Ads by Google X

رواية حب خلف الكواليس الفصل الثاني 2 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية حب خلف الكواليس الفصل الثاني بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل الثاني 

ادهم:انتي ياللي لابسه سلوبي جينز  
ليان:بصدمه انا نعم ي دكتور 
أدهم:عرفيني باسمك اتفضلي 
ليان:اسمي ليان احمد ي دكتور هو انا عملت حاجه وانا مش واخده بالي 
أدهم:ي بنتي انا بتعرف بالطلبه وسألتهم عن أسمائهم وجه عليكي الدور واضح انك كنتي سرحانه 
ليان:بتحمد ربها في سرها انه مطردهاش من المحاضره لا والله ي دكتور مكنتش سرحانه 
ادهم:طب تقدري تقولي انا لما عرفت بنفسي اسم اي 
ليان:كانت بتتمنى الأرض تنشق وتبلعها لأنها فعلا كانت سرحانه وبيدور في خيالها ان الدكتور هيطردها من المحاضره فتعيط وتجري وهو تصعب عليه فنادي عليها ويسرح في عنيها ويحبوا بعض خيالها واسع اوووي البت دي بتاع روايات 🤣🤣🤣
ليان:انا اسفه ي دكتور ماخدتش بالي 
ادهم:اتفضلي ي انسه ومتتكررش تاني عشان لو اتكررت مش هتحضريلي تاني 
ليان قعدت وكانت متغاظه منه 
ادهم :انا مش هشرح انهارده حاجه يكفي اتعرفنا علي بعض وبدايه من المحاضره الجايه هيكون في التزام مفيش دخول بعدي ومفيش غياب من المحاضرات وهتراجعوا علي اخر محاضرات السنه اللي فاتت علي نفس مادتي لان في كويز صغير هحدد بيه مستواكم اتمني ميكونش في رسوب ولم حاجاته وخرج 
سيلا:ليان انتي كنتي سرحانه في اي اوعي تكوني كنتي فاكره الدكتور هيطردك عشان خبطتي فيه برا 
ليان:اسكتي ي ستي دا انا رسمت سيناريوا كامل عن حياتنا سوا بعد الطرد وضحكت 
سيلا:هههههههه يخربيتك هتموتيني بس سيبك دكتور ادهم دا مز اوووي والله ي بختها مراته 
ليان:اي دا هو اسمه ادهم لا وكمان متجوز ي خساره خيالك ي ليان ي بنت ام ليان 
سيلا:هههههههههه هموت يخربيتك انتي اي مبتبطليش تسفي علي نفسك 
ليان: اضحكي ي بنتي محدش واخد منها حاجه 
ستوب 
سيلا صاحبه ليان من ابتدائي بيحبوا بعض جدا وبتعتبرها اختها هي قصيره وبيضاء وعيونها عسلي وشعرها كاريه وكيرلي بس قمر خالص 
ليان:قومي ياختي نروح نشوف الوظيفه اللي هنقدم فيها لحسن تروح علينا بالدكتور بتاع الكوزات دا من اولها وقامت طلعت فوق الدسك ونطت 
سيلا فضلت تضحك عليها ومشيوا 
نروح لمكان تاني اول مره نروحه في شركه من أكبر شركات الشرق الأوسط وليها فروع في جميع أنحاء العالم بيدخل الشركه أدهم بوجه خالي من التعابير وكل الموظفين بيقفوله احترام 
بيركب الاسانسير ويطلع مكتبه في الدور الخامس بيقعد وبينده للسكرتير لانه بيكره انه يشغل بنات في وظيفه السكرتير 
عاصم :أدهم باشا حضرتك طلبتني اتفضل 
ادهم:اول ما أسر يوصل خليه يدخل وهاتلي القهوه بتاعتي وباقي الملفات اللي محتاجه امضي 
عاصم:تحت امرك يافندم وخرج 
أدهم:رجع راسه لورا وبدأ يفتكر حبيته لارا واول مره جت عشان تشتغل عنده سكرتيره واعجب بيها وحبها وبعدين اكتشف انها مخطوبه وكانت بتمثل عليه الحب عشان تاخد منه فلوس 
فلاش باك 
أدهم:دخل ي أسر اللي عليه الدور وهنا تدخل لارا بنت متوسطه الجمال لابسه جيبه للركب وبلوزه بيضه وشعرها اسود مموج لحد اخر ضهرها 
لارا :بتخبط ممكن ادخل يافندم 
ادهم:اتفضلي هاتي السيفي بتاعك وتفضلي اقعدي 
بعد ما أدهم شاف السي في تمام انتي اتقبلتي تقدري تبدأي من بكرا 
لارا :متشكره اوووي يافندم وابتسمت ومشيت 
ادهم:لنفسه مالك ي أدهم السي في بتاعها مش اجمل حاجه يعني عشان تقبلها واضح ان ابتسامتها دخلت قلبي وضحك 
تاني يوم لارا جت وبدات شغل وكان كل يوم أدهم بيتعلق بيها اكتر لحد ما جه يوم 
ادهم:لارا تعالي المكتب 
لارا:بتدخل افندم مستر أدهم طلبتني 
بيقوم أدهم من علي مكتبه وبيقرب منها وبيمسك ايديها وبيقولها لارا انا بحبك مش عارف ازاي بس انا اتعلقت بيكي 
لارا:بتمثيل وانا كمان ي مستر أدهم بحبك من اول يوم شوفتك فيه 
ادهم:بيكون طاير وبيشيلها وبيلف بيها وبيقولها انه اسعد يوم في عمره وبتبدا علاقتهم ويخرجها ويشتريلها حاجات ويجي يوم الصدمه لادهم لما سمع مكالمه لارا  في التليفون 
لارا:ي روحي انا مقدرش احب غيرك أدهم انا بمثل عليه عشان اخد منه فلوس ونعرف نكمل حياتنا انا وانت ماشي ي حبيبي بحبك اوووي 
ادهم:بيكون في صدمه وعيونه كلها حمراء من الغضب وبيروح ورا لارا وبيجيبها من شعرها وبيقولها بقا بتستغفليني انا ي بنت الكلب وبيقولها تخرج برا الشركه ليكون اخر يوم في عمرها وبتخرج لارا تجري وادهم بيكسر في كل حاجه وبيمشي ستوب 
بيفوق أدهم من ذكرياته علي دخول أسر صاحبه وبيقول في نفسه كلهم اوسخ من بعض 
ادهم:أسر عملت اي في الصفقه بتاعه البرازيل
اسر:بقيت لينا ي صاحبي عيب عليك 
أدهم:بيفرح وبيقول لأسر كدا نحتفل انهارده 
أسر؛بيقوله تمام هنمشي بس بعد ما نعمل المقابلات بتاعه انهارده محتاجين ناس تشتغل في قسم الحسابات وناس في التوريد وناس في قسم مراجعه تركيبات الدواء


ادهم:تمام مقابلات الحسابات والتوريد اعملها وبعتلي الناس اللي مقدمين علي الشغل الخاص بيا مساعده ليا في مراجعه العقود والتقارير 
اسر:تمام هخرج انا اشوف الناس وهبعتلك المقابلات ومشي 
هنا بتدخل ليان وسيلا الشركه وليان بتروح للموظفه وتقولها انا جايه اقدم في وظيفه مراجعه الدواء الموظفه بتبصلها من فوق لتحت وتقولها تمام اطلعي الدور الخامس تاني مكتب علي ايدك اليمين هتلاقي مكتب مستر أدهم اللي هتم فيه المقابله 
ليان:سابتها ومشيت وبدأت تقلدها وتقول نينينيني وسيلا فطسانه ضحك 
سيلا:ي بنتي اسكتي هتنرفد من اول يوم 
ليان ما عاش ولا كان اللي يرفدنا هما يطردونا اه نترفد لا وضحكت وصلوا الدور الخامس والسكرتير دخل بلغ أدهم بوجودهم وسمح لليان تدخل الأول قبل سيلا 
ليان:خبطت واستنت ودهم ياذنلها بالدخول 
ادهم:برسميه ادخل 
لياان:اول ما سمعت الصوت قلبها دق بعنف وقعدت تقول في سرها انا سمعت الصوت دا فين شكلي هترفد من اولها سمت الله ودخلت 
اول ما دخلت رفعت وشها وقالت بصدمه :دكتور أدهم 
ادهم:رفع وشه وقال انتي............


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent