رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم ندى علي
رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل الواحد والثلاثون 31
بعد وقت نزل غسان يجيب شوية اكل من السوبر ماركت ونور نزلت وقفة جنب العربيه وغسان دخل السوبر ماركت
عثمان بلهفه :مش معقول نور
نور ببتسامه :عثمان ازيك عامل ايه
عثمان :والله وحشاني في الحظه دي غسان كان ايجة بس وقف بيعيد
عثمان بمشاكسة:فكرة يابت ايام الجامعه بس والله حلوتي اكتر طول عمرك قمر اصلاً
نور بضحك :ياااه دا كانت ايام جميله
غسان بغيره واضحه ايجة عليهم :اسف والله مش قصدي اقطع عليكم الايام الجميله وبص لنور اللي ركبت العربيه في ثانيه
عثمان :وانت تبقي مين بقي يا اخ
غسان برفع حاجب :اخ المهم انا الرائد غسان الالفي واتشرف بيك بس لو تسمح يعني تعدي من قدام العربيه علشان مش عاوز ادوس عليك مع ان اتمني
عثمان بعت بمياعه :اتفضل يا اخويا
غسان برفع حاجب :انت راجل يلا خليك خشن كدا وبعدين كمل بزهق بص ابعد كدا علشان مش نقصك وراح ركب العربيه ومشي بسرعه مريبه
نور بتبص عليه :غسان ممكن الميه
غسان بغضب :امسكي ام الكيس اهو ومش عاوز اسمع صوتك نهائي فاهمه
نور :انا عملت ايه علشان متعصب كدا
غسان بنظرة تحذير :فهمه ولا لاء
نور بصت قدامها وسكت وبعدين فتحت الكيس وطلعت ميه :عاصي خد اشرب يا حبيبي
عاصي بتعب:لسه كنير ونوصل
نور بصت لغسان :لسه كتير
غسان بغضب :احنا ماشين اهو لما نوصل هتعرفي
نور في نفسها :ياتري هيعمل فيا ايه بس مهما كان انا معملتش حاجه بس لو زعق ليا محدش موجود في البيت هروح فين يارب ساعدني
غسان مبقاش قادر يتكلم من الغضب والغيره :مين الولا اللي كنتي واقفه معاه دا يا مدام نور
نور :دا كان زميلي في الكليه
غسان برفع حاجب :عوزاني افهم ان الكائن دا كان كلية الشرطه
نور :هو ايجة سنه وبعدين حول
غسان بغضب :ايوا وافقه معاه بتاع ايه يعني
نور :انا كنت واقفه عادي هو اللي ايجة كلمني مش معقول هقوله متكلمش معايا
غسان بغضب :وتقفي ليه اصلاً يبقي ليكي ايه
عاصي بخوف من صوت ابوه :ماما انا خايف
غسان بهمس :مش هتكلم هنا لينا ام بين نتحاسب فيه وكمل سواقه بغضب ومش طايق حد
نور بحب:متخفش يا عاصي بابا بيتكلم عادي يا حبيبي
عاصي :طيب هاتي عصير ليا
نور عتت العصير لعاصي :خد اشرب يا روحي
نور في نفسها :يارب ساعدني اومال لو عرف ان كان متقدملى هيعمل ايه
تباً اذا تحكمت الغيره من الراجل ، لا يترك اخضر ولا يابس الا وقد دمره !!
في منزل انتصار
سلوي :يا احمد دي مرات اخويا ومينفعش اعمل خطوبة وافرح وارقص وهي في المستشفي
احمد بغضب:انا فاهم كل دا وعارف انه صعب بس انا من حقي افرح انا مستني اليوم دا من زمان
سلوي :احمد انت مش فاهمني ليه انا مش عمله خطوبه غير لما اشوف نورهان بقت كويسه احنا لبسنا الدبل وخلاص كدا انا مبسوطه ليه تزعلني بقي
احمد :انا بعمل كل دا علشان مش عوزك زعلانه ولا تكوني حاسه بنقص
سلوي:يا احمد ومين قالك ان حاسه بنقص انا مبسوطه اهم حاجه عندي ان لبست بدلتك وبقت ليك
احمد :فرحتك عندي بالدنيا كلها ويارب اشوفك في مراتي وفي بيتي كدا
سلوي :الطريق لسه قدمنا كبير اوي يا احمد معقول ها تكمل معايا من غير ما تمل
احمد :كنت مليت في 4 سنين اللي قعدتهم معاكي ليل ونهار في السجن وبقيت اعد فتره العقوبه واليوم اللي هتطلعي فيه حبيتك حتي وانا كنت عارف انك غلطانه
سلوي بحب :بحبك اووي علي فكره
احمد بحب:مش اكتر مني يا بنت قلبي
سلوي :انا هقفل علشان اطلع اشوف اخبار نورهان
احمد :طيب يا حببتي
في الحديقه
نسمه راحه جايا بقلق علي قاسم
نفين :مالك يا نسمه راحه جايا ليه كدا
نسمه :قاسم يا ماما الساعه بقت 1 وهو لسه مجاش وانا قلقانه اووي
منير وهو داخل من برا:متقلقيش جوزك بركن العربيه برا يابنتي كنا في المستشفي عند عمر
قاسم اول ما ظهر نسمه جريت عليه وحضنته بعياط وقاسم حضنها
نفين :تلمي يابت مش قدمنا كدا
نسمه اخدت بالها من الموقف بعدت عن قاسم وحطت راسها في الارض
قاسم حط ايده علي وسطها بجرائه :في ايه يا جماعه مراتي بقي
منير بضحك :طب خد مراتك وادخل نام علشان ورانا سفر بكرا وكمل بتحذير نام ها
قاسم بضحك :هنام حاضر واخد نسمه ودخل غرفتهم
في غرفة قاسم
قاسم اللي حاضن نسمه بتملك وهي بتعيط:طيب بتعيطي ليه
نسمه بعياط:علشان اتأخرت وانا خوفت عليك
قاسم رفع راسها وبص في عينها :طيب وانا جيت اهو زعلانه ليه بقي
نسمه :اوعي تتأخر عليا تاني
قاسم باس خدها وباس راسها وباس رقابتها وقبل شفتيها بعشق
قاسم بصوت مبحوح :احم احم لا لازم ننام علشان كدا منظرنا وحش
نسمه بضحك بخجل راحت علي السرير وراحت شدة الغطا ونامت
قاسم برفع حاجب :انا بقول مش المسك مش تروحي تنامي وتسيبني
نسمه بنوم :لاء عوزه انام تصبح علي خير
قاسم راح حضنها من ضهرها ونام
في المستشفي
نورهان بصوت مبحوح :عمر
عمر كان نايم علي الكرسي وماسك ايدها
نورهان ابتسمت بتلقائيه :فكرت مش هشوفك تاني بس ربنا حس بحبي ليك ورجعني تاني ومسكت ايده بقوه ونامت ببتسامه
ماذا قيل عن الحب ؟قيل ان من يحب تعجز الحياه من جنونه ! ماذا جنونه ؟نعم الجنون لا يأتي غير من الحب ولا لم يكن قيس جن بعد فراق ليلي ما اجمل الحب ان كان الجنون هو المسيطر علي العقل !!!
يتبع الفصل الثاني والثلاثون 32 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حين تقع في الحب" اضغط على اسم الرواية