Ads by Google X

رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الخامس والخمسون والاخير 55 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

  رواية المتعجرف والعنيدة الفصل لخامس والخمسون والاخير بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل لخامس والخمسون والاخير

اياد بيخبط.... ادخل 
داليدا بصت لي مامتهاسمر.... لا لا اصبري متخالهوش يدخل 
منه (ميك اب ارتست)... اهدي يا عروسه متخافيش انتي زاي القمر ماشاء الله 
داليدا.... انا خايفه اصبرو بالله عليكم 
سمر بضحك.... اهدي  بس عيب نسيبه كده برا
مساعده بتعت ( منه)....  اهدي خالص وخدي نفس عميق وطلعي براحه  
داليدا عملت زاي ما قالت بالظبط 
المساعده.... بس خلاص اهدي   خالص
اياد من وراه الباب.... ايه يا جدعان وربنا دي مراتي 
كلهم ضحكو.... 
خالت داليدا هند.... استنا يا بني مراتك متوتره 
اياد بضحك.... طب دخلوني وانا  اول ما تشوفني هتهدا
داليدا  بضحك.... لا لا اصبر شويه لف شويه وتعال  يا اياد
اياد.... داليدا   انا مش جي افسحك يا حببتي فا انتي.لسه فضلك الكوتش والشنطه  وابتاع اللي بتحطي في وشك  فا اروح اتمشا لحد متخلصي واجيلك  دا ناس مستنين  عشان السشن يلا
داليدا... طيب ماشي بس بالله عليك متتريق تمام ومتجاملش ومتقوليش القمر دا ومتقولش ايه القرف دا 
اياد.... مش هفتح بوقي افتحي بقا 
كلهم ضحكو 
المساعده فتحت... اتفضل ياعريس 
اياد دخل وقلبه بيدق وفرحان ان اليوم اللي كان بيتمنا جه.... السلام عليكم 
كلهم عليكم السلام ورحمه الله وباركة  وزغرطو
داليدا كان  وقفه ضهرها لي اياد...
اياد ضحك.... ايوها انا شفت ضهرك عايز وشك بقا
داليدا ضحكت.... لا ( كانت حط ميك اب  كامل جميل جدا  يسحر وشعرها فرده علي ضهرها  بطريقه جميل  كيري ناعم ولبسه تاج  ومنزله طرحه  الفستان شكله يخطف القلب و شكل الفستان هنزلو )
ايادبيتكلم وهو بيلف ليها... لا ليه وفي لمح البصر كان قصادها اول ما شافها 
اياد تنح من جمالها ....يالهوي يامه اللهم بارك وشدها وحضنها 
داليدا وشها احمر  وفضلت تضحك وحضنته.... بجد شكلي حلو 
اياد همس لي داليدا... بحبك  
داليدا بهمس... وانا كمان 
اياد.... اخيرا  ربناميحرمنيش منك وباس راسها
داليدا بفرحه.... ولا منك يارب 
اياد بيبص علي الفستان... داليدا هو دا جس"مك   وشاور عند ص"درها
داليدا وشها احمر....  انت قليل الادب لا دا بطانه  بس دا درعي فعلا وبعدين بتبص ليه اما انت قليله ادب صحيح
اياد ضحك ومضايق..... علي فكره احنا متفقناش ان يبقا كده بس هعدي عشان ناس  معانا
داليدا بصتله وفاهمه انه اضايق من فستان 
داليدا بطفوله  ... دا يوم مش هيتكرار عشان خاطري وانت زاي القمر كده متزعلش
اياد بصله.... اعمل فيكي ايه وباس راسها واخدها  كلهم زغرطو 
ونزله يتصورو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند هدير.
عمار بيخبط.... هدير  
هدير خوفها طلع معاها بضحك.... لا اصبر شويه 
عمار بيضحك.... دي  سادس مره تقوليلي كده مينفعش 
شاديه بضحك..... البت مسخسخ من ضحك كل ما تيجي 
عمار بضحك..افتحي يا امي دي بالها طويل شاديه فتحت 
هدير....  بصت للميك اب ارتست  .... انا حلو صح 
البنت.... جدا ماشاء الله
عمار دخل....  السلام عليكم
كلهم... عليكم السلام ورحمه الله وباركاته
هدير كانت مديا ضهرها وعماله تضحك ... بص قبل ما تشوفني بالله عليك تقول الحقيقي
عمار بضحك.... حاضر بس اشوفك  هدير لفت لي (هدير كانت شعرها  ملموم اكني كحكه بشكل رقيق ونزل خصله من الجناب وتاج شبه الاميره وميك اب  كامل وشكلها تحفه  )
عمار تنح  ليها  .... 
هدير بضحك ووشها احمر من الكسوف... ايه حلو ولا لا متنح ليه
عمار.... قمر وربنا قمر  وباس ايديها وراسها وحضنها   هدير وشها احمر اكتر
عمار عنيه دمعت من الفرح..... اهاااا اخيرا  انا اتمنيت  اليوم دا من زمان كنت خايف تفضلي رفضه الجواز  او حد ياخدك مني  كنت بدعي لو مش ليا تفضلي قصادي محدش يلمسك دعيت لي ربنا يامه  اووي  واخيرا استجاب وح"طه راسه عند رق"به وداره نفسه عشان  محدش ياخد باله انو بيعيط 
بحبك يا هدير بحبك ومحبتش غيرك ولا كنت عايز غيرك  
هدير بتضحك وعنيها بدمع من الفرح . .... واناكمان  بحبك اووي وطبطب عليه 
عمار طلع من حضنها ومسح دموعه.... يلا
هدير بصتله بحب ومسحت دموعه.... ربنا ميحرمنيش منك يارب
عماربفرحه باس راسها  كلهم زغرطو  واخدها ونزلو يتصورو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سهيله
معتز.... ياجماعه انا جي اخد عروستي مش جي اخد حق وصل نور عشان تسبوني برا كده انا وقاف من بدري 
كلهم ضحكو
كريمه.... اتلم يلاه البت متوتره
معتز بضحك... ما مش معمله دي اخالتي انجزو يعني هي وقفتي برا دي هتقلل  التوتر
  المساعده.... اهدا يعريس خلاص اهو  وفتحت وبتزغرط اول ما فتحت  
معتز.... ان شالله تنستري  وربنا يفتح في وشك البواب المغلقه ياشيخه
البنت فضلت تضحك هي وكريمه 
معتز لقه سهيله وقفه بضهرها..... لا جو التقل دا ماينفعش لفي الله يكرمك
سهيله بضحك وكسوف لفتلو معتز بصلها بحب   وراح سجد شكر لله
سهيله تنحت.... بتعمل  ايه(كانت. فردها شعرها بتدريج ومنزله شعرها من ناحيتين وتاج وطرح ننلين بشكله  يخطف القلب)
معتز وعنيه مدمع... دعتلو كتير انك تحسي بياباس راسها
كريمه من فرحتها انه بيحب بنتها كده زغرطت  والمساعدها بفرح ليهم فضلت تزغرط 
معتز اخدها في حضنه.. بحبك 
سهيله بفرحك.. انا اللي بموت فيك 
معتز.... وانا والله  وباس راسها قمر ياروحي  
سهيله بصله بحب... وانت كمان 
معتز اخدها  ونزلهو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند شهد
زياد...لا شهد انا ممكن افتح عادي
نجاة بضحك... يبني اهدا بتعدل نفسها
زياد.... يا تيتا دا انتم  بتقولو كده من ساعه يلا بقا
شهد.... معلش ثانيه بس.(كانت عمله تسريحه كيري ناعم ولمه شعرهابالتاج  وميك اب  هاديه وملامحه مكانتش محتاجه  وشكلها شبه الاميره)
زياد....يا مسهل الحال  بسمع الجمله دي من ساعه برضو
شهد.... خلاص معلش اهو وهمست  ما يهدا هو في ايه  
زياد بضحك....سمعك يا جزمه 
نجاة والميك اب ارتست ضحكو
المساعده بضحك...   ربنا يحفظكم   انا كده خلصت
الميك اب ارتست... خلاص كده تمام هروح افتح ياقمر
نجاة والمساعده والميكاب ارتست....زغرطو اول ما زياد دخل 
شهد كان قلبه  بيدق جامد وبصاله واول مقرب قفلت عنيه.وضحكت
زياد سرح في جمالها..... دا انا امي دعيالي والله  
شهد بتضحك وبرضو مغمض عنيه....  حلوه بجد
زياد... قمر وربنا بس انتي قفل عينك كده ليه 
شهد بسكوف... مش عايزه اشوف تعبير وشك عشان متكسفش
كلهم ضحكو  
زياد باس راسها وحضنه.... زاي القمر يابنوتي
شهد حضنته وفرحانه..... 
زياد.... بعشقك
شهد ضحكت من كسوفها...  وانا كمان
كلهم  زغرطو
واخدها ونزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مريم
عز بيخبط
مريم....عز حل عني اصبر شويه مش كده
عز.... حل اي هو امتحان انجزي كلهم نزلو مفضلش غيرك
الميك اب ارتست... معلش يا عريس  استنا دقيقه
عز.... تاني
زينب بضحك.... معلش يا حبيبي روح اشرب اي عصير عقبال متخلص
عز...  عصير ايه اخالتو  الله يسترك 
مريم....  ولاه اسكت بقا بدل وربنا لاطلعلك
عز بضحك...  ما ده اللي انا عايزو وربنا
مريم ضحكت علي ضحكو.... اصبر يا عز  اصبر يا حبيبي عشان وربنا في دماغي اغير هدومي وقاعد
عز.... وربنا اعمليها عشان امسكك من قفاكي فكره ولا افكرك 
الميك اب ارتست.... خلاص تمام كده قمر يا قلبي
عز... ايه خلصتي تشطيب الشقه
مريم.... وربنا وربنا  هدخل اغسل وشي واخليها تعيد تاني لو مسكتش
عز بضحك.... لا وعلي ايه اهو  هتكتم
زينب بضحك.... وريني يا روحي شافتها (مريم  كانت حطه ميك اب هادي  وشكله تحفه وشعرها ناعم  ونزل بكيري  ومن الجناب منزله  خصله ووشكله تحفه)
زينب... اللهم بارك  قمر يا قلبي اللهم بارك  ربنا يسعدكم
عز.... خالتوطلعت حلوه 
زينب بضحك.... اها يا قلبي خالتك 
المساعده راحت تفتح لي عز ودخلته.... اتفضل يا عريس
كلهم زغرطو
مريم قامت ووقفت ووشها في الارض ومكسوفه.....
عز انبهار بالفستان....قمر ياناس وبيرفع راسه لقها بصه في الارض
عز بضحك.... لا يبت بتتكسفي دا انتي لسانك قد كده 
مريم رفعت راسها بغيظ....تصدق انك مهزق انا غلطانه دا انا كنت هقولك بحبك متستهلش حته حرف  ال ب 
عز  تنح لما شاف وشها....  احيه 
مريم بخوف....ايه وحشه
عز.... يخربيت حلاوتك ياشيخه وشدها وحضنها قمر يا قلبي
مريم ضحكت وضربته في كتفه....بارد 
عز...بس روحي فيكي 
كلهم ضحكو وزغرطو  عز باس راسها واخد ونزل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الاء 
الاء كان عندها صحابها اللي كانو معاها في شركه مني وساره وسلمي ووعمتها سعاد  
الاء بصريخ...... محمد وربنا هطلع امد ايدي عليك متعصبنيش انا مسك نفسي بالعافيه
محمد.... اهو قلبتي ديك اهو حلني بقا عقبال متخلصي 
الاء..... مش مخلصه   وبعدت الميك اب ارتست معللش  بعد اذنك يا ااا انتي قولتي اسمك ايه   
الميك اب ارتست.... لمار
الاء ابتسمت.... معلش  ثانيه  بس يا اخت لمار
لمار ضحكت وبعدت.... حاضر
الاء قامت قفلت الباب  ورجعت قاعدت وربعت رجليها.... بس كده عشان كل شويه دب دب دب دب  خلصتي   خلصتي اهو قاعده وريني بقا 
ساره ومني وسلمي  بصو لي بعض وضحكو
محمد.... عمتو هي عملت ايه
سعاد بتحاول تبطل ضحك.. قا....ق...قاعدتت 
محمد بنرفز.... الاء مش وقته عاند  انتي مفروض دلوقتي تبقي تحت 
الاء....المفروض عند المكوجي  مش انا ديك  خلاص
محمد....الله مطولك ياروح يبنتي مينفعش كده
الاء....معلش
محمد بعصبيه.... وربنا  ممكن 
الاء قطعته.....احلف براحتك بس افتكر اني مش هسكت
مني.... معلش عشان خاطري قومي 
الاء... بيقولي اني ديك  ابو قردان
لمار والمساعده  ضحكو جامد
لمار... انا اسفه بجد  
الاء ضحكت علي ضحكها....ياستي فرفشي عادي
محمد....انا ابو قردان يا اوزعه يبت دا انتي مش بينه من الارض
الاء... احسن منك  ادرفه 
كلهم ضحكو
محمد....طب لو انتي جدعه اطلعيلي
الاء.... وربنا لو طلعتلك انت اللي هتزعل وانت عارف انا هعمل ايه
سعاد...  طب لو قولتك عشان خاطري انا خلصي
الاءبصتله... 
سعاد...  عشان خاطري ماليش خاطر
الاء...  حاضر يا عمتو 
محمد... ننجز بقا
الاء....  اقفل بوقك يا محمد وعدي ليلتك معايا
سعاد بضحك.... خلاص يا محمد هنطلع اهو لزمتو ايه بقا اللي بتعملو 
محمد بغيظ هبد بيدو جامد علي الباب... 
الاء....  براحه الباب مش حملك وهمست درفه من غير دولاب
محمد سمعها.... درفه كومودينه  بلاش انتي. 
كلهم ضحكو علي الاء
الاء بصتلهم....  عجبتكم اووي وضحكت
محمد استنا  وعده نص ساعه
محمد.....  اظن خلصتو  الاء مش محتاجه كل دا علي فكره
كلهم بصو لي بعض  لمارغمزتلها
لمار.....  لا محتاجه في شويه عي"وب في وشها
محمد بقرف.... مين اللي بتتكلم دي
سلمي بهمس..... ممكن يش"تمك 
مني بهمس.... اسكتي دا عصبي
الاء بضحك... مترديش  بلاش
لمار ضحكت وبهمس.... اصبرو بس
لمار... انا الميك اب ارتست 
محمد بقرف.... اولا حضرتك لو فعلا بتعت ميك اب مفروض تبقي عارفه ان الميك اب دا بيظهر الجمال البنت مش بيداري عيوبها دي حاجه  
كلهم بصو لي بعض
محمد بفرق....تاني حاجه مافيش  حاجه  اسمها عيوب ربنا مخلقش حد وحش  تالت حاجه حتي لو البيت ملامحه مش اوي فا بيبقا ربنا كرمها بالاحسن بالقلب نضيف مش زايك اسود  رابع حاجه   الاء مافهاش عي"وب بالعكس مش محتاجه حاجه قلبه ابيض وهي قمر  انتي بس اللي محتاجه تنضفي قلبك شويه  ونجزي بقا
الاء بصت للبنت.... اسفه واللهي 
لمار بفرحه انه بيحبها.... علي ايه يا هبله وتنحت اسفه معلش سرحت 
الاء ضحكت.... لا لا عادي  احنا اخوات  كملي.
لمار بحرجه وبتضحك... انتي زاي اختي حقكك عليا واللهي عشان كده اتكلمت انا اللي هبله
الاء بضحك.. وربنا انا هبله اكتر طب استني 
الاءء.... محمد 
محمد... خير 
الاءغمزتلهم..... حبيبي هو انا هبله ولا عبيطه 
محمد ضحك....الاتنين  بس الاكتر هبله
البنات كلهم ضحكو.
الاء...   اهو  عادي خدي ودي في كلام احنا بنت زاي بعض عادشي 
لمار فرحت علي اسلوبها... انتي فعلاجميله  مبروك
الاء.... الله يبارك فيكي يا قمر انتي 
البنات كلهم باركولها وبيزغرطو
محمد....خلصتو
الاء  اتعصبت.... لا بقااا وراحت فتحتله هي الباب(الاء كانت  الميك اب بتاعها بسيط جدا لان مش محتاجه فعلا ملامحه جميله وعيونها الازرق كانت فعلا قمر وشعرها كانت عماله تسريحه جيبه خلص من اليمن وخصله من الجانب الشمال وموصلهم لي ببعض وومنزله شعرها كله علي ضهرها وكيري ف اخروومنزله خصله من ناحيتين ولبسه تاج شبه الاسندريلاه  وكان شكلها بالفستان فعلا تاخد العقل وتخطف القلب)
االاء بصريخ.... في ايه مستعجل ليه  كل شويه  خلصتو ما تهدا
محمد تنح اول ماشافها واكني مافيش غيرها قدمه وفضل ساكت وبصصلها تقريبا زاي عبد الحميد بس مش مبين صف اسنانه😂😂💔
وسرح  في جمالها عيونها
الاء....  بصصلي ليه كده
محمد كان وقاف بصصلها بحب وفرحان ان اخيرا هتبقا ملكو ومش هتسيبه  وشكلها بالفستان ياخد القلب  وحس من الفرحه قلبه بيدق جامد او هيطلع من مكانه 
الاء بتوتر...  في ايه مالك  هو انا طلع وحشه
محمد شدها وض"مها لي حض"نه جامد اكني كانت هته"رب  ود"فن راسه في حض"نها وقلبه بيدق جامد ......  بحبك  
الاء  جس"مها قشعر لما  دف"ن راسو  في حض"نها   حست احساس غريب اكني ابنها وقلبها اكني هيطلع من مكانه ....شكلي وحش
محمد....عمرك ماكنتي وحش في عيني ولا هتكوني  
الاء .... طيب مالك
محمد.... بحبك
الاء ضحكت وشها احمر  ...  انت مكت"فني اكني هه"رب
محمد ضحك.... بموت فيكي مش عايزك تبعدي
الاء بفرح.... علي فكره في ناس حولينا  مينفعش كده 
محمد بفرح.... اخيرا هنكتب الكتاب  النهارده
الاء اتكسفت .... امممم ا الحمد الله 
محمد طلع راسه من حض،"نها وشلها وهي في حضنه وضم حواجبه وابتسم.... هو ايه ال اممم  الحمد الله
الاء ضحكت.... نزلني ياعم انت  مسكني كده ليه 
محمد.... تصدقي برضو  فعلا
الاء بستغراب.... برضو ايه 
محمد غمزلها... قمر  برضو وانتي طولي
الاء وشها احمر  اكتر.... محمد انا متوتره خلقه اتلم
محمد ضحك علي وشها اللي بقا شبه الطماطم...... بتحبيني
الاءضحكت وحض"نته.... اووي
محمد  همس في ودنها.... الفستان تحفه بس كتافك بينا كله  
الاء وعنيها بصاله اكنها طفله.... محمد بالله عليك متنكد عليا انا استحاله هلبسه تاني خلي يوم حلو  
محمد بصلها.... ومش هتلبسي تاني ليه
الاء... هو انا هتجوزك مرتين 
محمد ضحك وغمزلها.... جدعه 
الاء ضحكت.... هو انا عبيطه عشان اقولك  ليه هو انت هطلقني او مش عايزه بعدك فتقلبها بزعلك ان ليه تفكيري جبني للبعد وتقوم زعلان اقوم مغير الفستان لا حتي لو انت  هطلق هتجوزك تاني وتالت  يا نونوس
محمدضحك....   يا نونوس
الاء بضحك.... اها وبقيت فاهمك علي فكر
البنات بضحك.... مش كنت مستعجل ياعريس
الاء ضحكت ورفعت حواجبها ونزلتهم وغمزه.... رد 
محمد ضحك  ونزلها وباس راسها وهمس...  بشوفك بنسا ايه حاجه ربنا ميحرمنيش منك
الاء بصتله بحب وفرحانه.... ولا منك يارب 
المساعد بضحك... تعالي اعدله الطرحه
محمد....تااااني
الاء بصتلها... هتجعر تاني
محمدضحك بنرفزه.... انجزي
تسريع الاحداث.
الاء  خلصت ومحمد اخدها ونزل وتصورو وبعد ما خلصو اتجمعو  والشباب والبنات  وتصور كلهم مع بعض  وعده الوقت كان الفندق كل ناس جت  
ومحمد والاء  كانه احلا اتنين   مع انهم كلهم حلوين   وكل واحد دخل وحببته معا  ودخلين اكني امير واميره  فعلا وشكلهم ياخد القلب   وطبعا دخلو علي اغنيه  ارسميه لي اي فرح طلي بالابيض 🙂♥😂
الاء كانه كلهم مبهورين بجمالها  هي والبنات  بس كله كان مركز معاها لان   تبقا مرات ابن دمنهوري اللي كله بيخاف منه ولي كلمه  وكان كله عارف انه رفض الجواز ازاي اتغير كده  ومين اللي قدرت تغيرو   وفي كان بيبص مبهور بجمالها 
الاء بخوف وتوتر وبتستخبه في محمد... محمد هما بيبصولي كده ليه 
محمد ضحك علي خوفه وكسوفه بهمس.... عادي هما  مستغربين مين اللي قدرت عليا وغيرتني
الاء بعدم فاهم من التوتر.... هي مين  
محمد ضحك.... انتي ياروحي افرضي ضهرك وامشي عادي متاخفيش 
الاء بصتله.... هو انا وحشه هما متنحين كده ليه
محمد....  انتي احلي واحده فيهم اساسا اهدي  وطبطب علي ايدي  
الاء بصتله... تمام تمام
محمد ضحك... افرضي ضهرك مافيش حاجه  انا معاكي  
الاء سمعت واحد من المعزيم...... احيه دي طلع شبه سندريلاه   
شخص تاني...  وهما قمر بجد ليقين علي بعض 
الاء ابتسمت بفرحه لقت واحده بتقول... دي قصيره ازاي بصلها ده قمر 
الاء  اضايقت اول ما قالت قصيره بس لما لقتها بتعاكس اتعصبت بصتلها ووقفت.....  وانتي مالك  قصيره طويله  ومالك ب محمد اساس قمر ولا مش قمر 
محمد بص ومش فاهم.... في ايه
الاء....  اصلها بتقول ازاي بصتلي  وانك قمر   وبتشد ايدها عشان تتعارك معاها محمد مسكها جامد 
البنت.... اها وشكلك بيئه
محمد.... متحترمي نفسك انتي مين اساسا 
الاء.... انا بيئه   طب ام"ك اسمها شفيقه   
محمد بضحك وفتكر لما كان بيقولها..... اهدي مينفعش كده الناس بتصور
البنت بكدب.... حضرتك انا سكرتيره في شركه  وهي بصتلي بقرف  اساس  انا مقولتش حاجه  
الاء.... صو"رمه بتكدب وربنا كدبه انا سمعها بتقول قصيره ازاي بصلها ازاي وبتعاكسك  
محمد بضحك.... مصدقك وبص للبنت  اتفضلي برا من هنا ومن شركه 
البيت... ي
محمد بصلها بقرف.... برا
البنت بصت لي الاء من فوق لي تحت ومشيت... 
الاء بصتلها بقرف....يلا اصو"رمه
محمدضحك....خلاص بقا الناس  بتبصلنا  وتلمت حولينا وبص للناس في ايه 
كلهم بعدو 
اياد.... في ايه
محمد بضحك... خلاص  مافيش. ومشيو 
تسريع الاحداث
الاء فرحت انه مشها ومحمد فضل بصصلها وبيضحك  علي غيرتها وفاهم ردها مش عشان قالت قصير  هي ردت عشانو كل اللي في فرح كانه مصدومين من رد فعل الاء   في حبها وفي استغرابها
الاء فضلت ماشيه لحد ما وصلو كلهم علي الاستيدج   وكلهم وقفين  شكلهم  يخطف القلب  وكلهم باركو ليهم وبداءو كتب الكتاب   محمد طبعا مرضاش الا هو الاول  
عز.... طب وربنا عارف انك هتعمل كده وراح ندها علي الماذون هو جيبه 
كلهم ضحكو
محمد بضحك  .... وربنا مجنون
وبداءو يكتبه الكتاب عز مع الماذون  ومحمد برضو  مع مأذون تاني وبداؤ  
وعاصم كان وكيل  الاء ومريم كان وكيلها عمار  
بعد ما خلصو الاتنين كلهم بداءو يزغرطو
عاصم... شالها في عينك وحضنه  
محمد... دي بنتي  مش مراتي وراح ليها 
عمار... مش وقتو احضان يلا ياعمي دوري واخدو يكتب الكتاب
الاجانب تاني كان  اياد واحمد ولد داليدا
محمد... بقيتي مراتي خلاص
الاء  عنيه مدمعه من الفرح....  اهاا
محمد بضحك...  هو ايه اللي اها وشدها وفضل يلف
الاء كانت  قلبه عمل يدق جامد من الفرح وحض"نته جامد
محمد.... انا روحي فيكي  اوعي تبعدي
  الاء ضحكت... وانا كمان  اوعدني متبعدش
محمد غمزلها... محدش بيسيب بنتو  عمالك مفجاءه
الاء بصتله... بجد محمد لسه هيتكلم الناس كلها جت تباركلهم 
تسريع الاحداث 
كلهم كاتبو كتابهم. والفرح كان ماليان زغريط  الاء بصت لي  عز جري  ودها ميك  
الاء مسكت الميك.... احم   انا مش عارفه صوتي هيعجبكم ولا لا بس الاغنيه دي بحبها وبحسها  اكني لي محمد وبصتله  محمد بصصلها بستغراب الاء بص للدچي وطفو نور وتركز علي  الشباب والبنات والاء في نص ومحمد معاها
الاء....  حبيبي لو رسمت كل تفصيلة فيه حنيته إبتسامته الطيبة اللي في عينيه رجولته اللي في ملامحه وسمار لونه وجماله وتقله وأنا بصالحه وغيرته وإنفعاله
محمد بصله وفرحان..وباس ايدها وكلهم رقصو علي الاغنيه 
البنات والاء..... عايزة اللي ألف صورة لو قال لي إرسميني هرسم بقلبي صورة وهكمل بعيني
الاء... عايزة اللي ألف صورة لو قال لي إرسميني هرسم بقلبي صورة وهكمل بعيني
الاء..... حبيبي من وسامته القمر بيغير في الجدعنة وشهامته يتكتب أساطير لو شاف قلقي بعينيّ من قبل ما بشتكي له ألاقيه طبطب عليّ بحضن ماليش بديله
الاء والبنات.... عايزة لي ألف صورة لو قال لي إرسميني هرسم بقلبي صورة وهكمل بعيني عايزة لي ألف صورة لو قال لي إرسميني هرسم بقلبي صورة وهكمل بعيني
الشباب كلهم شالو البنات ولفو بيهم  وفرحنين  وكلهم المعزيم سقفو لي الاء ونبهرو  علي صوتها الحلو  وكلهم باركو ليهم
محمد كان وقف  مع الاء   سابها وبص للشباب كلهم راحو مع محمد  الاء والبنات بصو لي بعض 
داليدا.... في ايه دا انا لسه كنت امال ماهر   ياض عشانك
مريم.... الاهطل سبني ومشي 
هدير.... مالو دا 
سهيله.... ايه دا رايح فين اومال  كنت عملي لبيك اللهم البيك فوق ليه
شهد.... ايه دا  اومال ايه انا جمبك اللي قولتها من شويه
الاء بضحك.... هو راجع نفسه ولا ايه  
البنات بصله وضحكو
الاء... هو قال عمل موفجاء 
مريم بصتلها... مفجاء مافيش واو 
الاء ضحكت... ومافيش عرسان طفشو  تكنش هي دي  
البنات في صوت واحد.... هي ايه
الاء... الموفجاء مفضوح ويعملها
البنات بضحك.. مفجاء وربنا
الاء.... انتو سيبين الموضوع ومسكين في الواو بتعتي 
مره واحد النور قطع  وفي لمح البصر  شغلو نور بسيط
محمد دخل وعز وزيادواياد ومعتز وعمار مسكين طبله وحطو كراسي وكل واحد سند عليه ومسك طبله ومحمد مسك ميك البنات بصو لي بعض ومتنحين وبصلهم وبيضحكو محمد غمز لي الاء  وهي متنحه وفضلت تضحك كل اللي في فرح مستغرابين محمد  والشباب محمد شاور لي شباب انهم يطبلو بيغي.. احم
محمد.... طالعة في دماغي نروق شوية أعدي عليك وتنزلي ده انت فوق دماغي وحقك عليا طوّل خصامنا زلزلني
الاء تنحت وكل اللي في فرح استغربو ان محمد صوته حلو والبنات كانو وقفين بيضحكو  وهما بيطبلو 
محمد والشباب مع بعض... طالعة في دماغي نروق شوي أعدي عليك وتنزلي ده انت فوق دماغي وحقك عليا طوّل خصامنا زلزلني
محمد راح لي الاء...تعالى أدلعك قوللي ايه هيمنعك
اياد راح لي داليدا.. جمبك مش هتعبك والمكان هيعجبك
زيادراح لي شهد.... تعالى بحلفك قوللي مين مقريفك
عز راح لي مريم .... لو كنت انت في مكاني عمري ما كنت هكسفك
عمار راح لي هدير.... تعالى أدلعك قوللي ايه هيمنعك
معتز راح لي سهيله.. جمبك مش هتعبك والمكان هيعجبك
كلهم مع بعض.... تعالى بحلفك قوللي مين مقريفك لو كنت انت في مكاني عمري ما كنت هكسفك
البنات رقصت معاهم  ورقصو كلهو وبيضحكو 
محمد.... تلاتة بالعظيم مقامك عظيم خلافنا واختلافنا موضوع قديم
كلهم الشباب مع بعض..... تلاتة بالعظيم مقامك عظيم خلافنا واختلافنا موضوع قديم جايلك بنية صافية وقلب سليم
وكلهم بيرقصو معاهم وبيضحكو  وبداء كل اللي في فراح يرقصو معاهم
محمد باس راسها ونزل لي مستوه طولها كلهم بيرقصو حوليهم... بحبك رجعتيلي حاجات يامااا راحت مني  عوضتيني عن كل شي كنت بدعي كل يوم باليوم دا كلامك اللي قولتهولي كان  هو اللي بيصبرني 
الاء بصتله بستغراب. بمعنا كلام ايه وعنها مدمعه من الفرحه
محمد.... لو دعيت يامه وظنيت في ربنا الخير هيجيلك كل خير وخليك وثق في ربنا عمرو ما هيكسر بخاطرك حتي لو عملت ذنوب ياماا ربك بيغفر و فعلا  استجاب لي دعائي ليه انا كنت كل لحظها بدعي تكوني من نصيبي ومتحبيش غيري   انتي غيرتيني للاحسن  حتي لما كنت برجع القي جمبي بتشديني للاحسن وبتفضلي ورايا لحد  ما بقيت فعلا ربنا راضي عني  مافيش حد استحمالني قدك  رجعتيلي امي واخويا ليا ورجعتيلي علتي وخاليتي الحلو اللي جويا يبان  الاول الناس كانت بتحترمني خوف دلوقتي حب مش خوف 
وعمري ما كنت هلاقي زاي انتي  احلي واجمل واحده شوفتها وانضف قلب واطيب واحده اسف لو يوم زعلتك اسف لو قولتك كلمه ضايقتك  انتي غريتيني وخالتيني اعمل حاجات  عمري ما كنت اتخيل اعمالها وكلها بترضي ربنا مش بتغضبه و بتفرحني وببقا مبسوط اول مره حد يدخل حياتي وبقا ضمن وجوده  لو فضلت اقول من هنا لحد ما اموت مش هيكفي انتي فعلا نعمه من عند ربنا ليا   وباس راسها 
الاء  بصله وعنيها مدمعه من فرحتها وبصاله بحب.... انت اللي عمري ما اتخيل انك تحبني  كده الحب دا كله  وضحكت. انا كنت بعمل كل مصيبه ومصيبه والقي  حابب وجودي  معاك مهما اعمل وفضلت تحميني كتير   ووقفت جمبي  يمكن  الوقت دا اللي بصراحه كنت فعلا حبيتك بس  مكنتش عارفه وكنت بستنا اشوفك  وكنت بفرح لما تقاعد يوم اجازه عشان تفضل جمبي  ومتبعدش رغم عركنا  وببقا غلطانه بالقي جي تصالحني لقيت حنيت ابويا فيك وخوفه عليا  قبل ماقول نفسي  في حاجه القيك جيبهالي  لما جبتلك الساعه وعارفه مش زاي اللي انت بتجبهم وكنت مكسوف  الفرح اللي في عينك وقتها  ضايعت كسوفي و حسستني اني جبتلك الدنيا كله  وجبرت بخاطري ومحسستنيش اني قليل في يوم  من كتر حبي  فيك ما فتكرش اي حاجه زعلتني منك  خالتني محسش فعلا اني ياتيمه  وانت جمبي عوضني  عن اي حاجه شوفتها كنت بدعي اني ابقا ماليا عينك ومتشوفش غيري لقيتك انت اللي بتتمنا اكون ليك  ربنا ميحرمنيش منك  بجد اول مره افاهم معنا السند  انت سندي بعد ربنا  ساعات بعند معاك عشان اشوف غالوتي  عندك  بالقي بتثبتلي ان مهما حصل هتفضل جمبي ربنا يخليك ليا دايما    وحضن"ته
محمد شلها وفضل يلف بيها... بحبك يعنيده وضحك
الاءضحكت... وانا بموت فيك
سيمر كَل مُر وسيمضي كل ما ظننته صعبًا، سيعوضك الله بما تمنيت وأكثر سيجازيك علىٰ صبرك، سينجيك منَّ حزنك وإنطفاء روحك وشتات قلبك وضياع فكرك، سيرضيك ويملأ قلبك بالرضا، وكأنك لم تحزن يوماً، سيرزقك بالعوض الجميل وبكل ما ظننته مستحيل، سيجبر
قلبك حتىٰ تفيض عيناك من الدمع فرحاً، فقط كُن مع الله والله وبالله ما خاب ظن منَّ توكل علىٰ الحيّ الذي لا يموت♥♥🌏✨

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent