رواية الخدامة والمغرور الفصل الخامس بقلم شروق احمد
رواية الخدامة والمغرور الفصل الخامس
هاجر قرات الرساله ونزلت جري تشوف اي اللي بيحصل
هاجر وصلت الشركه ودخلت مكتب يوسف وفجاه لقت الرساله حقيقي
هاجر بدوخه.. يوسف هو اللي انا شايفه صح
يوسف بتوتر.. هاجر انتي فهمه غلط
البنت.. اي يايوسف انت مقولتلهاش اننا هنتجوز
هاجر قعدت عل الكرسي.. ليه انا عملتلك اي ها انطق
يوسف ببرود.. ايوه انا هتجوز سالي ومحدش لي دخل
هاجر.. يبقي تطلقني
يوسف.. انتي طالق
هاجر مصدقتش
هاجر... ورقتي تيجي انهارده سلام يابن عمي
يوسف مصدقش انو طلقها
يوسف مسك دراعها جامد
يوسف.. عل فين انتي هتبقي خدامه عندي
هاجر.. انت بتحلم اوعا يدك كداا
يوسف.. مش هوعا
هاجر بعياط.. ايدي يايوسف بتوجعني
يوسف فاق.. مش هتمشي
هاجر.. انا رايحه عند جدي سلام
ومشيت
يوسف.. مين اللي قالها اني بخو*نها
سالي بتوتر.. ها معرفش
يوسف.. ماشي ياسالي
ومشي
سالي بشر.. مش هخليكي تتهني بيه ياهاجر
وضحكت ومشيت
هاجر روحت البيت
الجد.. مالك يابتي
هاجر.. انا تعبانه اويي ياجدي وفضلت تعيط
الجد.. اي اللي حوصل
هاجر بعياط.. يوسف طلقني وعايز يخليني خدامه ولا ومش بس كدا وكمان هو خا*ين ونا مش عايز اعيش معا ثانيه واحده
ف اللحظه دي يوسف دخل.. شكل بنت عمي حد مضيقها هنا
هاجر.. يشيخ يخش بنت عمك تمو*ت وترتاح
يوسف.. هاجر.دا سوء تفاهم
هاجر.. اشوفك االبنت قعده عل حجر*ك وتقول سوء تفاهم وكلامك اللي زي ال*سم بؤدو سوء تفاهم انا بجد مبقتش عارفه انت بتعمل معا كدا ليه
يوسف.. هاجر اديني فرصه افهمك
هاجر.. ابعد يدك عني يابن عمي متحولش تبرء نفسك عشان كل حاجه شوفتها
يوسف.. افهميني طيب
هاجر بصراخ.. مش عايزه افهم حاجه مش كفايه اغتضا*بتني وكمان خو*نتني انت اي ياخي انت مش بشر اي دا الحيو*ان احسن منك
يوسف.. لا بقي كدا كتير انتي شكلك خدتي عليا
وشدها لحد. مطلعها جناحو
يوسف.. انا هعمل كل حاجه برضاكي او غصب عنك
هاجر بخوف.. يوسف يوسف احنا مطلقين
يوسف.. مين قال كدا انا مطلقتكيش
هاجر.. طب ابعد
يوسف.. مش هبعد وكمان هاخد اللي انا عاوزه منك
هاجر فضلت تضر"ب في وبردو مفيش فايده
وحصل اللي حصل
اشرقت الصباح
يوسف.. قومي يلا اعمليلي اكل
هاجر ساكته وبتعيط بس
يوسف بغضب.. اي مش سمعاني
يوسف فضل يحرك فيها مش بتتحرك وكمان بتعيط بس
يوسف بخوف.. هاجر حبيبتي قومي
بردو مش بترد
يوسف لبسها ونزل بيها
الجد.. مال هاجر
يوسف.. لا ياجدي دي بتدلع علي شوي مفيهاش حاجه
الجد.. حصول حاجه لبتي
يوسف.. متقلقش
يوسف راح المستشفي
يوسف.. عايز دكتوره
دكتوره جات
دكتوره سايبها هنا
وكشفت عليها
دكتوره.. للاسف تعبت ودخلت ف حاله نفسيه ياريت تبعدو عنها الضغوطات والمشاكل وكمان التعب والارهاق
يوسف.. حاضر ينفع ادخلها
دكتوره.. تمام بس ابعد عنها
يوسف كمل.. المشاكل والضغوطات وكمان التعب والارهاق حاضر يادكتوره
دكتوره بضحك.. ماشي
يوسف دخل لقي هاجر مركبلها اجهازه
يوسف بعياط مثل الطفل.. انا اسف انا اسف قومي ونا اوعدك ني مش هعملك حاجه تاني بس قومي
وفضل يعيط
هاجر مسكت ايده
يوسف.. هاجر ياريت تخفي بسرعه انا مش قادر وفضل يعيط
وهاجر نامت
ويوسف نامت مكانو
عند اشخاص تاني
حنين.. يعني اي اتجوز واحد قد ابويا وكمان معا عيال
الاب.. يابنتي مالو نتي متجوزتهوش انا هتحبس
حنين.. حاضر يابابا
الاب.. ماشي يابنتي ربنا يكملك بعقلك
حنين.. يارب
ودخلت فضلت تعيط
عند العريس
معاذ.. يابابا انت بتقول اي هتتجوز طفله وكمان من دور عيالك
الاب.. واي يعني مش كفايه امك اللي منكده عليه
معاذ.. ماشي
معاذ راح لامه وحكالها
معاذ.. هنروح عند بيت البنت دي ونفضح*و
الام.. ماشي ياولدي
معاذ.. تمام
جه الليل
معاذ لبس وطلع
يلا ياامي
الام.. يلا
وصلو عند ابو
الام.. منتا طول عمرك نسو*انجي
الاب.. ليه بس بتقولي كدا دا انا كنت جايبها لمعاذ ابني
معاذ بصدمه.. مين انت قصدك اي
الاب.. قصدي انت
معاذ.. لا شكلك ات*جننت ياابوي
الاب.. قصدك اي ياواد اني اتخبلت
معاذ.. طيب يابوي عايز اشوف العروسه ولا هتجوزوني ونا اعمي
الاب.. لا متقلقش فرده قمر
معاذ.. امي
الام.. مابطل بقي ياراجل
الاب.. مش اقولو حلوه
وفجاه حنين طلعت
ومعاذ اتصدم.. انتي
حنين بصدمه.. انت
استنو البارت القادم
ياترا يعرفو بعض منين
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الخدامة والمغرور" اضغط على اسم الرواية