رواية متعجرف ملكني الفصل الخامس بقلم روفيدا وائل
رواية متعجرف ملكني الفصل الخامس
سمر: لازم تعرف اني متجوزاك غصب عني علشان جدي فياريت يكون جوازنا ده صوري وتسبني اكمل تعليمي
زين ضحك باستهزاء( رغم ما به من نار هل هذه طفلته التي كانت تهرب اليه هي الان تهينه وتهين رجولته وكرامته): انا الي كنت عاوز اقولك كده اوعي تفتكري اني اتجوزتك علشان جمال عيونك انتي هنا هتفضلي اقل من الخدامه ومحدش بره القصر ده يعرف اني اتجوزتك لانك متطوليش انك تكوني مرات زين الشافعي
سمر بعناد: متنساش اني سمر الشافعي
زين: بسخريه ي مامي خفت وسبها ودخل الحمام
وضع راسه تحت الماء البارد لعلها تطفئ من نار عقله وتفكيره
flash back
سمر بطفوليه: جبتلي المصاصه
زين وهو يخرجها من جيبه مقدرش انساها ي طفلتي
سمر باسته من خده هييييه شكراا
back
زين: وهو يضغط بيده ع الحيطه وحشتيني ي طفلتي لي اتغيرتي معقول مش فاكره زين
سمر: ايوه ي حور
حور: فينك ي بت مجتيش الكليه لي
سمر: حصل شويه تغييرات لما اجي بكره هحكيلك
زين انتي بتعملي اي
سمر تجاهلته: علينا مين بكره
زين بعصبيه شد التليفون منها ورماها في الارض: لما اكون بكلمك تردي عليا انتي فاهمه
سمر ببرود: يعني انت شايفني بعمل اي هنام
زين: ومين قالك انك هتنامي ع السرير انا الي هنام هنا
سمر : امال انا هنام فين ان شاء الله يعني
زين وهو ينظر لها ببرود: مش مشكلتي ثم غمز بس لو عاوزه تنمي جمبي عادي
سمر: انت بني ءادم مش محترم
زين وهو يتخطها ونام ع السرير: اطفي النور
سمر بغيظ: راحت نامت ع الكنبه انسان معندوش ذوق ياارب صبرني ثم في اقل من دقائق كانت غطت في نوم عميق
زين راح قعد جنبها وفضل يتاملها وحشتيني ي طفلتي ومش قادر اقسي عليكي بس لازم تتعلمي الادب شوي سامحيني وباس جبنها ورجع نام
اشرقت الشمس لتعلن بدايه يوم جديد
سمر: صباح الخير ي ماما
هاله: صباح النور ي حبيبتي يلا تعالي افطري
سمر: لا انا متاخره همشي
هاله: رايحه فين كده
سمر: ورايا كليه ي ماما مش هتاخر باي
هاله: دا زين لسه متحرك منزلتيش معاه لي طيب
قطع كلامهم اكرم: صباح الفل ي مامتي
هاله: صباح الخير ي حبيبي كويس انك لسه هنا خد سمر في طريقك وصلها الكليه
اكرم: وهو يبتلع ريقه بخوف من زين: لي هو زين فين
هاله: مش بدري يلا بقا علشان مش تتاخر
اكرم: اها ماشي اتفضلي ي سمر
عم الصمت طول الطريق حتي وصلوا
سمر: انا اسفه لو عطلتك شكرا
اكرم: لا عادي خدي الكريدت كارت لو احتجتي حاجه
سمر: لا شكرا
اكرم: انا زي اخوكي ي سمر واكيد زين نزل وانتي نايمه مش اداكي الفيزا خليها معاكي ثم اكمل بهزار متخافيش هروح اخدها من زين
سمر: شكرا ي اكرم يلا باي
اكرم: وهو يتحرك بعربيته ياارب استر ياارب من طيش زين انا عارف انها مش هتعدي سلم
-يعني كان لازم تعمل فيها جنتل م كنت خليك في حالك
وبعدين اي الزحمه دي اووف هو في اي قدام ثم شاهد فتاه مغمي عليها في الطريق والناس يتجمعون حولها
اكرم: اي دا انتوا واقفين تتفرجوا عليها وشالها بسرعه وطلع ع المستشفي
في المستشفي
الدكتور: متخفش ي استاذ دا هبوط بس ان الضغط وطي ومكلتش كويس
اكرم: شكرا ينفع ادخلها
الدكتور: اه اتفضل
في الغرفه
اكرم: حمدالله ع سلامتك
جود: انت مين
اكرم انا الي جبتك هنا انتي عامله اي دلوقتى
جود: الحمد لله كويسه شكرا ليك جداا
اكرم تحبي اوصلك
جود: شكرا انا هكلم السواق يا......
اكرم: اكرم اكرم الشافعي
جود: بتعجب اي دا انت اخو زين ولا تشابهه
اكرم: لا اخو انتي تعرفي زين منين
جود: انا جود اخت مالك نصر
اكرم: اخت مالك بجد كويس طلعنا صحاب
رن تلفونه بصخب
زين بعصبيه: انت فين ي زفت الاجتماع هيبدا
اكرم: اووبس انا نسيت لحظه وهكون قدامك وقفل انا اسف ي انسه جود لازم امشي الف حمد الله ع سلامتك وخرج بسرعه
في الشركه
زين: ازيك ي مالك اي مش ناوي ترجع وحشتنا
مالك: انا متصل بيك ي وحش علشان كده طيارتي بعد ساعه
زين: بجد طب هخلص الاجتماع واجيلك المطار
مالك: في انتظارك يلا سلام
بعد فتره
اكرم وهو ينهج: اسف ي وحش الطريق كان زحمه
زين كنت فين
اكرم بدون وعي: كنت بوصل سمر وبعدين الطريق كان زحمه وكان في
زين وقطعه بحده: كنت بتوصل مين!!
اكرم: وهو يبلع ريقه بخوف سمر
زين..........
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية متعجرف ملكني "