Ads by Google X

رواية بنات الملجأ الفصل الرابع 4 بقلم مادونا عماد

الصفحة الرئيسية

   رواية بنات الملجأ الفصل الرابع بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الفصل الرابع 

في المساء 
تالا : كلهم مشيوا انا مش هستني لما حد ياخدني لازم اهرب 
راحت الحمام وبصت للحمام وفجأة سمعت صوت راحت ورا الباب وتابعت الصوت لحد ما اختفي 
اتنفست براحة وطلعت علي كرسي في الحمام ونطت من الشباك 
والجو ليل وضلمة وهي مش عارفة تروح فين 
شافت اتنين شباب واقفين راحت ليهم 
تالا : لو سمحت ياعمو ممكن تسامحني 
الاتنين شاربين ومش في واعيهم
الاول بص لجسمها : طبعا يا مزة 
تالا بخوف : خلاص 
وكانت هتمشي الثاني مسكها 
الثاني : رايحة فين بس هو دخول الحمام زي خروجة 
تالا بخوف : ارجوك سيبني امشي 
وفجاءة حد ضرب الراجل بوكس وقع علي الارض 
والثاني قومة وجروا بخوف
تالا حضنت الشاب : شكرا اوي يا عمو 
الشاب : خلاص متخافيش هما مشيو انتي اسمك اية 
تالا وهي بتمسح دموعها بظهر ايديها : اسمي تالا وانت 
حسام : وانا حسام انتي فين بابا وماما 
تالا : عند ربنا 
حسام : الله يرحمهم طيب انتي كنتي فين 
تالا في نفسها: لو قولتلة علي الملجأ هيوديني تاني 
حسام بيشاور قدام عينيها : هااا روحتي فين 
تالا : انا معنديش حد عشان اروحله
حسام : طيب تعالي معايا 
وشالها وركبوا العربية 
***************************************************
عند غزل 
سيف وصل البيت بعد يوم شغل متعب
مني : اتأخرت لية يابني 
سيف وهو بيبوس ايديها : كان عندي شغل كتير 
ريم : طيب استريح واروح اجيب العشاء 
سيف بص ليها واخد باله من غزل 
سيف : مين دي 
ريم : ممكن تيجي معايا شوية 
في الغرفة 
سيف : مقولتيش مين دي
ريم بتوتر : دي غزل 
سيف بنفاذ صبر : ريييم مين دي 
ريم بسرعة : البنت اللي انت هتتجوزها وجريت 
سيف : دي طفلة انتي مجنونه اكيد بتهزري 
ريم : اهدي بس هي دي اللي وافقت 
سيف : عشان رخيصة طمعت في الفلوس 
ريم : يا سيف دي شكلها طيبة 
سيف : تمام موافق بس محدش يلومني علي اللي هعمله فيها 
ريم : انا هعمل العملية بعد بكرة فأنتم هتتجوزا بكرة 
سيف بخبث : ماشي 
***************************************************
عند كيلا راحت البيت مه الناس اللي اتبنوها
حنان : تعالي بقي اعرفك علي العيلة 
كيلا : بجد في أطفال في العيلة 
حنان بضحك : اه في اتنين يلا نعرفك عليهم 
كيلا بحماس : يلا 
حنان : دا باسم زوجي ويبقى بابا 
باسم : اسمك اية يا حبيبتي 
كيلا : كيلا 
باسم :  حلوة يا كيلا 
كيلا : ميرسي 
حنان : و دا عمو محمد اخو بابا ودي طنط كوثر مرات عمو
باصولها بأبتسامة 
حنان : ودول بقا اللي قولتلك عليهم عيال عمو محمد وطنط كوثر 
مهند و كنزي
مهند : ازيك 
كيلا : الحمدالله 
كنزي : اهلا 
وسابتنم ومشيت كيلا اضايقت وحنان حبت تغير الموضوع 
حنان : تعالي اوديكي الاوضة بتاعتك 
كيلا : ماشي 
حنان : دي غرفتك انتي وكنزي متزعليش منها هي في الأول كدا ولما تتعود عليكي هيبقوا صحاب اوي 
كيلا : حاضر 
**************************************************
عند تالا وحسام
حسام وقف العربية قدام البيت وبص لاقي تالا نامت بعد شعرها عن وشها وابتسم ونزل من العربية شالها ودخل البيت 
حسام : داادة سميحة 
دادة سميحة : نعم يا بني .... مين دي 
حسام : انا لاقتها في الشارع وبصراحة صعبت عليا عشان كان في اتنين عايزين يخطفوها 
دادة سميحة بشهقة : يلهوي يابني دي لسة طفلة هيخطفوها طيب دخلها الغرفة ترتاح شوية 
حسام : حاضر 
ودهل نيمها علي السرير وراح غرفتة اخد شاور ونام 
انتهي اليوم علي الجميع فيهم النايم براحة زي تالاواللي مستني بكرة عشان المدرسة زي اسيل وفي اللي معرفش ينام خالص زي غزل


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent