Ads by Google X

رواية طفلتي العنيدة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نانسي

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي العنيدة الفصل السادس والعشرون بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل السادس والعشرون

ليقاطع حديثه اصطدامه في فتاة ما
جاك بأسف:سوري يا انسة مشوفتكيش
الفتاة بدهشة وهي تحتضنه بجرأة:ايه دا مش معقول جااك
روز وهي تنظر لجاك بشر وتوعد:ليلتك سودة انت وهي يابن الحديدي
جاك بضحكة غبية:ا ايه دااا مايا انتي ايه اللي جابك اقصد جيتي امتى من تركيا
مايا بدلع:انا لسة واصلة امبارح ومبسوطة اوي اني شوفتك يا جاكي
روز بابتسامة شريرة: ولسة هتتبسطي اكتر يا روح الروح
مايا بدلع: انت وحشتني اووي يا جاكي ووحشتني ايام تركيا اووي وذكرياتنا مع بعض 
روز بشر:مابدهاش بقى والله لاوريكي يا بت المسهوكه
انهت جملتها وفي ثواني كانت متجهه الى مايا وهي تهجم عليها في الارض وتشد شعرها وتضربها بقوة ومايا تصرخ بشدة ان ينقذها احد وجميع من بالمول اتلم عليهم وهم يره هذا الشجار وجاك الذي فاق من صدمته وهو يحاول ان يخلص مايا من بين ايدي روز وقد اتى كلا من ادم ونانسي ويوسف ومي ونادر وليلى على اصوات الصراخ
يوسف بفزع:يا ساتر يارب هو الاسد فك ولا ايه 
جاك بصراخ:انت واقف تتريق ياخي دا بدل ماتيجي تحوش معايا
نانسي بدهشة:بت يا روز بتعملي ايه يخرب بيتك سيبي البت 
روز بصراخ وهي تشد شعر مايا:محدش يتدخل والا هيتاكل معاها بت المسهوكه دي جاية تشقط في خطيبي عيني عينك كدا والباشا ولا على باله والله لاربيها من اول وجديد 
يوسف بتمثيل:مع اني مش طايقك يا روز  من الصبح بس احسنتي اديلو الخاين دا ايوة هو دا بس برضو انا زعلان على لهطة القشطة دي وانت يا واطي احترم ان فرحك بعد بكرة واحترم المفترية اللي هتتجوزها ايه مابقاش فيه تقدير خالص
مي بغضب وتحذير:يوووسف
يوسف بخبث:قلبه خليكي بعيد انتي في الخناقة دي لاحسن انتي رقيقة وبسكوتة وانا خايف لتتاخدي في الرجلين 
نانسي بتشجيع:ايوة ياوختشي يا جامدة اديها المايعة دي بقى جايه تشقط كدا عيني عينك اه احنا عندنا رجاله وخايفين عليهم برضو وكان بودي اجي اساعدك بس انتي قايمة بالواجب ماشاءلله
ادم بغيظ:لا كتر خيرك الصراحة يا مشجعة النادي الاهلي انتي هو دا اللي ربنا قدرك عليه بتولعيها يا حقنة
نانسي بأستمتاع:لا هي اشعال ذاتي لوحدها
جاك وهو يصرخ بنفاذ صبر:حد يطلب بوليس النجدددة يا جذذم
انهى جملته وحمل روز التي مازالت تصرخ  على كتفه وهو يتجه الى احدى غرف المول للقياس ليلقيها على الارض بعنف وهو يغلق الباب وينظر لها بشر
روز وهي تنهض:ااااااه فيه ايه
جاك بغضب:ايه اللي عملتيه دا
روز بعصبية:عملت ايه يعني واحدة ملزقه وماشافتش تربية في بلدها كان لازم اربيها انا عشان تبقى تفكر مرتين قبل كدا
جاك وهو يقترب منها بخبث: يعني انتي غيرتي عليا يا وردتي
روز بتوتر: هاا لا طبعا ايه العلاقة انا بس مبحبش الناس الملزقه السمجه اللي زيها كدا
ثم اكملت وهي تنظر له بشراسة وغضب:وبعدين تعالى هنا ذكريات ايه اللي كانت في تركيا دي هاا كنت بتعمل ايه معاها وتعرفها منين البتاعة دي وتحضنك ليه وتقولك يا جاكي بت المايعه دي كان ناقص 
جاك بمقاطعة وهو يجذبها لاحضانه ويهمس في اذنها بحنان:شششش اهدي يا وردتي مفيش داعي انك تغيري منها اصلا ودي ياستي كانت مجرد زميلة ليا من ايام دراستي في تركيا وكانت بتحشر نفسها مع اصحابي وتخرج معانا ف كانت واحدة من الشلة خليكي واثقة ان عمري ما عملت حاجة غلط لا قبلك ولا بعدك ابدا عشان مفيش غيرك الاساس يا وحش الكون
روز بضيق:انا اكيد واثقة فيك لكن اتضايقت لما المحن دي قربت منك كدا
جاك وهو يبعدها عن احضانه ويحاوط خصرها بيديه وينظر في عيونها:ليه اتضايقتي ليه يا وردتي هااا
روز وهي تهمس في اذنه بخبث:عشااان انت واحد قليل الادب
انهت جملتها ودفعته بعيدا وهي تخرج وتضحك بشدة على ملامحه
............................💜.........................
مساء بعد ان رجع الجميع للمنزل كان كلا من نانسي وروز ومي وليلى التي اصرت عليها روز للبقاء معها بحجة مساعدتها وتكون بجانبها في يوم زفافها
نانسي بملل:اووف ايه الملل والزهق دا ياربي ابنااات
روز بضجر:اييييه يا بقرة انتي بتعلي صوتك ليه هو احنا في بلد وانتي في بلد ايش حال ماحنا على طول في خلقتك ولازقين فيكي اهو
نانسي بتذمر:هوووف بقى انا زهقانة اووي
روز بابتسامة:لقيتهااا
نانسي بملل: ايه
روز بابتسامة:بت يا نانسي مش فاكرة كنا بنعمل ايه انا وانتي لما نكون زهقانين زي كدا
نانسي بضحكة:اهاا ودي حاجة تتنسي
مي ببلاهة:ايوة انا مفهمتش برضو كنته بتعمله ايه
روز بضحك:كنا بنلعب الشايب
ليلى بعدم فهم:بس
نانسي:لا ماهو انتي ماتعرفيش الاحكام اللي  بنحطها لبعض مرة انا غلبت البت روز حكمت عليها تدلق جردل ميه على جارتنا اللي ماكنتش بطيقها هههههههه ومرة هي فازت خلتني فسيت كوتشات العربية بتاعة مدرس الانجليش ابو كرش ههههههه واتهزقنا تهزيق ولا اجدعها حمير في زريبة ههههه
ليلى بضحك شديد:حصللل وعلى يدي هههه
نانسي وهي تخرج الكوتشينه:يلا بينا يا عيال اللي هيغش هنفخه واللي هيخسر هيقع تحت ايدي انا مش هرحمه
روز بثقة:ماشي خليكي فاكرة كلامك
بعد قليل من الوقت
نانسي بصراخ:لاااااااااااااا مستحيل يعني معرفتش تلزق غير عندي ابو شكلك ياخي
روز بضحك:مش قلتلك خليكي فاكرة كلامك ودلوقتي استعدي بقى عشان تنفذي الحكم
هتنزلي تجيبيلنا اربعة اندومي على اربعة شيبسي جامبو على لترين تلاتة بيبسي ولب وسوداني وشوية تسالي لزوم القعدة اظن مفيش اكتر من كدا روقان
نانسي بسخرية:مش عيزاني اجبلك شركة التغذيه كلها بالمرة لا جدعة اوي ياختي
روز ببرود:عارفة طريق الباب ولا اجي اوصلك
نانسي وهي تنهض وتتجه لباب الغرفة بحنق:ربنا ع الظالم والمفتري 
ثم اغلقت الباب خلفها بعنف وكادت تنزل لولا انها سمعت صوت الشباب وهم داخل غرفة ادم سارت نانسي بهدوء اتجاه الغرفة وهي تضع اذنها على الباب وتستمع لحديثهم
اما بالداخل 
جاك بحماس: هل انتم مستعدون يا شباب لحفل توديع عزوبيتنا الرائع
يوسف بسخرية:يا خوفي من افكارك انت خايف للحفلة تتقلب علينا
جاك بحنق:تصدقه انا غلطان عشان بخرجكم وبفسحكم وتاعب نفسي وعملت حفلة توديع عزوبيه وانتو كلاب مابيطمرش فيكم حاجة
ادم وهو يستعد للخروج:معاك حق خلونا ننبسط شويه بعيد عن جو النكد اللي كنا فيه 
 نادر باستسلام:خلاص ماشي مادام كلكم رايحين يلا بينا
......................بقلمي نانسي.......................
في الخارج كانت نانسي تستمع الى حديثهم عن هذه الحفلة بصدمة وهي ترى انهم على وشك الخروج من الغرفة تحركت سريعا واختبأت خلف احدى العواميد الكبيرة وهي تراقبهم وهم يخرجون من الغرفة بكامل اناقتهم وشياكتهم
اتجهت سريعا الى الغرفة التي بها الفتيات
نانسي بصراخ وهي تفتح الباب بقوة:خيااااااااااانة
روز بفزع:ايه فيه ايه الحرب العالمية بدأت ولا ايه
نانسي وهي تتجه لهم بغضب:خليكم انتو نايمين في العسل ومش دريانين باللي بيحصل برة
مي باستغراب:ليه ايه اللي بيحصل هو فيه حاجة برة
نانسي بعصبية:لا ابدا دا الحلوين اللي هنتنيل ونتجوزهم بيغفلونا وعاملين حفلة توديع عزوبية برة ولابسين ومتشيكين ولا اكنه فرحهم ااااه الخونة
روز بغضب وتوعد:قلتي حفلة ايه ليلتهم مش معدية انهاردة
مي بتعجب:ايوة انتو متعصبين ليه اكيد عاملين حفلة عادية هيتسله شوية مع بعضهم وبس
نانسي بحسرة:حفلة عادية انتي طيبة اوي يا اختي دي اسمها حفلة توديع عزوبية عارفة يعني ايه يعني هيعمله زي المسلسلات ويجيبه خمرة ونسوااااان
ليلى بحزن:ايه ط طب ونادر كمان راح الحفلة دي
نانسي بسخرية:دا حتى نادر اللي كنت بقول عليه غلبان قال ايه بيقولهم يلا بينا صحيح اللي تفكره موسى يطلع فرعون
روز بابتسامة خبيثة:طب ايه هتفضله كدا كتير تاكله وتهرو في نفسكم ولا هنشوف حل للمصيبة دي
نانسي بحنق:اشجينا ياختي
روز بابتسامة شريرة:وماله والله لأهد الحفلة على دماغهم واوريهم بينا يا بنات اكيد لسة ملحقوش يمشه يلا ننزل بسرعة
...........................💓..........................
نزلت الفتيات للاسفل وخرجه خارج القصر بهدوء شديد ولكن سمعه صوت سيارة جاك وهم يستعدون للرحيل ف اختبئه بسرعة في سيارة مي حتى طلعت سيارة جاك من بوابة القصر
روز بسرعة وهي تركب بجانب مي:يلا بسرعة وراهم 
انطلقت سيارة مي خلف سيارة جاك وهم يتبعونه الى مكان الحفلة المجهول هذا
وبعد قليل من الوقت وصلت سيارة جاك الى المكان المحدد ونزل منها ادم وجاك ويوسف ونادر ودلفه الى هذا المكان الذي به الحفلة
اما بالخارج عند الفتيات نزله جميعهم من السيارة وهم يقفون امام هذا المكان 
روز وهي تنظر الى اسم المكان:نايت كلاااااب كمان ماااااشي جاهزين يا بنات للمعركة يلا كله يجيب اسلحته وورايا
دلفت روز ومعها نانسي ومي وليلى الى النايت كلاب ولكنهم تعجبه كثيرا حيث ان المكان كان فارغا تماما ومظلم بشدة وفجأة


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent