رواية عذاب الحب الفصل السابع بقلم ندى محمود
رواية عذاب الحب الفصل السابع
€ اول مره اعرف ان فيه ظباط بالحلاوه دي
¥يختي دا يتاكل من حلاوته
€ اسمك ايه يعسل هيهيهيهي
ندي بصتلهم بصدمه
قام من عالمكتب وخبط جامد عليه
=احترمي نفسك انتي وهي !! انتي بتكلمي ظابط !
€ والله يباشا لو فيه كتير ظباط فحلاوتك ف انا مستعده اتسجن طول عمري هيهيهيهيهي
بغضب -متلمي نفسك يا اخت !! وبعدين يا نديم يلا وديهم عالحبس مستني ايه
=مش انتي يا ندي الي هتقوليلي اعمل ايه ومعملش ايه
-اه قول بقا ان عجبك معاكستهم ليك
نديم بصلها وحاجبه مرفوع
= قولي انتي انك غيرانه
-غيرانه !! وانا هغير عليك ليه اصلا
¥يباشا خلصنا ودينا الحبس لو هتودينا وأجل خناقتك انت وخطيبتك بعدين
-خطيبته !!
= امشي يا ندي انتي معطلاني عن شغلي
-انا الي غلطانه اني كنت جايه اصالحك اصلا
= تصالحيني ليه م انتي كلامك كان صح .. انا مين اصلا عشان اقولك تروحي الجامعه ولا متروحيش .. انا مالي اصلا
-انت اخويا
= اه اخوكي اه .. علي فكره والله حفظت اننا اخوات مفيش داعي تفكريني كل يوم يعني
-وكنت جايه بردو عشان اقولك اني فسخت خطوبتي مع رامي من شويه
نديم فرح جدا بس اتظاهر ب ان الموضوع ميهمهوش
ببرود = ان شاء الله تلاقي حد احسن منه
-منا لقيت خلاص
بحزن حاول يخفيه = طب كويس ابقي اعزميني علي خطوبتك وخلي بالك احسن تكسري الرقم القياسي للخطوبات الكتير فنفس السنه
ندي بصتله بغضب
€ طب حلو اوي طالما انت مش مرتبط يا بيه يبقا انا عندي عروسه ليك
-اه طبعا مفيش غيرك تشوفيله عروسه
€ ايه رأيك فيا .. ميغركش اني ممسوكه اداب انا اصلا مظلومه يا بيه
-اه بأماره الملايه الملفوفه بيها ..
€هدلعك والله يا بيه لو اتجوزتني
ندي بصتلها وهي رافعه حاجبها و بصت ل نديم
بزعيق = يا كرم يا كرم
+ ايوه يا نديم
= خد الزباله دول للسجن .. و بكرا حولهم عالنيابه
+تمام يا نديم
واخدهم من المكتب
بعدها كانو ندي ونديم بس فالمكتب
= لا بس البت جامده
ندي جابت اخرها وقامت من عالكرسي
-انا ماشيه و ياريت متكلمنيش تاني غير لما تحترم نفسك
نديم قام من عالمكتب ومسكها من ايدها قبل م تمشي
=بهزر معاكي ليه قفشتي كدا
-نديم انا عايزه اروح سيب ايدي
= اقعدي بس واهدي
-شايفني بشد ف شعري !!
= انتي غيرانه صح
-يبني قولتلك هغير علي اخويا ليه !!
= اصل انا شايف ان دي تصرفات واحده غيرانه
-مش غيرانه طبعا
= مين الشخص الي بتقولي انك لقيتيه وهتتخطبو ؟
-مش انت مكنتش مهتم من شويه ؟
= قولي بس مين
-مفيش كنت بقول كدا وخلاص
= اها متأكده يعني انك مكنتيش غيرانه ف قولتي كدا ؟
-اوووف قولتلك مكنتش متزفته غيرانه
=براحه طيب هيطقلك عرق
-م انت الي مستفز
=طب يلا عشان ورايا شغل ومش فاضيلك
-ماشي هروح اهو
كانت خارجه من المكتب
=استني !
-عايز ايه
= انتي هتروحي وحدك ؟! وازاي اصلا تيجي وحدك
-تاني هتعاملني كأني طفله يا نديم !!
=استني هوصلك البيت
-ماشي وصلني يمكن ترتاح
و ركبو عربيته عشان يوصلها البيت
طول الطريق وهما ساكتين لغايه لما ندي قطعت الصمت دا
-نديم
=نعم
-هو انت بتعاملني علي اني اختك بجد ؟
وقف العربيه علي جمب
ب استغراب = قصدك ايه
ندي بدأت تتلعثم فالكلام وندمت انها سألت اصلا
وبدأت تشبك ايدها ف بعض
=انتي متوتره صح ! دايما لما بتعملي كدا ب ايدك بتكوني متوتره جامد
-لا ..انا.. مش..متوتره
=وبتتلعثمي كمان فالكلام و دا يثبت انك متوتره
-ينفع تروحني
= لا قوليلي الاول قصدك ايه ب سؤالك
-مش قصدي حاجه
=طب خلاص خلينا قاعدين فالعربيه لغايه الصبح
*بعد عشر دقايق من الصمت *
-كان قصدي انك بدأت مؤخرا تقولي اني اختك .. بتعتبرني اختك فعلا ؟!
= اه اومال هعتبرك ايه
-بص من الاخر يعني .. انا مش بعتبرك اخويا
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عذاب الحب" اضغط على اسم الرواية