تيجي
حسين:انا بحزرك ياهايدي لو عملتي حاجه لملاك حسابك هيبقي عسير انتي فاهمه
هايدي بخوف :فاهمه
فوق عند ملاك ورقيه
رقيه :دي اوضتك ياحبيبتي عجبتك
ملاك :اه حلوه اوي بس هو انا ممكن انام النهارده معاكي
رقيه : طبعاً ممكن انا كنت عايزه اقولك كده بس حبيت اخليكي علي راحتك
رقيه :ملاك هو انتي معندكيش هدوم
ملاك بكسوف:لا
رقيه :وانتي مكسوفه ليه في حد يتكسف من امه النهارده هنروح انا وانتي ونشتريلك تحسين هدوم وبالمره نتفسح
ملاك بفرحه:بجد ياماما
رقيه:بجد ياروح ماما يلا بقي علشان ترتاحي شويه علشان تقدري تخرجي بالليل
ملاك حاضر هو انا ينفع انام في حضنك
رقيه:ايو ياحبيبتي ينفع تعالي نروح الاوضه بتاعتي
راحت ملاك الاوضه هي ورقيه
رقيه:اقلعي ياملاك الطرحه مفيش حد هنا
ملاك:بس ممكن حد يخش علينا
رقيه:لا ياحبيبتي متخافيش محدش يقدر يخش غير لما يستاذن
ملاك: حاضر
قلعت ملاك الطرحه وكان شعرها جميل اوي وطويل
رقيه: ماشاءالله شعرك جميل اوي ياحبيبتي
ملاك بجد:انا كنت بفكر لقصه
رقيه:لا كده شكله حلو اوي تعالي يلا علشان ننام
ملاك :يلا
نامت ملاك هي ورقيه علي السرير نامت ملاك بسرعه علشان كانت هتموت وتنام لانها كانت تعبانه
تحت في الصالون
اسد:انا رايح المخزن وجاي باابويا
حسين:ماشي يابني
راح اسد المخزن ولقي زين مربوط
اسد: حمدالله على السلامه يا زين
زين:فكني ونتكلم راجل لراجل
اسد:اوعي تفكرني خايف منك بس انا بس عايزك تبقي مزلول قدامي بقي انت تضرب بنت عمي
زين بضحك:ايوه كنت بضربها كل يوم وكنت بخليها تروق الفيلا كلها كنت مخليها خدامه تحت رجلي
اسد اول مسمع الكلام ده الدم جري في عروقه وراح علي زين قعد يضرب فيه جامد
اسد:وربنا مهخلي في جسمك حتي سليمه يابن الهواري
زين مكنش قادر يتكلم حرفياً من كتر الوجع
اسد ساب زين وكان وشه حرفياً مليان دم
اسد بغضب:احمد احمد
احمد:نعم يااسد باشا
اسد:خد الكلب ده وارميه جمب اي مستشفى
احمد:اومرك يااسد باشا
احمد خد زين الي كان يعتبر ميت من كتر الضرب
اسد:اما وريتك يازين الكلب حسابك معايا كبير اوي
رجع زين القصر
في مصر
سيف:زين اتاخر اوي ياتري ايه الي حصلها ومبيردش ليه علي التليفون اعمل ايه انا دلوقتي يارب
في الصعيد جوه القصر وصل اسد
حسين:عملت ايه ياولدي
اسد:كله تمام
حسين:عفارم عليك
حسين:فهيمه
فهيمه:نعم ياحسين باشا
حسين:اطلعي نادي رقيه هانم وملاك وتعالى
فهيمه: حاضر ياباشا
طلعت فهيمه وخبطت علي رقيه
رقيه بنعاس:مين
فهيمه:انا ياستي
رقيه:نعم يافهيمه
فهميه:حسين باشا مستني حضرتك رحت انتي الانسه ملاك علشان العشاء
رقيه:ماشي إحنا نزلين
تسريع الاحدات
نزلت رقيه ملاك
ملاك سلمت علي الكل
الكل كان قاعد علي السفره
حسين:عرفتي تنامي ياملاك
ملاك:ايوه ياعمي
حسين:كويس
كان كلهم قاعدين بيكلو في صمت قطع هذا الصمت حسين وهو بيقول
حسين: اعمل حسابك يااسد كتب كتابك على ملاك الاسبوع الجاي
اسد وملاك في صوت واحد نعمممممم
يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية جحيم قاسي" اضغط على اسم الرواية