Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الاربعون والاخير 40 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

  رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل # بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل #

حسام ورضوى في بيتهم رضوى محبتش تقعد هناك بعد بهدله وداد وحسام سابها براحتها محبش يضغط عليها
....
النهارده الوقفه تقريبا والعيد بكره
وتانى يوم العيد فرح عمر وفرحه
.....
محدش نايم كله مستنى صلاه العيد

رضوى وحسام سهرانين سواء في اوضتهم

حسام: رضوى

رضوى: نايمه في حضن حسام وساكتين ردت عليه نعم.
حسام: هتروحى معايا نعيد عليهم ولا لا انا مش بقولك روحى علي راحتك.

رضوى: طبعا حبيبي هروح معاك اهلك هما اهلي.

حسام: متزعليش من كلام امى امى هيا كده دايما.
رضوى: مش زعلانه حبيبى انا نسيت خالص.
حسام: ربنا يخليكى ليا حبيبتي ويبوس علي راسها.
..........
.........
في الصباح حاله من الفرح في فيلا الشرقاوى تحضيرات للفرح والنهارده العيد بتجمع العيله كله فرحان.
بالذات سهام اتحسنت خالص ومستنيه فرح ابنها يعدى عشان تطلق من ايمن..
.......
.............
سهام: بتقول ل رضوى اللي وصلت هيا وجوزها حسام
من شويه.
لازم تاكلي حبيبتي علشان انتى ضعيفه اوى البيبي لازم يتغذى انا دايما بقول ل صباح كده.
رضوي: باكل والله علي قد نفسي.
صباح: تبص ل رضوى انا قبل منك علي كده هولد قبلك
رضوى: اه بيتهايالي.
........
فرحه واسماء اخت عمر حضروا الافطار
اسماء يلا كله يجى يفطر انا اللي قليت السمك اهو وعملت كل حاجه عشان دايما فاقدين فيا الامل.

حسام: حد يفطر سمك حتى لما حضرتى عكيتى الدنيا.
رضوى: تبص لحسام اه يوم العيد الناس بتفطر سمك
اسماء: وشهد شاهد من اهله اهو شفت بقا
الكل يضحك.
حسام:معلش اصلى مش متابع انا كل يوم العيد بصحى بعد الضهر اول مره اصحى بدري
..........
هما وبيفطروا ااتكلموا في تجهيزات الفرح بكره وفي كل حاجه
عمر:كلم صاحبه قدامهم اللي حضر القاعه وكل حاجه
...........
.....
اليوم الموعود فرح عمر وفرحه
........
كل حاجه تمام والقاعه متجهزه باحسن مايكون.
عمر معاه صحابه وراح يجيب فرحه من الكوافير معاه زفه.
......
.......
فرحه كانت جميله جدا معاها اختها امل واسماء اخت عمر وصباح ورضوى في الكوافير.
........
امل:عمر وصل عمر جا
فرحه؛يابنتى خلاص اسكتي.
اسماء:اول ماعمر وصل حضنته وباركتله وقالتله استنى
مرضتش تدخله

عمر:يابنتى ايه؟؟؟؟
عمر:كان زي القمر بالبدله بتاعه الفرح هتاخد منه حته.

اسماء:وصت فرحه انها توقف وتديه ضهرها
كانوا فاتحين اغنيه لايقه علي الموقف ده.
فعلا فرحه مدياه ضهرها واخيرا فرحه بصتله اللي اول مشافها انبهر بجمالها وحضنوا بعض حضن كله حب
امل واسماء ورضوى بوسها بوسها

عمر:مش فاهم انهم يقصدو انه يبوسها في دماغها راح باسها في شفايفها فرحه اتكسفت اوى
اسماءوامل ورضوى مش كده يالهوى
عمر:بكسوف هو انا ااتجوزت قبل كده يعنى و يضحك
عمر:خد عروسته واتوجهوا علي القاعه ومعاه صحابه كلهم كانوا مستنينه بره الكوافير اللي بمجرد مطلع كلهم تصفير وتسقيف واتحوطوه بلمه.
الاهل كلهم كانوا مستنين في القاعه
والعيله كلها هناك.
......

.........
في فيلا فاتن
فاتن لابسه ورايحه الفرح ومش ناويه علي خير
نزلت تحت بتقول لنوها ايه قلباها مناحه ليه.
نوها:مش متخيله ان عمر يرتبط بواحده غيري
فاتن:ياختى بركه يغور في داهيه
نوها:يسيبنى انا ويرتبط بخدامه.
فاتن:ده مستواه هو وابوه متزعليش
نوها:وايه دخل ابوه دلوقتي
فاتن:متشغليش بالك المهم هتروحى معاياولا لا
نوها:مش رايحه ياماما
فاتن:احسن اقعدى انا هروح
.....
......
الجو كان تحفه في القاعه وفرحه وعمر بيرقصوا ومبسوطين
والعيله كلها مبسوطه
الى ان دخلت فاتن وسهام وشها اتغير
كله بيرقص وكله مبسوط
........
فجاه من وسط الناس في حته هاديه.
يقف ايمن وفاتن
ايمن اللي بيلعن اليوم اللي عمل فيه كده مع فاتن وبيوبخها وبيزعق لها
وبيقولها انه ندمان وانها لازم تنساه نهائي والا هيقتلها.
فاتن وبدون مقدمات تطلع من شنطتها سلاح
وتوجه علي رقبتها وتقوله انا هموت نفسي وهريحك
ايمن:انتى مجنونه بتعملي ايه ايمن فاكرها بتهزر
بعد جدال بينهم فاتن تضرب نفسها بالنار فعلا.
..........
.......
الفرح اتحول لحاله رعب والاسعاف جات وشالت فاتن ومحدش عارف حاجه الا سهام اللي كانت بتراقبهم بعيونها فهمت اللي حصل وقالت في نفسها حتى لما حبت تغور تموت بوظت فرح ابنى
.......
نقلوا فاتن للمستشفى اللي كانت ع اجهزه التنفس بين الحياه والموت
.......
عمر وفرحه راحوا اوتيل يقضوا اول ايامهم هناك
وبعد اسبوع هيرجعوا لبيت العيله
....
ايمن:خد بعضه وراح الغابه هيعيش في بيت الغابه لان سهام قاالت له مستحيل تسامحه اول مالليله خلصت ايمن راح بيت الغابه وبيقول يارب فاتن تموت وتغور في داهيه ومتستناش للصبح
.........
......
فرحه مستغربه ان عمر مش زعلان علي مرات عمه
اول مدخلوا اوضتهم في الاوتيل
عمر قرب من فرحه وقعد جمبها فرحه مكسوفه اوى
..........
فاتن ماتت في المستشفى فعلا من بالليل
اهو ارتاحت وريحت ونار سهام هتبرد
ولادها بس اللي متاثرين بالخبر محدش تانى زعلان عليها
.....
......
سهام قالت محدش يبلغ عمر ابنى كفايه فرحه باظ مش عايزه كمان دخلته تبوظ
........
فرحه وعمر سواء وفرحه مكسوفه منه اوى شويه بشويه عمر بيحاول يخلي فرحه تاخد عليه ومتتكسفش وفعلا نجح في ده
.......
عمر وفرحه قضوا ليله رومانسيه من اجمل الليالى وعمر وعد فرحه انه هيفضل يحبها عمره كله ويسعدها
فرحه:بتقول لعمر اوعدنى انك متبعدش عنى
عمر:ابقي مجنون لوبعدت عنك
فرحه وعمر كانوا اسعد اتنين في الدنيا هما سواء
ببراءه فرحه وطيبتها وبحنيه عمر ورجولته
كانت ليله العمر فعلا اجمل ليله في حضن بعض ومع بعض اتفقوا ان مهما يحصل بينهم مفيش حاجه تفرقهم


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent