رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل السابع والثلاثون بقلم ام ريماس صلاح
رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل السابع والثلاثون
عمر خرج واتوجه لبيت فاتن..
الشغاله فتحتله الباب طبعا عرفته علطول ودخلته
قعدته في الصالون وطلعت تنادى فاتن.
....
فاتن نازله من فوق..
وصلت لعمر اللي اول مشافها قربت قام وقف لان هو
متربي علي الاحترام..
فاتن: اهلا وسهلا ايه الجيه الغريبه دى اتفضل.
عمر: بص لفاتن باستغراب شكلها متغير وكانها مهمومه
وحزينه حزن الدنيا وحوالين عيونها اسود.
عمر: عملتى كده ليه.
فاتن: باستغراب عملت ايه.
عمر: انتى فاهمه كل حاجه بعتى نفسك بكام لبابا.
فاتن: اخرس قطع لسانك انا عمري مبيع نفسي انا حبيت ابوك بس طلع واطى.
عمر: مش فارقه كتير في نظري بعتى نفسك.
فاتن: انت جاي هنا ليه ياابن سهام
عمر: جاي عشان افكرك ان انا ابن سهام اللي تعبانه وراقده بسببك..
....
فاتن: بجفاء ولا مبالاه بسبب ابوك.
عمر: بسببكم انتم الاتنين بسبب وساختكم.
فاتن: انت صغير علي الكلام ده واصغر من انك تيجى تحاسبنى.
عمر: مش خايفه عمى يعرف.
فاتن: هاهاهاهاها ها ضحكه برود عمك ميلزمنيش وميفرقش معايا بعد متجوز ياربت يعرف عشاان دمه يتحرق ويموت ابوك اللي يخاف مش انا....
.......
عمر: واضح ان مفيش فايده وانتى مش ندمانه علي الي عملتيه حتى خوف من ربنا مخفتيش يا خساره ويسيبها وهيمشي.
فاتن: عمر انت كنت جاي ليه..
عمر: يبص فيها بقرف ويمشي
.....
عمر ركب عربيته وراح اللنش عند صحابه
كريم: ايه ياعم ده منظر واحد فرحه بعد العيد من
دلوقتي هتضرب بوز.
عمر:..........
احمد: لا لو هتقضيها كده يبقي قوم روح.
عمر: مدد جسمه علي حاجه شبه السرير او الكرسي
الكبير في النش رد عليهم ايه يالا انت وهو اقوم ارقص
لكم يعنى ولا ايه متلموا نفسكم.
كريم: ههههههههه والله ياريت قوم حتى تفك جو الروتين والخنقه ده.
عمر: ميردش
احمد: في ايده كاس ويسكى وقدام منهم فواكه وبعض التسالى اشرب.
عمر: مش عايز.
كريم: فككك منه ياعم هات هشرب انا ياخد كاس ويشربه.
.....
عمر: فونه يرن بص في الفون رقم فرحه الجديد رد
عمر: بصوت واطي ايوه يافرحه.
فرحه: انت فين.
عمر: باستغراب ليه
كريم واحمد بيراقبوا بصمت وفهموا انها خطيبته
احمد: بيقلد صوت واحده ست بصوت عالي وبيضحكوا
....
فرحه: ايه الصوت االي جمبك ده.
عمر: متخديش في بالك ده واحد صاحبي رخم.
فرحه: انا سامعه صوت ست.
عمر: يابنتى بنت ايه ده واحد صاحبي بقولك بيرخم المهم عايزه ايه.
فرحه: ابوك عايزك ابقي كلمه بيقول بيتصل بيك مش بترد.
عمر: ميعلقش قالها طيب وخلاص
فرحه: ماشي.
عمر: باي خلي بالك من نفسك
فرحه: وانت كمان وتقفل.
.....
......
عمر: يبص لااحمد وكريم انتم مش هتبطلوا رخامه.
كريم: حبينا نوجب معاك.
احمد: مش هتنزلوا البحر قلع التيشرت انا هنزل.
كريم: اشطا وانا..
عمر: لا انا مش نازل.
احمد: عشان كده انا بقول مرتبطش السنجله جنتله ويضحك بصوت عالي وينط في الميه.
وكريم كمان
عمر: قاعد بيقلب في فونه ولسه متمدد
.....
........
........
ايمن في الشركه جن جنونه كل حاجه عليه وكل الشغل
متراكم علي دماغه وبيكلم نفسه بيقول كل واحد اتلم
على واحده وسايببن الشغل مهو ياشغل ياما نسوان
.....
........
...
ام رضوى بتخبط علي الباب
يارضوى اصحوا افطروو.
رضوى قومى يابنتى احنا بقينا الضهر
...
رضوى تفيق بنعاس لتجد نفسها انها نايمه في حضن حسام.
لسه هتقوم حسام حس بيها وشدها رايحه فين.
رضوى: ماما بتخبط هفتحلها.
حسام: هتفتحلها كده.
رضوى: تبص علي نفسها ترتدى قميص قصير اه صح .
هلبس وافتح
حسام خليكى متقوميش بنعاس.
رضوى ليه.
حسام: كده خليكى في حضنى مشبعتش منك.
رضوى: هنفطر وارجع بس انا عارفه ماما مش هتبطل خبط ومش هتسكت.
حسام: رخمه يعنى حماتى دى.
رضوى: تضربه في صدره وتضحك وتقوم تلبس.
وتطلع لاامها.
......
.....
رضوى: صباح الخير ياماما.
ام رضوى: صباحيه مباركه ياحبيبتي.
رضوى: تسلمى ياماما.
ام رضوى: فين جوزك.
رضوى: جاي ورايا.
ام رضوى: الاكل جاهز ع السفره.
رضوى: دخلت الحمام غسلت وشها وطلعت تانى..
قعدت مع امها ع السفره وبعدين بقا في حسام لازم
اطلع اناديله تانى يعنى انا مش قادره اطلع وانزل.
ام رضوى:ينزل دلوقتي ها طمنينى كله تمام
رضوى:تتكسف وتسكت.
ام رضوى:انطقي يابت.
رضوى:اه ياماما كله تمام متقلقيش.
ام رضوى:طيب الحمدلله
ام رضوى:مش هتندمى يارضوى عشان فرق السن.
حسام كان نازل سمع كلام ام رضوى ووقف يسمع رد رضوى ايه.
رضوى:تتكلم كلام ايه ياماما اللي بتقوليه ده انا بحب حسام سن ايه بس.
ام رضوى:خايفه تندمى يابنتى ده اكبر منك
رضوى:لوسمحتي ياماما متقوليش الكلام ده تانى انا
.
بحب حسام وميهمنيش سنه ومتقوليش كده تانى لحسن يسمعك ويزعل.
ام رضوى:ربنا يسعدك ويفرح قلبك يابنتى.
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملاك احتلت عرش قلبي" اضغط على اسم الرواية