رواية مذكرات فاشل الفصل الرابع بقلم يوستينا سامي
رواية مذكرات فاشل الفصل الرابع
منار بخصة / ايه عمل فيكي كدة يا قمر 😳😳
قمر بعصبية / ابن .......هو الي عمل كدة .عيل غبي و غشيم
منار / اهدي بس و فهميني ..مين ده يا قمر اللي غبي
قمر / هو في غيره ..الكلب الي شفته في المخزن
أنا مش عارفة هو انا كنت نقصاه اصلا
مناااار / طب فاهميني ..عمل ايه
فلاش باك
قمر شغالة مع مرآة ابوها واخواتها في السمك هما يصطادوا وحد يجيب السمك وينضفوااا ويطبخوا
قمر مسئولة عن السمك لأنها طباااخة محترفة جدااا
وفي نفس الوقت حسن بقالوا في اسكندرية اسبوعين عمره ما راح السووق فقررر يروح يجيب اكل وفاكهه لانه حس أن ياسر نفسيته وحشة
والصدفة هنااااااا😂😂😂
حسن لقهااا بتطبخ السمك في محل معروف جدا في السوق
قمر واقفة مركزة وبتقطع السمك علشان في جزء هيتسوي وحزن ني طالعين اوردر .
حسن دخل علشان يطلب اكل / احم احم لو سمحتي
قمر بعدم تركيز / اومر يا فندم
انت 😳 انت ايه جابك هنا و عايز ايه
حسن بضحك /قمر ..طب والله ليكي وحشة ..انت بتعملي اي هنااا
قمر / نعععم ..انت هتستهبل يعني انت مش عارف اني شغالة هنا
حسن / أنا ليه اصلا اشغل دماغي بيكي ما طز فيكي يا بنتي
قمر/نهارك اسود انت جايلي في محل عيشي ترخم علياااا
حسن/ اي ده هو انت شغالة هناااا بجد و لا هزار
قمر /اه يا اخويا شغالة هناااا و ياريت تتفضل تتكل علي الله
و ياريت متخربش بيتي ربنا يعمر بيتك امشي بقي
حسن بضحك / بصراحة أنا مش معايا فلوس فاكليني بدل ما افضحك واقول انك كنت بايتة. عندي امبارح
قمر حطت ايديها علي بوقه /بايته عند مين يااا طووور انت
انت جاي تلبسني تهمة ولا ايه
حسن شال ايديها / اهااااااا قلة أدب تاني ..ها مش بتتعلمي
انت ليه مش بتخافي مني ليه برغم ان
انا صعب اوووي وعصبي اوووووي وممكن اتغابي عليكي
قمر/ مبخفش غير من الي خلقني وكل الكلام ده ولا يفرقلي ببصلة سامع يا عم الحج ..ويلا بقي اتكل علي الله
حسن ببرود / قمر بقولك
قمر / اففففف اللهم طولك يا روح ..نعم
حسن / انت عارفة أن القمر ده عاتمة وضالمة وفي صخووور وشكله يقرف الكلب
قمر اتغاظت اوي / الهي يدخل صرصاااار جوه دماغك يجننك كدة جاتك القرف يا...
يالهووووي السمك هيتحرق
راحت تنقل السمك الي استوي في طبق علشان يتغلف
والسمك الني في الكيس
وفجاه
مراه ابوهااا بدأت تنادي عليها / قممر تعااالي بسرعة
قمر/ حاااضر جاية
انت واقف ليه كدة ماتغووور يا عم انت بقي
وفعلا حسن خرج من المحل ومشي
قمر في نفسها/ غريبة مشي عادي كدة منغير ما يتكلم
ربنا يستر والله
ورجعت بعد شوية واخدت كيس السمك المستوي ادته الراجل في المحل الي قدامها علشان ياكل
واخدت السمك الني و ادته للست
بعد مروووور ١٠ دقاايق حبة اثاارة 😂😂😂
الراجل صاحب خرج يزعق / سمك المستوي
ايه القرف ده دي قلة أدب
ده السمك المستوي ده قرف ده محل يقرف ايه ده
فوزيةمرآة ابوهاا / خير بس يا استاذ ..اي بس اللي حصل
الراجل /خير هيجي منين الخير يا استاذة دوقي السمك عليه ايه ..انتوا بتستظرفوا معانا ..
وفعلا فوزية داقت السمك لقة في شطة مميتة
قمر/ ايه يا مراه أبويا في ايه ..طعمله اي
فوزية بعصبية / مش عارفة في ايه دوقي انت تعرفي يا اختي ..روحي الله يكسفك يا بعيدة
قمر /اححح ايه ده ده ده حراااق اوي اوي انا محتطش شطة
اصلا والله يا مرآة ابويا
فوزية/ نعم يا اختي ..امي هي الي حطت مش كدة هااااه ردي
فجاه جات الست الي اخدت السمك الني و هي عمالة تزعق
فين صاحب المحل ده انا عايزة فلوووسي حالا لاروح فيكم في داهية
فوزية / اهدي يا ستي مالك بس ايه حصل انت كمان
الست / بصي فتحت الكيس لقت السمكة
أو أجزاء السمكة
السمكة مقطوع منها الرأس ومفتوحة من البطن والديل والسمك باظ
فوزية /حقك عليا يا اختي كل السمك ده هيجيلك غيرة اصل ده للطاجن صح يا قمر ..وجالك بالغلط
قمر /اهااااا صح
فوزية/ تعاالي معايا وشدتهاا جوه المحل
انما انت بقي يا ست قمر كل الحاجات دي هتدفعي تمنهااااا من جيبك ومن هنا ورايح ملكيش شغل معايا في المحل سامعة . انت هتروحي تيجي السمك وتتبهدي علشان تتعلمي الادب
وهتروحي دلوقتي تجيبي السمك من سامح يلا انجري بنات اخر زمن
قمر/ اففف
فعلا قمر وهي راايحة من المحل علشان تروح عند سامح سمعت حد بينادي عليها ..
حسن/ قمري يا قمري ..انت يا بت
قمر / بقي انت يا بن ... انت الي عمل كدة صح
حسن / ما تلمي بقي أم لسانك ده .بدل ما اضربك بجد و بعدىن هو انا عملت ايه اصلا
انا اخدت حقي يا قمري ولا ايه منك ولا نسيتي
قمر بحزن و دموع /حرااااام عليك علشان تاخد حقك تقوم تعمل كدة برضو
حسن حس أنه استغبي بجد قرب منهاااا
حسن بحنية / قمر .. انا
قمر ضربته بالقلم
يا قليل الادب يا متحرش طب ولله ما هسيبك الحقوووووني يا نااااااااس الحقوووووني يا هووووو يا لهووووووي
حسن 😳😳😳😳😳
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية مذكرات فاشل" اضغط على اسم الرواية