Ads by Google X

رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثلاثون والاخير 30 بقلم نرمين السعيد

الصفحة الرئيسية

  رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثلاثون والاخير بقلم نرمين السعيد

رواية روبنزل المغتصبة الفصل الثلاثون والاخير

جاء يوم الزفاف الجميع سعداء فهد نوعاً ما قد تخطي الازمه نسبياً و يحاول التأقلم مع الوضع...

لقد ذهب و إجرا العمليه الخاصه بزراعه و عاد إلى عمله كضابط بالجيش... يجلس بجوار زوجته بسعاده و ينطر لها بحب وإعجاب بجمالها

إسراء بابتسامه : بطل تبصلي كده هصدق اني حلوه

ضحك فهد : انتي مش حلوه.. انتي احلي من الحلا بمراحل.. بحبك يا حوريتي

إسراء بدلال : و انا بموت فيك يا قلب حوريتك
فهد بحب أمسك يدها و قبلها و نظره إلى عيونها : وجوار النبض انتي سكنتي وبين الاضلع أتخذتي موقعآ

نظرت له بحب و سعاده و هو الآخر كان يتطلع إليها و كأن سعادة الكون بنسبه له هي تلك الحوريه
اسراء
......................
اما فريده فقد عادت منذ أيام من أوروبا بعد انتهاء دراستها و بسبب تفوقها تم تعينها أستاذه ب إحدى الجامعات الخاصه و هي الأخرى تحاول نسيان ما حدث وبداية حياه جديده لا يوجد ل والدتها بها أي دور أو مكان أو إسم أو أي شيء يذكرها بقاتله أبيها تحاول التاقلم و العيش ك

فريده فؤاد هلال الحديدي و لا صله لها بعائلة النوري

اما سلمى فهي الآن بالشهر الأخير من الحمل و صحتها هي و الجنين جيده جداً...

الجميع داخل قاعه الزفاف في انتظار هبوط الأمراء والاميرات لإتمام فرحتهم....

مالك يجلس بجوار سلمى يده تضم كتفها و اليد الأخرى على بطنها المنتفخه بشده

سلمي بدلال: إيه ده ماسكني كده ليه محسيني اني ههرب منك

مالك بحب : مهونش عليكي

سلمي تضم وجهه بيديها : أكيد متهونش لو بعدت عنك يبقي ده عقاب ليا أنا

امسك مالك يدها وقبلها : بحبك

سلمي : و انا كمان بحبك

مالك : حببتي مبسوطه؟

سلمي : جداً جداً جداً...صحيح تعالى هنا و قولي عملت إيه في شغل إبن عمو رمضان

مالك : اطمني من النهارده اتوظف في الشركه ب مرت كويس و معاش الأستاذ رمضان مراته بتاخدوا في ميعاده كل شهر و جدي هلال أمر ان جهاز بناته يكون علي حساب الشركه.. ها أي اومر تانيه

ضحكت سلمي؛ ههه لا شكراً بس ماتنكرش ان كل ده قليل قصاد اللي عملوا علشاني انا ومازن ربنا يرحمك يا عم رمضان

مالك : اللهم آمين يارب اكيد يا حببتي قليل و جداً كمان بس اطمني ولاده و مراته في عيوني وهفضل واقف جنبهم و حتي الولد اللي لسه متخرجش انا بدفعله مصريف الجامعه و كل طلباته اكفل بيها ها كده مبسوطه يا ست البنات

ضمت وجهه و قبلت جبينه : بحبك.. بحبك يا كوكي انت قلبي

مالك : وانتي عيوني وعقلي

(وانا مررتي وجعتني انزلي يا ابني بالزفه أصل خلاص جبت اخري👊🤨)

لولو لولو لولولولولللللللي 💃

طل كل أمير و بيده اميرته كان الشباب يرتدون البدلات السوداء ذات القمصان البيضاء والبابيون الأحمر أما الفتيات...

حدث ولا حرج.... لقد طلوا بفساتين بيضاء قمه في الجمال و الرقي كانت كل واحده منهم تشبه اميرة من أميرت الحكايات واساطير الروايات

استقبلهم الجميع بالتصفيق و ضحكات البنات و صفير الشباب وصلوا للمكان المخصص الجلوس كانت مشكلة كل شاب هي فستان العروس الذي يخذ مكان و وقت حتي تستطيع الجلوس جلس الجميع

سالي بضيق : يووووووه فستان رخم اوى

لقد كانت منزعجه من فساتنها الطويل و الواسع و الذي كان أكثر فساتين العرائس الثلاثه حشمه و احترام ❤️

ضحك أمير : ههه مالوا ده جميل جداً

سالي بغيظ : ايوه ما انت لازم تقول كده عشان انت اللي مختاره

امير : و الله جميل مش أحسن من اللي انتي كنتي مختاراه عريان

سالي بابتسامة : بتغير عليا يا ميرو

امير : طبعاً بغير عليكي يا قلب و عقل و روح ميرو

عند اياد وشذي....... شذي : ههه هتفضل متعصب كده

اياد بضيق و غيره : مش شايفة منظرك

شذي بدلع : مالو مش حلو... ها ايه رأيك ها؟

اياد : اتهدي الله يهديكي المصيبة انه حلو و بطلي تدلعي كده ابوس ايدك و ارفعي الفستان ده شويه

شذي بمكر : ليه مالوا في إيه

اياد : في إيه قولي مفيهوش ايه ينفع كده عريان ... صبرني يا ربي

ضحكت شذي :هههه والله انت مجنون و قليل الادب ههههه

اياد : بطلي تضحكي بدلع و بعدين هو مين اللي يعرفك و يبقي عاقل و كمان بعد الي انتي لبساه ده مش هبقي قليل الادب دانا مشفتش تربيه في حياتي

ختم كلامه بغمزه لها

شذي بخجل؛ اياااااد عيب بتكسف الله

اياد بحماس و حب : الله عليكي انتي يخرب بيت حلاوتك بحبك بحبك يا شذي

شذي : وانا بحبك يا اياد

اياد : عيون وقلب اياد بتحبني اوي يا شذي

شذي بحب و هي تنظر بعينه : بعشقق يا روح و عقل شذي

عند شمس و مازن مازن يمسك يدها ويقبلها

مازن : مش مصدق أنك خلاص من الليله هتبقى في حضني و ملكي بحبك يا شمسي

شمس بحب : و انا بموت فيك يا مازن انا اللي مبسوطه... مبسوطه بيك اوي انت احسن و أحلى حب في الدنيا

مازن : ربنا يقدرني واسعدك يا شمس حياتي

شمس؛ ويقدرني اني اكون الزوجة اللي اتمنتها

هنا صعد مالك و سلمي و قطعوا لحظات الغزل و الحب التي كان يتمتع بها الأحبه

مالك : الله الله نزلين حب و غرام مش صابرين لحد ما يتقفل عليكم باب.. يلا كله يجمع هنا سمسمتي تعبانه و مش هتمشي كل ده

ضحكت سلمي : ههه عيب يا مالك بقي عايزهم يقوموا عشاني لأ مايصحش

أمير بابتسامه : لا يصح ونص كمان مكانك متتحركيش

أمسك امير يد سالي و ساعدها علي الوقوف و ذهبوا اليهم وأيضاً اياد وشذي و مازن و شمس تبادلوا التهنئة وسط ضحك و سعاده

شمس : سلمى بالله عليكي تماسكي نفسك وما تبوظلنا الليله

سلمي : ههههه هو بأيدي انتي و نصيبك ممكن فوراً و هنا

شذي؛ ههه لا ريحي نفسك انا متفقه مع حبيب خالتو يلم نفسه و ينام بدري النهارده هو في بطن مامي مظبط أموره و تمام انا خلاص ضبطت الدنيا حبيب خالتو خلاص اداني ال ok ونام من بدري اساساً

سالي؛ ههه لا و هو هيسمع كلامك

شذي بثقه : ها ههه طبعاً يا ماما

ضربها امير علي رأسها

امير : طبعاً ايه انتي هتتحكمي في الولد قبل ما يتولد

شذي؛ حقي يا حبيبي خالتو و مرات عمه يعني معيا و سطا و أساساً ليث حبيب خالتو

اياد : و انا بموت في خالتو

ضحك الجميع 😂😂😂😂😂😂

مازن : ههه اتهدو هتعلموا الولد قلة الادب و هو لسه جنين برئ

اياد بسخرية : بريء مين يا بابا ده ابن مالك اراهنك ان ما كان الولد ده عارف كل حاجه من دلوقتي

امير؛ هههه راي من رأيه انا واثق زيه

ضحكوا جميعاً بعد وقت من المزاح والضحك و التقاط الصحافة والإعلام لصور نزل مالك و سلمي بدأ المعازيم بتقدم المباركات التهنئات ثم بدات المزيكه ليفتتح الامراء و الاميرات الرقص برقصه سلو كل حبيب يضم حبيبته بين احضانه و يتمايلون علي انغام اغنيه ( اغمرني)

اللي من قبلك خلص راح ومضى
متل الحلم لما فئت فجاه نئضى
ما بدي غيرك من الدني ابقى معو
بدعي لربي ان غاب لحظه
ان غاب لحظه ان غاب لحظه يرجعو
حسيت حدك كيف بغفى ع الهدى
كيف الفرح طيرني ع ابعد مدى
حسيت ما بدي انا غيرك حدا
من لمستك غرقو ورد غرقو ورد غرقو ورد خدي الندى
اغمرني حبيبي لقلبك شد نسيني الاسى
نسيني عتم الليل ع حفاف المسا
كل شي بلاك ما تكون بعمري
يا عمري انتسى
بتفتح الازهار لما بتلمسك
بتفتح الازهار لما بتلمسك
قلبي نسي حالو ع ايدين الهوا
صارت حياتي تضحك ونحنا سوى
نحلم ببكره جديد

انتهت الاغنيه و كل حبيبين لا يريدون الابتعاد عن احضان بعضهم كل حبيب يريد ان ياخذ حبيبته و يذهب بها بعيد عن الجميع بالأخير فاقوا من أحلامهم علي أصوات التصفيق أخذ كل حبيب حبيبته وذهب و جلسوا بعد وقت كثير من الرقص و المزاح و الضحك و الخناقات والغيره و كلام الحب و الدلع انتهى حفل الزفاف كل حبيب يمسك يد حبيبته و العائله تودعهم قبل ذهابهم إلى غرفهم....

الجد هلال بحنو : خلي بالك منها سالي دي قلبي

سالي بدموع : حبيبي يا جدو

أمير بابتسامة : متقلقش سالي دي قلبي انا كمان

اشرف بثقه : اطمن يا هلال بيه امير بيحب سالي و لا يمكن يزعلها ولو زعلها هيعاقب نفسه ابني وانا عارفه

مروان بهمس :براحه علي البنت بلاش افترى

ضربه امير حتي يصمت بهمس: لم نفسك هتفضحنا

سكت مروان و هو يريد ان ينفجر ضحكاً

شمس : زعلت منك يا جدو بقي بتوصي امير علي سالي طب وانا مافيش كلمتين ل مازن

ضحك الجد : ههه لا مفيش هو حافظ وعارف لو فكر يزعل شمس حياتي هعمل فيه إيه؟

مازن : ههه عارف عارف هيعلقني من رجليا علي باب القصر

ضحك الجميع 😂😂😂😂😂😂

كانت شذي تضم والدتها و تنظر لهم مفتقده والدها ذهب إليها أشرف وضمها

اشرف؛ وانت يا بشمهندس انت اخدت أغلى و أحلى بنوته في الدنيا حسك عينك تزعلها

ضمته شذي و بكت بشده و علي اثرها بكت كل الفتيات سلمي داخل حضن والدها الذي لا يفارقها و دائماً تذهب هي و مالك و يبقوا لديه بالايام...

شمس ضمها والدها و سالي تضم جدها الذي دائما يراه بها صوره زوجته و ام اولاده و حب حياته

وقف الشباب ينظرون إلى بعضهم و جدا مالك والدته تبكي و هي تضم فريده

مالك : و انتي بتعيطي ليه يا ماما

رقيه ببكاء : مش مصدقه ان هيجي اليوم وفريده كمان هتسبني

ضحك مالك؛ ههه خلاص خليها جنبك خليها تقعد جنبك لحد ماتعنس

بكت فريده وضربته ؛ مالكش دعوه يا رخم ما تزعليش يا ماما رقيه انا مش هسيبك ابدا واللي عايز يتجوزني يجي عيش معنا في البيت عشان انا مش هاسيبك ابدا

فهد؛ هههه يجي فين هي المشرحه ناقصه قتله تجيبه ايه احنا ما هنصدق نجوزك عشان نخلص منك تقولي اجيبه واجي

اسراء : ههه حرام عليك يا فهد هو يجي بس هو مالوش دعوه البيت كبير ده حتى اختك حبيبتك تهون عليك تبعد عنك

فهد : اه تهون بلا اختي بلا بطيخ آل تجيبه آل احنا عيله في بعضينا و منحبش حد غريب يدخل بينا و يعيش وسط ستاتنا

نظره إلى أبناء عمه رفع مالك يده : اتفق و بشده دانا بغير من جدي

ضحك اياد : كلنا و حياتك جدي ده مش عاتق حد..
ضحك الجميع....
****************بقلمى_برنسسN
بعد وقت من المزاح ذهب كل حبيب مع حبيبته ل غرفته في نفس الفندق الذي أقيم به الزفاف

عاد باقي افراد العائله إلى منازلهم...

داخل غرفه أمير.... سالي تقف بخجل بجوار الفراش و امير عند باب الغرفه يقف ينظر لها ثم ينظر للفستان

امير: سالي هو انا كنت بفكر في إيه لما أخترت الفستان ده

سالي: مش عارفه بس بتسأل ليه؟

امير : يعني مش واخذه بالك يا حبيبتي انتي عند السرير و انا لسه عند الباب هو انتي لبستي فستان ده في قد إيه

سالي تضحك بدلع : هههههههه انت فظيع

امير : احنا فينا من كده طيب

خلع امير حذائه والقاه بعيداً و مر من فوق الفستان ذهب إليها سريعاً وضمها

سالي : بتعمل إيه يا مجنون ههههههه

امير : ههه مجنون إيه بعد الضحكه دي

سالي بدلال : ابعد عني انت عايز إيه

امير : حبه دلع من اللي اتمنع

سالي بدلع : هههههههه

امير بمرح : العب داحنا ليلتنا اشطه

سالي؛ اميييير... ميرو

امير : عيون وقلب وروح ميرو

سالي؛ انا مكسوفه

امير : لا يا شيخه و ده من إيه.. بقي بعد الضحكة دي و تقولي مكسوفه

سالي؛ هو الضحك ماله و مال الكسوف

امير : مملوش يا قلبي بصي انتي لا تكسفي ولا تخافي ريلاكس خالص ريلاكس يا بيبي

سالي : طيب ابعد شويه انت حضني كده ليه

امير : لا دانتي بين عليكي ليلتك طويله بالفستان ده بصي تعالي نجيب من الآخر انتي غمضي عيونك وبس

سالي بمحاوله للهرب منه

امير : تؤ تؤ ماحبكش وانت كده

سالي بدلال : بس بقي و الله بتكسفني انت طلعت جرئ اوى

امير : ده اللي هو انا.. تمام اصلاً ده حقي يا حببتي سنه مطلعه عيني بضحكتك اللي بتجنني دي.. بحبك بحبك يا سالي

سالي؛ و انا كمان بحبك يا ميرو

امير : احلي ميرو بسمعها هي اللي بتطلع من بين شفايفك

اقترب من شفتيها و ضمهما و قربها إليه و هو ينزع الإكسسوارات من شعرها و يلقيها ارضاء في هذا الوقت رفعت يديها حول حنقه انتهاء من الإكسسوارات و فرد شعرها و هو يلمسه بحنان نظره الي عيونها يتأملها بحب و سعاده يده تسير علي وجهها بحب و اليد الآخره علي خصرها و هو يهمس بكلمات العشق والحب
***********************بقلمى_برنسسN داخل غرفة اياد و شذي....

إياد يضمها ويقبلها قطع قبلتهم و هو ينظر إليها بحب و اعجاب بجمالها و سعادة لانها و أخيراً معه بين يديه زوجته أمام الله و أمام الناس

اياد : إيه الفستان الجامد ده كل ده ورد و رده لبسه فستان بورد

شذي بدلع : ايدوا

اياد : قلب ايدوا اؤمري يا قلبي عاوزه إيه

شذي : عايزا اخد شور زهقت من الفستان ده

اياد بابتسامة مكر : انا بقول كده بردو

شذي : اياد لم نفسك بتكسف

اياد : طب ما انا كمان بتكسف

شذي بدلع؛ ههههههه

اياد : لا دي ليه مرمطه ل
صبح

ثم اقترب منها وضمها بشده اليه

شذي : اياد.. ارجوك

اياد : انا اللي ارجوكي بلاش خوف

شذي : لا خايفه طب استنا. هاخد شور بس دقيقه واحده

اياد : يا كدابه دانتي عايزه نص ساعه علي ما تقلعي البتاع ده

شذي؛ بليز يا اياد

اياد بمكر : ايه اللي علي الحيطه ده

نظرت شذي الي ما أشار و في هذا الوقت و بحركه سريعه سحبها إياد إلى الفراش و ألقاها عليه

شذي بغيض تضربه : كداب ابعد عني بتضحك عليا و توقعني كده

اياد؛ ههه دانتي اللي وقعتيني

شذي بعصبيه : اياد بقولك ابعد

اياد ينظر ل عيونها بحب : تؤ مقدرش بجد لو اقدر مكنتش رفضت

شذي؛ انت عايز مني إيه

اياد ينظر لشفتيها :عاوز ادوق الكرز

أنها كلماته وبقبلة شغوفة وهي استجابت له بحب و إشتياق....
***********************بقلمى_برنسسN
داخل غرفه مازن شمس بالحمام و مازن يقف أمام الباب

مازن بنفاذ صبر : بتعملي إيه يا شمس

شمس بتوتر: م م مفيش يا حبيبي هخرج فوراً

مازن : بقالك ساعه بتقولي هخرج هتخرجي ولا أكسر الباب ساعه بتغيري الفستان لو مش عارفه اطلعي وانا اساعدك

شمس بتوتر : تساعدني ازاي لا مينفعش و بعدين انا خلاص طالعه

مازن بضيق : طب اخلصي يا شمس انا جبت اخري بجد

هنا فتحت شمس الباب بخجل شديد

مازن بعصبيه : في إيه يا شمس انتي واقفه وراء الباب كده ليه

شمس بتوتر وخجل؛ أصل أصل يعني

مازن بقلق : في ايه يا شمس انتي تعبانه فيكي إيه؟

شمس بنفي : لا لا مش تعبانه بس في مشكله

مازن : مشكله إيه؟

شمس : انا قلعت الفستان

ضحك مازن :ههه طب ما ده لازم علي العموم تمام ايه اللي حصل

شمس : اصل أصل لقيت ندا حطالي قميص نوم علي السرير لما دخلت اخدته و دخلت الحمام من غير ما اشوفه بس.. بس بعد كده اكتشفت انه يعني

مازن بمكر : مالك يا شمسي و حياتي القميص ماله

شمس : ها قولت إيه؟

مازن : بقولك بحبك يا شمس حياتي

وقفت تنظر لعينه و جسدها مخبأ خلف الباب... استغل الفرصه و مده يده و سحبها و بسبب عدم انتباهها فتح الباب و قفت امامه بتلك الهيئه لقد اقسم ان كل حواسه عشقت تلك الحسناء و بشده....

ضمها إليه بشده.....

شمس بخجل و توتر : مازن ابعد مش كده

مازن : تؤ و بعدين ماله القميص ده يجنن اوي يا شمسي

شمس بخجل : مازن عيب انت بتقول إيه؟

مازن؛ لا مش عيب بقولك القميص ده يجنن يخرب بيت جمالك.. بحبك يا شمسى

ثم نزل لشفتيها ليروي عطش سنوات و لاول مره يقبلها بحريه دون خوف او توتر اليوم اصبحت بالفعل شمسه ملكه ابتعد عنها قليلاً ثم حملها و سار بها نحو الفراش وضعها برفق و رقد بجوارها يتاملها و هو يعبث بخصلاتها...

مازن بهمس بجوار اذنها : بحبك يا شمسي

لم ترد اكتفت بابتسامة خجل رفع رأسه و نظره لها و هو يرتب خصلات شعرها

مازن : اسمع الرد بليز

شمس بدلع : رد إيه

مازن بمكر : بقي كده ok هاسمعك السؤال بطريقتي و كده هتردي غصب عنك

شمس : اممم

مازن : مالك يا حببتي

شمس : خدي بيوجعني

مازن بحب : اسف يا قلبي انا السبب بس بصراحه معزور انتي بجمالك النهارده مختلف خالص بصراحه طير عقلي و استفزتيني بس انا هصلح غلتطي و ريني خدك

لمس خدها بحنان ثم نظر لها بحب و اشتياق .....
*********************بقلمى_برنسسN
مالك يقف أمام غرفة العمليات متوتر ومتعصب الجميع قلق بشده...

صوت صراخ سلمي المتالمه و بكائها يجعل مالك علي وشك ان يجن.. بدأ يجوب الممر ذهاب و إياب

مالك بعصبيه : هما بيعملوا فيها إيه.. هي بتصرخ كده ليه؟؟

رقيه : اهدا يا حبيبي معلش الولاده مش بساهل

مالك : دول مش بيولدوها دول بيعذبوها حضرتك مش سمعه صوتها

فهد : اهدا يا مالك ده عادي

مالك بغضب : عادي ازاي تتألم كده ما انا كنت معاك و إسراء بتولد ماكنتش بتصرخ ولا أي حاجه

مها : اهدا يا مالك في فرق بين إسراء و سلمي إسراء والده قيصرية

مالك؛ خلاص يولدوها زيها و متتالمش كده

ليلي : مش هينفع يا حبيبي ادعلها و اهدا شويه

الجد هلال : ربنا معاها حد اتصل ب مختار هيزعل لو عرف أننا مدنلوش خبر ان بنته بتولد

عصام : اطمن يا بابا انا كلمته و هو جاي في الطريق

فريده ببكاء : انا مش عايزه اتجوز يا ماما رقيه

ضمتها رقيه : ليه بس يا حببتي

فريده؛ مش سامعه بتعيط ازاي.. لا انا خايفه

إسراء : انا قولتلك خليكي مع ميمي عجبك خوفتي نفسك أهو

ضحكت ليلي؛ هههه متخفيش يا فريده ده عادي وجع شويه بس كله يهون لما تشتالي ابنك او بنتك بين اديكي فرحه تستاهل الألم ده و اكتر كمان

مالك بعصبيه؛ ولا فرحه ولا زفت اللي تخلي سلمي تتوجع كده يوووه هما اتاخرو كده ليه

الجد بضيق : اهدا يا حمار شويه واقعد خيلتني

هنا اختفت أصوات سلمي

مالك بقلق : هي سكتت ليه

فهد : أنت لا عجبك تصوت ولا عجبك تسكت

ما هي الا ثواني و سمعوا صوت طفل يبكي فرح الجميع و تعالت اصوات الفرح والتهاني... بعد أقل من عشر دقائق خرجت الممرضة و هي تحمل الطفل بيدها

الممرضه : فين ابو الطفل

ليلي : قرب يا مالك خد ابنك يا حبيبي

مالك ينظر إلى الطفل بابتسامه ممزوجه بالخوف فهو صغير الحجم كيف يحمله دقات قلبه تتصرع و يسأل نفسه احقاً اصبحت اب و هذا الشئ الصغير هو طفلي مشاعر كثير من سعاده وتوتر خوف وقلق لم يشعر غير و الممرضه تضع الطفل بين يديه حمله شعره بوجع في قلبه لا يعرف كيف يحمله يخاف ان يؤلمه كان وجع قلبه خوف من داخله علي ذلك الصغير

مالك بتوتر : س س سلمي عامله إيه؟

الممرضه؛ كويسه الحمد لله اطمن هي شويه و هتخرج

ذهب مالك و جلس بجوارجده و صدره يعلو يهبط من شده السعاده والتوتر الفرح والخوف

الجد هلال بابتسامه : مبروك يا أبو ليث

مالك ببراه و توتر : ده صغير اوى يا جدو

ضحك فهد و ربت على كتفه : هههه بكره يكبر و تفرح بيه مبروك يا مالك

عصام : مبروك يا مالك مبروك علينا كلنا اليث حفيد الفهد

ضحك فهد؛ ههه حلوه يا عمي اليث حفيد الفهد

إسراء : مبروك با مالك الف مبروك

مالك؛ الله يبارك فيكم انا مبسوط بس خايف ده صغيور

فهد بياس : دانت اللي مجنون كنت عايزو ينزل قد إيه

ليلي ل عصام : عقبال ما تشوف ولاد و لادك انت كمان

عصام : يا رب التلاته في يوم واحد زي ما تجوزو في يوم واحد

رقيه : هههه دي ارزاق بقي

هنا جاء مختار و خرجت سلمي الجميع في غرفة سلمي.... رقيه تحمل المولود ليث_مالك_الحديدي

مالك يجلس بجوار زوجته و يمسك يدها ويقبلها

مالك : حمدلله على السلامه يا قلبي

سلمي بارهاق : الله يسلمك يا روحي

رقيه بابتسامه : مبروك يا ام ليث والد زي القمر ما شاء الله

مختار : حبيبت بابا انتي كويسه

سلمي بابتسامه : ايوه يا بابا متقلقش انا بخير.. شوفت ليث؟

مختار بابتسامه : ايوه.. ما شاء الله ربنا يبارك فيه

هنا دخل الطبيب

الطبيب بابتسامة : السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الجميع : و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الطبيب : حسه بايه دلوقتي يا مدام سلمي

سلمي : أحسن الحمد لله

الطبيب : الحمد لله و البطل الصغير عامل إيه مبيعيطش بردوا

رقيه بقلق : هو ده في حاجه يا دكتور

الطبيب بنفي؛ لا لا أبداً بس بصراحه طفل عجيب طلع عنينا وعين مامته و في الآخر نازل بهدوء و لا صوت ولا اي حاجه علي وضعه

الجميع يضحك 😂😂😂😂

فريده بهمس : هو الدكتور ده جاي يحسد الولد ولا اي شكله عنيه صفره مش مرتحاله

إسراء بهمس : ههه هوس يسمعك

لقد نبهتها بعد فوات الأوان فلقد سمعها الطبيب نظره لها وابتسم... خجلت لانه سمعها و طبعاً هسيب الباقي لخيلكم بقي في الحوار ده لان سلمي فضلت أسبوعين في المستشفى لأنها تعبت جداً و بسبب ضعف جسمها كان لازم تفضل تحت الرعايه الطبيه و هنا اتقرب الدكتور خالد من فريده و اتجوزو هما كمان محبتش اسيبها لوحدها.....

المهم نخلص بقي الروايه دي علي إيه 🙄🤔تيجي سنين و تعدي سنين و تروح سنين ايه دا ما كله نفس المعني المهم بقي احب اعرفكم علي العصافير اللي كانت نتيجه قصص الحب دي

وهما الأطفال أو أبطال المستقبل ان شاء الله

سلمي ❤️ مالك: الاولاد ( ليث و معاذ و حور)
شذي ❤️ أياد : الاولاد (ساندي و ساندرا و مروان)
سالي ❤️امير : الاولاد (أدم و تالين)
شمس❤️مازن : الاولاد ( شهد و شاهنده)
اسراء❤️فهد : الاولاد (ميمي و سامر)


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent