رواية روبنزل المغتصبة الفصل السابع عشر بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل السابع عشر
تقف سلمي مرتبكه أقترب منها مالك وضمها من الخلف
مالك : حببتي واقفه متوتره كده ليه
سلمي بتوتر : م م مفيش حاجه
مالك : طب تعالي نقعد
سلمي بخوف : لا لا انا كده كويسه
ابتسم ابتسامه صغيره ثم جعلها تنظر له و هو لا يزال يضم خصرها رفع يده و ضم وجهها و نظره إلى عيونها الخجله التي تحاول الهرب من النظر له
مالك بهدوء : عيونك بتهرب مني ليه ممكن تبصيلي
princessN
رفعت عيونها دون كلام و نظرت له وجدت في عينيه نظرت حب و حنان و لكن لم ينتهي توترها بل زاد
لاحظ توترها فشد علي خصرها بيديه لتلتصق به شعرت بأن الارض تدور بها و ان جميع اطراف جسدها ترتجف من اقترب منها إلى هذا الحد اصبحت انفسها تتعالتى مع نبضات قلبها و هي تشعر بجسده قريب منها و تخالطت انفاسها مع انفاسه...
شعر مالك بتوترها فابتسم و اقترب منها و وضع شفتيه علي شفتيها و هو يقبلها برفق مع مقاومتها له و محاولاتها بالابتعاد و لكن لا مجال لم يترك لها المجال للهرب منه إلى ان شعر باستسلامها له فاشتد في قبلته الي أن بادلته القبله سار بها وهو يقبلها بعض خطوات إلى أن وصلا للفراش جعلها تجلس وهو بجوارها ثم عاد يقبلها مره اخره وينظر لوجهها الجميل و هي مغمضة العينين فك يديه عن خصرها واصبح يمررها بين خصلات شعرها ذات اللون البندقي و اليد الاخره تحاول فتح سحاب فستانها..... بعد وقت طويل من الحب و الرومانسيه والغوص في بحور العشق ذهب الاثنان في نوم عميق
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___ .بقلمى_برنسسN
صباح يوم جديد استيقظ مالك علي صوت الهاتف كان المتصل إياد
مالك بصوت نائم📱 : ا الو
اياد📱 : لسه نايم كل ده
مالك 📱: عايز ايه يا اياد علي الصبح
اياد📱 : صبح؟ صبح إيه الساعه اتنين العصر هياذن و انت تقولي الصبح
مالك📱 : الساعه اتنين طيب بردو عايز إيه
اياد📱 : مش انا طنط رقيه مستنياك علي الغداء مش لو كنت رجعت البيت امبارح كان أحسن
مالك📱 : لا طبعاً كده أحسن وبعدين أول ليله عايزا تركيز ههه
أنهى كلامه بضحكه ماكره
ضحك اياد 📱: ههه يا صايع ماشي و ركزت يا اخويا
مالك بضحك 📱: ههه عيب عليك دانا مالك الحديدي
اياد📱 : طيب مبروك يا سيدي
مالك 📱: الله يبارك فيك عقبالك
اياد📱 : يا رب.. المهم يلا بقي العيله كلها مستنياكم علي الغداء
مالك📱 : ok ساعه ونكون عندكم سلام
اياد📱 : سلام يا اسد
ضحك مالك واغلق الخط و وضع الهاتف و نظرة ل تلك النائمة و هي تتوسد صدره بدل الوساده و تلف يدها حول خصره...
ابعد خصلات الشعر التي تخفي وجهها و بداء بتمرير يده بين خصلات شعره
مالك بهدوء : سلمي.. سلمي
بدأت سلمي فتح عيونها و هي تمدد جسدها بارهاق تشعر بصداع
سلمي بصوت نائم : انا فين
مالك بضحك : ههه في حضن حبيبك يا روح قلبي
نظرت له بدهشه و فتحت عيناها علي مصراعيها
مالك بضحك : ههه إيه النظره دي مخضوضه كده ليه
سلمي : هو في إيه؟
مالك يطلق ضحكاته الروجليه عالياً مده يده و سحبها إلى احضانه و هو يمسد علي شعرها برفق
مالك : ههه مالك يا حببتي انتي نسيتي انا مالك جوزك
سلمي بتوتر وخجل : احممم لا لا انا فكره بس اتخضيت
مالك بحزن مزيف : ايه هو انا اخوف اوي كده لدرجادي انا وحش
سلمي بسرعه : لا لا أبداً دانت جميل و شكلك حلو اوي
ابتسم مالك ابتسامه كبيره اضاءت وجهه خجلت هي كثيراً من تسرعها كيف تقول له ذلك...
لاحظ خجلها و اللون الاحمر الذي احتل وجنتيها ابتسم علي إثر خجلها فهي تخجل منه رغم كونها زوجته و رغم كل ما حدث بينهم لا تزال تخجل ان تنظر له او تمدحه مده يده و رفع وجهها لتكون مقابله لوجهه
مالك : مبسوطه انك معايا
سلمي بتوتر : ا ا اه طبعاً
مالك : متوتره ليه و خدودك دي بقت زي التفاح من كتر الخجل ولا شفايفك الي زي حبة الكريز
سلمي بخجل : مالك بس بقي بتكسفني
مالك : طب ممكن اقولك ربنا يخليكي ليا و متكسفيش
سلمي : و يخليك ليا بجد انا حاسه انك عوض ربنا ليا كان نفسي اقابلك من زمان قبل......
قطعها مالك
مالك : سلمي عايزك تنسي كل حاجه و اي حاجه واي حد يزعلك انسيه انسيه نهائي فكري في بكره فكري فيا انا وانتي فكري في المستقبل و بدل الأفكار اللي تزعلنا خلينا نفكر نسعد بعض و نستغل كل لحظة علشان نفرح وبس
سلمي : حاضر ممكن أقولك حاجه
مالك : قولي يا قلبي كل اللي في نفسك
سلمي : مالك انا.... انا بحبك
princessN
ابتسم ابتسامه كبير و ضمها ليه بشده فهذي اول مره تقول له هذه الكلمه دائماً ما يقولها هو لكن هي لم تقولها من قبل كان سعيد لدرجه ان قلبه اصبح يدق بصوت مسموع فك يديه من عليها ورفع و جهها
مالك بسعاده : و انا بموت فيكي بحبك يا سلمي
انهى كلماته وهو يسرق شفتيها بقبلة عاشق مجنون بها في هذه اللحظه تأكد بالفعل انها ملك له مره و قت طويل من الحب...
سلمي تسترخي بين احضانه و مالك يلامس خصلات شعرها
سلمي : هو انت كنت بتكلم حد حلمت بصوتك بتكلم حد
ضربه مالك علي رأسه...
مالك : ازاي نسيت اياد
جلست سلمي : في إيه؟
مالك : ماما و العيله كلها مستنينا علي الغداء
سلمي : يا خبر عجبك كده هنوصل متاخر
ضحك مالك : هههه طب و انا هعمل ايه انتي اللي حلوه
سلمي بخجل : بس بقي قوم يلا خد شاور عشان نروحلهم
مالك : عندي اقتراح انا ممكن اكلمه واعتذر و نقعد هنا كمان يوم
سلمي بضحك : ههه لا طبعاً قوم بقي
بدأت تدفعه لينهض....
مالك : طيب طيب خلاص متزوقيش هقوم
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
ذهب مالك إلى المرحاض و وقفت هي و ارتدت بعض من ثيابها الملقاة على الأرض و بدأت تجمع الباقي و تضعهم داخل الحقيبه و هي خجله من منظر الملابس الملقاة في كل مكان جمعت كل اغراضهم و اخرجت ثيابهم التي وضعتها شذي و شمس داخل الخزانه حتي يرتديهم مالك عندما يخرج....
خرج مالك يرتدي برنص و ذهب باتجاهها ركضت سريعاً قبل أن يمسكها و ذهب نحو المرحاض و دخلت واغلقت الباب و هي تضحك بشدة ذهب مالك و وقف بجوار باب الحمام و هو يضحك
مالك : بتضحكي ماشي لما نرجع البيت ابقي وريني هتهربي ازاي هسيبك عشان منتاخرش بس مش هعديهالك
سلمي بضحك : ههه شاطر يلا بقي روح البس هههه
مالك بغيظ : ماشي يا سلمي اضحكي برحتك
ذهب وارتدا ثيابه و اتصل بإدارة الاوتيل لكي ترسل أحد لينقل الاغراض إلى السياره و بالفعل انهت سلمي حمامها و ارتدات ثيابها و مشطت شعرها بعد عناء في تجفيفه الذي ساعدها فيه مالك انتهوا من كل شئ ثم غادروا متوجهين إلى قصر الحديدي و صلوا إلى القصر كان اياد في استقبالهم
اياد : لا بجد اكلمك اتنين تيجي خمسه إيه المواعيد الزفت دي
مالك بابتسامه : تصدق وانت كمان وحشني اوي
اياد : والله بتوه في الكلام
مالك : خلاص بقي لم نفسك
اياد : ماشي مبروك يا سلمي نورتي بيتك
سلمي بابتسامه : البيت منور بأهله
دخلوا إلى المنزل
رقيه تضم مالك : مبروك يا حبيبي
مالك : تسلميلي يا قمر الله يبارك فيكي
ضمت سلمي : نورتي البيت يا عروسه
سلمي: مرسي يا طنط
رقيه بحده : تاني طنط هتزعليني منك لييه
سلمي : لا لا مقدرش طبعاً سوري يا ماما
ر قيه : ايوه كده ماما عسل منك
جاؤوا باقي افراد العائله و تبدالوا الجميع التحيه و الكلام
رقيه : يلا علي الغداء
اياد بسخريه : يااااه الغداء ده بجد انا بقول نستني و نتعشي مره واحده عشان خاطر مالك بيه
مالك : انتوا لسه متغدتوش
ليلي : هنتغدا من غيركم بقي ده كلام
مالك : بجد آسف جوعتكم
فهد بمكر : ولا يهمك المهم انت تتبسط
فهم عليه مالك فضحك بخفه و هو يرمق ابن عمه بمكر
مالك : طب يلا نتغدا
فهد يطلق ضحكه عاليه شاركه مالك رغماً عنه لم يستطع كتمانها
ذهب الجميع إلى حيث السفره
فهد : كول ياخويا يلا اتغذا و أشبع شكلك النهارده نفسك مفتوحه على غير العاده بركاتك يا سلمي
ضحك عصام : ههههه بس بقي يا فهد ما انت كنت زيه
اياد : عقبالي لما ابقي زيهم ادعي يا ماما
ليلي : يا رب يا حبيبي اتجدعن وهات شذي عشان تنور حياتك انت كمان زي ما إسراء ما نورت حياة فهد و سلمي كمان نورت حياة مالك
مازن : طب وانا امتا حياتي هتنور و لا هفضل ماشي بالكشاف كده كتير
ضحك الجميع 😂😂😂😂😂😂
شمس : كده يا مازن يعني انا كشاف
مازن : متستعبطيش انا قصدي علي الخطوبه أخويا الصغير اتجوز وانا لسه كمان فهد اتجوز وخلف و انا خاطبك قبل ما يتجوز
شمس بضحك : ههههه عادي يا حبيبي العيد الصغير بيجي قبل العيد الكبير
رقيه : ههه عسل يا شمس جبتيها منين
شمس : هههههه والله جدت كده لوحدها
مازن : سيبك ولا عيد ولا رمضان عمي انا عايز اتجوز
عصام : انا مليش دعوه انتوا حرين سوا تتجوز تتخطبو براحتكم انا مليش دعوه بحياتكم الخاصه اتصرفوا سوا و اتفقوا لو عايزين حالاََ انا موفق
مازن بتودد لشمس : شموسه قولتي إيه؟
شمس : مازن بس بقي احنا اتفقنا في اجازت نص السنه يعني اقل من تلت شهور
إسراء :كده مش هتعرفوا تروحوا شهر عسل
مازن : عادي أسبوعين حلوين بس هي تصدق في الميعاد
مالك : فعلاً أسبوعين حلوين أوي مش انا مفيش يوم واحد
سالي : مش انت اللي مستعجل الكليه بعد أسبوع
سلمي : لا بعد ٣ ايام بس
سالي : انا بطنش أول يومين
سلمي : انا مش بقدر لو فكرت اكسل يوم شذي ألف رنه في الدقيقه انتي فين مروحتيش الكليه ليه
سالي : شذي دي موس مبتفوتش يوم ولا دقيقه
اياد : الله اكبر ده حسد عيني عينك متعملي زيها و تشوفي مذكرتك
سالي : يا نهار ابيض هي شذي عينتك محامي وكمان خايف عليها من الحسد
ليلي بضحك : هههه بس يا بنت فيكم ايه النهارده مالك بيحسد مازن علي اسبوعين عسل وانتي بتحسدي البنت علي اخوكي و علي التزمها في الدراسه
#برنسسN
مازن : ههه مش عايز الأسبوعين دول بس اتجوز إيه لانا من كتر الانتظار حاسس اني هتجوز على نفسي
نازلي بحده : مستعجل علي إيه اساساً غلط تجوز و هي لسه بتدرس
مازن بضيق : أولاً ده مش استعجال انا خاطب من ٥ سنين و بعدين دي حياتنا واحنا حرين
رقيه : خلاص بقي انتم لازم تتخنقوا عيب يا مازن
عصام للخروج من الاشتباك و الجو المتوتر
عصام : هي فين فريده
نازلي : نايمه شويه
ليلي : ليه مصحتهاش تنزلتش تتغداء
نازلي : لما تصحا تبقي تأكل
رقيه : خلاص سيبوها علي راحتها الوقتي تصحا
في هذا الوقت رن هاتف سلمي
سلمي : ده أمير
رقيه : ردي اكيد عايز يطمن عليكي
سلمي 📱: الو
شذي ببكاء 📱 : الو
سلمي 📱: ايه يا بنتي بتعيطي ليه
شذي📱 : واحشتيني
سلمي📱 : من ليلة يا شذي بس والله وانتي كمان واحشتيني اوي
اخذ امير الهاتف📱
امير📱 : الو
سلمي📱 : الو يا حبيبي
امير📱 : عامله ايه يا قمر
سلمي 📱: الحمد لله بخير
امير📱 : عجبك انتي تجوزي وانا ادبس في المجنونه دي
سلمي📱 : معلش مين اللي نام جمبها
امير📱 : الحمد لله طنط لمياء
ضحكت سلمي📱؛ هههه خلعت انت
امير📱بضحك : هههههه ايوه الحمد لله
بدات شذي تتشاجر مع مروان
سلمي📱 : ايه الأصوات دي
امير📱 : المجانين هو في غيرهم بيتخانقوا
سلمي📱 : ههه الله يكون بعونك
امير📱 : لا انا هسبهم يولعو في بعض من بكره راجع الشغل
سلمي📱 : ربنا معاك
امير📱؛ طيب يا حببتي سلام بقي اصل الخناقه كبرت اوي و بقي في مد أيد و. شتيمه كمان هكلمك تاني سلميلي علي مالك
سلمي 📱: الله يسلمك بااي
ليلي : شذي بتعيط عشان وحشتيها..
سلمي : ايوه بس نسيتني في ثانيه و راحت تتخانق مع مروان..
شمس بضحك : ههه تحسيهم مولودين فوق رؤس بعض
سلمي : بس بيحبوا بعض رغم الخناقات بس مروان ميطقش يشوفها زعلانه
عصام : انتم مرتبطين ببعض اوي
سلمي : جداً جداً انا عمري ما كان ليه صحاب كل حياتي شذي وامير ومروان الباقي سلامات بس
سالي : ازاي ده شذي مصحبا نص الدفعه و النص التاني بتعتبرهم معرفه من بعيد شويه
سلمي : هي شذي كده اجتماعية و بتحب الناس
إسراء : بجد عسوله و طبيعيه تحسيها جريئة مش بتخاف
نازلي بضيق : دي مش جرئه دي وقاحه و قلت ادب لازم البنت يبقي عندها خجل مش طول الوقت ضحك و قلة ادب
وقفت سلمي
سلمي : لو سمحتي مسمحلكيش لتاني مره تغلطي في حد يخصني اول مره امير وسكت علشان كنا في مستشفي المرادي شذي مش من حقك تغلطي فيها ولا تشككي في اخلاقها
رقيه : خلاص يا سلمي معلش حقك عليا
اياد : هو ايه اللي معلش ازاي أساساً طنط نازلي تتكلم علي شذي كده
نازلي : وانت ما لك اصلاً ايه علي راي اختك انت المحامي بتاعها
اياد : لا حضرتك عارفه كويس انا ابقي ايه شذي تخصني وقريب جداً هتبقي خطبتي و مش هسمح لحد يهنها
عصام : خلاص يا اياد اهدا مش كده
مالك : اومال ازاي طنط نازلي مش بتستحمل تشوفنا مبسوطين لازم تنكد عيلنا ممكن تقولي إيه لازمة الكلام اللي قالته ده
رقيه : خلاص يا مالك خد مراتك و اطلع فوق وانت يا اياد روح ارتاح يا حبيبي
ذهب مالك و اياد وسلمي
فهد : مبسوطه كده يا ماما هو لازم تحرجيني مع ولاد اعمامي
نازلي : احرجتك في ايه مش مكسوف و ولاد اعمامك الاصغر منك بيعلوا صوتهم عليا وانت قاعد ساكت
فهد : مكسوف بس مش من اللي عملوه مكسوف من تصرفاتك انتي.. انتي ازاي تتكلمي علي البنت كده بتغلطي في تربيتها ازاي و بعدين عايزاني اقول ل اياد مدفعش عن اللي هتبقي خطبتك و لا اقول ل مالك سيب مراتك تتهان هي واهلها علشان خاطر ماما بتحب تعمل مشاكل بجد انا تعبت كل يوم مشاكل وقرف انا بستحملك علشان أمي ومراتي بتستحملك علشان بتحبني هما بقي هيستحملوكي ليه بجد كفيه بقي
تركهم فهد و صعد ل غرفته و خلفه إسراء و ذهب الجميع لغرفهم و تركوا نازلي وحيده
نازلي : ماشي يا انا يانتي يا سلمي انتي و بنت خالتك و الله لادفعكم تمن اللي حصل ده
و قفت نازلي وذهبت إلى غرفتها
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم🌹💝
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___ بقلمى_برنسسN
داخل غرفة مالك و سلمي.. تجلس منزعجه و مالك يضمها
مالك : حببتي خلاص حقك عليا متزعليش بقي
سلمي : وانت ذنبك إيه عشان تعتزر
مالك : ذنبي اني مش بقدر اشوفك زعلانه اضحكي بقي
ابتسمت سلمي لكي ترضيه
سلمي : مالك انا معرفش حاجه عنك
مالك : حاجه ازاي يعني مش عارفه جوزك
سلمي : لا اقصد حياتك بتحب إيه مبتحبش إيه
princessN
مالك : بسيطه بصي انا بحبك انتي و مبحبش اشوفك زعلانه ها عرفتيني كده
سلمي : بطل رخامه بقي بجد انا نفسي اعرفك اكتر احنا مالحقناش نقرب من بعض انت ما تعرفش عني حاجه وانا معرفش عنك حاجه طب ازاي ده هو احنا اتجوزنا ليه
ضحك مالك : ههه بصي انا اتجوزتك علشان بحبك وما اقدرش اعيش من غيرك و بصراحه يعني انا مش بس بحبك انا بعشقك
سلمى بابتسامه : طب انا اتجوزتك ليه؟
مالك : ايه السؤال ده بصي يعني هو يمكن علشان انا شاب حليوه و چان والبنات كلها هتموت عليا و مهتم بنفسي و بلياقتي البدنيه و مهندس يعني أي بنت تتمناني
ضحكت سلمي : ههه لا واللهي إيه الغرور ده مش قوي كده
رفع مالك أحدا حاجبيه : قصدك إيه؟
سلمي بتوتر : ولا حاجه
مالك بإصرار : سلمي انطقي تقصدي إيه
سلمي بضحك : ههه انت اتحولت كده ليه بهزر معاك والله سوري
مالك؛ ازاي يعني
سلمي : خلاص انت امور وحلو و مهندس وعسل وكل حاجه خلاص
مالك : لأ مبكولش من الكلام ده و لازم تتعاقبي علي هزارك البايخ ده
ركضت سلمي بعيداً و هي تضحك
سلمي : ههه لا مش هتعاقب 😛
مالك : بتجري و بطلعيلي لسانك كمان
سلمي : ههه اه و ريني بقي هتعمل إيه؟
مالك : طب تعالى بالذوق احسنلك
سلمي تضع يدها في خصرها و تتحرك بمرح
سلمي : لا مش هاجي هههه
وقف مالك : ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك
ذهب باتجاهها ركضت سلمي وهي تضحك بصوت عالي ابتسم مالك علي اثر ضحكتها فلم يتخيل ضحكتها بهذا الجمال و السعاده التي تملأ عيونها تعني الكثير بالنسبه له..
كان باستطاعته ان يمسك بها بسهوله ولكن اراد ان يعطيها بعض الذكريا الجميله بهذه الحركات لعلها تخذ مكان في قلبها و عقلها و تنسى الماضي
شعر انها لم تعد تقدر علي الركض فركض سريعاً و امسك بها و وقع بها علي الفراش و هي لا تزال تضحك
كان اياد في طريقه للاسفل سمع صوت ضحكتهم العاليه فبتسم و اكمل طريقه للاسفل و قام بالاتصال علي شذي📱
اياد📱 : الو وحشتيني
شذي📱 : ههه كده علي طول طب استني لما ارد افرض حد غيري اللي رد
اياد📱 : عارف انك مش بتسيبي موبايلك نهائي ثانياً لو حد رد عادي يعني فيها إيه؟
شذي📱 : ههه لا والله عادي حد يسمعك بتقولي وحشتيني بصفتك ايه يا بشمهندس
اياد بثقه 📱: حبيبك و خطيبك و قريباً جوزك
شذى بتوتر 📱: ا ا ايه ده كل ده مره واحد
اياد 📱: لا علي تلت مرات ههه يا بنتي والله بحبك
شذي بخجل📱 : تؤ بقي انت بتكسفني
اياد📱 : والله انتي بتتكسفي
شذي📱 : اه طبعاً ايه مش بنت زي كل البنات و لا علشان بهزر و بضحك ابقي مختلفه عنهم
اياد بابتسامه 📱 : طبعاً مختلفه عنهم أنتي ست البنات واحسن من كل البنات كمان و اكيد مختلفه انت حبيبتي الا قوليلي مامتك هنا ولا سافرت
شذي📱 : هنا هتيجي عندكم بالليل تشوف سلمي علشان هنرجع بكره
اياد📱 : انتي هترجعي معها
شذي📱 : طبعاً انا كنت عايزه افضل بس هي مش موافقه
اياد📱 : طب انا كنت عايزها في موضوع مهم
شذي📱 : موضوع إيه؟
#برنسسN
اياد 📱: عايز اطلب ايدك منها
صمتت شذي من كثرت الخجل فلم تتوقع ان يتقدم بهذه الخطوه بهذه السرعه و لكن سريعاً ما ذهب خجلها و تحاول إلى خوف
اياد📱 : سكته ليه.. انتي مش موافقه
شذي بهدوء 📱: لا الموضوع مش كده بس يعني
اياد📱 : لسه خايفه مني
شذي📱 : بصراحه هو انا خايفه بس مش منك
اياد📱 : طب ايه اللى مخوفك
شذي📱 : انا قولتلك قبل كده
اياد بنفعال 📱: وانا قولتلك عمري ما هجرحك و لا هزعلك أبداً انتي ليه مش وثقه فيا
شذي📱 : طب ممكن تهداء شويه أولاً انا وثقه فيك
اياد 📱: لو كنتي وثقه فيا مكنتيش قولتي كده مكنتيش هتخافي
شذي📱 : انا خايفه منتفهمش مع بعض انت غيري يا اياد حياتك اسلوبك احنا مختلفين جداً مفيش نقطه بتجمعنا
اياد📱؛ ما فيش نقطه بتجمعنا ازاي وحبنا مش نقطه بتجمعنا
شذي📱 : اياد انا فضلت سنين احبك من غير ما تعرفني اصلا حبي ليك مش مجرد نقطه ده اكبر مما تتخيل بس احنا محتاجين وقت نعرف بعض اكثر نعرف مميزات بعض عيوب بعض إيه اللي بيزعلنا ايه اللي بيفرحنا عشان ما نرجعش بعد كده نتفاجئ بعيوب بعض و يحصل مشاكل وساعتها حبنا ده مش هيبقى له وجود
اياد📱 : طيب ما احنا كده مش مختلفين انا قولتلك اكلم مامتك اطلب ايدك اخطبك مش هتجوزك الصبح... و يا ستي اعرفيني براحتك لحد ما يجيلك مزاجك و تقولي خلاص يا أياد انا عرفتك وعايزه اتجوزك وانا مش هضغط عليك في اي حاجه سوا في الخطوبه أو في الجواز او في اي حاجه انتي براحتك انتي حره
شذي📱 : طب انت ليه مستعجل على الخطوبه كده طب ما احنا ممكن نعرف بعض قبل الخطوبه شويه
اياد 📱: ايه ده تصدقي فكره و لما احب اكلمك تقعدي توطي صوتك عشان محدش يسمع و لما احب اشوفك نتقابل فيمكان بعيد علشان ما ينفعش حد يشوفنا و نستخبى زي الحراميه ولما نكون وسط العيله نبص ل بعض من تحت ل تحت عشان ما حدش ياخذ باله... إيه شغل العيال بتاع ثانوي ده قوليلي من الآخر انك مش عايزه ترتبطي بيا مش محتاجه اللف والدوران الموضوع ده مفيهوش غصب
شذي📱 : ايه ده هو ده اللي انت فهمته
اياد📱 : ولا فهمت ولا زفت سلام
اغلق الخط و هو في قمة الغضب جلست بعصبيه وهي تضع الهاتف جاء امير و جلس بجوارها
امير : مالك؟
شذي : مفيش حاجه
امير : طب كنتي بتكلمي مين؟
شذي : إياد
امير : هو اللي زعلك كده (أمات ب نعم) عملك إيه؟
شذي بنفعال : انسان عصبي و مخه تخين و مش عايز يفهم مش عارفه ليييه
امير : اهدي كده و وطي صوتك ده عشان مامتك جوه ممكن تسمعك وتيجي و يبقى فيها سين وجيم... احكيلي بالراحه ايه اللي حصل
روات له ما حدث و طلب إياد للخطوبه 💍
امير : عايزه الصراحه انتي اللي غلطانه
شذى : ليه بقى غلطانه في ايه ده انا بقوله ادينا فرصه نعرف بعض شويه
امير : طب هو قالك في فتره خطوبه وبراحتك عايزه ايه تاني فترة خطوبه اهو تتعرفوا فيها على بعض و فعلاً عنده حق عايزك تبقى معه قدام الناس وفي النور انتي مش صغيره علشان تستخبى و هو فعلا عنده حق في كل حاجه انتي هبله يا بنتي انتي المفروض تبقي مبسوطه ده هو كده بيحبك وبيحافظ عليكي
شذى: يعني انت رايك كده؟
princessN
امير؛ على اللي سمعته منك ايوه انا رايي دي فرصه قدامك الخطوبه وانتي كده كده لسه قدمك سنه في الكليه خلي فتره الخطوبه سنه لقدر الله حبيتي قبل السنه ما تخلص تسيبيه و محصلش تفاهم بينكم خلاص كل شيء نصيب فهمتيه وعرفتي طباعه وعرف طبعك و حسيتي ان هو البني ادم المناسب اللي حبه تكملي معه حياتك وهو حس انتك البني ادمه المناسبه اللي يكمل معها خلاص يبقى برده مخسرتيش حاجه وهو بدل عمل الخطوه دي يبقى هو فعلاً بيحبك اللي بيحب حد بيحافظ عليه و اول حاجه عملها ان هو عايز يحافظ عليكي كان ممكن يوافق على الكلام اللي انت قولتيه و يقولك تمام نتكلم ونتقابل و اي حد يشوفكم والكلام يكتر و هو شاب محدش هيجيب عليه غلط و تبداء المشاكل دلوقتي اهله بيحبوكي وانتي بتحبيهم و انتي و هو لحد دلوقتي متفاهمين يبقى خلاص خلي العلاقه في النور ولو بعد كده فسختي الخطوبه مش جريمه و مش أول ولا آخر ناس انما الهبل اللي انت بتقولي عليه ده ما ينفعش وترددك أصلاً ماينفعش وانتي لو فضلتي على التردد اللي انت فيه ده يبقى نصيحه مني قولي لاياد يشوف حاله بعيد عنك من غير لا خطوبه ولا جواز ولا حب
شذي : ايه اللي انت بتقوله ده يا امير يشوف حال مين يا عم حرام عليك ده انا ما صدقت
ضحك أمير : هههه خلاص يبقى كلميه و صالحيه
شذي : لا مش هكلمه ده قفل التليفون في وشي
امير : احمدي ربنا لو انا مكانه كنت هعملك بلوك أصلا
شذى : ما يقدرش بيحبني وبعدين احنا كده كده هنروح عندهم بالليل ساعتها ابقي اصلحه
امير : لا كلميه دلوقتي بالليل صعب أصلاً هتشوفيه فين في وسط الناس اللي هتبقى موجوده و ممتك.. استني عندي فكره إيه رايك نجيب ورد وشيكولاته و نروح نتقدمله فرصه بابا و مامتك معنا نروح نتقدمله و تبقي هيصا بقى و خالك وامراة خالك بقى والولد مروان العبيط ههههه يخربيت جنانك جننتيني معاكي
.
شذي 😂 : هههه صدق فرصه بس انا مش هكلمه بردو لازم هو اللي يتصل
امير : افرضي زعل و ماتصلش
شذي : عادي هي الايام خلصت وبجدين بالليل هحاول كده في اي فرصه لو دقيقة اصلحه
امير : برحتك بس بعد كده لما تلقيه بيحافظ عليكي متعمليش زي الحماره و تزعليه
شذي🙄 : دي نصيحه ولا شتيما
امير بضحك : هههه الاتنين سلام
شذي : علي فين؟
امير : هطلع ارتاح شويه بقالي ساعتين مع بابا في المكتب بخلص شغل
___🌹روبنزل المغتصبة🌹_
بقلمى_برنسسN
داخل غرفة فريده تنام علي الفراش و تبكي داخلت نازلي وجلست بجوارها و ضمتها لصدرها
نازلي بحزن : فريدة حبيبت ماما ارحمي نفسك بقى من امبارح يا حبيبتي وانت ما بطلتيش و عماله تبكي عليه لدرجادي بتحبه
فريده بانهيار : اوي اوي يا مامي بحب مالك اوي انا كبرت وفتحت عيني ماشفتش قدامي غيره وما عرفتش اشوف غيره هو كان بالنسبالي الاحسن في كل حاجه و الاول في كل حاجه انا خلاص يا مامي مش هقدر اقعد هنا واشوفه هو و مراتو انا لازم اسافر كده كده الدراسه هتبدا بعد كم يوم وانا لازم امشي بليز يا مامي سيبيني امشي بليز عشان خاطري
نازلي : ماشي يا فريده سافري بس واعد مني مالك هيكون ليكي مش لحد تاني
جلست فريده و مسحت دموعها : لا يا مامي بليز مش عايزين مشاكل و كلام في الفاضي انا خلاص هسافر و هنسا مالك وهو ربنا يسعده في حياته مع الانسانه اللي هو اختارها مالك لو كان حبني كان اختارني انا بس مالك فعلا زي ما هو قال قبل كده كتير بشكل مباشر او بشكل غير مباشر ان انا زي اخته وانا بالنسبه له زي الشمس وسالي و انا مستحيل افرض نفسي على حد انا خلاص هحجز و هاسافر في أقرب وقت يعني بكره أو بعده بالكتير وهاكون ماشيه ومش هرجع غير لما أكون فعلاً نسيت مالك
نازلي بتأثر : اللي تشوفيه يا فريده انا مش هاتكلم معكي في حاجه دلوقتي سيبي كل حاجه لوقتها يلا انا هروح ارتاح شويه
فريده : اوكي اتفضلي
ذهبت نازلي إلى غرفتها و كانت في قمة الغضب فحالت ابنتها ذكرتها بدموعها و وجعها عندما فضل فهد رقيه عليها جلست تتذكر عندما عرفت خبر خطوبة فهد ورقيه
فلاش باك 🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️
نازلي تجلس بالنادي مع صديقاتها تكلمت احدهن
الفتاه ١ : بنات مش ده فهد الحديدي
الفتاه ٢ : اه هو و دي رقيه ازاي مشيه معه كده وسط النادي ومسكه ايده لا و كانت عامله مؤدبه
الفتاه٣ : مؤدبه مين يا ماما انت بتاكلي من الحبتين دول وبعدين ده فهد الحديدي يعني لا رقيه ولا عشره زيها تأخذ في يده دقيقه
نازلي بغيره : في إيه خلاص بقى غيرو السيره
فتاه١ : ههه مالك غيرنا يا نازلي عشان مش عارفه توصليله
فتاه ٢: هتوصله ازاي و هو كل يوم مع بنت ده مبيدخلش النادي فاضي أبداً
نازلي بعصبيه : خلاص بقي إيه ده قعدتكم بقت رخمه
فتاه ٣: خلاص خلاص اهدوء دول جاين علينا
وصل إليهم فهد و معه رقيه
فهد بابتسامه : صباح الخير
الفتيات : صباح النور
رقيه : مشفتوش سمر أختي يا نازلي
نازلي بحده : لا ماشفتهاش من يومين
فهد ل رقيه : خلاص يا حببتي تعالي نروح احنا وهي لما تيجي البنات تعرفها و تجلنا هناك
فتاه ١ : هناك فين
فهد : عند الجواهرجي اللي في مصر الجديده
فتاه ٢ : و انتم رايحين سوا
فهد : طبعا انا و رقية رايحين نختار خاتم الخطوبه انا خطبت رقيه امبارح
نزل الخبر علي نازلي مثل الصاعقه 😨 لم تتفوه بكلمه
الفتيات : مبروك
رقيه : الله يبارك فيكم
فهد : عقبلكم يا بنات
فتاه ١: ازاي يا عم رقيه خطفت اجمل شاب في النادي
ضحك الجميع عدا نازلي التي كانت تشعر بدوران كانت في عالم آخر لا تسمع ولا ترا ولا تتكلم حتي لم تلاحظ مغادره فهد و رقيه فاقت علي صوت احدا صديقاته فلم تتكلم فقط حملت حقيبتها وغادرت على الفور
(انتها الباك)🎥🎞️🎞️🎞️
نازلي ببكاء : كده يا فهد انت واجعتني زمان وابنك جاي يوجع بنتي دالوقتي بس لا والله يا فهد لازم اخد من رقيه كل حاجه انا خصرتك و قلبي اتحرق عليك بس هحرق قلبها اضعاف لما اموت ابنها الكبير و اجوز خطبته لابني و مالك يطلق مراته ويتجوز بنتي و ساعتها هخلص عليها زي الكلبه هموتها بالبطئ و هحسسها بكل لحظه ألم كنت بحسها وهي جمبك و معاك وانا مع اخوك اللي عمري ما حبيته و اتجوازته بس علشان ابقي جمبك
انهت حديثها قامت باجراء مكالمه تليفونيه مع اخيها 📱 هنعرف محتواها بعدين
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
في غرفت فهد يجلس بالشرفه الخاصه بغرفته شارداً افاق حين طرقت اسراء علي زجاج الباب نظره لها اشارت له بدخول فدخل ابتسمت و ضمته
ضحك فهد : ههه ايه ده بقي
اسراء : ايه ممنوع احضن جوزي
فهد : لا مش ممنوع بس استني كده
ابتعد قليلاً ونظره لها ابتسم ابتسامه كبيره علي ما رآه... و اقترب منها و ضمها اليه
فهد : لا افهم إيه بقى لبسه و حطه ميك اب و البرفان اللي بحبه
اسراء بدلع : عادي يعني
فهد : كده و عادي و الله اومال اللي مش عادي يبقي ازاي
اسراء : مش عجبك يعني خلاص ابعد لما اروح البس حاجه تانيه
ابتعدت قليلاً امسك يدها
فهد : لا لا مش عجبني ازاي ده يجنن عجبني ونص كفيا انه عليكي
اقترب منها ترك يدها ورفع يده أمسك رقبتها ل يقربها منه و بداء يقبلها انتهت قبلتهم و هم جالسين فوق الفراش و يتاملها بحب و أصابعه تلامس خصلاتها السودا
فهد : انتي ازاي كده
ضحكت اسراء : ههه هو فين السؤال مش فاهمه
فهد؛ ازاي بتقدري بحركه بسيطه تنسيني العالم و كل الهموم
اسراء : علشان بحبك و مقدرش اشوفك زعلان
اقترب منها فهد و ضمه خصرها بيده و هو يهمس أمام شفتيها بحبك.. بحبك
إسراء : وانا بموت فيك يا فهد
نظر إلى عيونها السوداء و ملامح و جهها الجميل
فهد : اسراء انتي أجمل ست شفتها عيوني من ساعت ما عيوني شفتك مش قدره تشوف غيرك بحبك يا اسراء
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
بالحديقه مازن منزعج و شمس تجلس بجواره تبتسم و تنظر لملامح و جهه
مازن بضيق :ما تخديلك صوره
شمس بابتسامه : لا مش عايزه الصوره هعوزها ليه والاصل جمبي
مازن : طيب
شمس : هو ايه اللي طيب من وقت الغداء و انت متعصب وعمال تنفخ و طب كلمتني و خالتني انزلك ليه
مازن : عايزه تتطلع اتفضلي
شمس : صدق دمك تقيل اتفضل انطق في إيه؟
مازن : هي الهانم كانت معنا على الغداء ولا كنتي في دنيا تانيه ماشفتش طنط نازلي عملت و قالت ايه انا بجد مش عارف الست دي مالها بجد بحس ان هي بتقفلي على الكلمه حاجه فظيعه إيه ده وبعدين يخصها في إيه اتجوز دلوقتي ولا ما مش دلوقتي ولا انتي بتدرسي ولا مش بتدرسي هي ماله اصلا
شمس : سيبك منها انت عارف طنط نازلي مبتعرفش تسكت وتخاليها في حالها
مازن بغضب شديد : دي مستفزه و الله لولا خاطر فهد ما كنت سكتلها
شمس : جدو جاي بعد يومين و كله هيبقي تمام..
مازن : يا ريت هو الوحيد اللي بيوقفها عند حدها
شمس بابتسامه : ما تيجي نخرج شويه
مازن : بكره النهارده كسلان امبارح كان يوم مرهق
شمس : ok موافقه إيه رايك ندخل نتفرج علي فيلم رومانس
مازن : لا خالينا هنا هاتي الفيلم ونقعد هنا و خالي حد يجي يشغل الشاشه اللي عند البسين
شمس : تمام بس افرد وشك بقي واحشتني ضحكتك
مازن : عايزني اضحك
شمس : طبعاً
مازن بابتسامه : طب هاتي بوسه
وقفت شمس وهي تركض وتضحك
شمس : ههه لا خاليك كده عسل
مازن بضحك ؛ ههه واطيه
شمس : شوف ضحكتك من غير بوسه يا قليل الأدب
مارن : ههه انا ماشي طب غوري بدل ما اجيلك و اخدها بالعافيه
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
امام الاسنسير ينتظر مالك و معه سلمي لكي ينزالو للاسفل مالك يحتجزها بين يديه و يقبلها و هي تحاول الابتعاد خوفاً ان يراهم احد
سلمي : بس بقي حد يشوفنا
مالك : اللي يشوف يشوف مراتي علي فكره تعالي بقي
سلمي بضحك ؛ ههه لا و بعدين مراتك جوه الاوضه بره تحترم نفسك
في هذا الوقت وصل الاسنسير ابتعد عنها وفتح الباب و بمجرد دخلوهم الاسنسير
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية