رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثاني والعشرون بقلم نرمين السعيد
رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثاني والعشرون
أمير : سالي هو لو أنا طلبت نقدم معاد الفرح توافقي
princessN
سالي بابتسامه : ايوه هوافق بس بابي مش هيوافق
أمير : ليه بقي؟
ابتعدت عنه قليلا و سارت بعض خطوات إلى ان وصلت للمرجوحه الكبيره جلست عليها سار نحوها و جلس بجوارها
امير : مردتيش عليا ليه؟
سالي : علشان انت عارف بس شكلك نسيت اني عندي اخت مخطوبه من زمان و مينفعش اتجوز قبلها ممكن تزعل و غير كده لسه عندي سنه في الكليه و دي آخر سنه يعني لازم اركز
أمير : أولاً اختك مش هتزعل لان هي اللي ماجلة فرحها بمزاجها ثانياً مين قالك ان جوازنا هيعطلك عن الدراسه بالعكس انا هدعمك انك تنجحي وبتفوق كمان
سالي بدلال : لدرجادي مستعجل
امسك يدها وقبلها
أمير : جداً جداً جداً ها موافقه اكلم والدك
سالي : ok بس بلاش و انا موجوده كلمه لما تكونوا لوحدكم
أمير : انا اكيد كنت هعمل كده بس انتي ليه طلبتي كده
سالي : بصراحه بحس اني مكسوفه اوي بذات لما حد يكلمني في حاجه تخصك
أمير بمزاح : و انا ميهونش عليا كسفتك و عشان خاطرك هكلمه قدامك و قدام العيلة كلها
ضربته علي كتفه بمزاح
سالي : حد قالك انك رخم أوي
ضحك امير : ههه اها واحده لسانها طويل لسه دلوقتي
مسك ايدها مره و قبلها و هو ينظر في عيونها بحب و همس لها
أمير : ب ح ب ك
سالي بخجل : و انا كمان بحبك
بدأ يقترب منها و لكن منعه صوت ضحكة احدهم
سلمي : ههه لا و الله طب دقيقه استنوا اروح اجبلكم اتنين برتقال
ابتعدت سالي باحراج و امير ينظر إلى سلمي بغيظ يريد لو يقوم و يصفعها بسبب تلك المقاطعه التي لم تكن بوقت مناسب و قبل ان يتكلم جاء مالك
مالك : أهلاً أهلاً يابشمهندس... مدخلتش ليه؟
امير بثبات : كنت لسه هدخل بس شوفت سالي ف قولت أسلم الأول
مالك بابتسامه ذات مغزي: وسلمت و لا لسه
سلمي لم تتمالك نفسها و ضحكت كثيراً.....
سالي باحراج : بعد اذنكم أنا هطلع أغير هدومي
ذهبت سريعاً دون أن تنتظر رد من أحد وقف امير ودخل خلفها لكي يلقي التحية على الجميع
مالك يضم سلمي : ها إيه الحوار كنتي بتضحكي ليه؟
سلمي ببراءة : انا امتا ده؟
مالك بغيظ : والله علي كوكي الكلام ده
سلمي بدلع وهي تلعب بيدها بأطراف التشرت الخاص به
سلمي : حبيبي يا كوكي مش يلا بينا بقي و لا إيه؟
مالك بحب : انتي إيه الدلع دا
سلمي بخجل : دي انا
مالك بضحك : ههه لا انا يخربيت دلعك وانا اللي كنت فاكرك مؤدبه دانتي طلعتي مصيبه
سلمي باحراج : مالك بس بقي و بعدين انا عملت ايه يعني عشان تقول كده
مالك بشوق : كل ده و معملتيش حرام عليكي اومال لو عملتي بقي دانتي طلعتي جامده اوي يخربيت شقاوتك
سلمي بخجل : ليه بقي
مالك : استعبطي براحتك بس إيه نسيتي اللي حصل من شويه يالهوي ههه
ابتعدت عنه و هي في قمه الخجل و هو يضحك على خجلها
مالك : هههههه خلاص كفاية عليكي كده اصل خدودك خلاص تخطو مراحله التفاح من زمان
سلمي : مالك بس بقي... يلا انا اتاخرت على شذي
مالك؛ طيب يلا بس مش هنتاخر هناك لازم نرجع نتغدا هنا
سلمي؛ مع ان صعب بس يلا نروح الأول وبعد كده نبقي نشوف
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
امسك مالك يدها و ذهبوا نحو السياره صعدو اليها و توجهوا إلى منزل شذي بعد و قت قليل و صلوا و بعد ترحيب جلسوا
شذي : واحشاني اوي اوي
سلمي؛ انتي اكتر و الله
مالك : لدرجادي بتوحشك يا شذي
شذي؛ اوي اوي
مالك : خلاص قدمي ميعاد الفرح وانتي تبقي معها في نفس البيت لا و كمان نفس الدور
ضحكت شذي : هههههه انت ايه حكايتك اياد دفعلك و لا إيه ههه
سلمي : هههههه شكله كدة
مالك : هههههه كده تصدقوا انا غلطان عشان بقولك تستعجلي و تبقي مع بنت خالتك
مروان : ههههه يا راجل قلبك طيب اوي
شيماء والدت مروان :ههه بس يا واد انت كفايه عليه البنتين دول
سامح : سبيهم يضحكوا...ربنا يخليكم لبعض وميحرمكوش من بعض أبداً
الجميع : اللهم امين يارب
لمياء : فين أمير مش باين
مالك : أمير عندنا
مروان بابتسامه ذات مغزي : مش بيضيع وقت ابداً
سلمي بابتسامه مماثلة : خالص يا مارو خاااالص هههه
غمز لها مروان : انحرفتي وأخلاقك باظت بعد الجواز
مالك بمحاولة ل تقلد سلمي : انحرفت خالص يا مارو خااالص
ضحك الجميع حتي سلمي
سلمي :هههه معرفكش وانت كده.. مالك يا كوكي
شذي بدهشه : انت كوكي هي قالت كوكي
مروان : اها تصدقي قالت كوكي
ضحكت شذي : هههههه اموت في الفراخ البانيه ال كوكي ال ههه
ضحك الجميع
مالك بغيظ : عجبك كده لازم تدلعيني قدم ام لسان مترين دي
سلمي بضحك : آسفه يا حبيبي و الله ما اخدت بالي ههههه
بعد كثير من الضحك و الكلام صعدت سلمي مع شذي لاختيار الفستان التي سوف ترتديه في المساء لاستقبال عائلة الحديدي و بعد ذالك نزلوا للاسفل و بعد كلام كتير و ضحك استاذنت سلمي منهم لكي يذهبوا ل تناول الغداء مع العائلة و بالفعل ذهبوا
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
الجميع جالسين حول طاولة الطعام و معهم امير فلقد اصر عليه الجد هلال ان يبقي معهم ل تناول الغداء
عصام : بابا أمير عايز يقدم معاد الفرح
الجد هلال بمزاح : ههه مستعجل اوي ما تجمد يا واد
ضحك أمير : ههه حاضر بس يعني عادي ممكن اجمد و نقدم معاد الفرح بردو
فهد بسخرية : ههه لا جامد اوى كده ههه
نازلي بتهكم: و علي إيه الاستعجال ده
الجد هلال بجديه : هما حرين ملكيش دعوه بيهم خليكي في حالك امها متكلمتش علشان دي حياتها و هي حرة و ده الصح
فريده بانزعاج من نازلي : مامي لو سمحتي هم حرين بلاش تدخلي
نازلي بضيق ؛ خلاص هسكت خالص ما انا خلاص بقت كلمتي تقيله
الجد هلال بعدم مبالاة له : ما علينا.. اسمع يا امير احنا هنعمل الخطوبه عادي في الميعاد و الفرح في اجازة نص السنة عندك مانع يبقي فرحكم مع مازن وشمس
أمير بسعاده : أبداً معنديش أي مانع
مازن بسخرية : ههه هو يطول
سالي : لا يطول واطول من كده كمان
ليلي بمزاح : يا بت اتهدي ميزو بيهزر اتعلمي من خطيبك شويه شوفيه هادي ازاي و عاقل
ندي بمعاكسه لأمير ل محاوله استفزاز سالي : آه هادي و عاقل اوي ده غير أنه وسيم و سييييم اوي اوي
ضحكت شمس : ههه هتقتلك يا متخلفه دا انا اختها و مسلمتش منها
كانت سالي تشير نحو ندي و بيدها السكين : سيبيها براحتها ما هي خلاص عداد عمرها اخرو جه
ضحك الجميع و أمير محرج من مدح ندي و لكن سعيد بغيرة سالي
مها : ههه عيب يا ندي sorry يا امير ندي بس بتستفز سالي
امير بابتسامه : عارف و انتي اهدي شويه هي مقالتش حاجه ل غيرتك دي
سالي : لا والله مبسوط انت و هي بتعاكسك انت مش مسموح لحد غيري انه يعاكسك انا بس اللي اقول عليك حلو
ضحك الجميع
الجد هلال : ههه يخربيت عقلك إيه يا بت الكلام ده يخربيت جنانك الواد ده هيجننك
ليلي : ههه اسكت يا عمي خليه يجننها شويه قبل ما تجننه هي
رقيه : آه والله دي مجنونه وعصبيه و هو هادي امير و هو امير
سالي يضيق : استغفر الله العظيم ايه اللي حصل للعيله دي امي و مرات عمي و البت دي في إيه انتم بصنلي فيه لييه
ضربها اياد علي رأسها : ههه علي إيه من حلاوته يا اختي
سلمي؛ لا عندك أمير زي القمر
امير : حببتي انتي
سلمي؛ هه قلبي يا ناس
مالك : احمممم اه والله انا بقول هو يوم مش معدي انا عارف
فهد؛ ههه في ريحة حريقه هنا الحق يا امير الاخ غيران
سلمي تمسك بذراع مالك
سلمي : شوفت بقي خلتهم يقولو عليك بتغير من أمير
مالك؛ والله ما انتي السبب بطلي تدلعيه كده
امير : ههه خلاص يا سمسم اسمعي كلامه متكلمنيش قدام حد ابقي دلعيني بيني وبينك
سلمي؛ ههه تصدق فكره حاضر يا حبيبي
مالك بغيظ : تاني حبيبي و بعدين لا قدام حد و لا لوحدكم و من الآخر لم نفسك احسنلك
امير باستفزاز : اختي وبدلعها انت مالك انت
مالك بمكر : عادي وانت خاطب بنت عمي وبنت عمي برضوا انا ممكن ادلعها ايه رايك بقى؟
اياد : عندك انت و هو انتم هتعلنوا الحرب و لا إيه
الجد هلال : ههه يخربيت الحب وسنينه بتغير من أخوها
وقف مالك و حملها امام الجميع كانت سلمي مندهشه من سرعته وجرائته كيف يحملها هكذا أمام افراد العائلة
مالك بثقه : و من الهواء كمان دي ملكي انا و بس
اخذها و صعد للأعلى حيث غرقتهم امام اعين الجميع و هم يتهامسون و يضحكون علي ذالك الغيور
الجد هلال : ههه مجنون طالع لابوه ابن فهد بصحيح
فهد : و انا علي إسمه يعني ليا نصيب من جنونه
امسك يد زوجته و ذهب هو الاخر
إسراء باحراج : فهد إيه ده و خدني علي فين؟
فهد : علي اوضتنا.. اسكتي بقي و امشي من سكات انا دراعي تعبان مش هقدر اشيلك زي الواد اللي لسه طالع ده
الجد : ههه مالك يا مازن بتبص عليهم بغيظ ليه هههه
مازن بغيظ : العيال دي رخمه قوي يا جدي مبيرعوش ان فيه سناجل قاعدين
شمس : ههه معلش يا حبيبي تيجي نطلع الجنينه نتمرجح
مازن : ايوه ياختي دا اللي انتي فالحه فيه قومي يلا مراجيح مراجيح أحسن من مفيش
و قفت شمس و مازن وامسك يدها وذهبوا سوياً...
رقيه تنظر لهم بسعاده و حب..
ليلي : إيه يا رقيه سرحانه في إيه؟
رقيه باحراج : مفيش حاجه مبسوطه بيهم اصل شكلهم حلو و هما مع بعض
الجد هلال بمكر : يا شيخه قولي و غيري.. اعترفي انهم فكروكي ب فهد وبالذات الولد المجرم اللي اسمه مالك ده جنان ابوه بالضبط وغيرته شكل الولد ده هيبقى عاشق زي ابوه ولا ايه يا بنت اخويا
رقيه بخجل : يووه بقي يا عمي مبتفوتش فرصه الا و لازم تحرجني
مها : ههه كسفتها يا بابا بس عارفه يا روكا بابا عنده حق المفروض قصه حبك انتي وفهد تتعمل قصه كده ولا الروايات من يصدق ان فهد الطائش المستهتر المتهور يقع في حب رقيه بنت عمي الهاديه الجميله اللي صوتها ما بيطلعش و البريئه اللي لو واحد بس قالها انها حلوه خدودها بتحمر وبتعرق بتبقى حالتها نيله خالص لا وكمان ايه ياريت حبك حب عادي ده عشقك بكل جوارحه ده كان ناقص يكتب فيكي الشعر
رقيه بحب : الله يرحمه.. وحشني اوي لو لفيت الدنيا كلها مش هشوف عاشق زي فهد
الجميع : الله يرحمه
نازلي بغيظ واضح : بعد اذنكم هطلع ارتاح
ذهبت نازلي و هي في قمه الغضب
سالي؛ هي ليه طنط نازلي زعلت
عصام؛ يمكن علشان اترحمنا علي فهد و فؤاد لا
فريده ببراءه : لا مش كده بس ماما بقالها فتره متغيره حتى دخلت عليها لقيتها ماسكه البرفيوم بتاع بابي وعماله تعيط
الجد بتأثر : الله يرحمه ويسكنه فسيح جناته هو و اخوه و أمهم
الجميع : اللهم امين يارب
بعد وقت قليل رحل امير وذهبت جميع افراد العائلة لكي يرتاحوا و منهم من بدأ بتنظيم اغرضهم وتحديداً الفتيات....
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
داخل غرفه فهد و اسراء فهد نائم بجوار إسراء يتأمل ملامحها و هي غارقه في نوم عميق لم يستطع ان يكتفي بالنظر لها طويلاً دون الاقتراب منها...
أقترب منها و قام بوضع يده فوق خصرها بمحاوله لجذبها إليه
استيقظت إسراء و تحدثت بصوت مجهد ونائم : ايه يا فهد عايز إيه سبني انام
فهد بصوت متحشرج : شكلك و انتي نايمه كده بجنني
ضحكت إسراء : ههه اعملك ايه انت اللي فضلت ترغي لحد ما خلتني انام
فهد بابتسامه : يعني انا رغاي ماشي
ضحكت إسراء بدلع : هههههههههه
فهد : لا والله انتي لازم تتادبي وتتعاقبي علي كده بقولك مجنناني تقومي تضحكي كده
إسراء بدلع و هي تتمسك بياقة التشرت الخاص به : طيب sorry ممكن بقي تسامحني و متعاقبنيش ها ممكن
فهد باشتياق و هو ينظر إلى عيونها التي تنظر له نظرات تدل علي أشياء غير التي تقولها
فهد بابتسامه ذات مغزي : لا وحيات الغالين ما يحصل بعد النظرات دي والدلع ده العقاب اضعاف مضاعفه
إسراء بدلع : ههههههه
فهد : اموت فيك و انت مدلع
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
داخل غرفه سلمي و مالك... سلمي تمشط شعرها و مالك يقف خلفها و ينظر لانعكاس صورتها بالمرأة
مالك بتفكير: سلمي هو احنا لازم نروح معهم عند شذي
سلمي بضحك؛ ههههه اه طبعاً ده ابن عمك و زي اخوك و هي بنت خالتي و اختي
ذهب و جلس علي الفرش بغضب طفولي
مالك بتافف : اوووف انا طول عمري بسمع أن الاقرب دول متعبين الوقتي اتأكدت انهم مقرفين كمان
نظرت له وضحكت تركت المشط من يدها و ذهبت و جلست بجوره ولكنها جلست بميلان و تسند رأسها بيدها نظره لها و عيونه تنظر لكل تفاصيله بجراءه و حب نام علي ظهر و سحبها إليه اصبح و جهها مقابل ل وجهها و تستند بصدره علي صدره رفع يده ل يبعد خصلات شعرها حتي ظهرت عيونها الزقاء الصافيه أمام عيونها البنى اللامعه
مالك بحب : مشتاقلك
سلمي بدلال : كوكي وبعدين بقي هنتاخر
لف زراعيه حول خصرها : مش ضروري نروح
سلمي : ايه بقي انت مش بتزهق علي طول مشتاق كده
مالك : اممم انتي صح أنا مش بزهق منك أبداً حد يبقي معه الجمال ده ويزهق
ابتعدت عنه قليلاً و جلست
سلمي : يخربيت كلامك الحلو ده بخطف قلبي
سحبها اليه اقترب منها ونزل براسه اليه واقترب و هو يهمس أمام شفتيها
مالك : كلامي حلو وانتي احلى بكتير ... بحبك
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية روبنزل المغتصبة" اضغط على اسم الرواية