رواية اسيرة الصاوي الفصل الثلاثون 30 بقلم سجدة جمال
رواية اسيرة الصاوي الفصل الثلاثون 30
افكركو وقفنا البارت اللي فات لما ابطلنا كتبو الكتاب
ف صباح يوم جديد تستيقظ سيدرا بانزعاج بسبب الفون بيرن
سيدرا بنوم وضيق: الو ي تاليا الكلب انتي ماتعرفيش ان دا معاد نومي بترني لي ها
سليم بضحك: دا انا
سيدرا بنوم: اممم ونتا مين بقا ان شاءلله كدا اقفل بكرامتك بدل ماممشيك من غيرها
سليم بصوت عالي: سيدراااا
سيدرا بنوم اكتر: يوووه حتي ونا نايمه بحلم ب الاهبل الطويل اللي زي النخلة دا ماتقفل ي عم نتا الله
سليم بضحك مكتوم ثم كمل بعصبية: بت انتي اتلمي ف حد يقول لجوزة كدا بس الصبر اما تبقي ف بيتي نبقا نقفل الحساب قديم وجديد
سيدرا بفزع: اي ي باااا ف اي وبعدين نتا بترن لي دلوقتي
سليم: حبيت اسمع صوتك قبل مانام ي حرمي المصونو
سيدرا بقرف: اععععععع اي المحن دا يبااا نا ماليش ف جو العشق المفقوع دا
سليم بضيق: وربي نتي ما بتفهمي بت فصيلة ابو شكلك
سيدرا: تمممم مش نا بت فصيلة اقفل بقا يبا عايزه ناام الفرح بكرا كتك الهم
سليم: ماشي ي. شبر ونص بايو
سيدرا بمقاطعة: تصبح ع جنه
سليم بعشق: ونتي من اهلي
سيدرا: اقفل اقفل نا غلطانة اني اتكلمت اقفل ومستانتش يرد وقفلت
سليم بصدمه: بقا نا سليم. الصااوي شبر ونص زي دي. تقفل ف وشي؟(يعم اسكت نتا خالص دلوقتي هي هتعرفك اذا كان نتا سليم صاااوي ولا لا بس الصبر 😂)
بعد ساعتين جت تاليا وحنان بتاعت الميك اب
تاليا: خالتو سيدرا فين
الام بقهر: نايمه ي بنتي
تاليا بصدمة: نا اي ي خالتو انتي بتهزري
الام: لا والله مش بهزر وادخل اصحيها تقولي خمسة وهطلع ومتصحاش اخر مازهقت ماروحتش تاني خشي نتي صاحيها بقا
تاليا: تممم
ودخلت جوا
تاليا: ي سوسوووو قومي يلا
سيدرا: 😴😴😴
تاليا بخبث: ماتقوميش براحتك بقا وطلعت برا راحت عند هناء
تاليا: خالتو عندك تلج
هناء باستغراب: اي ي بحبيبي لي
تاليا: عشان اصحي الاقتيل اللي اللي جووا دي
هناء بضحك: هتلاقي القالب ف الفريزر
تاليا: اشطا ودخلت خدت وجات تاني لي سيدرا
حنان: تفتكري هتقوم بردو
تاليا: اصبري وشوفي وحطت التلج ف ضهر سيدرا
سيدرا بفزع: ههااااااح اي داااا نتي حطاااه اي هاحح يححححح
حنان وتاليا بضحك: احسن عشان عمالين نصحي فيكي من الصبح ونتي غيبوبة ولا اكنك هنا
سيدرا بغضب: مااشي ي تاليا الزفت نتتي
تاليا بعدم كلام لكلامها: يلا ي عسل زي الشاطرة كدا قومي خدي دش حلو وتعاليلنا
سيدرا بتفكير: صح ي عيال جبتو سيا هي كمان عشان تتمكياچ
تاليا: نتي لطخ وهي هتيجي هنا لي ي مهزاءة هاانم نتي المفروض اخوكي هو يروح يجيبها من بيت اهلها
سيدرا: اوووف طيب نسيت
(فرح مراد مع علي وسليم)
سيبكو بقا من دول ونروح لشباب
عند الشباب
مراد: ها ي شباب هنعمل اي الاول
سليم: اكيد يعني هناخد دوش
علي بمقاطعة: والحلاق هيجي هنا عشان مافيش وقت نروح صح
سليم بغيظ: اهه وبعدين نلبس وبسكدا
مراد وعلي: اشطا
مراد: طب نا هدخل اخد دش الاول
علي: لا ناا الاول
مراد: والله مايحصل نا نتا بتولد ف الحمام نا مش بغيب
سليم بمقاطعة: ولا نتا ولا هو ودخل وقفل باب الحمام
مراد بضيق: تعرف انك بارد
علي: هتتلم ولا اجي ارنك علقة
مراد: بس يابابا بس ي عسل اتكلم ع قدك
سليم من جوااا: طب اتلم نتا بقا عشان مااخلكش تتكلم نتا ع قدك
علي بضحك: يعني كسفك
سليم: واتلم ي بقأف نتا كمان
مراد بضحك: هههههه بقأف هموتت
علي: طب اسكت عشان مااضربكش
سليم: نا مش عايز احلف ف الحمام هطلع ارقعكو وادخل تاني ف نتلم
علي ومراد ببرتمه: باااارد
سليم: هااااا
علي ومراد بخوف خلاص ي كبير
تسريع الاحداث ف المساء كان الجميع ف حاله بهجة وفرحة
وعلي وسليم راحو اخد العرسان وراحو مع مراد عشان يجيب سيا ويروحو ع القاعة
بعد دقايق ف القاعة
ف كوشة سليم وسيدرا
سليم بغيرة واضحة: انتي لية مش ورتيني الفستان قبل ماتلبسيه عاجبك شكلك دا يعني
سيدرا بمشاكسة: مالو ماهو جميل اهو وبعدين اوريك ازاي يعني وتبقا مفاجأة ازاي بردو
سليم بغيرة: ماهو مفتوح شوية من عن الرقبة وياريت الطرحة كانت مدريه شوية لا وحضرتك مبينه شعرك الحساب ف البيت
سيدرا: طب اسكت نتا بقا
ف كوشة علي وتاليا
علي: اي القمر دا ي خوااتي وربنا منا عارف مستحمل الكل يشوفك ازاي بس
تاليا بكسوف: شكرا
علي بضيق: نعم يااختي شكرا اي قوليلي بحبك لاما هبوسك قدامهم عادي
تاليا بكسوف: بحبك ي علوة
علي بعشق: ونا بموت فيكي ماتجيبي بوسة هالحين
تاليا ووشها كثو باللون الاحمر: عللي بطل قلة ادب
علي بغمزة: اشطا ي حبيبي ساعات وتبقي ف شقتي
عند كوشة مراد و سيا
مراد: زي البدر المنور ي خوااتي قمر ي نااس بقا نا متجوز الجمال دا
سيا بكسوف وعشق: تعرف اني بدات اعجب بيك وحبيتك ع طول
مراد: نا اتحب اساسا والبنات بتجري ورايا قد كدا🤏🏻😂
سيا بغيرة: مرااد
مراد بحب: عقلو ورحو بحبك ي بنوتي
سيا: ونا كمان
وها هي الا ساعات وكل عريس خد عروسته وراحو ع الفندق اللي هيقضو شهر العسل فية
ف اوضة علي وتاليا
علي: ها يروحي يلا غيري وتعالي عشان نصلي ونبقا ناكل
تاليا بتوتر: ح حاضر
علي: بقولك اي نتي مش ناوية تقلعي الاسدال.
تاليا: علي بطل قلة ادب
علي بقرب؛ حاضر هبطل وقرب اكتر
(يلا ي بت من ليها هش هش منها 😂)
ف اوضة مراد وسيا نفس علي وتاليا
تعالو نروح للمصيبة بتاعتنا
سليم بخبث: وها قد حان تخليص الحساب
سيدرا: ها س سليم هو الحمام منين
سليم: هو دا وقتو
سيدرا: اه وقتو
سليم الحمام ع ايدك اليمين
سيدرا دخلت وقعدت نص ساعة جوااا
سليم بيخبط: هاا يما نتي هتباتي جوااا
سيدرا بضيق: طالعة يكش تطلع روحك
سليم: لسانك ي جميل عشان الحساب بيتقل
سيدرا طلعت ومثلت النعسان: هااا عند اهو الحمام خش براحتك وسع بقا عايزه ناام
وسابتو ونامت ع طول او بمعني اصح بتمثل النوم
سليم بصدمه: احية ي ابو سوسو احية نقيتو فيها ي ولا ال....
سليم بخبث اما شاف عينها بترمش: مسيرك ي ملوخية تيجي تحت المخرطة بكرا نبقا نشوف الحساب
سيدرا ف نفسها: ههه دا عند امك
تيتياا
يتبع الفصل الواحد والثلاثون 31 اضغط هنا
- فهرس جميع فصول الرواية عبر الرابط "رواية اسيرة الصاوي" اضغط علي اسم الرواية