Ads by Google X

رواية الدكتورة والمغرور الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

 رواية الدكتورة والمغرور الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الدكتورة والمغرور الفصل الخامس والثلاثون 35

الدكتور طلع يجري مع الممرضه وبص ع نيره وكشف عليهاا... 

نيره في عالمهااا... 

زين كان واقف بعيد عنهاا وبيعيط زي الاطفال نيره بصتلو بستغراب ودموع وقالت بصوت عاالي: 
زييييييين قرب انت واقف بعيد عني كده ليييه 
زين بدموع: انتي الي بعيده يا نيرره قربي انتي 
نيره بتشمي لي عندو بخطوات بطيئة واخيررا وصلت عندو نيره بصتلو بدموع وقالت: وحشتني اوي يا زييين 
زين بدموع: مش هترجعي بقاا انا مش عارف اعيش 
نيره اترمت في حضنو بكل شوق وحب وقالت: انا بحبك اوي.. 
وبعدت عنو وفجأه ملقتوش قدامهااا صرخت بكل ما فيها وقالت: زييييييييين متسبنيش هناا لوحدي 

وفجأه فتحت عنيها .. 
الدكتور بصلها بفرحه وقال: نيره انتي سمعاني 
نيره بصتلو بدموع وقالت: زيين فين 
وفجأه دخل زين ومامتها واسماء.. 
زين بدموع: نيررره 
نيره فتحتلو ايديها وقالت بتعب: قرب يا زين لو سمحت
زين طلع يجري عليهاا كطفل مشتاق لمامتو الي كانت مسافره بعيد ولسه راجعه... 
نيره شدتو لحضنهاا اكتررر وفضلت تعيط .. 
زين رفع وشو ليهاا وقاال: وحشتيني اوي يا نيرره هونت عليكي تبعدي عني كل ده 
نيره بعدتو عنهاا بهدوء وحضنت وشو بايديها ومسحتلو دموعو وقالت: مش متعوده اشوف زين كده مش متعوده اشوفو ضعيف بشكل ده 
زين بدموع: لاا زين ضعيف في بعدك يا نيررره 
نيره ابتسمتلو بحب وبصت ع بطنها المنتفخه وقالت بصدمه: انا انا
زين بحب: ايوه يا عمري هنبقاا تلاته 
نيره صرخت بفرررحه وقالت: بجد يا زين طب طب بنت ولا ولد 
زين بضحك: اهدي يا قمرري علشان انتي لسه تعبانه 
نيره بفرحه: انا مش مصدقه بجد انا هبقا ام 
زين بفرحه ع فرحتهاا: ايوه يا نونتي وانا هبقاا اب انا كمان ع فكره مش انتي لوحدك
كلهم ضحكواا 
اسماء طلعت تجري عليها وحضنتهاا وبعد شويه بعدت عنهاا... 
اسماء بدموع: كنتي وحشاني اوي يا حبيبتي والله 
نيره ببتسامه: هو انا نمت كتير ولا اييه 
اسماء بضحك: خمس شهور بظبط وكانو اسوأ خمس شهورر 
نيره بصدمه: يالهوي خمس شهور 
زين: المهم انك معانا يا قمري دلوقتي 

نيره بصت ع مامتها الي واقفه بعيد وبتعيط بصوت مكتوم زين راح شدها من ايديها وقال: بنتك موحشتكيش ولا ايه يا دولت 
دولت بصتلها بدموع وقالت: سامحيني يا بنتي 
نيره فتحتلها ايديها وقالت ببتسامه: تعاالي يا ماما نفسي احضنك.. 
دولت اترمت في حضنها وفضلت تعيط وقالت بعياط: والله يا بنتي غظبن عني والله عملت كده غظبن عني مكنش بايدي 
نيره بعدتها عنها وقالت: خلاص بقاا يا ماما انا مش عاوزه كلام في الماضي خاالص ممكن 
دولت بفرحه: ممكن طبعا حاضرررر 
زين بصلهم بحب وابتسم 
اسماء بضحك: ع فكره يا نيره انا كنت عارفه من زمان ان مامتك موجوده وبتلف عليكي.. 
نيره بصدمه: ااااه ي جز*مه وكنتي عارفه منين 
اسماء: ملك جاتلي البيت وقالتلي كل حاجه وقالتلي انها محتاجه مساعدتي علشان نقدر نجمعكم.. 
نيره: صحيح يا ماما مين ملك دي 
دولت بتوتر: ملك تبقا بنتي 
نيره بصدمه: انتي اتجوزتي 
دولت بدموع: كنت هعمل ايه بس ي بنتي كنت يعتبر في الشارع لغايه ما قابلت راجل طيب وكويس جداا اتجوزني وخلاني ست بيت وجبت منو ملك 
نيره بدموع حاولت تخبيها: وهو فين 
دولت بدموع: الله يرحمو ما*ت من سنه
نيره ببتسامه: الله يرحموو امال ملك فين 
دولت بفرحه انها سالت ع ملك ويهمها امرها 
دولت: كلها ساعه وهتبقا هنا ان شاء الله اصلها مهندسه وبتشتغل وكده 
اسماء بضحك: ولا ايييه بقااا مهندسه شاطره جداا وجديه في شغلهاا اوي ماشاء الله عليهاا يعني 
نيره ببتسامه: ربنا معها ويوفقها يارب.. 
نيره بصت لي زين الي كان ببصلها بدموع وشوق فضلت بصالو بحب.... 
اسماء مالت ع دولت وقالت: متيجي نسيبهم شويه مع بعض حرااام مشافوش بعض بقالهم5شهور 
دولت بصتلهم وضحكت وقاالت: طيب ي ولاد هنروح نصلي انا واسماء ركعتين شكر لي الله ان نيره قامت بسلامه.. 

وسابوهم ومشوااا.... 
زين قام قعد ع طرف السر*ير وقال بنبره ماليها الحزن والو*جع: كانت حياتي وحشه اوي يا نيره مكنش ليها اي لازمه عارفه انا كان ممكن يجرالي حاجه لو كان حصلك اي حاجه... 
نيره بدموع: بحبك اوي ي زين وعمري كلو فداك يا حبيبي والله 
زين بصلها بحب وقال: مكنتش مصدق انك عملتي كده وضحيتي بحياتك علشان خاطري 
نيره ببتسامه: ولو اتكرر تاني برضو هضحي بحياتي ومش هتردد لحظه واحده 
زين نام في حضنها بكل ارتياح ودفن وشو في رقبتهاا ووهو بيبكي زي الاطفال نيره شدتو اكتر ليهااا.... 

عند اسماء ودولت... 
اسماء وهي بتشيل شنطتها: هروح انا ي طنط اغير هدومي واجيب هدوم لي نيره ومش هتاخر 
دولت: ماشي ي بنتي خلي بالك من نفسك لان المشوار بعيد اوي عليكي 
اسماء ببتسامه: حاضر يا حبيبتي سلام 

وسبتها وركبت عربيتهاا وبعد ساعات وصلت بيتهااا وطلعت رومت جسمها ع الكنبه بتعب وبعد شويه سمعت خبط ع الباب.. 
اسماء بتعب: خلاص حااضر جايه اهوو 
وراحت فتحت الباب واتفجأت وقالت بدموع وخوف وهي بترتعش: انت اي الي جابك هنااا انت عاااوز مني اي تااني 
الشخص زقها ودخل بسرعه وكتم بو*قهاا علشان متصرخش وقال: هشيل ايدي ولو صرختي همو*تك فهمتي
اسماء هزت راسها بخوف بمعني حاضر وهو شال ايدو من ع بوقهاا وقال بسخريه: وحشتيني قولت اجي اشوفك 
اسماء وهي بترجع لورا: ارجوك ارحمني بقااا عاوز اي مني تاني مش كفايه تدمير*ك لحياتي ده انا حتي قد بنتك 
الشخص ضحك بسخريه وقال: قد بنتي ايه ي بت انتي صدقتي نفسك ولا اييييه 

وقرب منهااا وبدأ يبو*سها بعن*ف وهي بتصرخ وبتعيط وبتستنجد بحد يحلقهااا بس فجأه حصل حاجه غير متوقعه...


يتبع الفصل السادس والثلاثون 36 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent