Ads by Google X

رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

      رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الخامس والثلاثون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الخامس والثلاثون

محمد...باي وبصلها لقها مسك في هدومه زاي طفله
محمد....خلاص مشي  
الاء مدت راسها وبصت لقيته مش موجود.... اهاااا  هو انتم درف كده ازاي بياكلوكم ايه
محمد بصله با لا مبالاه.... طب انا المفروض ارد اقولك ايه
الاء بجديه... بجد اصل انت طويل اوي وعريض شبه بتوع ابودي جارد دولوله اللي بيحمو الناس  طبعا الحامي ربنا عز وجل  ومشيتك بحس رايح تتعارك مش  ماشي عادي كده 
محمد بصله بقرف... انتي متتكلميش بعد بتوع وابودي ودولوله   انتي مبهدله الواو و الالف معاكي بهدله ما يعلم بيها الا مدرسين الغه العربيه 
الاء بصتله من فوق لي تحت..... احوش الولد مفهوش غلطه علي رائي سميره سعيد بقا بارد جدا
محمد مسك ملف وبصله...وربنا هنزله علي بوقك انا سكتلك في العربيه بالعافيه
الاء  بصتله وطخنت صوتها  علي ساس كده هيخاف منها....نععععم مين دا اللي سكت
محمد بصله بستغراب شويه وابتسم حاول ميضحكش.... انتي عبيطه ابت 
الاء بصتله  وقربت منه...انت عايز تضحك ومسك نفسك صح
محمد بصله وسرح في عنيها.... 
الاء بضحك...يبقا عايز تضحك اشطا اضحك يكش بوظ الاخس دا يتفرض  وربنا يفتح في وشك بالاخير   ولا اقولك يفتح في راسك  وضحكت
محمد....
الاء شاورت  قدم عينه..... ايه الاخ راح فين  
محمدفاقه... هااا لا احم   ايه  يلا علي شغلك
الاءبصتله....لا مش هطلع 
محمد بصله ورفع اجبه اليمين.... ليه ان شاء الله ما هو مشي
الاء  بقلق... معلش خاليني هنا يمكن يرجع  بص هات اقراءلك الملف  اللي انت مش فاهمه في خطي وهات اعملك كل الملفات المطلوبه مني هقعد هنا  
الاء راحت جابت  كرسي وحطته من الجانب 
الاء... بص هقاعد هنا  وهعمل كل الشغل 
محمد بعصبيه.... هو احنا في فصل اتفضلي علي مكتبك وبلاش دلع
الاء بزعيق... متزعقش بتزعق وتجعر ليه وبعدين انا  مش بدلع انا فعلا خايفه منه وبعدين انت هترجع في كلامك انت مش قولت هتسبني هنا خاليك راجل قد كلمتك 
محمد قام وصله بغيط وشر...  انتي بترفعي صوتك عليا
الاء  بصتله بالامبالاه..... علي فكره مبقتش اخاف منك زاي الاول خلاص  قااقعد كده واهدا عشان اعصابك وبعت حد يجبلنا  قهوة عشان نروق كده ونعمل الورق ب مزاج 
محمدبصله وتنرفز من برودها....بت انتي ايه البرود دا جيبه منين يا مستفزه
الاء... لا اله الا الله اهدا كده  مش حلو علي طولك النرفزه دي    لتقع في الارض  هنطر نجيب عربيه تشيلك  دي لو قدرت 
محمد...برا
الاء رفعت حجبه اليمين.... وربنا ما هطلع 
محمد بنرفزه... انا اللي هطلع خاليكي بقا
الاء ببرود... هطلع معاك برضو
محمد بغيظ.... يخربيت برودك
الاء بصتله.... خلاص بقا بجدتعبت  انا ورحمه ابويا وامي خايفه وطلبت منك استقال  عشان كده بس طلعت مش انت طلع هو  استلم استقالتي واوعدك مش هتشوف وشي لا هنا ولا في القصر بص هتحس اني اختفيت لا موت ودا وعد مني ورحمه اهلي وعد  
محمد.... اترزعي  وقاعدو يشتغلو وعده الوقت وجه وقت الاستراحه
محمد.. انزلي  وقت استراحه 
الاء بصتله... لا مش جعانه 
محمد.... ازاي وعلاجك
الاء طلعت من شنطتها العلاج وجي تشربه....
محمد بعصبيه زق اديها.... انتي عبيطه مينفعش لزم تاكلي  انزلي يلا كولي 
الاء..... لا مش هنزل 
محمد فاهم انها لسه خايفه... طيب تاكلي ايه
الاء...مش هنزل الا وانا مروح
محمد بنفز صبر.... هبعت حد يجبلنا انجزي
الاء... اي حاجه  
محمد افتكر انها بتحب السندوتشات....  تمام
وبعت جاب واول ما حد جه يفتح الاء قامت  ومسكت ايد محمد
محمد لقه ايديها بتترعش... اهدا  دا الاكل
الاء بص للباب وخايفه لقته  الاكل فعلا...
تسريع الاحداث  الاء ومحمد.فضلو مع بعض لحد ما جم يروحه مع بعض
محمد جي يطلع من المكتب 
الاء....  هو انت معاك رقمه 
محمد... رقم مين
الاء... قريبك
محمد... اها اكيد 
الاء...  ورحمه ابوك اتصل اعرف هو فين 
محمد بستغراب ان خوفها كده من شخص مجرد شافة في حلم.... تمام كلمه وقاله انه مع عمار 
محمد.... في بيت عمار 
الاء بفرحه..... باركه وطلعت  وسباقته  تحت واول ما نزله 
محمد.... منصحكيش تطولي لسانك عليه انا غضبي ولا حاجه انا صبر عليكي عشان تيتا ودلوقتي امي
الاء بصتله ومن جوها...انا مرعوبه اشوفه انت لو تعرف شوفة ايه في الحلم مش هتخلي عايش  يارب انت وكيلي احميني وطمني  
مجمد حسه انها خافة اكتر وان مفروض ما كانش قالها كده لانها بتتعب من اقل حاجه
محمد.... بس  دا لو مستفزتيش مازن هيكون زاي اياد وعز 
الاء....مش هتعامل معاها اساس
محمد بصلها....مظنش 
الاء بصتله بستغراب.... ليه بقا
محمد....لانك لسانك طويل ومش يتسكتي مش بتسيببي حد الا وحشره مناخيرك في
الاءبصتله بنرفزمن جوها....مش هرد عليك  قال بحشر مناخيري قال طب تصدق اني مش هتعامل معاك وزايك زايو
محمد استغرب بصتها وسكوتها دا....في ايه
الاء ركبت...هتوصلني ولا اشوف تاكسي
محمد ركب وتحرك وبصلها لقها ساكته... ايه الهدوء دا
الاء مردتش عليه....
محمد وقف العربيه...في ايه انتي رجعتي لي اسبوب دا تاني
الاء.....مش حضرتك شايف اني حشره مناخيري  اهو بقيت في حالي
محمد وهو بيجز علي اسنانه....لا حتي لوكده انا لوكده انا اتعود علي وجودك ودوشتك
الاء بصتله ومش فاهمه منه حاجه..... انت بتقول ايه عموما الاحسن اني هفضل حالي احسن
محمد بصله بغيظ....وربنا لو اسلوبك دا رجع تاني اللي بيستفزني مش هسكتلك انتي فاهمه 
الاء بزعيق ونرفزه..... انت عايز ايه فاهمني عايز ايه اتعامل معاك تقول حشريه اقطع التعامل تتعصب اعملك ايه انا فاهمني
محمدبنفس طريقته  بزعيق ونرفزه....عايزك زاي ما انتي زاي ما كنتي
الاء بزعيق..... هو انا  كنت كده انا مكنتش كده عمري ما عيط كده ولا الخوف اللي جويا دا انا كان كل خوفي من ربنا بس  لكن دلوقتي خوفي من كل حاجه انا كل ماده بالقي مصيبه  بتطلعلي انا تعبت  الاول انت وبعدها قريبك دا  انا مش عارفه بيحصلي كده ليه  
محمدبصلها ومش عارف يرد.... قولتلك متخافيش مني انا مش هأذيكي  انتي ليه مش مصدقني معرفش ليه
الاء بصتلك.... قالو للحرامي احلف
محمد وحاول ميتعصبش..... لا اله الا الله انا مفروض اقولك ايه
الاء  اتعدل وبقت بصاله.... لو سمحت انت مش بتصلي ليه
محمدبصله وتوتر وسكت...
الاء بصتله..... المفروض انك اخويا الكبيره دا علي كلامك بقا  يبقا تصلي وتبطل شرب بقا وهزت كتفها  والستات  هشك بشك
محمد بصلها وضيق..... انت احسن حاجه مش هرد عليكي
الاء ضحكت....  بص بصراحه انت فيك حاجات كويسه جدا  بس دا نقصك انك تصلي وتبطل شرب  وهشك بشك
محمد جز علي سنانه. وبصلها بقرف... واللهي  وتحرك بالعربيه
الاء بحماس...اها واللهي  وبصلي عدل اصل انت لما راسي اتفتحت جريت بيا ووقت لما خوفت من راجل اللي بصلي وضحك دا اللي كان شكله غريب انت  بعدت عني والنهارده  برضو   مسبتنيش وانا خايفه   عكس اسلوبك ونظراتك ليا اللي بحس عايز تموتني  بس تصدق انا بسمع ان في اخوات  بيبقا في اخ فيهم شخصيته جامد  تاكيدا انت  انا وزياد  بس انت عارف ان  زياد في منك كتير بيبقا شكلك وانت متعصب 
محمد بسرحان... هو اكيد بيكرهني زايك
الاء بصت لي لقته بيتكلم بجد... لا بالعكس زياد كان بيخاف منك بس انك تأذيني مش اكتر اما هو بيحبك جدا  اول ما جه هنا قالي بقا عندك اخين مش اخ كان بيهون عليا بسبب وفات اخويا    زياد بيتمنا انك تكون بتحبه وشايفه اخوك الصغير مش اكتر  
محمد.... انا مش بكرهه بالعكس.بحس لما بقرب منه اني عايز اتكلم معا بس بخاف بقا عندي خوف ان يبعدو 
الاء بصتله.... ايه دا الدرفه بتخاف 
محمد فاق وبصلها.... انزلي
الاء....احنا فينا من جو العيال دا  انزلي وتسيبني في شارع
محمد مسك وشها من عند الفك ووخالها تبص حوليها... احنا وصلنا
الاء  ابتسمت بحرج..... احم اها   ونزلت 
محمد لقها نزلت ووقف قدمه... ايه في ايه
الاء... هو جوه ولا لا
محمد...مش لسه مكلم عمار وقال عنده
الاء بفرح... اشطا وسابته ودخلت جري 
الاء... السلام عليكككككوووووووو  
عاصم.... القمر وصل 
نجاة وشاديه وزينب.... وعليكم السلام  
هدير وشهد واياد وعز وزياد  بصو لي بعض...  
الاء لقت كبيره..... 
محمد اول ما دخل... عمته ودخل باس ايدها  وحشتيني (عمت محمد اسمها سعاد)
الاء حست في حاجه غلط راحت لي زينب بهمس  ... خالته هو في ايه
زينب.... عمت محمد جات من برا ودي شخصيتها جامده مش زاينا 
الاء..هي دي تبقا اخت  جوزك الله يرحمه يعني
زينب...اها بس متخفيش هي طيبه بس جدا في تعامل 
سعاد بصت لي الاء بجمود... انتي مش المفروض تدخلي ب ادب  وتسلمي عليا 
الاء بلعت ريقها وبصت لي زياد....  
سعاد بزعيق... انا بكلمك يا بنت
الاء بصتلها بتوتر... ايوه  
زياد... دي اختي الاء  يا عمته
سعاد.... وهي مفهاش لسان تتكلم 
زينب بهمس..... روحي متخفيش سلمي عليها
الاء راحت تسلم.... اهلا بحضرتك 
سعاد مدات ايديها انها تبوصها ب كبرئاء
الاء بصتلها ومسكت ايديها وباستها.... 
سعاد استغربت انها مضايقتش وانها متكبرتش ورفضت... اسمك ايه وانتي مين
الاء بحترام.وبصت في الارض..   انا حضرتك  ابقا بنت اخو عمتو نجاو بنت مجدي الله يرحمه   واسمي الاء 
سعاد بجمود... اها ما انا عرفت البقاء الله  شدي حيلك
الاء  .... البقاء الله وحده شكرا لي حضرتك
سعاد... العفو  انتي  بقا اللي قرفوني بيها من ساعات ما جيت 
الاء رفعت راسها ونصدمت من كلامه وحولت متعيطش...  اسفه لو صدعو حضرتك  
كلهم بصه لي الاء طريقتها 
سعاد... وانتي شهاده بتعتك ايه
عاصم. حسه ان الاء مكسوفه وزعلت...مش وقته  البنت لسه جيه وانتي لسه رجعه من السافر   اطلعي يا الاء ارتاحي وانتي ياسعاد اطلعي ارتاحي
الاء بصت لي عاصم... حاضر يا بابا بس ارد  طنط سعاد. وبصت لي سعاد
الاء...انا متخرج من كليه تجاره انجلش     بعد اذن حضرتك ينفع اطلع 
سعاد بصتلها ومستغراب...  تمام ومدت ايدها 
الاء باستها...  بعد اذنك  وطلعت اوضتها
كلهم اضايقه من اسلوبها مع الاء
ــــــــــــــــــــــــ
زياد طلع لي الاء...   اسف علي اللي حصل  
الاء مسحت دموعه...  عادي  مافيش حاجه  بس عايزه اتكلم معاك انت ومحمد
زياد بستغراب....  ليه 
الاء... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent