Ads by Google X

رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

       رواية المتعجرف والعنيدة الفصل   الثاني  والعشرون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثاني والعشرون 

محمد.... هو انت و  ما   قصدي زينب هانم  يعني
زياد....   قصدك امي وامك   
محمد بصله...  
زياد...  امي كانت نفسها تسمعها منك من زمان وكانت علطول تعيط عشان نفسها تسمع صوتك  هو مش في حد كان بيرن عليك وميتكلمش 
محمد بصلها بستغراب انه عرف ازاي...  
زياد...  دي ماما اللي كانت بتكلمك تسمع صوتك عشان تطمن عليك  
عمرها ما نسيتك وكانت دايما تحكيلي عنك  
محمد.... 
زياد...  امي  نفسها تشوفك   هي معملتش حاجه غلط  وفتكر ان دا نصيب 
محمد سخريه....  نصيب
زياد...اها نصيب ربنا كتبلها تتجوز بابا وتخلفني  وتعيش معا  انت ليه كده ليه اسلوبك دا ليه التكبر اللي انت في  يعني انت مش بتغلط  مع ان سمعتك كله رغم نجاحك    بس معروف بنزواتك
محمد مسكو من هدومه... اانت زاي تتكلم معايا كده
زياد... انا مش همد ايدي وزق ايدو  عشان انت اخويا الكبير مش اكتر 
محمد... لا واللهي اخاف انا كده
زياد... ولاتخاف ولا نيله  بس انت زاي ما  انت في نظرك شايفها غلطت انت بتغلط بس علي اقل امي  غلطها مش حرام وسابها ورجع تاني
زياد.... اها صحيح شكرا علي اللي عملته مع اختي
محمد بصله بستغراب.... 
زياد...   الاء   اقصد الاء  
محمد....  عايز اروح ليها 
زياد. بستغراب...  لي امي
محمد...  اها  
زياد بفرحه بس مبينش....  لو حبب دلوقتي تمام  بس اغير 
محمد... تمام انا هستناك برا 
زياد... تمام
محمد طلع   وكله بص ولقو عادي ولا متعصب ولا هاديه  مكشر زاي ما هو وخرج
الاءمع نفسها...افاهم ايه كده 
زياد... طلع وراها  وجري علي فوق
نجاة وعاصم... وهو في ايه
شاديه... الاء  ولا شهد متتطلعي فاهمينا في ايه
شهد... لو عايزين تعرفو يبقا الاء هي اللي بيحكلها
الاء... حاضر وطلعت
الاء... في ايه
زياد... طلعي هدومي بس عقبال ما اغسل وشي بسرعه
الاء...انت متسربع كده  ليه في ايه فاهمني
زياد... معرفش  بس طلب يروح 
الاء بستغراب ...  يروح مش فاهمه حاجه 
زياد... بعدين طلعلي بس القميص مش لقيه
الاء... اهو اهو وساعدت يلبس  بسرعه ونزل
الاء.... طمني عليك 
زياد... حاضرومشي
كلهم بصلها...
الاء.... مش عارفه والله  
نجاة... قالك ايه 
الاء... مقالش حاجه كان متسربع
شاديه....ربنا يستر
عاصم... طيب انا هروح الشركه لو في حاجه طمنوني
نجاة... تمام ربنا يقويك
عز.... طب ايه
الاء... هو ممكن ياذي زياد
اياد... لا انتي مجنونه
الاء... ربنا يستر
هدير.... محمد عصبي بس مهما حصل عمره ما هياذي اخو 
الاء..   مش لما يعترف بي الاول  انا ياريتني روحت معا
شهد.... اهدي يبنتي  انتي هتوجعي قلبي ليه خير اذن الله
اياد... تعالي كلمي داليد وعمار يلا يجو يقعدو 
الاء.... اوعدني انه مش هيعمل حاجه 
اياد.... وربنا متخافي
نجاة.... متخافيش يا بنتي ان شاء الله خير
شاديه.... يلا اطلعي خدي ال علاج 
الاء....  علاج ايه بس
ــــــــــــــــــــــــــــــــ في نفس الوقت
محمد.... اركب
زياد.... لا هركب عربيتي وانت  ورايا
محمد جز علي اسنانه... يكون افضل
زياد رفض يركب معا لانه مكانش وثق في 
وعده الوقت ووصلو  
زياد بيخبط.
زينب...اشرف قوم افتح  شوف مين
اشرف.... وانتي لزمتك ايه قومي انتي
زينب...  راجلي م قدره امشي عليه قوم يا بني ادم انا تعبانه
اشرف.... بقولك ايه  انا مش قايم  ولا اديكي علقه زاي اللي اخديها من يومين
زينب....حسبي الله ونعم الوكيل انا جسمي مكسر قوم 
اشرف.... انتي بتحسبني عليا يابنت الك*لب  وقام ضر"بها 
زينب بوجع... كل*ب دا انت واللي زايك انا بويا انضف منك يازباله 
اشرف.... وربنا لا اربيكي مش كفايه ابنك اللي راح ومبعتش جنيه حتي وانتي اللي قوتي  
زياد ومحمد كانه سامعين بصو لي بعض  
محمد بعصبيه...معك مفتح
زياد... لا ضاع مني
محمد  بعدو وكسر الباب ودخل لقها مسك حزم وقاعد فوقيها وعمال يضربها  محمد  شدو  لي وجاب وشه لي وضربه بوكس في وشه
وزيادشال امه من علي الارض
زينب...  زياد انت انت 
زياد...   حضانها اهدي 
محمد مسك اشرف من ياقه هدومه.... مين دي اللي  ال بنت ك"لب يا ابن ستين ك*لب   
اشرف.... انا هوديك في ستين داهيه وانت  يا وس*خه شايف ابوك بيضرب ووقف
زياد بصله بقرف ومردش...
محمد...اب زاي عدمه  ويحوش عنك ليه  حوشت انت ايه عنه وبعدين جي تتشاطر علي واحده وضربه بوكس     
اشرف بتعب... انا مش هسكت هسجنك
محمد بسخريه.... تحب اطلب القسم بس بقا ساعاتها هحبسك انت  وقادر امحيك من علي وش الارض    طلقها
اشرف... ايه انت مين اساس
محمد ضريه بوكس تاني... طلقها 
اشرف... انا مش قبل ما يكملها ضربه  تاني
محمد... انا لحد دلوقتي  معملتش حاجه تطلق ولا  اوريك الضرب علي اصوله
اشرف... نتفاهم 
محمد ضربه تاني.... مره  اللي جيه ضربه موتك
اشرف....  تبريني الاول من كل حاجه
محمد بنرفزه وعصبيه .... وانت حالتك ايه يا معفن   طلق بقولك
اشرف.... انتي طلق
محمد...  بالتالته يا حلو
اشرف...انتي طلق بالتالته 
محمد رمه في الارض وتف عليه
محمد   بصلها وستغرب شكلها بقا باهت وتعب وحزن بين عليها
زينب بصتله وودموع بتنزل من عنيها...
محمد..يلا من هنا 
زياد...  هساعدها تغير وجاين
اشرف وهو في الارض.... انا مش هسكت ولسه في طلق رسمي
محمد نزل لي مستوه... جرب تعمل حاجه كده تخيل دكتور جامعه   اتمسك ب مخد"ارت ولا مع ستات ولا  ندفنك بالحيه احسن لو حابب جرب  ولا عندي فكره لي زباله اللي زايك ايه رايك نروح لي مازون دلوقتي ونطلق رسمي وتاخد50الف جنيه
اشرف فتح عينه....بجد
محمد بقرف... اتفقنا قوم 
وعده وقت
زياد... خلصنا
محمد...يلا  انزلو انتم
زياد....محمد دا مهم كان ابويا
محمد.... هنطلق رسمي وشد اشرف من هدومه
اشرف... مش هينفع امشي كده 
محمد....انت هتتشيك بروح امك يلا
زياد.... ارجوك يا محمد 
محمد رمه تاني في الارض... دقيق  تلبس
اشرف... راح لبس ونزلو كلهم
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر 
كان قاعدين  في جنينه اياد وعز وعمار وهدير وشهد وداليدا والاء 
شهد.... انا زهقت من الكوتشينا متيجو نغني
عز... اشطا انا موافق
الاء... لعبتي اكيد موافق
اياد....تمام
هدير... لا انا صوتي وحش
عمار...  ياستي مافيش غير الاء اللي صوتها حلو 
هدير... خلاص عندي فكره  نخالي الاء تاني علي حسب السوال
اياد.... مش فاهم
كلهم.... ولا احنا
هدير ضحكت... هفاهمكم  يعني هنجيب ازازه ولفها واللي يجي عليه الدور يسال ورد  تطلع لي اغنيه وتغني
الاء.... اها يعني ارد اشوف يلقي ب  اغنيه ايه واغنيها
هدير...  ايووه بالظبط
الاء... اشطا يلا
لعبه جت عند عز  لي شهد
عز... ايه اكتر حاجه نفسك تعمليه  اول متتخرجي ويبقا
شهد.... ياختاي اول حاجه هعزمكم ونتلم لمه دي بس برا هخبط علي ناس واكشف علي عنيهم   عشان احس تعبي مراحش علي الفاضي وهرقص  من فرحتي 
كلهم ضحكو
الاء.....في دماغك أفكار مجنونةوالناس بتقول مش مضمونةغامر عافر جازف دي الدنيا رهان خليك وسط الناس الحلوة عيش اللحظة كإنها غنوة أرقص، إضحك، إفرح من غير حسبان
كلهم صفرو ليها 
الاء... تشكرات تشكرات اللي بعدو
لعب جت بين اياد لي عمار
اياد... ايه الحاجه اللي بتتمناها بس مش ب ايدك.تحققها
عمار.... الحب سهل انك تحب بس صعب تخلي اللي بتحبه يحبك لزم يكون هو نفسه عايز او قبل الموضوع
الاء.... حبيتك يوم ما اتلاقينا لما حكينا  أول كلام حبيتك واحلف على ده تسمع زيادة ده انا مش بنام
عز... مش جي اووي مع الكلام بس حلوه
الاء....اقفل بوقك يلاه
كلهم ضحكو... ولعب تاني وجت في  هدير لي عز
هدير....  مين  هيبعدو عنك  لماتتخرج  وفي نفس الوقت مش هتزعل 
عز بضحك...... البنات هتبعد عني 
الاء بضحك وبصله ... من إمتى بيفرق لنا مين راح ومين اِستنى
اللي يحبنا يكسب ودنا ويضحي عشانا مبسوط على كده مية فل ورضى ومش عاجبه يسيبنا هو اللي اختار بإيديه النار وخرج من الجنة
عز بضحك... لا حلو عجبتني والله هاتي بوس وراح مسك خدودها ب ايد واحد وباسها 
الاء زقته وبضحك.... اوع يخربيت قرفك عيل مقرف
كلهم ضحكو
عز.... ياااااه بتقولي لي اخوكي كده لا لامعرفتش اربي
الاء....  ما بلاش انت  اغنيلك اغنيه  أيها الراقدون تحت التراب
عز...... يخربيت شكلك  انتي فضيحه
الاء.... ايوه عشان مش انت اللي تتكلم عن تربيه 
عز... عادي عادي ليكي يوم ي اوزعه
الاء... يا عم روح
عمار...نلعب يلا
الاء... لا كفايه انا متخياط وربنا
كلهم ضحكو
اياد...خلاص نسال 
الاء.. انا اسالكم
عمار... اشطا ونوجهلك نفس سوال في الاخر
الاء....موافق
شهد.... يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث   اشرف طلق زينب  وتنزلت عن كل حاجه ومحمد  كتبله 50الف جنيه وراجعو مصر وطول الطريقه زينب مستغربه اللي حصل وكانت نفسها تاخد محمد في حضنها وهو مدهاش فرصه
وعده الوقت ووصلو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاءعمزة...عمار لو  قطعهم صوت خبط الباب  
نجاة وشاديه كانو قاعدين او ما شفوهم بصه اللي بعض
نجاة....دا بجد
زينب كانت وقفه ومكسوف تروحلهم....
نجاة...تعالي تعالي في حضني وحضنتها وهي راحت ياسة ايديها
شاديه شدتها بزعيق ....تعالي  هنا انتي ازاي جيتي هنا 
زينب بكسوف.... اا
شاديه بضحك.... مش مفروض تقوليلي عشان افرش البيت حرير وحشتيني يا جزمه وحضنتها
زينب... مش هتبطلي مقلبك دي وضحكت وحضنه بعض
عز بيحقق من بعيد.... دا محمد وزياد  وجيرو كلهم
الاء مشيت براحه عشان راسه
عز اخد مالو.... اجي  اشيلك احسن
الاء... مش للدرجه انا بس عشان قومت مره واحده
عز......  طب اسندي عليا
الاء... حاضر
كلهم لما دخلو كانه وقفين ساكتين
شاديه اول ما لقتهم جم
شاديه...  تعالو سالمه علي  خالتكم وعمتكم يا ولاد
كلهم بصه لي بعض  وراحو سلمو عليها 
الاء اول ما دخلت لقت زينب بصت لي محمد
محمد كان كل دا وقف ساعات 
الاء من فرحتها جريت علي محمد ونطت زاي الاطفال وحضنته
الاء من فرحتها في لمح  البصر كانت متعلقه في رقابته بفرحه....  انت جميل اوووي اوووي اووي 
محمد استغرب ان مره واحد بقت في حضنه بس حس احساس غريب ومش عارف يضمها ولا يبعدها
الاء....  بجدشكرا اووي
محمد بعدها عنه بعصبيه... ابعدي
الاء اخدت باله....  انا اسفه انا مقصدش
زياد جز علي اسنانه من اللي الاء عملته  وكلهم بصو وستغربوها
محمد بصلهم كلهم....  محدش يفكر  اني جبتها اني ابقا سامحتها ان جبتها عشان لو حجتها ان انا رفض وجودها  واني انا السبب مش هي اللي كان بمزاجها وعشان ابويا كان للاسف بيحبها بس انتم فاهمين  وطلع سلم  ووقف تاني  ونصيحه محدش يفتح معايا الموضوع دا نهائي وبص لي الاء  عشان ميندمش في اليوم اللي اتولد في وسابهم وطلع
زينب كانت بتتمنا الارض تنشق وتبلعها من كسفتها قدمهم وشكلها...
كلهم بصه لي بعض
الاء  ....عوذ بالله ميعملش خير ابدا للاخر
الاء تخدت بالها من زينب.... زنوبه النوب كب نوبه الحلو وحشتيني وراحت لي زينب.
زينب.....  بنتي ايه دا مين اللي عمل فيكي كده 
الاء بتمثيل.... ابنك يا خالتو 
زينب بصت لي زياد.... اخس عليك يا زياد دا انا سيبها معاك تقوم تعمل كده ليه ي ابني
الاء.. لا لا دا عسل انا بتكلم عن الدرفه اللي طلعت دي
كلهم ضحكه
زينب...درفه درفه ايه مش فاهمه
الاء...  ابنك محمد  يا خالتو   دا مسكني وفضل يضرب فيا وانا ساكت فر الاخر قولت لاااااا وروحت عملت محضر في
زينب.... اخس عليكي يا الاء  تعملي محضر ف ابني دا  اخرت تربيتي فيكي  تعملي محضر   دا انا اللي كنت غيرلك الحفضات وانتي صغير
الاء.... احم خلاص يا خالتو
زينب.... دا يا بت الحمام كان يبقا مغرق ضهرك كنت   انا اللي  بمسك حمامك واروح اغيرلك
كلهم ضحكو
الاء....  خلاص يا خالتو كتر خير والحمد الله كبرت 
زينب....وتعملي محضر  نسيتي لما كنتي تعمليه علي نفسك كنت بجري اغيرلك عشان امك متعرفش وتضربك
الاء...  خلاص  خلاص بهزر يا خالتو انا اتخبط عادي ومافيش محضر
زينب....  بجد انا قولت انتي متعمليش كده  اصل انا مربيكي   فاكر لما جيتي من الحضانه وشكركان ماليان
الاء.... لا لا في ايه اخالتو  بصت لي زيادفي ايه يا زياد هي امك جي تعيرني ولا ايه  شيلو المكروفون من هنا اجدعان
كلهم ضحكو...
الاء...صحيح هو ايه اللي حصل
نجاة....    مش وقته لما ترتاح يلا خديها يا شاديه علي اوضتها وساعديها
شهد... لا انا اللي  هساعدها
الاء... محلسي محلسي ما هي بقت حماتك 
شهد... بس بت
  تسريع الاحداث  شاديه وشهد تخدو زينب   ونجاة اخدت زياده تفاهم ايه اللي حصل واشباب  قاعدو  والاء وداليدا وهدير راحو يجهزو العشا
ومحمد في اوضه
محمد مع نغسه.... انا ايه اللي هببته دا
العقل... بالعكس انت عملت الصح
القلب... بالظبط انت محتاجه
العقل... وبعدين كلامها مطلعش  كدب
القلب... فعلا اتعذابت  زاينا 
محمد.... ما كان اختيارها
العقل.... وختيارك انت كمان 
القلب... انت بتقسي علي ايه ما كفايه
العقل... لا ازاي لزم نتعب
محمد.... انتو زاي عايزني اسامحه بسهوله دي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
في مطبخ
هدير...  انا هموت واعرف ايه اللي حصل  مادام ماسمحش  جبها ازاي
داليدا..  وحياتك انا بقالي3 سنين بستغل معا مفهمتهوش
الاء... هو سامحه بس  كبرئايه رافض يتقبل كده
هدير وداليدا... ازاي
الاء...  الا بني ادم لو كره حد استحاله يقرب منه وهو  جبه بنفسه
داليدا... علي كلامكم انها متبهدله من زمان اكي اكيد صعبت عليه
هدير....يمكن 
الاء... كانت صعبت عليه من زمان هو محتاجه وسامحه لما حكتله ال حقيقه
هدير.... وسامعك
الاء... بالعافيه
داليدا... انتي قولتيلو ايه طيب
الاء... لا موضوع طويل  المهم انا عايزه اعرف حصل ايه هناك
داليدا... ومين سامعك
هدير...اها واللهي
الاء.... لقتها  وراحت عملت قهوه
هدير وداليدا بصو لي بعض.    ايه دا
الاء...هطلع بالحجه دي وافاهم منه حصل ايه
هدير... دا انتي غلبانه  استحاله يتكلم 
داليدا.... نصيحه بلاش وهو متعصب اسالي مجرب  
الاء...  علي الله وطلع  خبطت عليه
ـــــــــــــــــــــــ
في مكتب  
نجاة... ايه ضربها
زياد...  اها وطلع كان علطول بيمد ايدو وهي ساكته
نجاة...  يا حببت يابنتي  وبعدين
زياد.. محمد  ضربه وخاله يطلقها
نجاة.... يالهوي ضربه 
زياد... اها ومكنتش عارف احوش ولا اسيبه  اول مره اتحط في موقف زاي كده ابويا بيضرب واقف ساكت بس عمره محسسني انه اب ولا مره افتكر طبطب عليا او شجعاني بالعكس كان عايز يقاعدني من تعليم   يا تيتا دا طلق  بالفلوس مع انه مش محتاج وعيط  امي رخيصه عنده اووي كده  
نجاة  اخدته في حضنها.... يا حبيبي امك غالي وهتفضل طول عمرها غاليه وانت ابن الغالي  حقكك عليا انا انا يارتني كنت اخدتكم من زمان 
زياد....  امي اتبهدلت يامه  بسببي وانا مكنتش عارف  ليه استحملت كل دا
نحاة.... اديك قولت بسببك خافه تخسرك زاي محمد خافت تكسرها تاني انت اللي كنت مصبرها عليه وشافته عقاب من ربنا مع ان هي مغلطتش دا نصيب  تتجوزه عشان تجيب القمر دا وباسته من خده   امسح دموعك وانسا كل دا والو بتحبها تفضل سندها وجمبها واحنا كلنا  مش هنسبها اتاني واللي خاله محمد يجبها هنا  يخالي قلبه يحن ويسامحه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خبطت علي محمد
الاء... ينفع ادخل
محمد بصلها بقرف.... اطلعي برا وقفلي الباب
الاء.... لو مكنتش تحلف ودخلت وقفلت الباب
محمد... انتي عبيطه بقولك برا
الاء...  وليه الغلط بقا دا انا عملالك قهوة تطفح  ولحقة نفسها قصدي تشربها 
محمد مسك القهوه ورمها في  الارض.... مش عايز زفت برا
الاء بصت علي الارض..... يخربيتك تقدك انك عيل  ياشلحف  
محمدمسها من ياقه هدومها...  انتي بتقولي ايه
الاء...  نزل ايدك  
محمد... انتي مفكره نفسك ايه يا زباله 
الاء... زباله ايه يا معفن دا ريحت عرقك هب عليا  كتك القرف
محمد... لا دا انتي عايزه تتربي  اوعي تفكري اني اتكلمت معاكي امبارح  تفكري انك حاجه انتي تحت رجلي 
الاء....  رجلك ايه يا معفن ياض دي ريحتها معتئ القصر كله دا روح انضف الاول 
محمد.مسكها من شعرها وفضل يجيبها ويوديها.... واحده وس*خه زايك
تقولي انا كده 
الاء.... وس"خ لسنك يازباله انا غلطانه فكرتك بني ادم طلعت  حيوان
محمد... انا حيوان  انا عرفك مقامه
الاء.... انا مقامي احسن منك وانضف منك يا معفن سيب شعري انت مش راجل ما فيش راجل يمد ايدو علي بنت
شاديه وشهد وهما طلعين من اوضه  زينب سمعوهم
محمد... تمام انا هعرفك مين اللي مش راجل ولسه هضربها بالقلم
شاديه... ولد عيب كده  اهدو وبعدته عنها وشهد غكت ايدو من شعرها 
محمد.... دي واحده جي من شارع  ولزم تتربه
الاء..  لا يابابا اللي جيه من شارع  دي اللي انت تعرفهم   يابتاع الستات 
محمد... وربنا لو ملمتيش نفسك لدفنك   بالحيه
الاء...  حيه تقرص من ولا بلاش   
شاديه كتمت ضحكتها.... عيب كده يامحمد 
الاء...  عيب ايه  هو دا يعرف العيب دا العيب ذات نفسه
محمد.... انتي مش سامعه  
شاديه... خديهاياشهد  لي اوضتها
شهد  ... تعالي 
محمد.... وربنا دي عايزه تتربه
الاءرجعت....   مدت راسها لي اوضه محمد  ربي نفسك الاول
شاديه لحقته كان رايحالها
شهد...يبنتي اتلمي   دا احنا مسلكينك منه بالعافيه
الاء... المعفن    ياض دا انت درفه يلاه
شهد بضحك.... اهدي بقا اي دا احيه ضهرك  عليه دم
الاء.... تلاقي اتفتح عادي  هغير عليه
شهد... لا لزم دكتور
الاء... بقولك ايه وربنا اخد بعضي وامشي من هنا
شهد... خلاص خلاص تعالي اغيرلك عليه
تسريع الاحداث  كلهم نزلو ومحمد كان رفض ينزل يتعشاه معاهم ونجاة اقنعته بالعافيه نزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاصم... نورتي بيتك يا زينت 
زينب... تسلم يابابا انا يومين بس وهمشي  من هنا عشان مضايقش حد
عاصم.... محدش هيمشي مش لزم حد فينا يبعد تاني خالينا نتلم بقا
نجاة... وبعدين دا بيت ابوكي   مش ضايفه ومحدش ضايف هنا كل واحد لي حق في البيت دا  من الكبير للصغير
الاء كانت لي اول نره حست انها فعلا غربيه رغم ان محدش وجهلها اي حاجه
زينب...  بس مش حبه اضايق حد وبصت لي محمد وكانت نفسها تسمع منه اي كلمه 
شاديه....  بالعكس كلنا فرحنين برجوعك يا حببتي
عاصم.... يلا كلو وبص لي الاءايه دا
الاء مكانتش واخده بالها انه بيكلمها (الاء كانت كالعاده بتقعد جم عاصم)
زياد كان قاعد جمبها. بص عليها...ايه دا مالك
الاء فاقة لما لقته بصصلها...ايه 
عاصم...ايه الدم اللي نزل من مناخيرك دا 
الاء بتمسح لقت منخرها بتنزل دم...    عادي تلاقي  لما كنت بغير الجرح  بهدلت نفسي 
زياد... دا من مناخيرك يا الاء
الاء.... يعني مش هحس لو من مناخيري يعني   لا طبعا مافيش حاجه
عاصم.... انتي كويسه يعني
الاء.... الحمد الله يا بابا
زياد... كان متاكد ان تكدب
الاء بترفع عنيها لقت محمد بصصلها.... عوذ بالله من الخبث والخباث 
محمد جز علي اسنانه....
الاء... الواحد اوضه تطل علي جنينه علي بحر اما انا بطل علي درفه
كلهم ضحكو
محمد...  الحاجات دي بطل  للناس الحلو مش زايك   
الاء....  مالي ان شاء الله  شايفني متعجرفه ولا شبه درفه الدولاب ولا اكونش بجعر و24ساعه مديه وشي اجازه عن  الفرحه  
محمد.... احسن ما تكوني مدد في نفسك وشبه ستات العوجيز ومش بينا من الارض  واكيد مش همشي اضحك للي يسوه وميسواش
الاء....   ابتسامه في وش اخيك صداقه ولا هقولك ايه في ناس مهما تضحك ولا تعمل في ايه يقطع الخميره من البيت
محمد... زايك يعني
الاء.... لا وانت صدق انت اللي 24ساعه مدينا بوظ الاخس دا 
محمد....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent