رواية قاسي احب طفلة الفصل السادس والعشرون بقلم نورهان العطار
رواية قاسي احب طفلة الفصل السادس والعشرون
في مكان يشبة الصحراء كان يوجد ليث واسر واشخاص اخرين
الشخص كدة الفلوس تمام
ليث تمام والبضاعة كمان تمام
في هذة اللحظه حاوطت الشرطة المكان بالكامل
الضابط سلم نفسك يا ليث بية وارمي الاسلحة الي في ايدك
رمي ليث السلاح الي في ايدة ولف الي الخلف ببرود
الضابط اقبض علية يا عسكري
كاد العسكري ان يقبض علي ليث واسر ولاكن حدث شئ غير متوقع
انت بتعمل اي يحضرت الضابط
الضابط بصدمة سيادة اللواء طلعت حضرتك هنا
اللواء طلعت انت بتهبب اي حضرتك
الضابط بقبض علي المتهم
اللواء طلعت بتهمت اي
الضابط سلاح يا فندم
اللواء طلعت مفيش تهمة اصلا ليث باشا بيشتغل معانا ليث باشا بيشتري السلاح علشان في دول محتجاة يدفعو بية عن نفسهم وليث واسر باشا بيشترو وبيبعة بنصف التمن وسعات مش بيخدة تمنة
الضابط انا معرفش يا فندم والله انا اسف يا ليث باشا
اللواء اتفضل انت يالا وحاجه تاني تعملها من غير اذني هحولك للتحقيق
الضابط اسف يا باشا بعد اذنك يا فندم
ذهب الضابط واخذ القوات معاة نظر اللواء الي ليث الذي مازال كما هو علي برودة
اللواء طلعت انا بعتذر علي الي عملة بس هو بيشوف شغلة انا متاسف علي سوء التفاهم دا
ليث لا عادي ولايهمك دا حقة مفيش مشكله
اللواء المرة دي السلاح رايح فين
ليث هحاول ادخل منة لفلسطين والباقي هوزعة علي الدول التانية
اللواء ربنا يخليك لبلدك يا بني
ذهب اللواء وخزن ليث واسر البضاعة وذهب كلا منهم الي وجهتة اسر الي بيتة وليث الي المستشفى حتي يري مليكة او ملاكة الصغير ولاكن تذكر مرام اختة التي احزنها وجعلها تبكي اوقف قصاد سوبر ماركت كبيررررر اوووي ودخل اليها واخذ لهم كل شئ تحبة مرام ومليكة ايضا وحاسب وقاد مرة اخري الي المستشفى دخل ليث المستشفى وجد الحراس علي باب الغرفة
ليث كلو تمام ولا حصل حاجه
الحارس كلو تمام يا باشا
ليث فتحو عينيكم كويس اي غلطة فيها رقبتكم
الحارس بخوف حاضر يا باشا
دخل ليث الي الغرفة وجد مليكة نائمة ومرام ايضا كانت الغرفة بها سريران وكنبة كبيرة
ابتسم ليث عندما رئهم نائمين نظر الي النافذة وجدها مفتوحة اغلق ليث النافذة لان الجو بارد وذهب الي اختة وقبل راسها ودثرها جيدا وكذالك مليكة وخلع جاكت البدلة ورماها علي الكنبة وذهب الي جانب ملاكة الضغير ونام بجوارها وهو يحتضنها
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
وصل اسر الي البيت ودخل ولاكن فزع عندما راي اختة روان وابنتها زينة جالسين علي الارض ياكلون الشكولاتة اللتي جابها اسر الي ياسمين والمرشيملو والبيبسي
اسر اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انتي اي الي جابك هنا وفي الوقت دا وفين جوزك وجيتي ازاي
روان اي اي حيلك يا خويا كل دا طيب خد نفسك يا صايع يا بتاع وش الصبح دا انت حتي متجوز والله لقول لياسمين
اسر بت انتي اخلصي ردي جيتي هنا ازاي في الوقت دا وفين احمد
روان مفيش انا واحمد اتخنقنا مع بعض روحت بهددة بقولة والله يا احمد لو متلمتش هسبلك البيت راح قالي لو ابوكي راجل سيبي البيت اي عاوز اطبع ابويا مش راجل روحت سيبالة البيت تفكر هيجيب نسوان في الشقة ولا هيعيش علي ذكراتي
اسر بصد*اع بسسسسسس اطلعي اتخمدي بدل مبيتك في الشارع غوري
حملت روان ابنتها وصعدت الي غرفتها وغيرت ثيابها ونامت وهي تشعر بالامان فلديها اخ حنون عندما تكون معة تشعر بالامان والاطمانان
روان بحب ربنا يخليك ليا يا اسر يارب وتفضل سندي كدة دايما وحمايتي
ثم غضت في ثبات عميق وهي تحتضن ابنها بحب
في غرفة اسر
دخل اسر الغرفة وجد ياسمين نائمة فكان اليوم متعب لها بشدة
اسر منك لله يا روان انتي وليث هااا
غير اسر ثيابة ونام بجانب ياسمين واخذها بين احضانة ضمت ياسمين اسر لها ابتسم اسر بحب ونام
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
في فيلا السباعي
يونس بغضب انت بتقول اي
انا جيت اقبض علية لقيت اللواء بنفسة واقف معاة اعمل اي يعني
يونس بغضب اتصرف
ولاكن تذكر شئ مهم جلعة يبتسم بخبث
يونس بخبث انت كدة مهمتك خلصت انا الي هتصرف
اغلق يونس الهاتف في وجهة الضابط الي كان ذهب ليقبض علي ليث
رن يونس علي فؤاد
يونس ايوة عملت اي جبت الورق
فؤاد انا مش لقيت حاجه في حزنة البيت شكلة ناصح عامل خزنة في البنك او خزنة سرية انا هتصرف واحاول اجيب الورق متقلقش يا بوس
يونس بخبث لا مدورش انا عندي خطة جديدة
فؤاد اي هي يا كبير
يونس بغضب انت مالك لما هعوزك هكلمك
واغلق الخط في وجهة وجلس وهو يبتسم بخبث
يونس انا هندمك يا ليث في اكتر حاجه انت بتحبها
صعد الي غرفتة وارتمي على سريرة واخذ يفكر في معشوقتة حتي نام
♥♥♥♥♥بقلم نورهان العطار♥♥♥♥♥
في الصباح استيقظت مرام وجدت مليكة وبجانبها ليث يحتضنها ونائم ابتسمت بحزن ذهبت الي المرحاض واغتسلت وادت فرضها وهبطت الي الكافتريا وطلبت فطار وفنجان قهوة
استيقظ ليث وقبل مليكة من راسها فاستيقظت
مليكة صباح الخير
ليث صباح العسل يا عسل
مليكة جيت امبارح امتي
ليث جيت علي طول لقيتك نايمة حتي جبتلك حاجات حلوة كتيرررر انتي ومرام ثم نظر حولة ولم يجد مرام فخاف بشدة واخذ ينادي عليها وذهب الي المرحاض وخبط الباب ولاكن لم يجد احد
مليكة اهدي يا ليث هتلاقيها يعني هتروح فين هي صغيرة
خرج ليث بسرعه من الغرفة ونادي علي الحراس جاء لة الحارس بسرعة
ليث بغضب مرام هانم فين وانت كنت فين
الحارس كنت بفطر يا باشا
ليث اقلب الدنيا علي مرام هانم بسرعه
ذهب الحارس واخد يدور علي مرام حتي وجدها في الكافتيريا
الحارس كدة يا هانم كنت هموت بسبب حضرتك
مرام بضحك لي يعني حصل اي
الحارس ليث باشا قالب الدنيا علي حضرتك اتفضلي معايا
ذهبت مرام وهي متوترة فهي لم تفعل شئ ماذا حدث
دخلت مرام الي الغرفة جري عليها ليث وهو يحتضنها بقوة ويحمد ربة كثيرااا علي انها بخيرر ولم يصيبها مكروة
مرام ابية ليث اهدي مالك حصل اي
ليث انتي كنتي فين انا مت من الرعب عليكي ينفع
مرام انا اسفة بس كنت بفطر وبشرب قهوه
ليث ومش صحتيني لي نفطر سوء
مرام معلش المرة الجاية
ليث تعالي شوفي جبتلك اي
مرام بفرحه الله دي شكولاته انا بحبها اوووي عي والمرشيملو والببسي بجد ربنا يخليك ليا يارب
مليكة بغيرة فين الحاجة بتاعتي شكلك نستني
ذهب اليها ليث وهو يعطي اليها كيس ملئ بالاشياء وقبل راسها
ليث مقدرش انسي ملاكي الصغير
في هذة اللحظة خبط الطبيبة وسمح لة ليث بالدخول
الدكتوره صباح الخير
الجميع صباح النور
الدكتورة هاا جاهزة يا مليكه هانم
مليكة بتوتر ايوة جاهزه
ساعدو الممرضين مليكة في التجهيز الي غرفة العمليات ودخلت مليكة الغرفة بعد ان ودعت ومرام وليث التي كاد ان يموت من القلق عليها احتضنتة مرام بقوة بادلها ليث الحضن
مرام هتبقي بخير متخفش
ليث بتنهيدة يااارب
بعد مرور خمس ساعات خرجت الطبيبة وهي تتنهد بتعب جري عليها ليث ومرام
ليث هااا اي الاخبار هي بخير
الدكتورة اة هي كويسة بس هنعرف نجحت ولا لا لما تفوق
مرام وهي هتفوق امتي
الدكتوره كمان ساعتين بعد اذنك
ذهبت الدكتورة ودخلت مليكة غرفة عادية وجلس بجانها ليث التي يقبل يدها كل خمس دقائق ويدعي ربنا انها تصبح بخير وكذلك مرام اللتي اخذت تصلي وتدعي ربها ان تصبح مليكة بخير
بعد مرور ساعتين استيقظت مليكة
ليث بلهفة حبيبتي انتي كةيسة حاسة باية
مليكة بد*موع انا حاسة.........؟؟
ليث بد*موع اييييييي
يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قاسي احب طفلة" اضغط على اسم الرواية