رواية خادمة العشق الفصل السادس عشر بقلم رنا احمد عماد
رواية خادمة العشق الفصل السادس عشر
في الاوتيل ...
في غرفه ادم وامل...
كانت تنظر إليه امل بغضب شديد .
/مش هسيبك تاذيه وزي مكنت السبب في انك تتدخل السجن زمان هدخلك فيه دلوقتي كمان ي ادهم الكلب .
لتنقض عليه امل وهي تحاول أن تأخذ المسدس منه كانت تعافر بكل ماوتيت من قوه كان قلبها يشعر وكأنه يحمي من ملك القلب ليفتح ادم عيناه تتدريجيا بعد انتهاء المخدر الذي أعطاه لها الطبيب ليصعق من ذلك المشهد لينقض عليه بكل قوه مهمها كان هزيلا فالراجل مهما أن كان ضعيفا عندما يأتي الأمر الي شرفه يتحول الي وحشا غاضب لينقض علي ادهم ليسدد له اللكمات بغل وغضب لياتي أمن الاوتيل ليلقي القبض علي ادهم ويذهبون معهم ادم وامل لشهادتهم ...
في أحدا المناطق الخاليه ...
كان يقف عبده بعدما استاطعت عفت أن تاخدعه لتواعده في ذلك المكان ولكن ملاقاه كانت الصدمه لينكمش خوفا مما يراه .
بدر بغضب وتوعد /انت بقا عبده غريبه شكلك مش راجل زي ما بتقول .
عبده بارتجاف وخوف /بدر باشا .
بدر بغضب وتوعد/ايوه انا جوز البنت الي انت دمرت حياتها وخليتها عايشه في عذاب وخوف طول الوقت وانا بقا هدفعك التمن غالي اوي قاسم .
قاسم بجديه/اوامرك ي بدر باشا .
بدر بخبث ومكر/خود الدكر علي المخزن علشان نهايه يعرف أن الله حق .
في القسم ......
كانوا يجلسون ادم وامل لمتابعه التحقيق .
الظابط بحده/بس اظن ان المكالمه الي كانت بينكم ي مدام امل في نفس اليوم بتقول أنه فيه علاقه بينكم .
ادم بغضب جحيمي/علاقه ايه ي حضره الظابط متحاسب علي كلامك .
الظابط بجديه /الكلام ده مش من عندي ي ادم بيه ازي هو عرف مكانكم وازي اتجرا علي الدخول ومحاوله قتلك حضرتك اسمع المكالمه الي متسجله علي تليفون مراتك .
.
وبالفعل قد شغل الظابط تسجيل المكالمه كانت تنظر إليه امل بارتجاف وخوف اما هو كان ينظر إليها بوجع وكسره ومراره بداخله يسمع كلماته لها بحرقه والوجع الأكبر هو أنها تستقبل كلماته واعترافه بعشقه لها بصدر رحب حقا فلافائده سيظل مافعله بها جرحا ينزف في داخلها فبالفعل قلبها سيصبح عدوه طول الوقت فقد حان وقت الفراق ......
من ام القسم ...
كانوا يسيرون الي السياره لتتحدث هي بارتباك .
امل بارتباك شديد/ادم انا .
ادم بوجع وكسره/انا مش عايز اسمع حاجه منك انتي مش محتاجه تتديني مبرر لاي حاجه بتعمليها انا ولاء حاجه بالنسبه الك مجرد وحش دمر حياتك وقضاء عليها وخلاص كل حاجه انتهت انا كده كده مسافر بره وهطلقك واسيبك تعيشي حياتك براحتك يلا ليقاطعه هاتفه ليفتح الهاتف سريعا ليرد بفزع /بتقول ايه ي امير انا جاي حالا ...
في المخزن ....
كان يقف بدر وهو ينظر إلي عبده الذي تلجمه الحبال وتقيده علي السرير بقوه ليصرخ بفزع .
/انتوا عايزين مني ايه وهتعملوا فيا ايه .
بدر بخبث ومكر /ابدا عمليه صغيره قد كده هتخليك تبص في الارض كل مانشوف بنت حلوه .
عبده بفزع ورعب /قصدك ايه.
بدر بغضب /قصدي الي فهمته ي روح امك علشان بعد كده تبقا تعمل دكر ونشوف نفسك علي بنات الناس انا هخليك تعيش زي الحرمه في البيت .
عبده بفزع وصراخ /لا لا اقتلني بس متعملش فيا كده اقتلني احسن .
بدر بغضب /مانتا كده كده مين قاسم خالي الدكتور يشوف شغله .
قاسم بجديه/اومراك ي باشا .
في المستشفي ....
كانوا يقفون جميعا خارج غرفه فريال .
بسمه بطيبه وبراءه/اطمن ي امير إن شاء الله هتبقا كويسه .
امير وهو يحدث ذاته بضيق /اه لو تعرفي هي كانت عايزه تعمل فيكي ايه انتي بجد ملاك ي بسمه .
هند بجديه /ربنا يقومها بالسلامه ي عامر .
عامر بحزن شديد/معقول تكوني بتتمني ليها الخير بعد كل الي عملته فيكي ي هند .
هند بابتسامه وحنان/ربنا هو الي بيزرع جوانا أننا نسامح لما يكون الي ظلمنا محتاج المسامحه .
الدكتور بحزن /مدام فريال عايزه حضراتكم جوه .
عامر بلهفه /خير ي دكتور طمني .
الدكتور بحزن /للاسف ي عامر بيه مفيش فايده عن اذنكم .
ليسرعوا جميعهم الي غرفه فريال ....
في الداخل ...
كانت تنظر إليهم فريال بدموع وحزن وعتاب لذاتها لتتحدث بالم ووجع ..
/طبعا انتوا دلوقتي هترتاحوا مني عندكم حق بعد الي شوفتوه علي ايدي انا مرحمتش حد في الاول دمرت حياه ولادي وبعدين احفادي هند سمحيني ي هند انا ظلمتك وحرمتك من ابنك ودمرت حياتك ادم سمحيني ي حبيبي متصدقش اي كلمه انا قولتها علي امك ي حبيبي امك اشرف ست في الدنيا انا الي ظلمتها غروري وانانيتي ي ابني كانوا دايما مخلين الشيطان هو الي يحركني سمحني ي امير سمحيني ي بسمه وانتي ي عفت انتي وبدر سمحوني سمحوني كلكم كلكم انا خلاص رايحه اقابل ربنا وهو اكيد هياخد حقكم مني هو الحق العدل ليخرج السر اللالهي لتنتهي حياه فريال بكل ذلك الشر .
ادم بدموع وندم /سمحيني ي امي سمحيني انا اسف كان غصبن عني اني شكيت فيكي وصدقت كل الي اتقال .
هند وهي تحتضنه بدموع /انت ملكش ذنب ي قلب امك والله ماليك ذنب خلاص ي حبيبي كل حاجه هتتعدل انسا ي ادم انسا ..
كانت تنظر إليه امل بدموع وحزن فبالفعل قد تأكدت من شكوكها من أنه يخفي شيئا وراء شخصيه ادم نصار الغامضه كانت تشعر أنها تريد احتضانه والتخفيف عنه فبلفعل قد خفق قلبها ليعلن عصيانه عليها لتعلن عشقها له ...
في شقه كمال ....
كانت تقف سميحه بغضب شديد .
/اسمعي ي بت انتي انا مش هسيبك تتضيعي نفسك الست خلاص ماتت انسي عائله الدميري دول خالص احنا مش قدهم .
كمال بغضب /انتي بتقويلي ايه ي وليه انتي عيزاها تتطلع من المولد بلا حمص وبسمه وعفت يبقا هما الهوانم وبنتك تفضل كده .
سميحه بغضب /بقولك ايه ي كمال انت ميهمكش الا نفسك وبس انا مش مستغنيه عن بنتي .
ملك بغل وحقد /ابويا عنده حق ي امي مش بعد كل الي عملته هتطلع كده من غير اي حاجه ادم عارف أن فريال هانم هي الي دبرت موضوع التحاليل وزورتها يعني انا ماليش علاقه هعمل قدامهم أن الغلبانه المنكسره وساعتها هفضل مزروعه جواهم وأكمل الي ابتديته .
في فيلا الدميري ...
في غرفه امير وبسمه ...
امير بغيظ /ي بسمه ارتاحي من فضلك انتي ناسيه الي في بطنك انتي تبعتي كتير اليومين دول .
بسمه بدلع /انت خايف علي الواد ولا علي أمه .
امير وهو يقبلها بعشق /أمه دي روحي الي عايشه جوايا .
بسمه بعشق /وانا بعشقك ي امير ي احسن راجل في الدنيا كلها ي ضهري وسندي الي عايشه في ضله وحماه .
امير بعشق /وانا بعشقك ي روح امير .
ليغرقوا سويا في بحور عشقهم ❤️❤️❤️❤️❤️.
في غرفه بدر .......
كانت تجلس عفت داخل أحضانه ليقبلها بعشق وسعاده .
/الف مبروك ي نور عيني بقيتي حرم بدر الدميري رسمي .
عفت بخجل شديد/الله يبارك فيك ي حبيبي ي احلا حاجه في حياتي كلها ي راجلي الي عايشه في حماه .
بدر وهو يقبلها بعشق /بحبك ي عفت بحس انك بنتي الي كبرت علي ايدي .
عفت بابتسامه حنونه /طبعا بنتك وانت اماني وضهري وحمياتي مبقتش اخاف من اي حاجه من ساعه مبقيت مراتك ي بدر .
بدر بخبث وغمزه /انا بقول بعد الكلام الحلو ده نعيد الي كنا فيه تاني .
عفت بضحكه عاليه/هههههههه .
في الاسفل ....
كان يجلس ادم وهو يدون بعض الملفات الهامه لتقاطعه امل بارتباك شديد /انت فعلا هتتسافر .
ادم بلا مبالاه واستفزاز /إن شاء الله هسيبك تختاري بس ي ريت تختاري صح كفايه انا وادهم ..
امل بغيظ شديد/اولا مكنش فيه بيني وبين ادهم الزفت ده حاجه خالص ثانيا سعادتك انا مخترتاكش انت اتفرضت عليا بسبب جريمتك في حقك .
ادم بغيظ وحده وغيره /واضح أنه كان عجبك وهو عمال يتغزل فيكي وعلي العموم خلاص جريمتي هكفر عنها واسافر واطلقك اترتاحتي .
امل بضيق وحزن / تمام ممكن اعرف البنت الي اسمها ملك دي انت خليتها هنا ليه انا دخل عليك شويه الطيبه الي عملتهم لعلمك بقا البنت دي خبيثه وبتخطط ل مصيبه لينا .
ادم بخبث ومكره المعتاد /وانتي فكراني أهبل ولا عيل صغير انا فاهم كويس الي بتحاول تعمله وهندمها ندم عمرها امير أصله غلبان انا بقا الي هعرف اطلع القديم والجديد علي البت دي لينادي بعلو صوته عليها /ملك ي ملك .
ملك بخبث ومكر وهي تمثل البراءه /نعم ي ادم بيه تحت امرك .
ادم بخبث /معلش ي ملك فيه ورق مهم تحت في اللاوضه الي تحت وانتي عارفه انها مقفوله من زمان معلش ممكن تشوفي فيها الاوراق .
ملك بغيظ وحقد بداخلها /كمان هتشغلوني خدامه بس معلش لازم احقق الي في دماغي باي تمن احممم تحت امرك ي ادم بيه .
امل بغيظ وحده /شوف شوف الي بمائه وش بريئه اوي مش كده بعد كل الي عملته ادم انت محضرلها ايه .
ادم بمكر وخبث/هتعرفي حالا ..
في الغرفه ..
كانت تبحث ملك عن ذلك الاوراق بذهب لتلمع عيناه بانتصار وخبث وهي تمسك ذلك العلبيه الذهبيه لتنظر إليهم بسعاده وخبث /ايه كل الدهب ده ههههه والله ووقعتي واقفه ي ملك انا لازم اخبيها .
لم تعلم بأنها تظهر أمام ادم وامل في ذلك الشاشه فقد وضع ادم ذلك العلبه الذهبيه لتقع هي في ذلك الفخ لتلتقط الكاميرات ذلك الفيديو ليمسك ادم هاتفه ليبلغ الشرطه عنها باتهمامها بالسرقه.
بعد بعض الوقت ...
كان البوليس يصطحبها لتصرخ بدموع وانهيار /سيبوني انا معلمتش حاجه سيبوني حرام عليكم سيبوني مش دي هتكون نهياتك ي ملك مش دي النهايه .
اميربحده/اظن كل حاجه واضحه ي حضره الظابط انا عايز يتعمل معاها احلا واجب .
الظابط بجديه /اطمن ي امير باشا هنخليها تندم علي اليوم الي اتولدت فيه .
قاسم بحزن ووجع/انتي الي عملتي في نفسك كده كنت مستعد اعمل علشان اي حاجه بس انتي الي اخترتي النهايه دي ي ملك ..
بسمه بدموع وحزن /هي الي عملت في نفسها كده حتي بعد كل الي عملته فيا صعبانه عليا اوي ي امير.
امير وهو يحتضنها بعشق/علشان انتي بريئه وطيبه ي روحي .
عفت بدموع/ربنا يتولاها بقا ويسامحها .
في شقه كمال ....
كانت تصرخ سميحه وهي تمسك ب كمال بعدما حدث في ملك .
سميحه بغضب /هقتلك ي كمال انت الي عملت كده في البت انت الي ضيعتها .
كمال بدموع وكسره/سببيني بقا انا مش طايق نفسي .
سميحه بغضب جحيمي وهي تمسك بالسكين /هقتلك ي كمال هقتلك انت الي ضيعت بنتي لتغرس السكين بغضب وكره في قلبه ليسقط علي الارض جثه هامدة ليجتمع جميع الجيران ليصعقوا من ذلك المشهد ليطلبوا الشرطه ليلقون القبض عليها وياخذون جثه كمال ....
بعد مرور شهر ......
في فيلا ادم وامل ...
في الحمام ....
كانت تغسل امل وجهها بعدما اتت بكل مافا معدتتها لتنظر امامها بصدمه هل بالفعل قد حدث لتتضع يدها علي بطنها وهي تبتسم تلقايئا واخيرا قد عثرت علي شي يقربهم من بعضهم لتسرع الي الدكتوره لتتاكد من ذلك ..
في الاسفل ....
في غرفه مكتب ادم .....
كان يقف ادم وهو يعد شنطته للسفر .
هند بدموع /خلاص ي ادم هتسافر فعلا .
ادم وهو يقبل يدها بحزن /ايوه ي امي .
هند بدموع ووجع/ي ابني امل بتحبك صدقني متدمرش كل حاجه ي ابني .
ادم بتنهيده وجع /لا ي امي أمل مبتكرهش حد قدي انا لازم أخرج من حياتها لازم أسيبها للشخص الي يستاهلها ويعرف يقدرها سلام ي امي علشان لازم الحق ميعاد الطائره ....
في عياده الدكتوره ....
كانت تنظر الدكتوره باستغراب الي امل بعدما تم الكشف عليها لتتحدث امل باستغراب .
/خير يادكتوره فيه حاجه .
الدكتوره بجديه /هو حضرتك جايه تكشفي حمل ازي وانتي لسه بنت بنوت .
امل بصدمه /بتقويلي ايه .
يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية خادمة العشق" اضغط على اسم الرواية