رواية اسيرة الصاوي الفصل الثالث والعشرون بقلم سجدة جمال
رواية اسيرة الصاوي الفصل الثالث والعشرون
افكركو ي حبايبي وقفنا البارت اللي فات لما سيدرا اتخطفت من قدام المول
تاليا بترن ع جاسر
تاليا بعياط حاد: جاسر الحقني سيدرا انخطفت من قدامي دلوقتي
جاسر: لو بتعملي مقلب ف نا مش فايق
تاليا بصويت: والله لاا ات شهقو اتخطفت من قدامي حالا وعربية خدتها وطارت
جاسر بخضة: طب اهدي وقوليلي عنوان المول بسرعة
تاليا بعياط:...... هو دا متتاخرش ونبي
جاسر: حاضر بس اهدي ونا دقايق واكون عندك
جاسر بلغ علي واخدوة معاه بس لحد دلوقتي الام ماتعرفش
بعد دقايق يوصل جاسر وعلي
جاسر: اهي تاليا هناك اهي تعال يلا
جاسر: تاليا
تاليا سمعت صوتة وجريت ف حضنو وانفجرت ف البكاء
جاسر: بس اهدي اهدي هنلاقيها ماتخفيش
تاليا بشهقة: وعد
جاسر: وعد بس قوليلي انتو كنتو فين واتخطفت ازاي
تاليا ببكاء: احنا اشترينا الحاجه وطالعين نمشي فجاءة لقيت عربية جت خدتها ومشت بسرعة
جاسر: طب اهدي بقا تعالو اما نروح نشوف الكاميرات
عند سيدرا ابتدت تفوق
سيدرا: اه اه دمااغي اي دا و نا فين
المجهول: معايا ي روحي
سيدرا: تك هفة ف روحك ي بعيد روحني ي بقفا زمان تاليا تعبانه بسببي
المجهول: مش هروحك غير امااخد اللي عاوزه
سيدرا ببعض الخوف: ت تاخد اي ي جدع نتا انتا مجنون
المجهول: حتي ونتي مخطوفة لسانك عايز قطعو
سيدرا بتجاهل: طب اتفضل روحني يلااااا
المجهول: صدااع مش عايز و قولتلك قبل كدا هروحك بس اما اخد اللي عاوزه
سيدرا بصريخ: انتا مجنون تاخد اي نا مش معايا حاجه
المجهول: هتشوفي دلوقتي وقرب منها وهي عماله ترجع لورا
سيدرا: ماتقربش هصوت والم عليك الناس
المجهول: صوتي من هنا للصبح محدش موجود غيرنا
سيدرا الخوف دب ف قلبها طب طب روحني بالله عليك
المجهول واخيرا لزقها ف الحيطة: عندي شرطين
سيدرا: اي هما
المجهول: ياتوافقي عليا (واخيرا شال الوش اللي لابسو)
سيدرا بدهشة: اي دا هو نتا ي حيوان
المجهول: لسة مخلصتش كلامي الشرط الاول يأما توافقي عليا يأما اخد اللي عاوزه وكدا كدا هتتحوزيني
سيدرا: مش موافقة عليك ومش هتعرف تعمل حاجه هه
عند تاليا
جاسر: لوسمحت كنت عايز اشوف الكاميرات اللي ع باب المول لان اختي اتخطفت
الراجل بص ع تاليا وبعدين قالو: اني مكان بالظبط
جاسر: تعالي ي تاليا قوليلو اني مكان
تاليا: المكان من عند البوابة الرئيسية
الراجل: تمام بس اي يضمني انكو مش حراميه
جاسر: حرامية اي ي جدع حتي ولو حرميه هنكون بلبس دا انت ف مخك حاجه
الراجل: اصل دا شغلي ي بية ودا مش فية هزار دا فية رفد ع طول
واخيرا ع اتكلم
علي: نا ظابط ف المخبارات واللي اتخطفت دي صحبة خطبتي ودا الكارنية بتاعتي اهو
الراجل بص ع الكارنية: احم نا اسف ي باشا ع سوء التفاهم اتفضلو شوفو
تاليا: ايوا ايوا هي العربية دي اخدتها ومشت ع طول
علي: متاكدة
تاليا: اه والله هي دي
جاسر بتدقيق: بس العربية دي مش غريبة عليا
علي بارتباك: مش غريبة عليك ازاي
جاسر: حاسس اني شفتها قبل كده
علي: امم طب يلا ندور عيلها لحد مايعدي 24ساعة ونقدم بلاغ بس اوعا تكون عرفت طنط هناء
جاسر: لا معرفتش حد حتي ماما مش قولتلها عشان مش يقلقلو
علي: طب كويس يلا. بينا
جاسر وتاليا: يلا
عند سيدرا
سليم(ايوا هو سليم مش حد تاني 😂): فضل يقرب يقرب طب خلاص بقا هاخد اللي عاوزه بعدسن اروحك وبعدين توافقي غصب عنك
سيدرا بغضب: نا محدش بيغصبني ع حاجه
سليم: طب هوس بقا سبيني اشوف شغلي وفضل يقرب منها وهي كانت هتج،ري منو بس هو بحركه سريعة وكتفها وفضل يخوفها انه هيغتصبها
سليم يقرب اكتر عند وشها
سيدرا: سليم خلااص ماتقربش اكتر من كداااااا
سليم بقرب وخلاص هيبوسها: هاا هتوافقي
سيدرا: لااا وبعد بقا
سليم خلااص مش تقطعينيي تاني: وهوب بوسة ف الخد وبوسة ف الخد تاني وبيحاول يشيل الهدوم🙂
سيدرا بصرااخ: خلااااص سليم بالله عليك ماتعملش كدا
سليم: ها موافقة
سيدرا بتررد: لااااا وسبني بقا
سليم مش اتكلم و كمل ف اللي بيعملو وكان خلاص هيشيل البلوزه
سيدرا بقلق: خلااااص موافقه سبني اروح بقا
سليم بنتصا،ر: اصبري بس اعدلي هدومك دي ويلا اروحك
سيدرا بعصبية طفيفة: لااااااا بقا سبني مش وافقت يبقا خلاااص سبني ف حاالي وسابتو ومشت بعد دقايق سيدرا وصلت البيت بتاع تاليا وخبطت بهدوء عكس كل مرة
تاليا بصرااخ: سيدرا جت ي جاااسر
يتبع الفصل الرابع والعشرون 24 اضغط هنا
- فهرس جميع فصول الرواية عبر الرابط "رواية اسيرة الصاوي" اضغط علي اسم الرواية