رواية خلقتي لي الفصل السادس والاخير
ورد بخجل وتوتر .... اهااا
اصلا
قاطعها صوت هاتف زين
بعد قليل
زين ... ورد انا مسافر بكره
إجابته بحزن .. مسافر بكره طيب ليه
زين بحب وحنان .... صفقة مهمة ولازم اسافر بأسرع وقت
طيب خدني معاك علشان خاطري ي زني مش هعرف اعقد وانا بعيد عنك
زين بابتسامه وبحب ..... مش هينفع ي حبيبتي
ورد وبدأت الدموع ان تحتل عينها
علشان خاطري ي زني ولا انت عايز تخ*وني هناك براحتك
زين بمرح ... ايوه باظبط كده اعقدي ساكته بقا
ثم اتجه الي غرفة الملابس (الدرسنج روم)لتحضير حقيبته
ورد بغضب ..... بقا كده طيب
بعد مرور فترة لا بأس بها
زين ..... ورد
ورد ....ردت بغضب نعم
زين .. ممكن اعرف مالك وايه الغضب ده كله
ردت عليه بحزن .... يسلام يعني مش عارف مالي انت مسافر وانا هكون لوحدي من غيرك زانت مش عايز تخدني معاك
زبن بعشق وحنان .... انا دايما معاك وجنبك وعمري ما هسيبك ابدا ي وردي
انت حته منى و مش هغيب عليكي وهرجع ليك بسرعه ممكن بقا علشان خاطر زينك وبلاش عياط وتضحكي
ورد بتفهم بعد كلام زين .... قدمك يوم واحد بس مفهوم
زين بمرح .... مفهوم ي فندم
ممكن بقا ننام علشان تعبان جدا ولازم اصحي بدري
ورد بمرح مش قبل ما تحكلي حدوته
ماشي ي اخري صبري اعقد مع بنت اختي
ورد .... زين خالص ي ستي
زين بحنان .... انت اصلا بنتي وصحبتي واختي وامي وحبيبتي وكل ما ليا
وبعد دقائق كانت تنام ورد في احضان زين و هو امانها الوحيد في هذة الحياة و كذلك زين الذي يعود الي الحياة مرة اخري علي يد هذة الطفلة التي ام تكبر بنسبة له
(ليس من السهل ان نجد من يحتوي قلوبنا )
خالص بقا كفاية عياط علشان خاطري
ورد بكاء ..... حاضر
جذبه زين باين احضانه
كام يريد ان يدخلها بين ضلوعه
وبعد وداعا حار وبكاء ورد و وصايا ورد وهي الاتصال بها كل عشرة دقائق وبعد فترة وصل زين الي المطار
كانت الايام تمر عليها بملل رهيب كان الوقت قد توقف عند الساعة التي ذهب بها
رغم ان زين كان يتصل بها كثيرا الا انها اشتقت الي وجوده كثيرا
وبعد مرور اسبوع من غياب زين والذي لم يخلو من بكاء ورد اليوم هو عودته إليها مرة اخري
ورد في نفسها بحب وحشتني اوي ي زني
كانت تقف امام المرآة تحضير نفسها الاستقبال زين
وبعد مرور فترة لا بأس بها وصل زين وكانت هي في استقبله
ورد بفرحة .... زني
وحشتني اوي هو ده بقا اليوم ي استاذ
ابتسام زين بحب وفرحة فكام اشتقت اليك أيتها المجنونه
اسف ولله ي حبيبي اوعدك اخر مرة
ورد بحب هي فعلا اخر مرة الان حضرتك مش هتبعد عني تاني ابدا
زين بخبث ..... بس ايه الحلاوه دي ده انا الي مش هبعد النهارده
ورد بخجل ... زين
عيون زين
وكانت في هذا للحظة بين احضان زين
ورد بمرح .... انا جوعت بصراحة سبني بقا وتعال نأكل
زين بغيظ ....انا قولت بردو انت مش هتعدي الجو الرومانسي ده من غير ما تبوظه
تعالي ياختي
ورد بفخر .... علفكرة انا الي عملت الأكل ده كله
زبن بقلق مصطنع ..... استر ي رب
ورد بمرح لاء تقلق ده صنع بكل حب هم بس شويه مغص صغيرين كده
لاء طمنتي
ايه رايك بقا في الاكل عجبك
اه طبعا ي روحي يجنن تسلم ايدك
في نفسه سامحني ي رب علي الكدب ده بس غصب عني
بتقول حاجه ي حبيبي
لاء ي وردي
بعد مرور عدة شهور
لاء احنا كده لازم نروح الدكتورة
لاء زين انت عارف اني مش بحب الدكاترة
مش بمزاجك
انا هخلي الدكتورة تجي تكشف عليكي
بعد مرور فترة لا بأس
خير ي دكتور مالها ورد
الدكتورة بابتسامه .....انت قلقان كده ليه
دي بس اعراض الحمل الف مبروك المدام حامل
زين بدموع وفرحة ...انت جواك حته منى ومنك ي وردي انا هكون اب لطفل منك
ورد بفرحة .... وانا هكون مامي
وبعد مرور 9وشهور
اهااااااا الحقني ي زين م
زين قام من النوم مفزوع ..... ايه في ايه مالك
ورد ..... مفيش بولد بس اهاااااااااا
من*ك لله ي زين
انا متلغبط مش عارف اعمل ايه
تعمل ايه ايه ودني المستشفى
اهااااا سوق بسرعه شويه مش قادرة هولد في العربيه هاااااا
انا بك*رهك طلقنيييي
بعد نصف ساعة
وصل زين لمستشفى
زين متسبنش ي زين خليك معايا ..... انا معاك ي ورد مش هسيبك
وبعد ساعتين
الممرضه لزين ..... الف مبروووك المدام ولدت بالسلامه وجابت ولد زي القمر
حمد لله على سلامتك ي حبيبتي .... لله يسلمك يا حبيبي
الولد زي القمر شبهك اوي ي زين
انا بقا عايز بنت وتكون شبهك انت ي روحي
ان شاء الله ي حبيبي
ورد ايه رايك في اسم مالك
عز الدين
لاء مالك
لاء عز
ورد ببكاء ....عاااا
خالص خالص مالك وامري لله لله يكون في عيونك يابني
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية خلقتي لي" اضغط على أسم الرواية