رواية روبنزل المغتصبة الفصل السادس عشر بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل السادس عشر
داخل قصر الزيني شذي و سلمي متجهين إلى الأسفل
امير بصوت حاد : شذي عايزك
princessN
شذي بخوف : ربنا يستر لو مرجعتش كمان خمس ثواني ابقي قولي ل أياد اني روحت شهيدة ل حبه
ضحكت سلمي : هههه انتي مجنونه
أمير : شذي بقولك تعالي
شذي بتوتر : ح حاضر يا أمير اتفضل
دخل أمير غرفة المكتب ودخلت خلفه شذي و هي مرتبكه و خجلة منه
امير بجديه : إيه اللي بينك وبين أياد
شذي : مفيش حاجة
امير : اومال إيه اللي مروان قالو إيه كان بيكدب لما قالي أنكم بتحبو بعض
شذي بتوتر : لا مش بيكدب
امير بعصبيه : شذى انتي شيفاني عيل صغير بتضحكي عليا هو إيه اللي مفيش حاجه ما بينا وبعد كده لا مش بيكدب و بتحبو بعض انتي ليه بتعملي كده انتي بتخبي عليا و بتكدبي عليا انا.. انا يا شذى
شذي :مش كده انت فاهم غلط
امير : طب ما انا جاي اكلمك عشان تفهميني الصح يعني انتي بتضحكي عليا انتي وهو و اول مره شافك ولا كانه يعرفك وكأنها اول مره يشوفك
شذي بجديه : امير انا لا ضحكت عليك ولا هو ضحك عليك فعلاً دي كانت اول مره يشوفني فيها بس انا اعرف اياد و بحبه من زمان بس هو عمره ما شافني ولا عمره حبني ولا كان يعرف عني حاجه وانا ما كنتش اعرف ان هو بيحبني غير لما مامته قالتلي في المستشفى
رفع حاجبه امير : مش فاهم ازاي؟
روت له شذى كل ما حدث وكيف رأت اياد أول مره وما حدث معها إلى ان رأته هذه المره و تعرف عليها
شذي بحزن : بس هي دي كل الحكايه و لا ضحكنا عليك ولا أي حاجة
امير بندم و هدوء : شذى انا عايز اقولك حاجه ان كنت انا متعصب او زعلان او اي حاجه او بسألك في حاجه تخصك زي دي في ده مش تطفل مني او تدخل في خصوصياتك ده خوف عليكي الكل عارف انك اختي لما حد يتكلم في الموضوع ده وانا مش عارف حاجه و مش قادر ارد يبقى شكلي إيه وقتها ... ما مش بقولك ماتحبهوش و لا هطلب منك تبعدي عنه بس هطلب منك حاجه واحده ما تخبيش عليا حاجه يا شذى وخلي بالك من نفسك و انا لا خوفك من اياد ولا بكرهك فيه كل اللي يهمني هو انتي وبس انتي اللي تهميني
ضمته شذي بحب اخوي : ماتخفش يا كبير انا عارفه قصدك علي ايه اياد والبنات اللي كانت في حياته بس اوعدك ان انا هغيره ولو ما قدرتش اكيد مش هخليه في حياتي دقيقه واحده مش عشان خاطر اي حد هتنازل عن كرامتي اطمئن
أمير بابتسامه : عارفك على قد ضعفك وهبلك بس قويه انا واثق فيكي
شذي :ربنا يخليك ليا يا حبيبي وما يحرمنيش منك ابدا انت فعلا احسن اخ في الدنيا كلها لو ماما وبابا لو كانوا خلفوا اخ ما كانش هيخاف عليا ولا يحبني ولا احبه قد ما بحبك يا قمر انتا
أمير : و يخليك ليا يا احلى اخت في الدنيا يلا بقى عشان زمان البنت سلمى بره خللت من الوقفة
شذي : ههه حلو خللت يلاا
ذهب امير وسلمى وشذى الى المستشفى وبقى مروان مع اخواته...
وصلوا الى المشفي دق امير الباب فتحت سالى عندما رأت أمير إضاء وجهها بابتسامه مشرقه
تبادل الجميع التحية
أمير : عامل إيه ؟
اياد :الحمد لله أحسن
ليلي : ما تقعدوا انتوا هتفضلوا واقفين كده
جلس الجميع شذي مرتبكه و صامته
ليلى : مالك هاديه و ساكته كده ليه مابتتكلميش
شذى: ابدا ما فيش عادي
مالك بخبث : يمكن مكسوفه بعد اللي عملتيه فيا
فهد بضحك : هههه بس شاطره و الله العظيم عجبتني
سلمي تنظر لأمير فهما لا يفهمون علي ماذا يتحدثون
سلمي : هو في ايه شذي عملت ايه؟
فهد؛ هههه هقولك انا
روي لهم فهد ما حدث ضحك امير وسلمي و شذي تنظر للاسفل بخجل ضربها امير علي رقبتها من الخلف
شذي بألم : اااه قولت الف مره بلاش غباوه
أمير بحده : بتقولي إيه؟
شذي بتوتر ربنا يرزوقك بحلاوه
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂
في هذا الوقت دخلت نازلي و معها فريده تبادل الجميع السلام وقف فهد و ضم اخته باشتياق
فهد : وحشتيني يا قلب اخوكي
فريده بحب : و انت اكتر يا حبيبي
إسراء بابتسامه : نورتي مصر يا فوفو
فريده بابتسامه؛ مصر منورة بأجمل مرات اخ
ضمت الفتاتين بعضهم ثم جلست إسراء
فريده : عامل ايه دلوقتي يا ايدوا
اياد بتوتر : انا انا كويس
شذي بدهشه : هو انا سمعت صح هي قالت اياد ولا حاجه تانيه
اياد بعصبيه ممزوجه باحراج : لا مقالتش حاجه اياد ايااااد
ضحكت شذي بشده : لا متكدبش يا ايدوا ههههههه
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂
اياد ل فريده : عجبك كده
فريده بضحك ؛ ههه سوري بس انت لسه بتتحرج لما حد يدلعك
شذي بضحك : ههه عندو حق هههههه
أمير بجديه : بس بقي عيب كده
شذي بضحك : ههههه خلاص خلاص .... لا مش قادره ههههههه
مالك بضحك : ههه يا عيني عليه فضل ليله يقول لطنط ليلي بلاش دلع قدام شذي و ماكنش عامل حساب فريده
ليلي بابتسامه :شوفت بقي يا قلب مامي انا ماقلتش حاجه
شذي😂: هههه يالهوي ايدوا و قلب مامي كده كتييير هههه
سلمي بجديه مزيفه و لكن بداخلها تريد ان تضحك بشده : عيب بقي بطلي ضحك
مالك : سيبيها تضحك براحتها
فريده : ازيك يا مالك.. مبروك
مالك : الله يبارك فيكي عقبالك
فريده :ميرسي دي خطيبتك
واشارت على شذي فهي كانت تجلس بجوار مالك و سلمي بجواره علي الطرف الآخر
مالك : لا دي خطيبتي
و امسك يد سلمي تقدمت فريده بابتسامة مصطنعه و تبدالت التحيه مع سلمي و هي تبتسم ولكن بداخلها حزن علي حب الطفولة الذي ضاع منها 💔
فريده : يبقي انتي خطيبة أمير
شذي : يا ريت الله يسامحك يا ماما
فريده بضحك ؛ ههه بتعاكسيه كده عادي
رقيه : شذي و امير اخوات
وقصت لها القصه
شذي : ميرو بما ان الموضوع ده بنتسال في كتير تيجي ننشرها في الجرايد..
ضربها علي خلفية رقبتها
امير : اتهدي و اسكتي شويه و بعدين مش مليون مره قولت بلاش زفت ميرو دي
شذي : اه لا كده كتير انا حاسه انا احوليت 🥴
سالي بضحك ؛ ههه معلش هو كده الاخ الولد لازم يسلم علي اخته بالطريقه دي ههه
نازلي بتكشيره : حمدلله على السلامه يا أياد
اياد بابتسامة : الله يسلمك يا طنط
نازلي : يلا يا فريده
ليلي : مستعجلين ليه ما تقعدو شويه
نازلي : فريده لسه راجعه من السفر و أصرت تيجي تطمن علي أياد و مرتحتش هنروح عشان ترتاح شويه
رقيه : خلاص وانا جايه معاكوا لازم اصحي مازن هيمشي كمان ساعتين
شمس؛ هاجي معاكي يا طنط
ليلي : طبعاً لازم تودعي حبيب القلب
شمس بخجل : مامي بس بقي
رقيه؛ ههه ماتتكسفيش ماهو فعلاً حبيب القلب يلا خلينا نروح و هو يبقي يجيبك قبل ما يمشي ويطمن علي أياد
شمس؛ اوكي يلا
ذهبت رقيه وشمس مع نازلي وفريده وبعد مرور ساعتين من الضحك و الكلام رحل امير وسلمي وشذي....
مر بعدها يومين بين الزيارات والكلام والمزاح إنتهت التحقيقات بتقييد القضية ضد مجهول لعدم الاستدلال على الفاعل..
أجل مالك الفرح اسبوعين ل حين اتمام شفاء اياد...
خرج اياد من المشفى بعد اصرار منه على عدم البقاء ب المشفى بعد رجوعه للمنزل بيوم
كانت زيارت سلمى لاول مره ل قصر الحديدي دخلت بيد مالك الذي أصر على ان يذهب ويصتحبها بنفسه كانت معها شذى ومروان و التوأم
رقيه بابتسامه ؛ اهلا وسهلا نورتي البيت
سلمى بخجل :ميرسي يا طنط ده نورك انتي
عقدت رقيه حاجبها : طنط تاني مش قلنا بلاش طنط دي
سلمي : سوري ما تزعليش مني ماما رقيه
رقيه بابتسامه : انا مقدرش ازعل منك يا قلب ماما انتي يا عسل
ضمت رقيه سلمى وذهبوا للجلوس وسط نظرات فرح وسعاده من الجميع وبالتحديد مالك الذي لم يتخيل يوما بأنه سوف يتزوج وتكون امه وزوجته بهذا التفاهم والحب كان في غايه الفرح والسعاده والجميع سعداء وبالفرد الجديد الذي سوف ينضم إلى هذه العائله في مكان ليس ببعيد كانت هناك عيون تراقب بغيظ وحقد وكره
نازلي : شايف اللي انا شيفاه هما مبسوطين وانت عمال تدخن في سجاير
شاكر بضيق : اهدي يا نازلي التسرع مش في مصلحتنا
نازلي : اهدا لحد امتا لما يتجوز البت دي
شاكر : عادي يتجوز و يتبسط يومين و وعد مني هخليه يكره الساعه اللي عرفها فيها
نازلي بفضول : ازاي؟
شاكر بمكر : اهدي وسبيهم يتبسطوا شويه اللي جاي تقيل اوي
نازلي بعدم تصديق : لما نشوف اخرتها معاك خليني وراك للآخر
اما عند الاسره بالخارج
رقيه : تعالي معايا عشان تشوفي اوضتك
سلمي : ok
ليلي : وانتي يا شذي تعالي
شذي : حاضر اساساً عندي فضول اشوف البيت الجميل ده
ذهبت رقيه و سلمي و شذي وليلي و بعد قليل لحقا بهم مالك واياد
رقيه : ايه رايك بقي دي اوضه النوم
سلمي : جميله اوي
ليلي : ولسه لما فرش الاوضه الجديد يجي أكبر واحلى من دي
مالك : عجبتك الاوضه
سلمي : جداً جداً جميله
رقيه : ولسه بصي الدور ده مشترك مع اياد دي غرفة اياد والباقين دول دي للضيوف ودي مكتب والاتنين التانين دول للاطفال
و كانت تشير لها علي الغرف
شذي : طب فين المرسم
سلمي : مش ضروري
ليلي؛ مرسم إيه؟
شذي : سلمي لازم يكون عندها مرسم في اي مكان تقعد فيه.. عند انكل مختار وعندنا و عند امير و مروان في دبي لازم المرسم
سلمي : مش شرط عادي وبعدين احنا عندنا مرسم في البيت عشان انا وماما الله يرحمها بنحب الرسم وانتي نفس النظام بتحبي الرسم و المرسم اللي عندك ده مش بتاعي بتاعك انتي
ليلي : هي العيلة كلها بتحب الرسم
شذي : جداً بس روبنزل هي اللي درست فنون اما الباقي و خدينها هواية بس
ليلي : خلاص مفيش مشكله الا و ليها حل إيه رايك يا مالك في الملحق الخلفي محدش بيستخدمه وفي وسط الجنينه وزرع منظر جميل و بعيد عن الدوشه بجد مكان حلو كده كده مقفول يعني ممكن تجهزولها
مالك : فعلاً مكان حلو ومناسب من بكره هبعت مهندس يشوفوا و يبدا التجهيز
سلمي : مرسي جداً
مالك : هههه انتي تامري جت في مرسم يعني
رقيه : ربنا يخليكم لبعض وتفرحوا
ليلي : ايه رأيك في البيت يا شذي؟
شذي : جميل جداً من بره ضخم و روعه و من جوه مختلف جداً تحسي ان كل ركن زوق مختلف بس شيك و اختلافه مميز
ليلي : هو احنا فعلا قصدنا القصر من بره يكون شكل واحد ويكون مناسب بس هو فعلاً من جوه مختلف علشان ماتبناش مره واحده اساساً البيت ده كان دورين اتنين لحد ما الاولاد كبرو قررنا نبني دورين كمان الدور ده لمالك و اياد و الدور اللي تحته لمازن وفهد والدور الاول ليا انا ورقيه ونازلي و ركبنا اسنسير علشان راحت كل اللي في البيت عملنا كل حاجه علشان نفضل مع بعض و ولادنا ميبعدوش عننا بعد جوازهم و نفضل مع بعض و العيله تكبر
شذي : حلو ان العيله تبقي متجمعه في مكان و بيت واحد
مالك : بس انتي بتغني ولا بترسمي ولا بتعملي دوشه و ضحك
سلمي : هههه بتعمل كل حاجه حتي في هواية أخرى
رقيه بمكر : هههه لا و احلي هوايه
شذي🙄 : لو اللي في دماغي اروح احسن
رقيه : ههه هي اللي انتي و ورد بتحبوها
سلمي : ههه انتي طلتعي تعرفي شذي جداً
مالك : لا عندي فضول ايه بترقص
سلمي بتلقائيه : ايوه دي ممتازه
ليلي : بترقصي إيه؟
رقيه : كل حاجه و بالذات الشرقي استاذه فيه ههه
شذي : سلام عليكم
ركضت شذي باتجاه الاسنسير ونزلت للأسفل كان الجميع يضحك على خجلها
همس مالك لاياد : ايوه مين قدك رقص و غنا
اياد : اتهد بقي حسدك اللي جايبني ورا
ضحك مالك؛ ههه ماشي بقي انا اللي بحسدك طب خليك فاكر دي
رقيه : بتضحكوا علي إيه؟
اياد : ولا حاجه يلا ننزل
ليلي : يلا هتروحوا تختاروا الفستان امتا
مالك : بكره ان شاء الله صح
سلمي : ايوه
نزلوا جميعهم الى الاسفل بعد وقت طويل من الضحك والكلام في تفاصيل الفرح رجعت شذى و مروان وسلمى إلى قصر الزيني وقد جاءت والدة شذى وبعد مرور يومين جاءت اسرة مروان وخطيبته ووالديها مره الاسبوعين بين ترتيبات الزفاف وكلام و مناغشات بين اياد وشذى الغاضبه من بروده وعدم اعترافه حتى الان بحبها و لحظات رومانسيه كان يسرقها امير بالقرب من سالي جاء يوم العرس
سلمى تنزل برفقة والدها كانت في قمه جمالها بفستان قمه في الجمال والشياكه والرقي تاركه العنان لشعرها ينسدل على ظهرها و لا ترتدي طرحه زفاف ترتدي فقط تاج جعلها بالفعل تشبه أميرات الحكايات كما تدعوها شذي دائما...
نزلت شذى خلف سلمى برفقه امير ومروان مع خطيبته...
تقدم مالك وتبادل السلام مع والد سلمى ثم امسك يدها وقبلها ثم سار بها وسط نظرات الاعجاب وهمسات الفرح والسعاده إلى ان وصلوا الى المكان المخصص لهم وجلسوا...
وبدا الناس بالتوافد عليهم لتهنئتهم وتقديم المبركات وبعض الكلمات وزغرطي يا حجه اعتماد
😅 عذراً بس هي جات كده
مالك بحب و اعجاب : إيه الجمال ده؟
سلمي بدلع وخجل : هههه ميرسي انت كمان حلو أوى
مالك بضحك : ههه طب تيجي نحط حلاوتك علي حلاوتي و نمشي
قطعهم اياد : هههه كده هتلزقو اتهد الناس بتبص عليكم
مالك بخضه : يخربيت فصلانك ده وقتك يا رخم
اياد : مش هرد عليك.. مبروك يا سلمى
سلمي بابتسامه : الله يبارك فيك
قطعتهم لمياء والدة شذي
لمياء : مبروك يا مالك مبروك يا قلب خالتو
مالك : الله يبارك فيكي عقبال شذي
وقفت سلمي وضمت لمياء و شعرت وكأن فرحتها اكتملت بضمت خالتها التي تشبه والدتها الى حد كبير اخرجتها لمياء من بين احضانها وجدت عيونها ممتلئه بالدموع
لمياء : لا النهارده مفيش دموع النهارده تفرحي وبس
سلمي : مامي وحشتني كان نفسي تكون معايا
ضمتها لمياء وبكت علي تلك الفتاة التي تشتاق لامها وعلي اختها التي توفت قبل ان تفرح بابنتها الوحيده
لمياء ببكاء : الله يرحمها كان نفسها تشوفك بالفستان الابيض سبتنا بدري الله يرحمك يا سلمي... بس خلاص بقي متبكيش انا بشوف اختي فيكي هي سلمي الأخت وانتي سلمي البنت و الحبيبه
صعدت اليهم شذي
شذي : يخربيت الاوفر ايه الناس دي تفرح تبكي تزعل تبكي
نظرت لها لمياء : بس يا بارده
شذي : بارده بس مش نكديه انتوا بتعيطوا ليه
سلمي؛ مامي وحشتني اوي
شذي بعيون باكيه : وانا كمان وحشتني هي وبابي
و انضمت اليهم تبكي و مالك ينظر لاياد وينظرون للناس الذي تتعجب علي بكائهم
مالك باحراج : احممم سلمي الناس بتبص علينا هيفكروني غاصبك علي الجوازه
شذي تخرج منديل وتمسح دموعها وانفها
شذي : تصدق صح ما تبطلوا نكد بقي عجبكوا كده الميك اب باظ داتكوا الهم عيله نكد
نزلت وتركتهم يضحكون علي تصرفتها الطفوليه
لمياء بضحك ؛ ههه احنا عيله نكد وانتي مش متربيه ههه
اياد : هههههه بس عسل
لمياء : بتقول حاجه يا أياد
اياد بتوتر : ايه اه بقولك انزلي ارتاحي طول النهار و انتي وقفه بتشرفي علي كل حاجه بنفسك
لمياء بحنان : عادي ده فرح سلمي الغاليه بنت الغاليه يلا انا هنزل وانتي امسحي دموعك وبلاش دموع علشان ام لسان طويل متقولش علينا نكدين
سلمي بابتسامه : حاضر بس هي راحت فين
لمياء : هناك بترازي في امير عايزه ترقص وهو مش راضي ههه
سلمي بضحك : ههه ولا هيرضى خليها تحاول علي الفاضي
نزلت لمياء و خلفها اياد و جلست سلمي...
في مكان آخر إسراء مع فهد هو يستقبل احد المعازيم وهو فادي السيوفي واخيه فارس و صديقه أسر و خطيبته نور
(نركز شويه هنا أسر و نور لسه مخطوبين و فادي ماشفش رهف أصلاً نركز في التفاصيل بليز انا قلت اعزملكم فادي علشان وحش ناس كتير 😉 أي خدمه 😅)
فادي : مبروك
فهد : الله يبارك فيك عقبالك
فادي : ان شاء الله انت.. انا لا
اسر بضحك : ههه لا انت ولا هو يااااا رب انا
فارس : وانا كمان
إسراء : شوفت هما هيموتوا ويتجوزو وانت إيه مش غيران
فادي؛ لا شكراً بطلنا اللي يعطلنا
فهد بضحك : ههه و الله انت مصيبه
إسراء : ازايك يا نور عقبالك يا قمر
نور بخجل : ميرسي
فهد : تعالو نقعد هنتكلم و احنا واقفين كتير
جلس الجميع
فادي : مين يصدق مالك يوقع ده كان لسه معايا قبل ما سافر
فهد : الحب يا بطل سلمي خلته يرفع الرأيه البيضا و يسلم
فادي : مجنون والله حد يودع الحريه
إسراء : اكيد الحب هو الحريه مش العكس
نور : ريحي نفسك ده دماغه صعبه بس بكره هتيجي اللي تلينها وتخطف قلبه ويسلم
فادي بسخريه : ههه في المشمش ان شاء الله
جاء اياد : اهلا وسهلا وحشني والله
وقف فادي واحتضنوا بعضهم ثم جلسو
اياد : عقبالك يا فارس علشان اخوك مش ناوي
فارس : يا رب القيها انا بس وانا اتجوز الصبح
فادي : ما تتلم ياض انت هتموت علي الجواز كده لييه
فهد : سيب الواد متعقدوش
أسر : وانت يا اياد مش ناوي تحصل صحبك
فادي : لا مستحيل يسبني هسهر مع مين سيب الواد اللي حيلتي متبوظش أخلاقه ال جواز ال
اياد : لا معلش يا صاحبي اخوك طب خلاص وشكلي هتكلبش قريب جداً
فارس : مين دي اللي وقعتك يا اسد
فادي : فعلاً مين لازم اشوفها اللي قدرت عليك هي هنا
اياد بكذب : ها لا ريح نفسك مش هنا
ضحك فهد : ههه يا كداب ازاي مش هنا دي اخت العروسه
إسراء؛ انت عارف امير الزيني
فادي : اه هناك اهو
اسراء : هي بقي اللي في ايد أمير
فادي : بس هو مسكها كده ليه مبتغرش يا اسد ماسك حببتك وانت قاعد
فهد : ميقدرش يتكلم اخته هو حر يمسكها يسبها هو حر
فارس : يعني كلكم مهندسين في بعض
اسراء: لا شذي بتدرس اعلام مع سالي في نفس الكليه
نور : والعروسه
فهد : سلمي فنون جميله
فادي بضحك و مكر : ههه و مالك طول عمره يحب الفن و يقدر الفن الصراحه فنان ههه
ضحك الجميع 😂😂😂😂
نور باعحاب : العروسه جميله و رقيقه تحسيها صغيره
إسراء : فعلاً هي لسه بتدرس و تقريباً لسالها سنه بس مالك بقي مستعجل و قال تكملها بعد الجواز
فادي : وانت مستعجل زيه
فهد : مش لما يقولها الاول انه بيحبها
فادي بسخريه ؛ هههه لا بجد إيه يا واد ضربت لخمه مستني العصفوره تطير
إسراء : هي بصراحه تتخطف استنوا هندلها
ذهبت اسراء و احضرت شذي و عرفتها عليهم وتبدالوا التحيه
شذي تهمس اسراء : ايه ده ايه الحلاوه دي المز ده مرتبط
سمعها فارس : ههه لا مش مرتبط اعتبرك بتعاكسيني
شذي بضحك : ههه ليه تعتبر بدل مش مرتبط اكيد بعاكسك
ضحكوا جميعاً عدا اياد كان سينفجر من الغيره لمزحها مع فارس
اياد : احممم خفي
شذي باستفزاز : الله في إيه هو امير هناك وانت هنا فكك و سيبني براحتي إذا سمحت
اياد: شذي قصري
شذي : اياد فكك
اياد :والله طيب
و قف اياد و سحبها من يدها للخارج
شذي بمزاح : لو غبت اتصلو ب البوليس
ضحك الجميع 😂😂😂😂
فهد : تفتكري هيعترف
اسراء : علي التهور والحركه دي قدام الناس احتمال ايه لا ده اكيد هيعترف
فادي باعجاب : هي جريئه شويه و مش نوع اياد بس دمها خفيف و حلوه
فهد : من ناحية خفت الدم فدمها خفيف جداً جداً
اما في الخارج
شذي بغضب : انت ازاي تسحبني كده قدام الناس فاكر نفسك إيه؟
اياد بانفعال : و انتي معملتيش حساب ل لناس ليه وانتي عماله تهزري و تتكلمي مع فارس عجبك اوي
شذي باستفزاز وبرود : وانت مالك وبعدين زعلان ليه عجبني مش عجبني يخصك في ايه يهمك في إيه؟
اياد بهدوء : علشان بحبك وانتي عارفه متستعبطيش
شذى بدلال : ب إيه مسمعتش
(قول يا شكولاته قول طلعت عين البت 😅)
اياد بحب : هقولهالك تاني أنا بحبك يا شذي بجد بحبك
وجد ان وجهها تحول من الابتسامه إلى الحزن
اقترب منها و ضم و جهها بيديه و رفع وجهها اليه
اياد : مالك زعلتي ليه مش انتي بتحبيني
شذي : اه بحبك بس................
اياد : بس ايه سكتي ليه اتكلمي يا شذي
شذي؛ خايفه يا اياد خايفه اوي
اياد : خايفه من ايه حد عندو اعتراض علي ارتباطنا
شذي : لا بس انا خايفه توجعني خايفه بعد ما مسكت ايدي تسبني في نص الطريق و انا مبستحملش الوجع كرامتي مش هتسحمل اشوفك مع غيري واسكت
اياد بتفهم : حبيبتي صدقيني من ساعة ما شوفتك خلاص لا تانيه ولا تالته انتي وبس و وعد عمري ما هجرحك ولا هاجي علي كرامتك أبداً.. انا بحبك يا شذي
شذي : وانا بحبك اوي
نظر لعيونها ثم اقترب منها و قبلها قبله رقيقه علي شفتيها انصدمت و ابتعدت سريعاً
شذي بتوتر : ا ا إياد إيه ده؟
اياد بضحك ؛ ههه ايه فصلتيني و بعدين هو ايه ده هو انا لحقت
شذي بخجل : انت قليل الادب علي فكره
اقترب اياد مره اخرى : بجد طب ليه بس
وجاء ل يقبلها مره اخرى ابتعدت سريعاً
شذي : لم نفسك يلا ندخل
اياد بسخريه : والله وجت اللي تقولي لم نفسك
شذي بدلع : بس بقي يلا ندخل
اياد : يلا يا آخر صبري والله شكلك انتي اللي هتخلصي القديم والجديد
ضحكت شذي : ههه ان شاء الله بس ماتقطعش انت بس
دخل الاثنين
فهد : طمني يا اسد
اياد : اطمن
ركضت شذي سريعاً
فادي : عملت ايه البنت اتحولت من الضحك والهزار وقطه مشاكسه للخجل و الكسوف
اياد يضحك : ههه مالكش فيه 😜
ضحك الجميع قطعهم صوت امير في المايك
امير 🎤 : بعد اذنكم انا بس عايز اقول كلمه لأختي وحبيبتي احلي عروسه سلمي انتي مش مجرد اخت انتي صحبتي انا لسه فاكر كل ذكره من يوم ما اتولدتي لحد النهارده.. ارق و احلى بنوته بجد فرحان علشانك جداً ربنا يسعدك يا رب و الاغنيه دي اهداء مني انا و المجانين دول
واشار علي شذي و مروان نزلت سلمي وذهب إليه وضمته و جاء مروان و شذى أيضاً و ضموهم
امير : حسابوا بقي.. خد مراتك العيال دول رخمين اوي
مالك بضحك ؛ ههه هتغني إيه
شذي : استنا هتتفاجا
ضم مالك سلمي وذهب امير وجلس يعزف البيانو و مروان علي الجيتار و شذي تستعد للغناء
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
شذي 🎤 : لا اد كده الموضوع عايزله قاعدة باينله
شكلك بقي من النوع اللى مافيش تاني منه
متفصلاي ومبعوتالي نزلالي انا من الجنة
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
سر جمالك ايه, ما هو انتي مش طبيعية
قوليلي اصلها ايه, جيناتك الوراثية
اول ما شوفتك, علي طول خطفتك, وانا يعني ليه هستنى
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
كل ده كان, ترتيب إلهي ولا زمان, انا كنت داعي
عمر ما حد, لفت انتباهي زي ما انتي عملتي
ربنا بس, هو اللي رايد ان الحظ, يضحكلي جامد
اتجننت, والله وارد اكيد بسببك انتي
ضحكتك, سر السعادة انتي فيكي, كل حاجة
نفسي فيها وبزيادة عن اللي بحلم بيه
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
بداء الشباب🕺 و 💃البنات علي الصعود للرقص ومالك يمسك يد سلمي ويرقص معها وهو يحرك شفتيه مع الاغنيه و يشرير عليها كأن كلتمتها توصف ما يشعر به كانت سلمي في قمه السعاده
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
شذى🎤: ياللي بعيونك دول, عملتي اجمل عمله
قلبي وقع مقتول, اول جريمة متكاملة
عايزة الحقيقة, انتي بريئه ده كله ده بإرادتي
انا قلبي ده ابن حلال, لو اعدلك في ميزاته
شوفي حظه حلو ازاي, انك دخلتي حياته
ولمعلوماتك, هقلب حياتك َوانا برضه ليا طريقتي
انتهت الاغنيه بحضن بين شذي و سلمي بعد مرور وقت من الكلام و الدموع وحزن حقد و فرح
انتهت مراسم الزفاف ذهب الجميع اصر مالك علي البقاء هذه الليله ب الفندق والرجوع للبيت باليوم التالي ذهب الجميع و صعد مالك وسلمي إلى غرفتهم...
تقف سلمي مرتبكه اقترب منها مالك وضمها من الخلف
مالك : حبيبتي مالك واقفه مرتبكة ليه
سلمي
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية