رواية اسيرة الصاوي الفصل الواحد والعشرون بقلم سجدة جمال
رواية اسيرة الصاوي الفصل الواحد والعشرون
فكركو ي حبايبي وقفنا البارت اللي فات لما سليم فاﺟئ الكل واتقدم لسيدرا
سليم: طب ي جماعه بدل الفرحة هخليها فرحتين ونا طالب ايد بنتكم سيدرا
سيدرا بصدمه و غضب: نعممم سيدراا مين
سليم: سلامتك ي قلبي انتي وقعتي ع ودانك ولا اي
سيدرا بعصبيه طفيفة: نعاااااام ي خويااااا قلبي مين نا مش قلب حد ونا مش موافقة اصلا هو سلق بيض ولا اي
سليم بغضب بس اخفاه ببراعه: احم طب بعد اذنكم ي جماعه ممكن اخدها بس خمس دقايق ف البلكونه ونرجع
جاسر: بس اي
سليم: ماتخفش يعني مش هاكلها
جاسر: هو نا قولتلك هتكولها
محمد؛: اي ف اي انتو مش محترمين الكبار ولا اي
جاسر وسليم: احنا اسفين
سليم: يلا ي سيدرا
سيدرا بعند: نا مش راحه ف حتة
محمد ي جماعة ابو سليم: سيدرا عشان خاطري ادخلي معاه وبلاش عند
سيدرا: بس ي عمي
محمد: عشان خاطري ي بنتي
سيدرا بنفخ: اوووف يلا ي خويا بس هما خمس دقايق بس مش اكتر ولو اكتر من كدا هسيبك اطلع
سليم: يلا ي اوزعة
سيدرا بصت ليه بغيظ ودخلت
ف البلكونة
سليم: ونتي ان شاءلله مش موافقة عليا لي
سيدرا: كدا نا مش عايزه اتبط بيك حتي لو اخر يوم ف عمري
سليم: واللة طب بصي بقا ي قمري نتي كدا كدا ليا ومش هتكوني لحد غيري حتي بس لو فكرتي انك بس تفكري ف حد غيري هتزعلي من جاامد ونا زعلي وحش اووي واوحش حاجة لو شوفتي الوش التاني واه صح وافقي براضكي احسن ماتوافقي غصب عنك او اخوكي ولا ابوكي يحصلهم حاجه قولتي اي ي موزتي
سيدرا بعند وقوه: نا مش بتهدد ي سليم ي صااوي واعلي ماف خيرك اركبو نا مش كل شوية اقولك الجملة دي احفظها بقا بس وربي بس لو فكرت مجرد تفكير انك تقرب من عيلتي اقسم بالله هأذيك وتنبيه اخر لو جيت جنهم تاني نا اللي هندمك بس انا بس هقولهم اني هفكر وابقي ادر بس انتا بقا ابقي قابل المفاجأة اللي هتحصلك ي صااوي جود نايت
ف الخارج
محمد: ها عملتو اي
سيدرا: هفكر وابقي ارد عليكم بعد يومين
محمد: ي فرج الله
وتم قرايه فاتحه تاليا و علي ع خير ناقص تلك العنيده اللي هدوخنا معاها
تسريع الاحداث
ف صباح يوم جديد يقوم الابطال بكسل مبالغ فيه
سيدرا: اهه ي دمااغي يياااني مش فايقة
هناء-: اي ي نداابه هانم ف اي
سيدرا: نا مش قادرة خاللص وعايزه ناام تاني ودماغي تقيل اووووي
هناء: طب اصبري اعملك كوبايه قهوه تفوقك كدا (ي حااجة هنا اللي يباركلك اعمليلي نا كمان وياريت من غير لبن عشان مش بحبو😂👍🏻)
عند الشباب
علي: بس اي المفاجاءة دي ي سليم دي ماتخترش ع بال حد
سليم: اصل هي دماغها عايزه الكسر وعارف ومتاكد انها هترفد بس هجيبها بطرقتي الخاصة ودي اول مرة استعمل الطريقة دي بس الصبر دي شبر ونص وعندها لسان ١٠متر وف العند ماعندهاش يما ارحميني
علي بضحك: انت ادري بقا +الله يكون ف عونك دي هتربيك
سليم بضحك: ع رأيك فعلا
تسريع الاحداث
هناء: ها ي سيدرا عملتي اي ف طلب سليم
سيدرا بهدوء: مش موافقة
هناء: طب لي ي بنتي دا واد محترم وشاب خلوق وعندو زوق وشغلته كويسة
سيدرا: اه اه فعلا هو كدا وبالزات خلللوق اوووي ونبي ي ماما اسكتي واتصلي عليه قوليله مش موافقة بس كدا
هناء: رنت ع سليم
هناء: الو السلام عليكم
سليم: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
هناء: احم ازيك ي بني عامل اي
سليم: الحمدلله ي أمي حضرتك عامله اي
هناء: بخير ي بني احم كنت عايزه اقولك رد بنتي ع طلبك
سليم بهدوء: اتفضلي نا سامعك
هناء: احم هي ي بني قالت انها مش موافقة دلوقتي ومش حابه الفكرة دي ي بني بس عايزك تعرف مهما تعوزني تعاللي ماتتردتش
سليم بهدوء مخيف: تممم ي امي عايزه حاج
هناء: سلامتك ي بني ف رعاية الله
سليم: وربي لتزعلي ي سيدرا الكلب نتي بس الصبر وهكسر دماغك اللي عايزه الكسر دي
يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية اسيرة الصاوي "