رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والاربعون بقلم الاء
رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والاربعون
محمد مرضاش يبن انها ضعيف عشان متزعلش
الاء ابتسم وحطت ايديها اليمين حولين رقبته وقربت من ودانه وهمست ...شكرا
محمدغمز ليها... عنيده
شهد لي زياد... زياد يلا اطلع نام شويه انت بين عليك التعب
زياد بصلها.... متزعلش مني انا مقصر معاكي االفتره دي
شهد..... انت عبيط انت كده مقصر بس ياباباربنا يعينك اساس
زياد ضحك.. تعالي الطشيني قلمين احسن بتتكلمي كده ليه
شهد ضحكت.... اصل انت طلع عين ومتبهدل وجي تقول مقصر بالعكس انا اللي مقصره معاك
زياد باس راسها... بالعكس كنتي دايما جمبي ربنا ميحرمنيش منك
شهد بفرحه... ولا منك يارب صحيح انا عملتلك اوضك اوول ما قولتلي ممكن تطلع نهارد وطلعلتك هدوم اطلع بس خد شاور وانا هعملك سندوتشات وتاكل ونام شويه
زياد عمز لي شهد .... مش كنا كتبنا الكتاب احسن وعملنا الفرح
شهد بصتله وتكسفت.... انت قليل الادب علي فكره وسبته ومشيت
زياد فضل يضحك..وطلع
ــــــــــــــــــــــ
محمد نزل الاء فتح الاوضه
محمد... اتفضلي يا يا عنيده
الاء بصت افتكرت اللي حصل وفضل تتفس بسرعه واكني الحصل بيتكرار قصاد عيني
محمد استغرب انها بتنهج ووقف اكنها صانم ...
الاء لفه محمد كان وراها لما لفه راسها كانت عند بطنه بالظبط
الاء بخوف وبنبضت قلبها كانت مسموعه وبنرفز.... لا لا لا لا
محمد استغرب.... في ايه مالك اهدي ورافع راسها لي ولقها بتعيط
محمد بالهفه... اهدي انتي بتعيطي ليه
الاء بعيط..... المنظر بتعاد تاني كل حاجه كل حاجه
محمد بتفاهم حضنها واخدها علي اوضه.... اهدي طيب نامي هنا بطلي عياط بقا
الاء عياطت تاني....
محمد....ايه افتكرتي ايه هنا دا انا اللي افتكر لما قطعتي هدومي وحطيتي عليها روج لا ولا لما مسكتي شنطت الاورق وحطيتي فيها ميه
الاء فضلت تضحك وتمسح دموعها
محمد.... ولا اقولك افتكرتي لمامسكتي كل جزمي وحطيتي فيها ميه ولزق وانا في جيم عشان اليوم دا كنتي مكسله تروحي شغل لا استني فاكره لما لميتي برفن بتاعي وحطيهم فوق دولابي
محمد... سوال بجد انتي طولتي ازاي فوق االادولاب انا وقتها مفرقش معايا انهم اتشالو انا كنت قاعد افكر طولتي ازاي اذاكان انا جبت كرسي عشان اطولهم
الاء ضحك... كان عز عوزني اجي معا مشوار قولتلو بشرط يحط دولها كده كلهم فوق ويرصصهم كده في الوش
محمد بضحك...ينهار اسود دي الواو مع ورم بوقك طلعه تحفه
الاء بصتله من فوق لي تحت... علي فكره هو مديك بوكس تحت عينك محدد عينيك فضل بس احط صباعي افقعهالك
محمد بضحك.... انه صباع اللي متجبس ولا السليم
الاء بصتله بالا مبالاه... برا
محمد.... دي اوضي انتي عبيط.
الاء.... كانت يا درفه اوضك انسا وخد البنسه
محمد... ايه
الاء.... العب كرتيه برا
محمد بضحك ومسك من ياقه هدومه بهزار..... ايه يابت العجرفه اللي انتي فيها دي
الاء بصت بطرف عيني علي ايدو واللي مسك بيها الهدوم... سيب
محمد... ايه
الاء بتكبر...سيب هدومي
محمد..سبها
الاءبعدت عنه وبصتله من فوق لي تحت ووشها بيضحك.. خالي حد يجي يلم القرف دا ويجيب حاجاتي وانت خد اوضي وانا هاخد الاوضه دي يلا يامحمد برا بكرمتك كده
محمد ضحك علي طريقتها.... لا قوليلي عثمان وخنفي وانتي بتقوليها بصي لا تفي في وشي ابت احسن انتي عبيطه ابت
الاء. اخنفت ... ولا تزعل يلا ياعثمانه برا
محمد من قفاها.... لا انتي تطلعي اوضك كده ووريني حلوتك
الاء.... عيب عليك في اخ يعمل كده في اختك صغيره الغلبانه اللي مالهاش حبيبي ولا قريب ياشيخ اتقي الله اول ما شافة زياد وعز قصدها عيطت بتمثل
محمد بصلها وستغراب لان كان وبيهزرو مع بعض.... ايه دا بت
زياد بعصبه زق ايدو من علي الاء ... ايوه عليك يا محمد دي الامانه اللي امنتك عليه واخدها في حضنه
عز برفز... انت عبيط يابني دي تعبانه ولسه رجع من المستشفي حتي مغيرت هدوم
زياد.... العيب مش عليك العيب عليا انا قولت اخويا الكبير وهيحافظ عليها
عز.... اومال لو مكنت هتموت عليها وهي في العمليات بجد مصدوم فيك
محمد ببصلهم وتستغرب الاء.... ياجماعه واللهي كنا بنهزر مره واحده عيطت مجتش ناحيتها
عز... انا شايفك مسكها من قفاها
زياد... اش حال انا اللي شيل ايدك من عليها
محمد بصلهم.... انتم مجانين اسالوها وبص لي الاء متتكلمي يبنتي مش كنا بنهزر.
عز.... ياشيخ وايه اللي جبها اوضتك
زياد... سيبك منه انا غلطان مافيش فايد فيك
محمد بعصبيه... انتم متخلنيش اتجنن عليكم متنطقي يا زفت انتي
الاء بتمثيل وبداري ضحكها في العياط..... زفته علي دماغك شايفين معملته.
محمد بصدم.....نعم
عز.... بجد انا مصدوم فيك
محمد شوح لي عز... ياعم تنصدم ولا تتفلق البت دي كدبه
الاء بتمثيل... انا كدب يا زياد
زياد... الاء عمرها مكدبت احترم نفسك يامحمد
عز بصص لي محمد وبيكلم ... معلش يا لولي حققك عليا
الاء بصت لي محمد غمزتله وطلعت لسانه....
محمد بص.... اهو اهو بصو طلعت لسانه
زياد وعز بصه لي الاء.... لقو وشها اكنها معيط
زياد... بداري علي اللي عملته
عز.... سيبك منه يلا
محمدبصلهم وبص لي الاء بتحدي.... وربنا طيب ماشي روحي يلا الاء واوضك بقا اوضك ها وفرد ايده اكنه هيحضن حد وبرطعي فيها اوضك يا مسكينه
زياد وعز بصو لي بعض عز لي زياد.... ماله دا
الاء ضحكت.....
زياد وعز بصولها
عز.... ايه دا
زياد طلعها من حضنه وبيبصله لقها سخسخ من ضحك.... افاهم ايه كده
محمد.... تفاهم انك سوسه
الاء بضحك.... بهزر
عز وزياد بصولها با لامباله..
زياد.... تصدقي حلال فيكي محمد
محمد.. هوايه اللي حلال فيكي محمد هو انا بلاء متظبط
عز بص لي الاء وهي عماله تضحك وضحك علي ضحكها.... وربنا مجنونه
زياد بضحك.... مش قصدي بس انتم جيته هنا ليه
محمد.... الاء مش حبه اوضتها قولنا نبدل عادي
زياد بصله بستغراب محمد بصله انه بعدين يتكلمه.... اممم تمام
عز بيبصله وباسها من خدها..... نورتي بيتك يا لولي.
محمد جز علي اسنانه..... طيب يلا نسبها ترتاح ومسك زياد وعز وطلعهم برا
الاء ضحكت.... محمد متنساش تيجي تلم كركيبك
محمد... راجعلها
الاء قفلت الباب وفضل تضحك
بعدوقت محمد خبطت عليها....
الاء فتحت..... هتقرفونا بقا افندم
محمد.... وربنا اوضي
الاء... كانت فعلاماضي ها انجز عايز ايه
محمد... لا لو فعلا ماضي يبقا لو مافهاش اسئت ادب مني ينفع ادخل اجيب غيار ليا
الاء بصتلوبحزن بهزر... تؤ تؤ تؤ انت لسه بتعمل بيبي علي نفسك
محمد بصلها بالامبالاه.... هتستظررف
الاءبضحك رفعت حجبها.... انت اللي قولت غيار وانا مالي
محمد... طب اوعي ودخل فتح الادلاب وببجيب هدوم
الاء بصت علي هدومه بنبهار.... حمو
محمد بصلها وستغرب انها قالت حمو.... دا من امتا
الاء ابتسمت... بقولك هو اها انت نتن ومش بتدي حد هدومك بس انا عوزه دا ودا جامدين اوي شكلهم بيدفو اووي(كان سويتشرت)
محمد بص عليهم.... لا ما انا نتن بقا
الاء ضحكت.... عشان خاطري بجد شكلهم حلو اووي
محمد بضحك... انتي بتتكلمي جد
الاء... اها واللهي
محمد بضحك... يبنتي دول انتي رفيع وازعه هيبقا عليكي جلبيه
الاء... مالكش في عشان خاطري
محمد.... خلاص هجبلك زايهم
الاء.... لا انا عايزه دوله بالله عليك بقا متبقش واطي كده
محمد..... يبت لمي لسانك
الاء.... هتدهملي ولا لا وعلي فكره لو ماخدتهمش هبوظهم
محمد ضحك.... ايه البجاح دي
الاء....وافق بقا
محمد ابتسم.... خديهم
الاء حضنه ب ايديها اليمين السليمه... ربنا يخليك ليا يارب يارب يارب
محمد بفرحه اخدها في حضنه ولعب في شعرها ... وميحرمنيش منك يارب
تسريع الاحداث محمد قال لي زياد وعز علي اللي حصل اول ما دخلت الاوضه عشان كده بدلو الاوض وعز استغرب من محمد انه اتغير للدرجه لان اساس مكانش بيدخل حد االاوضه فا انه يدهالها يبقا فعلا اتغير وفاهم البيت ال حصل والبنات دخلت لمت حاجات الاء وحطوها في اوضة محمد وساعدوها تغير ومحمد دخل لم حاجاته ورتبها وبعد وقت الاء نامت
والبنات زعلو اول ما شافه الكدمات اللي في جسم الاء وستغربو ان استحمالة كل دا ونجاة سالت زينب الاء بتحب ايه عشان تعملهولها وسعاد وشاديه فضله يعملو حالويات عشان الاء وداليدا عاصم كلمه ان يسبها تبات معاهم ووافق بالعافيه وزياد اول ما صحا نزل يجبلها الحاجات اللي هي بتحبها واياد وعز عاصم بعتهم مشوار محمد صحا علي اذن المغرب قام صلا وراح يطمن علي الاء لقها نايمه في نفس لوقت كانت دخل شادي تصحيها عشان تاكل اول مالقت محمد سبته يصحيها وصحاها كانت جبتلها الاكل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء.... طب انا عايزه اقوم اغسل وشي
محمد بيسندها... تعالي وبيقومها
الاء بوجع...لا لا خلاص
محمد..... مالك
الاء....جسمي متكسر اووي معرفش ليه كل ما انام وصحا القي كده
محمد.... معلش لان بيريح وبيبقا في خمول حبه حبه هتتعودي
الاء...هو ايه دا هوانا هفضل احس بالوجع دا علطول
محمد....لا مش قصدي قصدي هتبقي احسن يلا وشالها ودخلها الخمام غسلت وشها وشالها وقاعدها علي السرير
محمد.... تحبي اكلك
الاء....عند ايد علي فكره
محمد....لا اله الا الله كان ممكن تقولي شكرا او تسلم بدل الدبش دا
الاء شوحت ب ايدها... يا شيخ روح قرب الاكل امانشوف في ايه
محمد قرب ليها الاكل لقت الاكل اللي هي بتحبهم
الاء بفرحه.... الله بجد تسلم ايديهم وبدات تاكل ومحمد فرحان لي فرحتها وهي بتاكل زاي الاطفال
الاء اتكسفت لما اكلت ومقالتش لي محمد ياكل.... اسفه كول يلا
محمد.... كولي انتي بالف هنا
الاء...... كول بقا عشان خاطري
محمد والاء اكلو مع بعض وبعدها ودها تغسل ايدها وداها ال علاج وبعدشويه كلهم تجمعو عندها
داليدا.... نورتي البيت يالولي
الاء... بنورك ياروحي انتي
داليدا... اتفضلي ياروحي الف سلامه عليكي ادتها علبة شكولاته
الاء.... البنت دي محترمه
شهدبضحك... الف سلامه عليكي يا لولي ودتها مشبك ومصاصه وشكولاته
الاء.... البنت دي محترمه برضو وبصت لي اياد وزياد.
الاء..... لا بجد عرفته تختارو صح
كلهم ضحكو
هدير. بضحك.... بصي بصراحه مش عارفه هتعجبك ولا لا اتفضلي ادتها بوكس كبير
الاء استغربت.... يالهوي ايه كل دا دا صندوق كبير اوي بتفتحو لقت في بروز كبير عليه مجمع في صورهم معا الاء معاده محمد
الاء.... اومال مافيش صور مع محمد ليه
محمد بص لي الاء
هدير.... بضحك عمركم ما اتصورتم مع بعض
الاء....عجبك كده يا بوظ الاخس كان زمانك معانا
هدير بضحك....متخافيش انا مسكتش لسه في
محمد... لمي لسانك ابت
الاء طلعت بروز تاني في صورها مع زينب وسعاد ونجاة وشاديه. وعاصم... احيه علي الجمال تحفه لا يبت صرفه ومكلفه
كلهم ضحكو
الاء طلعت بروز تاني لقت صورتها هي وباباها ومامتها وياسين فضلت بصلها وسكت وتبتسم وفضلت تلمس وشهم اكني قدمها...
كلهم بصه لي بعض
هدير.... الله يرحمهم ويغفرلهم
الاءمره واحده.... مش لو كانه اخدوني معاهم من الاول مكانش حصلي كل دا
كلهم بصو لي بعض
نجاة.... بعد الشر عليكي ادعلهم ربنا يغفرلهم
الاء هزت راسها وعيونها بتنزل دموع....يارب
زياد... انتي واعديني مش هتعيطي لي اي سبب ومسح دموعها
الاء فضلت بصلهم ومش عايزه تسيب البروز....
هدير... متوجعيش قلبي وتندميني اني عملته
الاء ابتسمت.... بالعكس دي اغالي حاجه جاتلي وفرحتني
هدير....طب مش هتشوفي اخر بروز
الاء ابتسمت بحزن وطلعته اول ما شافته فضلت تضحك....
زياد كان جمبها فضل يضحك هو كمان.... لا جامد دي
كلهم بصو لي بعض وستغربه
الاء بضخك... الله يخربيت فقرك ضحكتيني وربنا
زياد.... لا وانتي بتزغريرو زاي
كلهم .... في ايه
الاء لفة الصوره ليهم.....الاء مع بوظ الاخس او الدرفه عشان هو واخد الصوره كلها
الاء.... اهو كانت الاء وقفه وبص لي محمد وبقرف ومحمد وقف بصصلها بقرفواكنهم بيتواعدو لي بعض بالضرب ومش طيقين بعض
كلهم شافه الصوره فضله يضحكو ومحمد شاف صورته فضل يضحك وبص لي الاء
الاء... بجد فرحتيني جدا الصور تحفه بجد تسلم ايدك ياقلبي
هدير.... بصي جو البوكس الاء بتبص لقه شكولاته كتير
الاء بتبص... لا لا بجد مبهور بيكي صرفه ومكلفه تربيتي ربنا ميحرمنيش منك لا تعالي هاتي حضن بس براحه عشان دراعي
هدير بضحك حضنتها.... ولا منك يارب
اياد... اتفضلي يا ست بنات كانت علبه صغيره
الاء ضحكت.. ايه دا دي شنطه صغننه طلعت علبه لقت فيها سلسله دهب كانت هي منزلها علي صفحتها ومعجب بيها الاءتنحت وبصتله
الاء.... انت بتهزر ليه كده
اياد راح باس راسها... دي حاجه بسيط يا لولي حمد الله علي سلامتك
الاء.... بس دي غاليه جدا يبني حرام
اياد غمزلها.... الغالي للغالي معروفها
الاءبفرحه.....بجد شكرا
اياد لعب في شعرها.... بطلي هبل محدش بيشكر اخو الكبير
الاء ابتسمت بفرحه...
عز دخل مره واحد.... السلام عليكووووووو
كلهم..... عليكم السلام
عز دخل وافي ايده كياس برتقان.... اهو 10كيلو برتقان ورفعهم عند وشه اهم عشان متقوليش اخويا مقصر معايا كلهم ضحكو وقام طلع فوق السرير ودخل قاعد جمبها من جوه وبصلها.... بصي انا جيب 10كيلو عشان لو طلع كبير وبيوزن متفكريش اني بخلت وجيب حبه ولوطلع صغير وبين انه يامه يبقا يبان صرف ومكلف
الاء بصتله وفضلت تضحك.... جدع ياض
عز....امسكي وداها فلوس وكرمشهم في ايديها
الاء ضحكتها كانت من القلب وصوت ضحكت بقا زاي رنه وغمازاتها اللي تخطف القلب وفضلت تضحك جامد وكلهم صحكو علي ضحكها وعلي عز
محمد فضل سرحان في ضحكتها وملامحه رغم انها كانت متبهدله بس فضلت بجماله....
الاء بضحك.... احيه هموتتتت امسك يبني انا بهزر تنقطني ايه
عزبضحك... وربنا ما هي رجعه مش هما بيقوله كده
الاء بضحك... اها.امسك بقا عز كان مسك ايد الاء وقفل عليه الفلوس
عز....اممممممم وربنا احلف ما دخل بيتك تاني
الاء بضحك........ انت عبيط يلا
عز.... مش انتي اللي قولتيلي بيعملو كده
الاء بضحك..... اها بصراحه
عز... يبقا امممممم واللهي ازعل
الاء.. طب سيب ايدي يبنيدي الحاجه الواحيد السليم
عز ضحك وسابها...
الاء بتبص في ايديها لقت 5جنيه.... ايه دا
عز بضحك.... ما دي اللي معايا فكه
الاء بصتله..... فكه
عز.... اها
الاء بصت لي زياد كان قاعد من ناحيه تاني.... وحيات امك اعدلني لي شويه كده دا كل هوليله دي علي5جينه زياد مسكها من عند وسطها وبضحك عدله لي شويه
محمد جز علي اسنان اول ما شاف ايديه عليها
كلهم بصين ليهم ومسخسخين من ضحك
عز بضحك.... في ايه انتي مش قولتي بينقطه علي قد مقدراتهم
الاء.... فكه يامعفن الا قلدته. لا امسكي واحلف ما انا دخلك بيت وبصتله انا اساس لو شوفتها مكنتش هدخلك الاوضه وقلدته ولا فرحان وامممممممم كتك موو
عز...ليه بس وبعدين ما انا جيبلك برتقان وبعدين دا اللي اتفضل باقي
الاء بصتله با لا مبالاه..... يخربيتك شكلك مديني الباقي يا نتن
عز بضحك.... بس ديتك برتقان كمان
الاء لطشته بالقلم....يامعفن قومي يلا من هزا
عز بضحك... طب خلاص خلاص بهزر خد وداها 5جنيه تاني
الاء بصتله....عز وريني جيبك
عز بضحك.... ليه
الاء.... انجز يا زفت وريني
عز ضحك.... ايوه ليه
الاء مدت ايديها في جيبه وهو كان عمال يضحك مكنش عارف يمسك اعصابه الاء طلعت فلوس كلها 5جنيه....ايه كل الخمسات دي ومدت ايديها ناحيه تاني لقت فلوس كذه 200 جنيه في بعض
عز فضل يضحك....
كلهم قاعدين يضحكو..
الاء بتحاول متضحك...ايه دا بقا
عزبضحك....سبحان الله منين دوله
الاء بصتله....قوم يا عز من هنا
عز بضحك.... قلبك ابيض واللهي بهزر
الاء.... قوم يا عز
عز..... خلاص خديهم ياستي
الاء....قوم يا زفت
عز.... عيب عليكي والبرتقان
الاء....يا نونوس طب انت عارف لو ايدك هوبت ناحيه برتقانه واحد شايف وشي دا متشفلط ازاي هعمل فيك كده
عزبضحك... علي فكره في10كيلو في عربيه تحت كمان
الاء...تنزل تجبهم وايك ايدك تتمد علي واحده يا نتن 5جنيه اها يامعفن قوم يلاه من هنا
زياد بضحك.....خلاص يالولي ال مسامح كريم
الاء...دا طلع انتن من ام منه ولا مني بتعت 200ج وبتعيرنا بيهم
عز.....قلبك ابيض بقا وباس راسها
الاء...اوعي بقا طب وربنا لحرق قلبك واخدت الفلوس
كلهم ضحكو
عز ضحك وباسها من خدها جامد..... قلببببباااااااي قمر ياناس اختي قمر
الاءبتضحك وبتتوجع....اهاااا وشي متبهدل يا غبي بطل قرف
زياد زقه....ابعد ياض
الاء بصت لي زياد... صحيح انت انا مش شايفك جبت حاجه لمواخذه ولا انت كوبرس صامت في القاعده دي
زيادبضحك.... يخربيت لسانك لا اهو بصت لقت صدوق كبير
الاء همست لي زيادوحطت ايديها علي خدو ناحيه تانيه وخدو اللي قربت منه.وفضلت تتكلم في ودانه
محمد فضل بصصلهم وعايز يقوم يبعدهم عن بعض
زيادد...لا لا جبت
الاء.... طب وراحت همست تاني
زياد....عيب عليكي دا ميتنساش
الاء..... تربيتي
عز... في ايه
الاء بصتله.. بس يلاه يا ابو خمسه جنيه
داليدا بضحك.... وربنا وحشتيني يا لولي
الاء...قلبها انتي بجد شكرا علي الحاجات دي كلها بجد ربنا ميحرمنيش منكم
زياد... لا ثانيه ما محمد مجبش اشمعنا هو
محمد بص لها وتكسف انه مجابش
الاء بصت لي محمد.... محمد اكتر واحد عمري ما هقدر اردله الجميل دفع عني اكتر من مره ولولا مكنتش هبقا قاعده وسطكم دلوقتي رغم اننا كنا دايما بنتعارك وبيزعقلي بطريق ببقا عايزه اجيبه من وشه بس بجد انت احسن اخ واجمل اخ في الدنيا
محمدلقهم كلهم بيبصله ان يروح يحضنها
محمد راح حضنها.... الف سلامه عليكي
الاء.... بجد شكرا بحبك
محمد اول ما سمع كلمه ضمه جمد لي وكان نفسه ميطلعهاش من حضنه وانتبه لما زياد اتكلم
زياد... طب وانا ماليش حضن
الاء ضحكت وحضنته...
تسريع الاحداث نجاة طلعت وجبتلها الاء وهما نزله يتعاشه تحت وعده اليوم كان علي الاء احلي يوم وحست انها وسط اهل وانهم حبنا زاي ما هي حبهم وان ربنا عوضها وكان زياد و محمد كل شويه يدخل يطمنه عليها
تاني يوم الاء طلبت من زياد انها تنزل تفطارمعاهم مش حبه تقا كده مرضاش وخاف عليها واول ما عارفه ان عمار ومعتز جاين يطمنه عليها وجت عند الغداه طلبت من محمد وفضلت تتحيل عليه وافق ونزله كلهم تحت وكانت حبه تبقا معاهم
وهما قاعدين
علي الغدا
عاصم.... ايوه كده نورتي يابنتي اهو الواحد اول ما يشوفك نفسه تتفتح علي الاكل ربنا ميحرمناش من وجودك
الاء بفرح.... ولا منك يابابا
عمار ومعتز.. الف سلامه عليكي يا لولي
الاء.... الله يسلمكم
معتز... برضو قمر
الاء المعلقه ارز وقعت عليها بصتله.... ولاه انا حسه انها عينك انت
معتز فضل يضحك
زياد بضحك... عيب كده
الاء.... هو كل ما يقولي كلمه اللقي يحصلي حاجه
زياد... بنت اتلمي
الاء بنرفز....حاضر
كلهم ضحكه
محمد بصله وضحك...
الاء بصتله....طب نشهد محمد فاكر لما قالي العسل بتاع العيله هنا
محمد بضحك.... وقعتي علي وشك
الاء ضحكت... اهو
معتز بضحك.... وربنا ابدا بقول في سري اللهم بارك
محمد بضحك... فاكره لما قالك ماشاء الله وشك منور
الاء بضحك... جيت اقوم اتخبط في دماغي
الاء ضحكت ومدت ايديهامحمد ضربها زاي اكنه بيسلم وفضله يضحكو
معتز.... اخس عليك دا انا صحبك
نجاة... اتلم انت وهي معتز دا قمر معتز كان قاعد جمبها طبطب عليه
الاء ومحمد فضله بصين البعض ويضحكو
كلهم بصه لي بعض وستغربه محمد انه بقا يضحك كده ويهزر عكس شخصيته
بعد ما خلصه الاكل قامه عز ساعد الاء تطلع اوضتها تاخد العلاج وبعدها نزلت تقاعد معاها
عما ر همس لي الاء....
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية المتعجرف والعنيدة" اضغط على اسم الرواية