Ads by Google X

رواية طفلتي العنيدة الفصل السابع والعشرون 27 - بقلم نانسي

الصفحة الرئيسية

  رواية طفلتي العنيدة الفصل السابع والعشرون بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل السابع والعشرون

دلفت روز ومعها نانسي ومي وليلى الى النايت كلاب ولكنهم تعجبه كثيرا حيث ان المكان كان فارغا تماما ومظلم بشدة ولكن فجأة وجده الأنوار تضيئ ورأه المكان مزين وبه اضواء رائعة وكلا من ادم وجاك ويوسف ونادر يقفون امامهم وهم ينظرون لتعابير وجههم الغاضبة والمتوعدة بشدة بابتسامة متسلية لتنطلق كلا منهم الى حبيبها وهم ينظرون لهم بغضب كبير
وقفت ليلى امام نادر وهي تنظر له بصمت بينما هو نظر لها بحرج
نانسي وهي تدور حول ادم بعصبية:هما فين هااا انطق وديتهم فين يا خااااااين
ادم بضحك:اهدي يا هبلة يخرب بيتك وبعدين هما مين دول اللي بتدوري عليهم
نانسي بصراااخ:البنات اللي انتو جايبينهم يا خونه ولا عامل اعتبار لكيس الجوافة اللي قدامك
ادم بابتسامة مستفزة:مبحبش الجوافة
نانسي بصراااخ اكبر:هيشلنااااااااااي
روز وهي تندفع ناحية جاك بغضب:بتستغفلني يابن الحديدي عامل حفلة توديع عزوبية وفي نايت كلاب يا منحرف
جاك بضحكة غبية:اومال اعملها في اوضتي مثلا
يوسف بحنان وهو ينظر لمي:ميوي قلبي طبعا انتي عارفة اني مستحيل اعمل حاجة تزعلك صح
مي بدموع:اومال ايه دا
ادم وهو ينظر لهم بثقة:دي كانت خطة
نانسي وهي تنظر لهم بعدم استيعاب:نعمممم يا عنيا
جاك بخبث:ايوة دي خطة عشان نجيبكم هنا واحنا كنا عارفين انكم هتيجو ورانا 
روز بتذمر:ودا ليه انشاءلله يعني انتو جبتونا هنا ليه بقى
جاك بخبث:الحق علينا يعني محبيناش نحتفل لوحدنا قلنا لازم تشاركونا الحفلة برضو
نانسي بضيق وعناد:شكلهم فاضيين اوي وبيتسله يلا بينا يا بنات هنرجع البيت
استدارت نانسي للفتيات وكاده ان يخرجه من المكان ولكنهم توقفه عندما انغلق باب الخروج وصدح صوت الموسيقى مع الاضواء الهادئة وقبل ان يستوعبه اي شيئ وجده الشباب يجذبونهم الى ساحة الرقص وكل واحدا منهم يرقص بحب مع حبيبته على هذه الاغنية التي توصف مشاعرهم(اغنية عمري إبتدا لتاموره😂😂)
يوسف وهو يرقص مع مي برومانسية ويوجه كلمات الاغنية لها:عمري إبتدا م الليلة دي وياه ولقيت سبب للحياااااة عشانه اعيش
جاك وهو ينظر لروز بحب:خدني هواااه لدنيا تانية وياه كل حاجة فيا عاااايزااه دا انا غيره ماااااليش
ادم وهو يرقص مع نانسي ويوجه كل كلمة لها كانها تعبر عن ما في قلبه لها:اه منها يا لياالي ليلة اه لما تحب بجد بعد سنين طويلة 
نادر وهو ينظر لليلى التي تنظر له بحب: وانا بين ايديه مابقاش فيه حاجة مستحيلة دا الحب كله عايشه وانا معااااه
الجميع معا وهم يرقصون بسعادة وحب:بحببببببببك♥ ياااا يا اغلى ما في الحياة طمنتني عليااا وارتحت خلاااص عشانك انا مستعد مليون سنة اتعب انا وانت لااااا يا اغلى النااااس اه منها يا ليااالي ليلة اه لما تحب بجد بعد سنين طوويلة وانا بين ايديه مابقاش فيه حاجة مستحيلة دا الحب كله عايشه وانااا معاااااه

 
كانت ليلى تقف على سطح هذا المكان وهي تنظر من فوق الى جمال الليل والقمر والنجوم والمباني الجميلة المضاءة ليلا وفجاة شعرت باحد خلفها نظرت وجدته هو حبيبها نادر
نادر بابتسامة مرحة:انا لقيت كل واحد مشغول بخطيبته ومافضلش غيري قلت اما اروح اشوف حالي انا كمان
ليلى بابتسامة: شكرا
نادر باستغراب:على ايه
ليلى وهي تمسك يده بحب:على حاجات كتير اووي حبيت اقولك شكرا على وجودك في حياتي في اوقات كتير ماكنتش بلاقي حد جنبي لانك حبيتني ولانك قبلتني زي مانا كدا انا بجد بشكر الصدفة الحلوة اللي جمعتني بحد وجوده مميز في حياة اي حد زيك نادر انت الحاجة الحلوة في حياتي
نادر وهو يقترب منها ويقبل يدها بحنان:وانتي الامل وتعويض ربنا الحلو ليا ليلى انتي متعرفيش انا قبلك كنت عايش ازاي كنت عايش مع ناس المفروض انهم عيلتي بس طلعه اكتر ناس اذوني طول عمري وانا عايش وحاسس بفراغ كبير في قلبي لكن جيتي انتي مش بس مليتي فراغ قلبي بحبك لا انتي مليتي عليا حياتي كلها يا ليلو
ليكمل بتنهيدة وهو ينظر لها بعمق:ليلى انا مضطر اسافر بعد الفرح عشان اهملت الشغل في لندن عشان كدا حابب اني اعمل فرحنا بكرة مع ادم وجاك ويوسف واخدك ونسافر بعديها على طول
ليلى بتردد:ايه بس ا بس انا يعني بالسرعة دي يا نادر
نادر بحنان:لاني مش قادر ابعد عنك يا ليلو عايزك على طول معايا وجنبي دا غير اني لازم اسافر لندن عشان شغلي ماينفعش اتاخر اكتر من كدا
ليلى بابتسامة: فين ما تروح مكاني هيفضل جنبك يا نادر لان قدرنا نكون مع بعض
نادر وهو يقبل يدها بحب:يديمك ليا يا حبيبتي
ليلى بابتسامة عاشقة:ويديمك ليا يا اجمل حاجة في حياتي 
على الناحية الاخرى
ادم وهو يجلس بجانب نانسي: القمر بيفكر في ايه
نانسي:احم ولا حاجة
ادم بغمزة:على بابا يلا اكيد كنتي بتفكري فيا صح قولي قولي متتكسفيش
نانسي بتوتر:لا وهفكر فيك ليه يعني
ادم بهمس امام وجهها:اممممم يمكن عشان بتحبيني  مثلا
نانسي بأرتباك:هاا اه ا لا 
ادم بهمس وهو يقترب منها اكثر وهي تنظر له بتوهان:هاا ايه اه ولا لا
نانسي وهي تدفعه وترقض مبتعدة عنه:دا في احلامك اني اقولها يابن الحديدي
ادم بابتسامة خبيثة:ماشي ماشي اهربي براحتك بس مسيرك برضو ترجعيلي
ثم اكمل بغناء وابتسامة:وتجيني تلاقيني لسة بخيري مش هتبقي لغيري ايوة انا غيري ماااافيش
عند يوسف ومي
يوسف وهو يضم مي من الخلف:حبيبي لسة زعلان مني برضو
مي بزعل:اه وابعد عني مش عايزة اكلمك
يوسف وهو يقبل وجنتها بحنان:امممم لا كله الا زعل مي الصغيرة ميهونش عليا زعلك يا قلبي
مي بغضب:برضو هتقولي صغيرة تاني انا مش صغيرة انا كبرت خلاص
يوسف بضحك وحب:عارف انك كبرتي لكن هتفضلي في نظري مي الصغيرة اللي حبيتها وعشقتها بكل تفاصيلها ها لسة زعلانة مني مي بحب وهي تضمه ايضا:ما المشكلة اني مبعرفش ازعل منك اصلا يا يوسف
يوسف وهو يقبل يدها بعشق:قلب وحياة يوسف انتي انا مش مصدق ان خلاص ربنا عوض صبري خير وهتبقي بكرة معايا واسمك على اسمي يا ميمو بجد مش مصدق انك خلاص هتكوني ملكي للابد 
مي بابتسامة عاشقة:ولا انا كمان مصدقة يا حبيبي ان واخيرا اليوم اللي كنت بتمنى فيه ابقى معاك وجنبك للأبد جه خلاص
يوسف بعشق وهمس:بحبككككك♥
مي بسعادة:بحبك اكتررررر 
عند روز وجاك
جاك وهو يجلس بجانب روز:طب ايه
روز بعدم فهم:ايه
جاك بغمزة:ماتحن يا جن
روز بسخرية:بس يابابا اتكل من هنا عشان انت بقيت منحرف ذيادة في اخر فترة
جاك وهو يميل عليها ويهمس امام وجهها:هو فيه احلى من الانحراف يا وردتي
روز وهي تنظر له بتخدر من قربه هذا:ا ابعد يا منحرف يا قليل الادب انت
جاك وهو يهمس لها بخبث:وان مبعدتش يا وردتي
روز بتوتر:ا والله اصوت واقولهم انك متحرش و وقح كمان
جاك وهو يبتعد عنها:انا بس كنت هقولك يلا بينا نرجع البيت عشان الوقت اتأخر والجو برد اووي بس انتي بقى اللي تفكيرك شمال
انهى جملته وضحك على ملامحها المغتاظة من فعلته 

 
في صباح اليوم الموعود اليوم الذي انتظره الكثير يوم زفاف ابطالنا واتحاد القلوب بالعشق يوم محمل بالحب والبهجة والتفاؤل على الجميع دخلت الام كالعادة الى غرفة بناتها كي توقظهم للذهاب للبيوتي سنتر مع مي كي ولكنها تعجبت كثيرا حين وجدتهم مستيقظين ومستعدين للذهاب ايضا
نانسي بابتسامة بلهاء:صباح الفل يا ست الكل 
الام بتعجب:مالكم يا بنات انتو تعبانين ولا ايه
روز باستغراب:لا ابدا دا احنا حتى محبيناش نتعب ابو وردة معانا وصحينا لوحدنا اهو
الام بسخرية:وعشان كدا قولت يمكن تكونه تعبانين ولا حاجة اصل انا مش متعودة على الاحترام المفاجئ دا
نانسي بتمثيل:يااااه يا نونو دايما ظلمانا كدا المهم عاملة فطار ايه عشان انا مش هتحرك من هنا قبل ما اكل 
الام بقرف:مخلفة جاموستين  ياربي مش فالحين غير في الاكل وحرقة دمي
روز بغناء وهي تنظر لنانسي:جااموسة راحت تقابل جاموسة يا عيني ملقيتهاش جاموسة ياليلي
نانسي بتكملة:اممممم لقتها بقرة يا عيني يا ليل اااااااااه
صرخت نانسي بشدة بسبب شبشب والدتها الذي اندفع فورا الى وجهها ورقضت بسرعة خارج الغرفة هي وروز وخلفهم والدتهم وهي تصرخ بهم 
في الاسفل كان الجميع يجلسون ويتناولون طعام الفطار 
روز وهي تنزل بسرعة الدرج:ما خلاص بقى ياما جريتيني وراكي البيت كله الله
نانسي وهي تجلس على السفرة:صباح.الفل يا جماعة الله ايه الاكل الحلو دااا
جلست روز بجانب نانسي وبدأه جميعهم في  تناول الطعام وبعد ان انتهى الجميع خرجت الفتيات كي يذهبه الى البيوتي سنتر صعدت كلا من روز ونانسي بجانب مي في السيارة ثواني وانطلقت السيارة في طريقها
روز بابتسامة:يلا يا ميمو عشان نعدي على البت ليلى في طريقنا
مي بضحك:خلاص ماشي اديني العنوان ونعدي ناخدها في طريقنا
روز بابتسامة ممتنة:حبيبي يا باشا يخليلك خطيبك ويهديه من المحن بقى 
ضحكت نانسي ومي عليها ومره اخذه ليلى ايضا في طريقهم بعد مرور بعض الوقت وصلت الفتيات الى البيوتي سنتر نزله جميعهم بحماس واتجهه الى الداخل
الموظفة بترحيب:اهلا واسهلا اتفضله معايا يا فندم عشان نبدأ
مي بأيماء:اوكي
اخذتهم الموظفة الى جناح مجهز خصيصا لهم ومعد بكل شيئ قد يحتاجونه
الموظفة: الجناح دا اتحجز مخصوص من ادم باشا وجاك باشا عشانكم وعشان تكونه مرتاحين اكتر يوسف باشا بنفسه حجز المكان كله طول مانتو هنا
مي بابتسامة عاشقة:بجددد
الموظفة بابتسامة: اهااا باين عليهم انهم بيحبوكم جدا يا بختكم بجد ودلوقتي يلا بينا عشان نبدأ
أومئه لها الفتيات وذهبه خلفها وبعد ساعات من الماسكات وتنظيف البشرة والتدليك وكل شيئ كانه جميعهم يجلسون في الساونة
نانسي براحة:ياااااه ياعبصمد ايه الراحة دي الواحد كان عليه جلخ السنين والله 
روز بمرح:جماعة انا مش عايزة اطلع من هنا ولو حد سأل عليا قولوهم هاجرت طفشت اي حاجة
مي:بقولكم ايه يا بنات انا جوعت اووي بجد
ليلى:اه وانا كمان
لتدخل اليهم الموظفة بعد قليل وهي تمسك بالكثير من الحقائب
الموظفة بجدية:احم كدا احنا خلصنا الجلسة دي ودلوقتي اتفضله معايا لكن قبل ما نبدأ في اللي بعده مستر جاك بعتلكم الاكل دا 
روز بمزاح:يااااه حاسس بيا والله
وبعد ان تناول الفتيات الطعام ذهبه واكمله ما كانه يفعلونه حتى انتهو تقريبا ولم يتبقى سوى الميكب والشعر 
الموظفة وهي تدخل لهم:كدا نكون تقريبا خلصنا مش فاضل غير انكم تلبسه فساتين الفرح اللي بعتوها العرسان والبنات هيساعدوكم وكل فستان مكتوب عليه اساميكم
اخذت كلا من نانسي وروز ومي فساتينهم الرائعة ارتدت كلا منهم فستاتها وخرجه بعد قليل وهم ينظرون لبعضهم بابتسامة ف قد كانو اميرات حقا بفستانيهم هذه
الموظفة بابتسامة: ودلوقتي كل واحدة فيكم هتروح اوضة منفصلة عن التانية عشان نعمل الميكب والشعر
اخذتهم الموظفة الى الغرف التي سيتجهزون بها واختاره جميعهم ان يكون الميكب خفيف جدا وهادئ مع تصفيفة شعر مميزة
...........................❤..........................
 كان الشباب يتجهزون في غرفة الفندق فهم حجزوه بالكامل لأجل هذه الليلة وكان كلا منهم يرتدي بدلته السوداء ويصففون شعرهم بعنايه ليكونه قمة في الاناقة والوسامة ايضا
يوسف بمرح:النهاردة فرحي يا جدعااان عايز كله يبقى تمام
جاك وهو يدفعه من امام المراة:اوعى ياعم هو مفيش غيرك اللي هيتجوز هنا ولا ايه
ليدفعهم ادم وهو ينظر في المرآة ويعدل بدلته وهو ينظر لهم بابتسامة واثقة
يوسف: يا راجل وسع كدا انت وهو عشان الواحد مش عارف ياخد راحته
نادر بضحك من ورائهم:عاملين ايه يا عرسان نص كم انتو 
جاك بخبث: وانت كنت فين بقى يا روميو مش باين من الصبح
نادر:هقولك لما تكبر 
ادم باستعجال:طب يلا يا روميو انت وهو عشان زمان البنات مستنينا وانت يا نادر هات عربيتك وتعالى معانا
خرجه جميعهم من الفندق وصعد كل واحد منهم الى سيارته المزينه ليحضره الفتيات بعد ان تأكده ان الامور تسير على مايرام وقد جهز والد ادم ووالد نانسي جميع الامور التي تخص الزفاف وبقى الجد يشرف على جميع التحضيرات ف هذا يوم مميز ولا مجال لاي اخطاء فيه
……………………………♥………………………….
وبعد قليل من الوقت توقفت  سيارات الشباب ثم نزله جميعهم من السيارات ورحبت بهم الموظفة المسؤلة ثم دخل كل واحد منهم الى غرفة حبيبته
في غرفة روز
دخل اليها جاك وهو ينظر لها بأنبهار من جمالها الهادئ وفستانها الذي اختاره لها بنفسه 
جاك وهو يقترب منها بانبهار:ه هو انتي حقيقة ولا انا بحلم معقول الجمال دا كله قدامي
روز بتذمر:قصدك اني كنت الاول وحشة ولا ايه يا سي جاك
جاك بضحك وهو يقف امامها مباشرة:مش معقول يعني لازم تبوظي اي لحظة رومانسية كدا
ليكمل بغمزة وهو ينظر لارتباكها امامه بخبث:بس ايه الجمدان دا دا احنا ليلتنا عنب انشااءلله
روز بخجل:انت واحد قليل الادب ومنحرف و ااااه يا مجنون بتعمل ايه
قاطع حديثها جاك وهو يحملها بسرعة بين يديه وهو يضحك ويخرج بها الى السيارة
على الناحية الاخرى في غرفة نانسي دخل ادم الغرفة وهو يرى امامه نانسي بهيئتها الرائعة وفستانها الذي اختاره هو لها ايضا مع شعرها الطويل خلفها ف كانت اميرة حقا
ادم وهو يقترب منها بدون وعي:انتي حلوة كدا ازاي 
خجلت نانسي ولاول مرة تخجل في حياتها امامه ودقات قلبها تعلو بشدة وهي امامه وتنظر لعيونه مباشرة كم هو وسيم وجذاب ورائع حقا
ادم بابتسامة جذابة:مز مش كدا
نانسي وهي تفيق من شرودها به:ها احم ا امممم يلا بينا نمشي عشان هنتاخر
ليحملها ادم بضحك وهو ينظر لها بحب هذه العنيدة التي خطفت قلبه حقا
نانسي: نزلني ياعم انت شايل شوال بطااطس يا اددددم نزلني
ادم بمرح:انسسسي يا روحي 
نانسي بابتسامة مرحة:الله انت طلعت باد بوي اووي يا ادم ههههه
على الناحية الاخرى عند يوسف ومي دخل يوسف الى مي التي كانت في قمة الروعة والجمال اقترب ووقف امامها وهو ينظر لها بابتسامة سعيدة ف كم تمنى هذا اليوم منذ ان رآها وهو يحلم بهذا اليوم وها هو الحلم يتحقق وسيتحدون معا برباط الحب
يوسف وهو يقبل جبينها بحب:قلبي ميقدرش على الجمال دا كله يا مولاتي 
مي بابتسامة سعيدة:واخيرا يا يوسف انا مش مصدقة نفسي بجد مش مصدقة 
يوسف بابتسامة عاشقة:لا صدقي يا روح يوسف صدقي ان خلاص صبرنا ونلنا وهتبقي معايا طول العمر
حملها يوسف بحب هو الاخر وخرج بها الى سيارته ووضعها بها ثواني وانطلقت جميع السيارات معا 
في سيارة نادر كانت ليلى تجلس بجانب نادر في السيارة وهم ينظرون لبعضهم بحب غير مصدقين انهم الان معا 
وصلت سياراتهم الى المكان الذي به الحفل نزله جميعهم من السيارات وفي يدهم الفتيات ثم اتجهه الى داخل القاعة الكبيرة الفخمة حيث الجميع في استقبالهم وبمجرد دخولهم من الباب صدحت موسيقى (طلي بالابيض)
ثم بعد ان انتهت الاغنية اتجه العرسان الى مقاعدهم المخصصة لهم
ثواني وجذب كل واحد منهم حبيبته الى ساحة الرقص والاضواء تهدئ تدريجيا وتتسلط عليهم ثم فجاة وجده كلا من ادم وجاك ويوسف ونادر يذهبون الى منسق الموسيقى ثم عاده لهم وكل واحد منهم يمسك في يده المايك وهم يبدأون في الغناء بصوت رائع ومميز جعل الفتيات يفتحون اعينهم بصدمة وعدم تصديق وفرحة ايضا وهم يستمعون الى صوت غناءهم على اغنية(بحبك♥)
تقدم كل واحد منهم الى حبيبته وهو يغني ويهمس لها ويعترفون بالمشاعر التي بداخلهم تحت انظار الفتيات وهم يكاده يطيرون من السعادة وصوت ضحكاتهم تملئ المكان وهم يستمعون لكلماتهم
:تعالي هنا بقولك ايه
قلبي♥ازاي كدا ريحتيه 
عارفة بحس معاكي بأيه 
بحيااااه
طمنتيني على عمري
يا هديتي على طول صبري
كفاية اسمي صوتك حلااااه
وفيييييييكي
سبيني شوية احب انا فيكي
عمر واحد مش هيكفيييكي
احبكيااااااه
بحببببببببك❤
وليااااالي
عارفة اما بشوفك كدا جياالي
اول حاجة بتيجي في بالي
اقولك ايه 
بحببببببببك❤
ااااااه قربك مني بيدفي
خلي ايديكي على كتفي 
شكلك حلو اووي في حضني
يااااااه
عقب انتهاء كلماتهم حمل كل واحدا منهم زوجته وهم يدورون بهم بسرعة وعشق
 ويصرخون بفرحة:بحبكككككككككك♥
ثم انزلوهم برفق تحت نظراتهم العاشقة والفرحة ايضا ثم بعد قليل انضم اليهم العائلة والاصدقاء يشاركونهم الرقص والفرحة وهم يرقصون على الاغاني والمهرجانات مع الجميع ولكن فجاة انقطعت الاضواء من القاعة تحت استغراب الجميع نظر ادم لجاك ويوسف ونادر بتعجب لما يحدث وهم يتلفتون حولهم باستغراب سرعان ما ابتسمو بعشق وهم يره الاضواء تتسلط على الفتيات الاربعة وهم يمسكون المايكات في يدهم متجهين نحوهم بابتسامة جميلة
ثم وقفت كلا منهم امام حبيبها وزوجها وامسكه بيديهم وهم يتمايلون مع الموسيقى ويشعرون انهم على وشك الطير من السعادة وهم يتبادلون نظرات العشق والفرحة
 ثواني وصدح صوت الموسيقى على اغنية من اختيارهم(اغنية حبيتك بالتلاتة💖)
مالي حاسة بأرتباك وبحالة مش عادية 
عقلي اتجنن معاك مش عارفة ايه اللي فيا
قوم فض الاشتباك او خبي عينيك شوية🙈
دانا واقعة فيك بجد من كلمتين يا دوب
بلاقيني في حتة تانية مابشوفش فيك عيوب وبراقبك ثانية ثانية ازعل هتقوم حروب مش واحدة لا تمانية هو انت اي حد هووو انت اي حد❤
انا نفسي اطير فرحانة جدا ودايبة وبغير 
حاسة بسعادة ودا احساس خطير مجنونة بيك نفسي افضل قصادك واقولك
بحبببببببببك كتيررررررر 💖❤💗
ودا مش كلام دانا جاية اغرق عينيك اهتمام ودا وعد عليا وقرار والتزام لو كنت اطول كنت امسح حياتي ونبدأ من الليلة قووووام
هو انت جيت منين 😍
حبيتك بالتلاتة ❤
سهرانة بتاع يومين 
عيزاك وباستماتة 
مبسوطة حبتين 
لا حبتين تلاتة 
لا دا الموضوع يخض 
من غير اي اتفاق عقلي في ثانية انت خدته تاه مني واما فاق مش ثابت زي عادته ملهوف كله اشتياق بيروحلك وبارادته من الفرحة مش بيرد من الفرحة مش بيرد 
انا نفسي اطير فرحانة جدا جدا بغير 
حاسة بسعادة ودا احساس خطير مجنونة بيك نفسي افضل قصادك واقولك بحبببك ❤كتيييير ودا مش كلام دانا جاية اغرق عينيك 😍اهتمام ودا وعد عليا وقرار والتزام لو كنت اطول كنت امسح حياتي ونبدا من الليلة قوام 🔥😘💝
انتهت الاغنية ثم اتجه كلا منهم الى حبيبته وهو يجذبها ويضمها اليه بشدة تحت تصفيق الجميع لهذه الثنائيات الرائعة وهكذا انقضت ليلة من اجمل ليالي العمر وسط جو من الحب والمرح والرومانسية وعشق ابطالنا الذي لا ينتهي


يتبع الفصل الثامن والعشرون 28 والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent