رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر بقلم اية سلمان
رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر
فهد : حور خليكي هنا متخرجيش خالص فاهمه
حور ب استغراب : ليه
فهد : اسمعي ال بقولك عليه و خلاص اياكي تخرجي من هنا
حور ب قلق : حاضر بس فهمني ف اي ي فهد
فهد قرب منها و حضنها جامد و بعد عنها بعد شوية
حور ب دموع : انا بحبك ي فهد
فهد مسح دموعها بحنيه : و انا بعشقك متقلقيش هرجع تاني
حور هزت راسها ب معني اكيد
فجأة دخلت عليهم سيلين
سيلين ب دلع : اي ي فهد مش خلاص يلا بقا
حور ب غيرة : اي دا انتي بتتكلمي معاه كده ليه
فهد ب هدوء : حور اسكتي
حور بصتله ب غضب : هو اي ال اسكتي مين دي عشان تتدلع عليك كده
فهد ب برود : قولتلك اسكتي فاهمه
حور ب صوت عالي : لا مش فاهمه انا مراتك و يحقلي اسأل مين دي و اي جايبها هنا مش المفروض جايبني عشان مفاجأه
فهد قرب من سيلين و حط ايده ع وسطها سيلين اندهشت من حركته
فهد ب برود : دي المفاجأه و بالنسبة لجوازنا ف دي كانت نزوة و هطلقك بس لما يجيلي مزاج
حور ب دموع قربت منه : انت اييييييي انتتتت مشششش بنييبي اااادم انت حيوااااان
فهد ضربها بالقلم : اياكي ترفعي صوتك عليا تاني
سيلين ب دلع : خلاص ي فهد متتعصبش بسبب البتاعه دي يلا يلا نمشي
فهد : يلا
خرج فهد مع سيلين و راحوا اوضه تانيه
سيلين ب شك : انت ليه عملت معاها كده مع اني مطلبتش منك دا
فهد ببرود : عشان كل حاجه بتحصل معايا بسببها
سيلين : ازاي
فهد ب هدوء : مش مهم اصلا اخدت منها ال انا عايزة و خلاص دلوقت عايز ارجعها عشان عمي بس غير كده مفيش اي حاجه مني ليها
سيلين ب فرحه : صدقني انت مبتحبهاش ي فهد انا هخليك تحبني بجد
فهد ب ابتسامه : انتي و شطارتك بقا
سيلين قربت منه : متقلقش هخليك تحبني و تعشقني كمان
فهد : طيب نتكلم ف الشغل
سيلين : مستعجل ع الشغل ليه
فهد : لان انا الفترة دي واخد اجازة و الإجازة هتخلص كمان يومين بالظبط و لازم اخلص المهمه ف اليومين دول قبل ما ارجع لان ممكن يتشك فيا وقتها انما حاليا انا مسافر مع بنت عمي عشان شغلها ف مش هيشكوا فيا
سيلين ب دهشه : ذكائك دايما بيبهرني
فهد : مش وقت انبهار خلينا ف المهم هاخد كام ف الميه
سيلين ب ضحك : هههه ال يشوفك دلوقت ميقولش ان دا فهد ال مكانش عايز يشتغل معانا
فهد ب برود : انا مش هشتغل معاكي لله ع ما اعتقد
سيلين ب ابتسامه : عايز كام ي فهد
فهد رجع ل ورا : 30 %
سيلين ب صدمه : كاااام مش كتير دول ي فهد
فهد وقف : و الله دا شرطي بعدين متنسيش انا مين و العملية بتاعتكوا دي واقفه بقالها قد اي و للاسف لو فضلت اكتر من كده هتبقي ملهاش اي لازمه
سيلين : خلاص اقعد موافقه
فهد : مش عايزك انتي ال توافقي عايز الراس الكبيرة هي ال توافق
سيلين : ملكش دعوة بقا اقعد
فهد قعد : تمام
فهد بصلها : هو انتي بتشتغلي مع الراجل دا من امتي
سيلين ب ابتسامه : ياااااه من و انا صغيرة
فهد : اممم و اي خلاكي تشتغلي معاه
سيلين ب تذكر : كان مدير دار الايتام ال كنت فيها المهم سيبك من الموضوع دا خلينا ف المهم
فهد : اي هو
سيلين قربت عليه : الليله دي ليا انا ي فهد
فهد وقف : سيلين انا مبحبش اعمل حاجه ف الحرام
سيلين ضحكت جامد: هههههههه امال البضاعه ال هتدخلها دي اي
فهد بصلها : لا انا كل ال هعمله هعديها غير كده م شغلي انما بالنسبة ليا انا و انتي ف انا هكتب عليكي
سيلين ب صدمه و فرح : بجد ي فهد
فهد ب ابتسامه : فهد القناوي لما يقول كلمه مبيرجعش فيها
سيلين حضنته : صدقني دا احسن قرار انت خدته ي فهد
فهد ب ابتسامه : عارف
عند حور كانت رايحه جاية ب قلق و بتفكر : ي تري عمل اي ي تري السوسة دي معاه دلوقت اه لا انا لازم اخرج بس لا هو قالي متتحركيش من هنا .. ي رب ي رب رجعهولي بالسلامه
عدي يوم و كان جه معاد التسليم
فهد كان هيركب مع سيلين بص لقا ف ناس منزله حور و بتركبها عربية مع بادي جارد
فهد : اي دا انتي جايباها ليه
سيلين ب ابتسامه بارده : عشان لو لعبت ب ديلك ي فهد
فهد ب غضب : سيليين خرجيها من الليله دي
سيلين ب برود : اركب ي فهد طول ما انت بتسمع الكلام هي بخير اركب
ركب فهد و اتحركوا ل مخازن ال هتتحط فيها البضاعه و طبعا فهد ف اليوم ال قبله عمل كل الترتيبات عشان البضاعه تدخل
بعد مرور ساعه كانت عربيات البضاعه قدام المخزن
سيلين ب ابتسامه : براڤو ي فهد وفيت ب كلامك
فهد ب برود : سيبي حور ترجع
سيلين ب ضحك : هههه حاضر هترجع متقلقش بس م لما تاخد نسبتك الاول
و شاورت ل واحد راج جاب شنطه و رجع فتحتها و طلعت منها مسدس ووجهته ل فهد
فهد ب صدمه: انتي بتعملي اي
سيلين ب ضحك : ههههه مغفل ي فهد فكرتني مش هعرف انك بتمثل عليا عشان السنيورة هههه لا كنت عارفه بس اهو اديني بضاعتي معايا و خدت ال انا عايزاه الباقي مش مهم انا كنت حبيتك ي فهد فعلا بس للاسف مفيش ف شغلنا دا قلب
فهد ب برود : هتندمي ي سيلين
سيلين لسه هتتكلم لقت البوليس محاصر المكان و بيضرب نار
سيلين ب غضب : عملتها ي فهد بس انا م هموتك هموتلك القمورة بتاعتك و اسيبك تموت مقهور عليها
فهد بسرعه كان اخد المسدس من أيدها : حووووور فييييين
سيلين ب ضحك :م هتعرف ي فهد و حتي لو عرفت م هتلحقها
فهد شدها و استخبي من ضرب النار : هتمووووتي ي سيييليييين انطقي هي فيييين
سيلين : خلاص ي فهد هي هتموت هههههه
فهد بص لقا ف عربية بتجري بعيد و كانت عربية حور
فهد شد سيلين و حطها قدامه و جري بيها لغاية مكان البوليس و سلمها ليهم
ظابط : فهددد رااايح فييين
فهد و هو بيبعد : لازم الحق حور
فهد اخد عربية بوكس من بتاعه الشرطه و جري عشان يلحق العربية الكانت حور ركباها لغاية ما قربلها بيبص لقا حور مربوطه فيها
فهد ب زعيق : حووووور حوووووور افتحي الباب و نطيييييي
حور ب دموع و هي مش عارفه تتكلم من اللزق ال ع بقها
فهد زود السرعه ووقف قدام عربية حور و فجأه عربية حور خبطت ف عربيتة و فضلت تزقها كتير لغاية ما وقفت
فهد نزل من العربية و جسمه و وشه كله جروح و كان بيعرج و راح ل عربية حور
بص لقا حور متعورة ف جمب راسها جامد
فهد ب خوف : حوور
جه يفتح الباب لقاه سخن و العربية بتطلع دخان
فهد ب قلق : حووور حووور فوقي
فهد فضل يحاول يفتح ف الباب لغاية اخيرا ما اتفتح معاه شد حور بسرعه و بعدوا عن العربيات
و فجأه العربيتين انفجروا
فهد بص ع حور و فك الحبال ال مربوطه بيهم و شال اللزق من ع بقها و حاول يفوقها
فهد ب خوف و دموع : حوور حوور فوقي حقك عليا انا السبب فوقي باللع عليكي
عدي وقت و فهد مش عارف يقوم يمشي بسبب رجله و فجاه سمع صوت عربيات الشرطه ال قربت عليه و معاهم اسعاف
بعد شوية كان فهد و حور ف الاسعاف و رايحين للمستشفي
الخبر وصل ل سيف و محمد و اسلام ف راحوا بسرعه ل المستشفى
بعد وقت كانوا كلهم ف المستشفي و فهد و حور ف العمليات
كانت مليكة و نور و دارين و بناتهم عمالين يعيطوا ع ال حصل
سيف ب حنية : اهدوا ي جماعه ان شاء الله خير اهدوا كده غلط
عدي ٤ ساعات وسط خوف و قلق الكل و بعدها خرج الدكتور
الكل ب لهفه جري عليه
سيف ب حزم : قولت اهدووووا
سيف بص للدكتور : طمني ي دكتور
الدكتور : حضرة الظابط كويس الحمد لله لاكن الانسة ال كانت معاه للاسف
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وقعت في حب قاسي" اضغط على اسم الرواية