Ads by Google X

رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السادس عشر 16 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السادس عشر   بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السادس عشر 

اياد بضحك.... كلمه دي بتاعت عز بس هو في ايه
الاء... لا لا فكك يلا علي المطبخ يا ولاد
عمار واياد... حاضر ياماما  وبصو لي بعض وضحكو
الاء.. مامامين يا شحط منك لي
اياد....  ما ما انتي ياروحي
الاء....  ياغتي كميله   كتك مو
عمار....  وانا يا ماما
الاء...  ما تانشف ياض منك لي 
شاديه ونجاة بضحكو عليهم  ودخلو المطبخ 
الاء....  مين يعرف يعمل السلطه
عمار....  انا
الاء....  يلا  اعمل دوله وانت يا اياد  تعال اعمل معايا
اياد...  اشطا
عمار.... سمعت انك صوتك حلو متغني
الاء.....مين قالك
ايادضحك...مش انا
الاء....  والله
عمار...يلا غني
الاء....  بلاش
اياد.... غني يا جزمه
الاء... ما بصراحه اللي في دماغي دلوقتي مهرجان بغني  وضحكت
عمار بضحك.... مهرجان ايه  قولي مش مهم 
اياد... لو عز هنا كان فرح 
الاء بضحك... بس متتريقوش
عمار واياد.... حاضر
الاء..... اسواح عمري ماتسواح اخواتي ف ضهري بد*بح انا موتي لما اجي اتكلم حد يجي في وشي و يشوح اخوك محدش ليه خير عليه دا يمكن هوا اللي ليه لو قابلك حد مش طايقني هقولك مش طايقني ليه علشان انا حته تقيلة ف البلد 
اياد بضحك... ياود يتقيل كملي
الاء بضحك... بيلقبوني باسم الاسد
عمار بضحك... وسعت بس حلو كملي
الاء بضحك.... لو كله مات انا الثبات عملت اسمي بدون علاقات
اياد بضحك وبص لي عمار... والله يبني ماحد يعرفها غيرنا بس كملي
الاء بضحك.... سوري خاطب ومش محتاج لبنات قولي مين دول رئدلي كله هت ال واد دا اخرسلي بوقه
عمار بضحك...  اختي شبح ياناس 
الاء.... سودا عليكم السنة ديه يا جيل دا كله عاوز تربيه
عمار.... الله ليه كده اللمبي 
االاء.... ارفضلي الديل مش مستوايا سلطان انتاج لوحده كفايه
اياد.... من عيني حاضر  بس هومين سلطان دا
عمار...  ونعمه ما عارف وياعم هو في ديل  اساس كملي يبنتي
الاء... الصنع شيك ف نفسي اوي بيه بعمل عظمه ب ٥ جنيه
عمار بص لي اياد.... كريمه اووي البنت دي بتعمل  عظمه بس ب5 جنيه 
اياد....ياااا 5جنيه بس دا عم ابراهيم اخر مره قالي ب100 روحي الله يباركلك  
الاء...  يجي غيري مش هيجي زي 
عمار... اكيد طبعا 
الاء.... مش عمر دياب لاكن تملي مش هضبه بس انا مشورع ينجح بالغظمه والتأني
اياد.... مش فاهمه بس  انتي صح
الاء..... مش مليونير لاكن عايشها مش صايع بس اقوم بجيشها
عمار... انا لسه حايش عنك هنكدب
الاء.... انا دوله واحده الي بنافسها ناسا والناس اللي منها
اياد...  بصي انتي تمام وبعدين ايه اللي حصل
الاء.... اصاحبي خطر تاكل الظلط العين علينا ومين قدنا
عمار بص لي اياد..... اللي هو احنا.يعني
اياد بص لي الاء...طب يا سيدي شكرا 
الاء.... ممنوع دخول وسطنا ناس شيك اصل الشياكه موجوده كدا كدا
اياد...لا لا لا بتكسف
الاء.... ماتهزرش ماتكترش مش قد بعد فماطلتفش
عمار.....  لا هتعالي صوتك عيب كده   وبعدين وسعت اووي  
الاء ضحكت جامد...    احيه مش قدره  فضالو ضحكو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند القصر
شهد...  انت مش هتدخل
زياد...  لا  عشان شغل 
شهد... ياعم بكره يلا
زياد...  لزم اظبط عشان  جدو قالي الاجتماع  بتاع الوفد لزم احضر في
شهد....  طيب كول حتي
زياد....  لما ارجع يلا  بقا وكولي انتي  يا قلبي
شهد....  حاضر خالي بالك من نفسك
زياد...  علي الله  باي
شهد... باي
  ودخلت القصر
شهد...  السلام عليكوو
شاديه ونجاة.....   وعليكم السلام
شاديه... يلا اطلعي غيري عقبال ما يجيبو الاكل
شهد...  مين دوله
نجاة...  الاء وعمار واياد
شهد....  اممم تمام  وطلعت
هدير  وعاصم.....  السلام عليكم
نجاة وشاديه...  وعليكم السلام
نجاة...... يلا اطلعو غيرو  عقبال  ما العيال يخلصو
هدير...  مين يا تيتا
نجاة..  اياد وعمار والاء
عاصم...  هو عمار هنا 
شاديه...  اه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد وقت كله كان جه معاد زياد
محمد... الو
ملك بميصه... الو ايه انا زعلانه منك كل دا ومتكلمنيش ماوحشتكش
محمد.... اكيد طبعا
ملك... طب ايه
محمد...احتمال اجيلك بكره 
ملك...طب متيجي دلوقتي
محمد...مش هينفع 
ملك....عشان خاطري
محمد بعصبيه.... قولت ايه 
ملك... خلاص يروحي اعصابك 
محمد.... تمام اقفلي  عشان بينادوني وقفل في وشها 
محمدمع نفس والله  مسيرك تباني علي حقيقتك  وراحلهم
نجاة... اقعد يلا اتعشا
محمد قاعد وبص لي الاء بقرف
هدير.... صحيح يا حمو  هو انا لزم احضر اجتماع بكره
محمد... اها لزم يا حببتي
هدير.... اممم  تمام
الاء همست  لي اياد.... هو زياد هيتاخر من كده
اياد....  كلمته قال هيتاخر.شويه
الاء.... ربنا يقويي
شهد...صحيح يا لولي زياد بيقولك متنسيش ال علاج بتاعك  وتاكلي كويس  وشحني فونك عشان مقفول رن كتبر  عليكي
الاء...... حاضر
عاصم... علاج ايه يابنتي
الاء..... فيتامينات يا بابا عادي
عز....  عشان الاخت بيجلها اغماء بسبب مش بتاكل كويس وراح مسك بوقها حط  الاكل  يالا كلي
الاء وبوقها ماليان.... انت عبيط  وفضل تكح 
عز بضحك....  عشان انتي عماله تقلبي في الاكل
الاء....انا باكل علي فكره 
محمد....سبها تطفح هي  
الاء.... اهو هو اللي بيبداء عشان متجيش تزعل في الاخر 
محمد.... ازعل من مين محدش يقدر يزعلني اساسا انتي هبله ابت
عاصم.... عيب كده بقا احنا علي اكل
الاء... يا بابا يجر شكلي ورجع يقولي انتي  وقلدتو وطخنت صوتها  انتي بتتعدي حدودك  انتي عايز تتربي  وانا مجتش ناحيته اساس
محمد.....احترامي نفسك انتي بني ادم  بارده
عاصم..... عيب  كده انتم الاتنين  احترمو وجودي حتي
الاء باسته من راسه وايده.... انا اسفه يابابا 
عاصم  بصلها وفتكر مجدي وفرح بتربيته.... لعب في شعرها ولا يهمك يا بنتي ربنا يحفظك 
محمد  جز علي اسنانه من الغيظ.....  
اياد..... صحيح داليدا تعبانه مش هتقدر تحضر الاجتماع
محمد....ازاي  دا بكره  اجتماع مهم مينفعش
عاصم بص لي محمد ان واحده تعبان وداليدا معروف انها جد مش بتتدلع.... مالها يا اياد.... تعبت فجاءه ومش راضي تقولي مالها وطلبت تاخد يومين بس اجازه 
محمد... تقدم استقاله احسن 
عاصم.... وانا موافق يا ابني   واديها اسبوع اجازه لما تبقا احسن  
محمد....انتم بتتكلمو ازاي دا شغل مش لعب عيال لزم تكون موجوده
عاصم.....بيقولك تعبانه وبعدين ما انت عارف داليدا  من اشطر البنات اللي في شركه ومتنساش فتره اللي كنت مسافر فيها كانت هي اللي شايل شغلك كتر خيرها اساس وما كانتش بتاخد اجازه  مفروض حضرتك انت اللي تديها من نفسك مش هي اللي تطلب
محمد.... وبكره هنزفت ايه 
عاصم....  وتكلم عدل  وانا هتصرف
الاء.... ينفع اجي معاكم انا 
محمد.... قابل هنلملم احنا بقا
عمار.... ليه بالعكس الاء شاطر 
محمد... انت تعرفها انت مشوفتهاش غير مرتين
الاء بقرف.... ميرسي يا عمار  كلك زوق 
عاصم بغيز من تصرفات محمد.... طب واللهي فكره تمام انا موافق وانت يا اياد فاهمه  الشغل ومطلوب ايه منها  
اياد... تحت امرك يا جدو
عمار... وانا برضو لو احتاجتي حاجه هساعدك
محمد..... دا هزار صح انتم بتهرجو اكيد
عاصم..... ولد انا مش عيل معاك 
عمار... انت مكبر الموضوع ليه 
محمد... اسكت انت وبص لي عاصم  يا جدو انت بتتكلم في صفه كبيره مع ناس كبيره  اقوم احطلهم دي
وشاور علي الاء
الاء بصتله بتحدي... جدو ينفع ارد عليه
عاصم حاول ميضحكش.... يااابنتي قطعته الاء
الاء.... مالها دي لمو اخذه قالولك متكبره ولا شايفه نفسي ولا بشرب ولا بتات ستات   دا انا اشرف اي حد  والحمد الله  عارفه ربنا 
محمد.... انتي تقصدي ايه  
الاء رفعت كتافها بطفوليه ....  شوف انت بقا 
كلهم ضحكو 
محمد.... تمام انا موافق ووريني بكره بقا هتعملي ايه 
الاء.... م.... قطعها عز وهمس ليها..... انتي مش قولتي  هنروح  نزور  باباكي ومامتك واخوكي 
الاء تنحت وضربت جبهتها.... احيه انا نسيت 
عاصم.... مالك يبنتي
الاء بتوتر.... احم معلش يابابا مش هجي  
محمد بضحك سخريه..... ما قولنا بلاش  مش قدها 
عاصم.... ليه يبنتي متخفيش  الموضوع مش صعب 
الاء... مش عشان كده 
محمد.... اومال عشان ايه  فشله مثلا
الاء...ليه اتبدلت بيك
عاصم ضحك....   طب لو قولتلك عشان خاطري
محمد..... جدو ماتنفعش   دي  اساسا ب اسلوبها ا تخسرنا الصفقه
الاء بتحدي.... طب تصدق وخالق الخلق لا  انا جي وهوريك دي هتعمل ايه 
عاصم..... وانا وثق فيكي
محمد... دي ما بقتش شركه  وساب الاكل وقام
الاء بصت لي  عاصم... سيبك منه انا وعد هشرفك 
كلهم  ضحكو 
عز.... الله يخربيت فقرك
اياد....  انتي مصيبه
عمار.... شكلي هخسر محمد بسببك  
الاء....  انا دا انا غلبانه المهم  بس  خلص الاكل وهعملك قهوه وانت تعرفني كله حاجه عشان االادرفه ده مايفرحش فيا
عاصم....  متخافيش هو بيحب يكبر الموضوع 
الاء.... ربنا يستر
عز... وانا طيب
الاءهمست... هخلص الاجتماع  ونروح نشوف اللي شبهي متخفش
نجاة....  انت ايه يا عز
عز.... هااا 
الاء....   عايز قهوه هو كمان يا عمتو
عز.... اها بالظبط
هدير.... متخافيش يا لولي وانا برضو معاكي بكره
عمار... وانا برضو مع ان موضوع ميستهلش بس متخافيش قبل ما امشي هفاهمك علي شويه حاجات 
الاء....  طب واللهي انت كده في قلبي ورسمت قبلب ب ايديها
كلهم ضحكو 
تسريع الاحداث
اياد وعمار قتعدو مع الاء وفاهموها كل حاجه وهدير ساعدتها في تفصيل صغيره   وتفجاءه بنها  عارفه حاجات  كتيره  وزياد كالعاده جه باليل اطمن علي الاء صحيت   وحست بي وجهزت الاكل وحكتله اللي حصل 
وعده اليوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هما قاعدين بيفطارو
عاصم..... الاء  في حاجه  معرفتهاش
محمد ضحك بسخريه...
الاء بصتله بقرف...  لا بالعكس  اخواتي  فاهموني
زياد....  لا متخافوش الاء شاطر جدا
الاء...  ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منكم كلكم 
زياد.... ولا منك يارب
هدير...  طب يا لولي يلا نطلع نجهز 
الاء...  اشطا يلا
  كلهم جهزو   اياد اخد بعدو وراح الشركه وزياد  وصل شهد كليه وهيروح علي شركه وعاصم راح   وفضل هدير ومحمد والاء
محمد كان وقف قدم عربيته   بيكلم حد 
هدير والاء رايحين  يركبو العربيه بتعت هدير
هدير....  ياختاااي هو دا وقته
الاء...  ايه مالك
هدير....  لا كالعاده العرببه بايظ
الاء....   خلاص تعالي نركب تاكسي
هدير....  لا استني  وراحت لي محمد
هدير...  حمو حبيبي
محمد بص ...  طيب تمام بعدين نتكلم  وقفل الفون    ايه ياروحي
هدير...  ينفع طلب صغنن قد كده🤏
محمد...  انتي تؤمري  ي حببتي
الاء كانت وقف من بعيد ومن جوها...  كتك البلاء فيها ايه لو كنت كويس  كان زمان القصر دا جنه بدل ما انت مخلي بالنسبالي جهنم  يلا مافيش حلو بيكمل 
عقلها.... احمدي ربك انهم بيحبوكي   لو كانه  كلهم زايو استحال كنتي هتقعدي  ومنكدبش علي بعض انتي مالكيش حد غيرهم دلوقتي   
الاء...  حتي الو كده برضو مكنتش هقعد  لان مش هقبل  اقعد مع ناس مش حباني 
عقلها....  طب ما محمد مش بيحبك
الاء.....  لا دا مش حبب نفسه اساسا  متهيقلي اللي زاي دا بيشتم نفسه باليل
عقلها....  تصدقي او بضرب نفسه  ياتر البنات اللي بيتعامل معاهم بيستحملو ازاي
الاء....   تلاقي بنات مهزقه زايو 
عقلها...  اكيد  ياترا هدير بتقوله ايه
الاء....  مش عارفه اها انا خايفه اووي منه 
عقلها.... ياستي علي الله 
الاء...   ونعمه بالله صح انا اسبها علي ربنا
قلبها..  بس اي رايك مش شكله حلو
عقلها....  جرا ايه يا مهزق هو دا وقته 
الاء....  لا سيبك من كده حلو ايه دا  عمري ماشوفته ضحك
قلبها....   بس شايفه عضلاته
عقلها....  اها اللي بيمد ايدو بيها عليك يا مهزق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدير ..... ينفع توصلنا معاك عربيه عطلنا
محمد... الزفته دي استحاله اركب معاها
هدير.... معلش عشان خاطري 
محمد...تعالي انتي وهي تركب اي زفت علي دماغها
هدير....ايووه دا انا بقولك عشان خاطري
محمد....   تمام بس والله لو طولت لسانها همد ايدي 
هدير.... لا ما تخفش
محمد.... تمام  نديها  
هدير حضنه....ربنا بحبك
وراحت لي الاء
هدير....يلا يا لولي محمد هيوصلنا  معا
الاء لسه بتتكلم مع نفسها.......  سيبك منه دا  مهزق  قال عضلاته قال   
هدير شاورت ب ايديها  قصاد عنيها.... ايه انتي بتقولي ايه
الاء...  هااا
هدير....  سرحانه في ايه
الاء....  لا ولا حاجه معاكي يلا بقا نركب تاكسي قبل ما الاستاذ دا يسمعنا كلمتين شبه وشه
هدير ضحكت....   وتقولي مش سرحانه    
الاء....ليه في ايه
هدير... تعالي ياختي محمد هيوصلنا
الاء.... اشطا ايه لا طبعا 
هدير.... مافيش وقت يلا 
الاء.... يووه يلا
وراحو راكبو 
هدير جم محمد والاء وراهم
محمد.... اووف  العربيه  بقت راحتها تقرف
الاء..... عارفه يا هدير في ناس تروح  تفك جبها وتغسل العربيه و قلبك بالمره يكش تنضف
محمد....  مين دا اللي ينضف ابت  انتي
الاء.... العربيه  لو انت شايف حد غيرها عايز ينضف  دي ترجعلك وبعدين هو انت مالك انا بكلم هدير 
هدير لطمت علي وشها....بدايه مبشره استهدو بالله
محمد.... في ناس بارد اعدين في عربيتي 
الاء.... نفس الناس اللي بتسوق العربيه سبحان الله
محمد وقف العربيه مره واحده  الاء اتخبطت في وشها ورجعت تاني لي وره 
محمد ابتسم بشر وكمل...
هدير... ايه في ايه حصل 
الاء.... اهااا انت يا سوق البهايم انت في حد يسوق كده
محمد.... لو انا سوق البهايم انتي بهيمه
الاء..... بصتله وراحت سكتت
هدير.... انتي كويسه
الاء..... اها الحمد الله
وفضلو وقت  سكتين 
الاء طلعت توكه من شنطتها وكسرتها وحطت  براحه في ضهر محمد  
محمد حس ان في حاجه قرصته في ضرو بس طنش...
الاء.... فضل قد ايه ونوصل
هدير.... خلاص 10دقيق 
الاء.... تمام
وصلو
محمد.وقف العربيه ورجع بضهرو حس شك فب ضهرو... ايه دا 
الاء نزلت وشها وضحكت...
هدير.... مالك
محمد.... لا لا مافيش انزلو يلا
هدير... حاضر يلا يا الاء
الاء.... محمد 
محمد بصلها بقرف....ايه 
الاء  طلعت لسانه  ونزلت جري
محمد.... يا بنت ال***
ـــــــــــــــــــــــــــــ
الاء نزلت وبصت علي شركه لقتها كبيره جدا فوق متتصور  اكبر من القصر نفسه
الاء..  اللهم بارك كل دا شركه
هدير.... اها   وفي فروع تانيه بس دي الشركه الرئسيه
الاء... ماشاء الله 
هدير....يلا بينا 
الاء... لا لا انا خايفه اووي
هدير.... تخافي ايه  وانتي زاي القمر كده 
الاء.... انا واللهي خايفه  كمان من زياد لوشاف البتاع اللي لبسها دي كنت لبست  هدومي احسن (الاء كانت لبسه توب  ابيض وبليزر رومادي وجيب رمادي فوق الركبه ومنزله شعرها  وحطه ميك اب خفيف جد يمكن مش بين وشكلها  ياخد القلب)
هدير.... متخافيش
محمد  دخل الشركه وهدير والاء وراه
محمد اخد بالو واحد من المواظفين  بصص لي الاء  بغباء وبص لي الاء لقها عماله تبص علي شركه ومنبهره وفتحه بوقها ومش مركز مع حد
محمد بصلو  والمواظف في لحظه اختفا من قدمه وراج وبص لي  الاء
محمد... انتي اقفلي بوقك  دا
الاء اتكسفت.... احم
هدير... بصي كله مبهور بيكي ازاي 
الاء.... انا مكسوفه اووي
هدير...يبنتي كله لبس كده في ايه
الاء... انا مش كده 
هدير.... انتي لو شوفتي الوفد هتقولي انا ولا حاجه
محمد.... استنو هنا هجيب حاجه من مكتبي وجي 
هدير... تمام  معاش يا الاء ثانيه هسلم علي زميلتي وجيها
الاء.. متتاخريش طيب 
هدير...حاضر 
الاء لقت واحد بيقرب عليها  من جوها... مالو الاهبل دا بيبصلي كده ليه
الشخص.... اهلا   القمر دا مواظف جديد هنا
الاء بصتله بقرف ومردتش...
الشخص... مش باعكس علي فكره بسالك عادي يمكن نطلع هنشتغل مع بعض
الاء... لو سمحت خد بعضك وامشي من هنا
الشخص.... انا فريد وانتي
الاء.... امشي بكرامتك بدل ما امشيك من غيرها
الشخص.... افندم
الاء.... زاي ما سمعت
الشخص.... مسيرك يا حلو تحتاجيني
الاء....لا بقا دا انت مهزق وعايز تتهزق ونجيب ناس تهزقكك امش يلا من هنا 
الشخص... بيئه 
الاء... امك اسمها شفيقه 
الشخص.... انتي قليله الادب ازاي واحده زايك   تشتغل هنا  شاف محمد جي 
الشخص.... انتي مش محترمه بقولك متجوز تقوليلي وفيها ايه اتقو الله
الاء... نعم انت عبيط يلا  
الشخص....  فين اهلك ما انتي تلاقيكي ماشيه علي حل شعرك
الاء... ايه انت
محمد...  في ايه
الاء كانت مصدومه ومش فاهمه حاجه
الشخص.... يا استاذ محمد عماله تعاكسني وتعمل حاجات استغفرالله وانا بقولها متجوز ومافيش فائده 
الاء  عنيه دمعه  لان عارف محمد ماهيصدق او هيصدق فعلا هو مش بيطقها....
الشخص... وفي الاخر جي تقولي تعال البيت 
الاء.... ورحمه ابويا ما حصل هو جه وعاكس هزقته مره واحده  لقيته بي قطعه كلامها محمد
محمد.... وبيتها فين طيب  
الشخص....  معرفش انا طبعا مدتهاش فرصه تكمل انا راجل متجوز  
الاء..... وحيات ربنا ابدا   طي احلف بشرف مراتك انا قولتلك كده
الشخص.... شرف  ايه انتي تعرفي شرف يا  راح محمد مسكو من ياقه هدومه  ودا  بوكس  
محمد..... دي اشرف منك ومن عيلتك يا وس*خ 
دي اللي مشغلك هنا   والنهارده اخر يوم ليك هنا  
الشخص..  انا انا
محمد... ضربه تاني  بالبوكس  انت تخرس واياك اشوف وشك هنا  وشد من هدومه   اتاسف ورمه تحت راجل الاء
الاء  خافت وراجعت لي واره  خطوتين... انا انا مش عايزه حاجه
محمد بزعيق.... اتاسف 
الشخص بيتكلم بالعافيه... انننانا اس... ف
محمد شاور لل امن
الامن... افندم
محمد... طلعو برا من هنا ومشوفش وشه تاني هنا  ومحدش يدخلو بعد كده
الاء بصت حوليها لقت كله بيبص... اتكسفت
محمد اخد بالو....ايه في ايه كله واحد علي مكتبه وشد الاء من دراعها
محمد بهمس وبيجز علي اسنانه.... متلمي نفسك 
الاء كانت بتترعش ونفسها مش منتظم... انا انا واللهي ما عملت حاجه 
محمد بصله ودخلها مكتب..... ايه اللي وقفك معا
الاء بتهته... هو هو الي جه قدمي وانا رفض ارد عليه لما قل ادبه رديت عليه
محمد.... ايه اللي خالكي تسيبي هدير من الاساس
الاء... هي اللي راحت وسابتني والله 
محمد  بزعيق.... ومروحتيش معاها ليه
الاء اتفجعت... ورجعت لي واره
محمد... متردي
الاء....
محمد كان مديها ضهرو بصلها لقها بتعيط وكتم صوتها
محمد بيجز علي اسنانه... بتعيطي ليه  دلوقتي
الاءبعليط وشهقه.... واللهي ما قولتله حاجه  هو  اللي جه وانا هزقته  وهو مره واحده اتغير وبقا بيقول كلام مش كويس
محمد ادها مياه.... اشربي
الاء....لا شكرا 
محمد... اشربي عشان تبطلي عياط
الاء.... ما انا لما بعيط وشرب ميه ب ولحقت نفسها. محمد افتكر انها بتبقا عايزه ال حمام
محمد....خلاص 
الاء.... واللهي وراحمه بابا وماما انا مش زاي ما هو قال  
محمد.... عارف
الاء قامت فجاءه ومسحت دموعه بطفوله .... انت مصدقني يعني
محمد بصله وسكت...
الاء مدات ايديها.... شكرا
محمد بصلها بقرف... انا  ضربته  مش عشان خاطر عيونك عشان انتي للاسف  شايل اسم العيله
الاء بصتله بستغراب....  يخربيتك دا انت  ازاي كده
محمد.... نفس العلق اللي اخدها  قدمك ال زفت دا هدهالك
الاء.....  ما انا بقول ازاي  المتعجرف دا يبقا كويس كده  
محمد لسه بيقرب هدير فتحت الباب
هدير.... ايه اللي اتحكالي  دا
محمد... اسالي الهانم وبص لي الاء بقرف
الاء.... حكتلها
هدير...  انا اسفه  بجد مكانش ينفع اسيبك
محمد... مش هنفضل نواسي في حضرتها يلا 
وراح علي الاجتماع 
الاء...  قليل الا زوق وربنا 
هدير... معلش يلا
  لقو كلهم قاعدين  
عاصم... كل دا تاخير  
محمد... بسبب  الاهانم
اياد... لا احنا مع الوفد مش وقت  كده 
محمد بصلو وسكت وعينه جت في عين  زياد  نفخ  بزهق   زياد طنشه وبص علي الباب  لقي الاء دخل  ووشه اتغير وقام وراح ليها
زياد بهمس.... ايه اللي انتي متزفته لبسه دا
الاء.... انا 
زياد....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent