رواية انتقام عاشق الفصل الثامن بقلم وتين الصافي
رواية انتقام عاشق الفصل الثامن
تاني يوم
كنت واقفه قدام التسريحه وبسرح شعري وسرحانه ف كلام احمد بتاع امبارح
قاطع شرودي أحمد _آآه يا دماغي
بصتلوا ب ابتسامه -صباح الخير
_صبااح النور هو اي اللي حصل امبارح انا مش فاكر حاجه
ومصدع اوووي
-سلامتك محصلش حاجه بس انت جيت سكران والحرس ساعدوني وطلعوك هناا
كملت كلامي وانا بقرب م الدولاب وبجهزلوا هدوموا -ويلا خد شاور ع م انزل اعملك قهوه ع تفوق
قام وقف وقرب مني وحاصرني مبينوا ومبين الدولاب
وقال بحده_أنت هتنزلي كداا
-هاااه و وايه فيها م مفيش حد ف الفيلا غيري انا وانت وطنط ونعمه
_روحي غيري الزفت اللي لبسااه دَ
قالها بحده وصوت عالي
أتحركت بسرعه من قداموا أول م بعد وروحت غيرت هدومي
ونزلت اعملوا قهوه
ف الحديقه
_ايهه د سكل المزاج رايق انهرده سا سوسو وهتفطري ف الجنينه
قال جملتوا وهو بيقرب مننا وباس ايد مامتوا وهي ابتسمتلوا
قعد
قاطعت الصمت اللي كان سائد - أحم عاوزين نشوف دكتور جديد ع طنط تتابع معاه ا..
قاطعني وقال_اممم فعلا انا كلمت أمبارح دكتوره اسماء وأخدت معاها معاد أنهرده
اتكلمت بهدوء-تمام
عدت اياام واسابيع كانت ايام عاديه جداااا مفهااش اي حاجه جديده غير أنت طنط بدأت تتحسن ومعامله أحمد بقيت جافه خلاص خاليه من اي مشاعر بابا بكلموا ب الفون لان أحمد مانع انو يجي هناا معرفش اي السبب حاولت كتير أعرف ايه موضوع الانتقام د واي دخلي أنا وبابا لكني فشلت
ف مبقتش مهتمه ب الموضوع
ف مكان آخر
=لسا برضو يا صاحبي مصمم تعمل اللي مخطط لي
_ااه هنفذ وبعدين هسيبها
=أنت ازاي بقيت ب البشاعه دي يا أحمد أنت مش صاحبي اللي اعرفوا اللي كان بيخاف يسبب اي اذي ل اي حد
انت بقيت شخص الانتقام ماليك
قام زعق بصوت مخنوق ب الدمووع_وأبوهااا وهو بيعمل كدا ف ابويا وهو بيكسروا ساعتها كان فين ضميروا ان اشوف ابويا بيموت وهو بيوصيني أن اخد حقوا د مكنش سهل عليااا أنا لي محدش حاسس بيا
=بس أنت بتحبها يا أحمد
_بدون رد
=د الحاجه الوحيده اللي مش هتقدر تداريها يا أحمد مش هتقدر تداي عيونك اللي بتلمع لما تسمع اسمها ولا نظراتك اللي بتطلع شرار لما حد ينظرلها نظرة إعجااب
رد بعصبيه_ااااه بحبها واااه دَ ةشاور ع قلبوا بيتحرق ف كل مره ب زعلها وفكل مره بشوف دموعها متعرفش انت بيحصل فيا اي لما تكون نايمه جنبي ومدايني ضهرها وبتبكي وفكراني مش سامعها او حاسس بيها
كل مره بزعقلها وأتعصب عليها واشوف الخوف ف عيونها مني د كلو بيقتلني
=واللي بيحب مش بيخدع ولا بيتقم يا احمد
_د وصية ابويا وانا خدوس ع قلبي وأنفذها يا حمزه
مش وساب صاحبوا اللي كان متابع طيفوا وهو بيختفي عيونوا مليانه نظرات حزن ع صاحبوا وابن عموا وأخوه
ف الفيلا ف اوضت سناء مامت أحمد
-يلا يا طنط أنت قدخا قولي أحمد
كانت بتتكلم بصعوبه شويه =أ ح م د
صقفت ب ايدي ب سعاده وقولت-برااافو يا طنط براافوا
بصتلوا وابتسمت =و ت ي ن
بصتلها بصدمه وقربت م الكرسي بتاعها -أنت قولتي قولتي اسمي صح
ابتسمت اكتر وهزت راسها ب ااه
*الدكتوره قررت اننا نعمل علاج النطق وتحريك اعضاء الجسم مع بعض
قربت منها وحضنتها ودمعت -أنا حقيقي مبسوطه اووي يا طنط
بصتلي وكشرت ف عرفت السبب ابتسمت وانا بمسك اديها وبطبع قبله هاديه عليها -طب يا ماما مبسوطه كدا
ابتسمت تاني
حقيقي هي ست جميله اووي
أتكلمت بحماس-يااه يا ماما يارب تتكلمي بسرعه ع نلحق نعملها مفاجأه ل أحمد ف عيد ميلادوا
-يلا انا هسيبك ترتاحي شويه وهروح احضر الغدا اللي احمد بيحبوا لحد م يجي ف هزت ب راسها
قد اي الحب بيسبب الضعف
جهزت السفره كنت عامله البيتزا اللي احمد بيحبها
وكنت بحضر كيكه ب الفروله مع اني بحب الشكولاته بس احمد عندوا حساسيه منها
بعد م جهزت السفره نزلت طنط وطلبت من نعمه ان انا اللي هأكلها
كنت قاعدين بنتكلم سوا او انا بتكلم وهي بتحاول تطلع حروف وانا بحاول اخمن كنا قاعدين نضحك عليا ع تخميناتي
ولكن قاطع ضحكنا احمد وهو داخل
ب
بس كان معاه واحده
كنت بصالوا ومستينه تفسير ع وجود بنت معاه
قرب من مامتوا وباس اديها وجبينها ك العاده والبنت قربت
ومدت اديها ع تسلم ع طنط ولكن احمد قالها انها مش هتقدر تسلم وكدا
اتكلمت ب هدوء-لي مقولتش ان في ضيوف جايه معاك يا أحمد
البنت بصتلي من فوق ل تحت وقالت بسخريه=ههه ضيوف لا يا حبيبتي انا مش ضيوف انا لينا مرات أحمد الجديده
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية انتقام عاشق" اضغط على اسم الرواية